Sikarien mixaus yhdessä humidorissa

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

Sikarien mixaus yhdessä humidorissa

ViestiKirjoittaja jpop » Su Touko 14, 2006 12:30 am

Sikarit tunnetusti imevät aromeja ympäristöstään. Miten te varmistatte useita sikareja varastoidessanne, etteivät parhaat sikarinne saa epätoivottuja aromeita muista sikareistanne? Ultimate ratkaisu olisi kaiketi, että kullakin sikarilla olisi oma humidorinsa, mutta jokseenkin epäkäytännöllinen. Missä määrin esimerkiksi humidorien väliseinät - tai allaolevassa linkissä olevan pienen humidorikaapin lokerot auttavat asiaa?

http://www.sikaritalo.fi/catalog/produc ... cts_id=198
jpop

ViestiKirjoittaja Blindman » Ma Touko 15, 2006 7:42 pm

En kantaisi huolta aromien sekoittumisesta. Ei tietenkään kannata laittaa mitään aromatisoituja sikareita sinne oikeiden sekaan. Ei minulla mitään pitkää omakohtaista kokemusta sikarien säilytyksestä ole, mutta luin ulkomaalaiselta foorumilta jutun tästä aiheesta jonkin aikaa sitten. :wink:
Menen aina sieltä mistä aita on matalalin, kestäisi siinä sitten kuinka kauan tahansa.
Käyttäjän avatar
Blindman

ViestiKirjoittaja rekola » Ti Touko 16, 2006 8:34 pm

Blindman puhuu täyttä asiaa. Eivät ne sikarit nyt kuitenkaan mitään imupaperia ole, elikkäs hetken kun ovat taivasalla niin pienimmät aromit katoavat. Aromatisoidut sigget ovat sitten ihan oma lukunsa :roll: . Kyllähän väliseinät auttavat hyvin jos olet erittäin tarkka sikareistasi, mutta ingen panik sanovat ruotsalaiset ( ja minä)
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja jpop » Ti Touko 16, 2006 10:18 pm

Ei täällä toki panikoida ;) Kysyin asiaa lähinnä mielenkiinnosta - ja asian tiimoilta keskustelua herättääkseni. Näiden (vähäisten) kommenttien perusteella pitänee siis tehdä päätelmä, ettei täällä välitetä moisesta. Pitäisikö tästä päätellä myös, että Suomessa ei ilmeisesti harrasteta myöskään sikarien aromien tarkoituksellista sekoittelua, josta näkee silloin tällöin mainintoja maailmalla?
jpop

ViestiKirjoittaja Arru » To Touko 18, 2006 1:18 am

Minulla on humidori jaettu 2 osaan, yhdessä säilytän petite corona kokoisia sikareita ja toisella puolella isompia. On aina ollut paljon eri merkkejä sekaisin, ei ole maut mennyt sekaisin, aromat välillä sytyttämättömillä sikareilla hivenen. Ainoa asia mitä itse varon on homeisen sikarin sattumisen humidorini, meinaa huonolla säkällä tartutta kaikki sikarit...
Käyttäjän avatar
Arru

ViestiKirjoittaja rekola » To Touko 18, 2006 8:16 pm

Mistäs Arru ajatteli saavansa homeisen sikarin :?:
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja Arru » To Touko 18, 2006 9:50 pm

Olen onnistunut ostamaan laatikkollisen Partagas petite corona sikareita mitkä oli säilytetty liian kosteassa. Tuloksena hivenen homeiset sikarit. Poltin niistä osan mutta roskikseen menivät.
Käyttäjän avatar
Arru

ViestiKirjoittaja rekola » Pe Touko 19, 2006 8:47 am

kaikkea sitä kuulee. Etkö tarkistanut laatikkoa ennen kun ostit :idea: :?:
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja Arru » Pe Touko 19, 2006 12:32 pm

Kaveri toi Virosta, väitti et ei ollut homeessa kun osti, 2 päivää hotellissa kaapin päällä seisonut. Kun mä sain ne oli jo aika homeiset. Sikarit oli melko kosteat, siitä se kauppian humidorin-säilytystilan varovainen syyttely.
Käyttäjän avatar
Arru

ViestiKirjoittaja rekola » Pe Touko 19, 2006 3:31 pm

kuulostaa jotenkin kummaliselta. Ei home nyt ihan yhdessä yössä ala muodostumaan vai?
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja Arru » La Touko 20, 2006 9:56 pm

En tiedä, voi olla et oli jo kaupassa hivenen homees ja lämpimäs hotellis sit puhkes kukkaan... Joka tapauksessa ikävä juttu.
Käyttäjän avatar
Arru

ViestiKirjoittaja rekola » Su Touko 21, 2006 8:10 am

Totta, otan osaa :(
Käyttäjän avatar
rekola

Palaa alueelle Tarpeisto