Sikarien matkailuvälineet

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

Re: Sikarien matkailuvälineet

ViestiKirjoittaja Pikku-MiCi » Ma Helmi 23, 2009 6:27 pm

UrbanKinox kirjoitti:Mulla on tommonen akryylistä valmistettu 2 sikarin tuubi jossa on vakuumi pumppu.
Noita sai sikaritalosta mutta ei enää..

Mulla taitaa olla liian vilkas ja likainen mielikuvitus, kun noista akryylituubeista ja vakuumipumpuista tulee mielikuva muunlaisen "sikarin" imemisestä.... :roll:
Käyttäjän avatar
Pikku-MiCi

ViestiKirjoittaja homer » Ma Helmi 06, 2012 9:18 pm

Onko kenelläkään kokemusta sikareiden säilyttämisestä pidemmillä (useamman viikon) reissuilla?

Minulla on 5 sikarin caddy, mutta uskoisin sen pienen oasiksen kuivuvan parissa päivässä. Raahaatteko tislattua vettäkin reissuillanne mukana vai kuinka olette sikareiden säilytyksen matkan aikana ratkaisseet?
Käyttäjän avatar
homer

ViestiKirjoittaja Markus » Ma Helmi 06, 2012 9:32 pm

Mä käytin Espanjassa asuessa tuppereita ja kostuttimina oli mukana biidsejä. Vetenä käytin pullovettä. Oon kuullu myös sellasta että hanavettä kun keittää ni ilkeis käyttää mut enpä sit tiiä... Mut en usko että kostuttimet siitä mikskään menee jos parinkin kuukauden reissulla käyttää tilapäisenä ratkasuna pullovettä.
Käyttäjän avatar
Markus

ViestiKirjoittaja Jaga » Ti Helmi 07, 2012 12:36 am

homer kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta sikareiden säilyttämisestä pidemmillä (useamman viikon) reissuilla?

Minulla on 5 sikarin caddy, mutta uskoisin sen pienen oasiksen kuivuvan parissa päivässä. Raahaatteko tislattua vettäkin reissuillanne mukana vai kuinka olette sikareiden säilytyksen matkan aikana ratkaisseet?

Caddy on kyllä niin tiivis, että jos sinne laittaa oikean kosteuden sikareita niin kyllä niiden pitäisi säilyä hyvänä viikkoja. Caddy on vedenpitävä, joten en usko sen kovin paljoa falskaavan. Yleensä laitan caddyn kostuttimeen pari tippaa vettä ja joskus saatan laittaa beads-putkilonkin mukaan, mutta olen melko varma että sikarit säilyisivät polttokelpoisina muutenkin. 8)
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja Jaga » Ti Helmi 07, 2012 12:39 am

Markus kirjoitti:Mä käytin Espanjassa asuessa tuppereita ja kostuttimina oli mukana biidsejä. Vetenä käytin pullovettä. Oon kuullu myös sellasta että hanavettä kun keittää ni ilkeis käyttää mut enpä sit tiiä... Mut en usko että kostuttimet siitä mikskään menee jos parinkin kuukauden reissulla käyttää tilapäisenä ratkasuna pullovettä.

Veden keittäminen poistaa vain osan "ongelmista". Pidemmän päälle hanaveden epäpuhtaudet (suolat ja mineraalit) kerääntyvät kostuttimeen ja heikentävät sen toimintaa. Keittäminen ei käytännössä poista vedestä mitään, mutta tuhoaa toki mikrobeja yms. Toki pullovesi tai hanavesi on parempaa kuin ei mikään, joten hätätapauksessa niiden käyttö on ihan suositeltavaa.
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja drinkalot » Ti Helmi 07, 2012 7:42 am

Markus kirjoitti:...reissulla käyttää tilapäisenä ratkasuna pullovettä.

Tästä on muuten tutkimuksia, että useammassa sivistysmaassa hanavesi on vähemmän epäpuhdasta kuin pullovesi. Sen selvittäminen mitä maata se milloinkin koskee on sitten henkimaailman hommaa. Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa pätee ainakin suurten kaupunkien alueella, Suomessa pienemmissäkin.

Itse kantaisin matkalle mukana pikkupulloa tislattua vettä (100 ml pullon saa ottaa koneeseenkin) tai ostaisin sitä paikallisesta apteekista.
Hasta la Victoria Siempre!
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja homer » Ti Helmi 07, 2012 12:38 pm

Kiitos. Mukava kuulla muiden käsityksiä asiasta. Pistän caddyn oasikseen sen muutaman vesitipan ja pakkaan mukaan 5 sikaria. Kattellaan kuinka ne matkalla pärjää.
Käyttäjän avatar
homer

ViestiKirjoittaja Johnnyboy » Ti Helmi 07, 2012 12:43 pm

x
Viimeksi muokannut Johnnyboy päivämäärä To Helmi 11, 2016 10:01 am, muokattu yhteensä 1 kerran
"Tupakointi lyhentää elämää - mutta onneksi vain loppupäästä"
Käyttäjän avatar
Johnnyboy

ViestiKirjoittaja lubino » Ti Helmi 07, 2012 7:33 pm

Nyt oli Hesan reissulla mukana perjantaista tähän päivään ja ei tarvinnut kostuttaa.
Sikarit kyllä pitää tuon kosteuden on se sen verran tiivis purkki.

Jotkut on laittanut hieman kostutetun seetrinpalan sinne sikarien seuraksi (esim 25 laatikon pohjalta)
Women smoke our Cohibas.Ride our Harleys.Drink our Glenlivet.
Perhaps women could keep their hands to themselves.
-IWC watches-
Käyttäjän avatar
lubino

ViestiKirjoittaja homer » Ti Helmi 07, 2012 10:50 pm

lubino kirjoitti:Nyt oli Hesan reissulla mukana perjantaista tähän päivään ja ei tarvinnut kostuttaa.
Sikarit kyllä pitää tuon kosteuden on se sen verran tiivis purkki.

Jotkut on laittanut hieman kostutetun seetrinpalan sinne sikarien seuraksi (esim 25 laatikon pohjalta)

Tuo kostutettu seetri kuulostaa hyvältä idealta. Kokeillaan myös sitä. Kiitos vinkistä.
Käyttäjän avatar
homer

ViestiKirjoittaja drinkalot » Ke Helmi 08, 2012 3:00 pm

Sain tuon CAO:n travellers editionin mukana matkahumidorin. Onko kokemusta onko se mistään kotoisin? Miten se sisällä oleva pussi toimii? Pitäisikö koko matkahumi säilyttää humissa?
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja Markus » Ke Helmi 08, 2012 3:18 pm

drinkalot kirjoitti:Sain tuon CAO:n travellers editionin mukana matkahumidorin. Onko kokemusta onko se mistään kotoisin? Miten se sisällä oleva pussi toimii? Pitäisikö koko matkahumi säilyttää humissa?

Humi on aivan paska. Yksinkertasesti. Mulla on kaksinkertanen tiivistysnauha reunoja kiertämässä mutta se falskaa muualtakin kun siitä. Kankaat varmaan tars repiä irti ja sit tiivistää niin vois toimia humina.
Käyttäjän avatar
Markus

ViestiKirjoittaja Zigzag » Ke Helmi 08, 2012 3:23 pm

drinkalot kirjoitti:Sain tuon CAO:n travellers editionin mukana matkahumidorin. Onko kokemusta onko se mistään kotoisin? Miten se sisällä oleva pussi toimii? Pitäisikö koko matkahumi säilyttää humissa?

Niin hyvä että annoin sen tyttärelle korurasiaksi, joksi se käykin ihan hyvin. :mrgreen:
Käyttäjän avatar
Zigzag

ViestiKirjoittaja jpvirtanen » Ke Helmi 08, 2012 4:26 pm

Muutama tuommoinen itsellekin siunaantunut ja vaimolla ovat käytössä tätä nykyä. Taitaa meikkejä säilyttää niissä ja varmaan siihen tarkoitukseen ovatkin hyviä.
Yksi on kyllä itsellä jäljellä projektina, jos saisi editoitua siedettävän matkahumin siitä.
Kuva
Käyttäjän avatar
jpvirtanen

ViestiKirjoittaja drinkalot » Ke Helmi 08, 2012 4:30 pm

Näin vähän arvelinkin tuon vetoketjukiinnityksen vuoksi.

tekeekö sillä kosteutuspussilla mitään vaiko mäjelle fasaanien ihmeteltäväksi?
Käyttäjän avatar
drinkalot

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Tarpeisto