Silva helios rope burner

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

Silva helios rope burner

ViestiKirjoittaja victor » Ma Touko 29, 2006 1:25 pm

pätevä moneen käyttöön, toimii myrskyssä 25 m/s ja on vesitiivis. hintaa yleensä noin 25 euroa.
paremmalla butaanilla saa toimimaan 4000m korkeudessa.
vain vuoden takuu mutta on sentään piezo sytytys (yli 30000 kertaa)

puolivuotta kovaa käyttöä ja sitte teki lakon ja ei pelitä.
no takuuseen menee ja uutta odotan tilalle. :?
Viimeksi muokannut victor päivämäärä Ti Marras 14, 2006 4:26 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
victor

ViestiKirjoittaja Blindman » Ma Touko 29, 2006 1:42 pm

:shock: Herää kysymys: kuka haluaa poltella sikaria 4000 metrin korkeudessa jos tuulikin tuivertaa yli 25m/s... tosimies varmasti pystyy :lol:
Menen aina sieltä mistä aita on matalalin, kestäisi siinä sitten kuinka kauan tahansa.
Käyttäjän avatar
Blindman

ViestiKirjoittaja victor » Ma Touko 29, 2006 4:52 pm

minä olen kyllä polttanut sikareita mitä omituisemmissa paikoissa, ja mikäs sen hienompaa kun kiivetä vuorelle ja alkaa polttelemaan :D
ja että toimii tuulessa on osottautunut veneilyssä ym. muissa vauhdikkaissa harrastuksissa hyväksi, minä kun en malta odottaa jos iskee sikarin himo niin sikari huuleen ja matka jatkuu :wink: ja on kiva että tulikoneelta löytyy testattua luotettavuutta ja kestävyyttä.
victor

ViestiKirjoittaja Blindman » Ma Touko 29, 2006 4:56 pm

Juu, tuo on täyttä totta. Oma töhö on Hessumobiilista ja laatukin on "sytytin valolla."
Talvipakkasilla joskus kyrpii kun sytkät jähmettyy, silloin pitäisi viimeistään olla se kunnon sytkäri.
Menen aina sieltä mistä aita on matalalin, kestäisi siinä sitten kuinka kauan tahansa.
Käyttäjän avatar
Blindman

ViestiKirjoittaja rekola » Ke Touko 31, 2006 2:30 pm

Juu, tuo on täyttä totta. Oma töhö on Hessumobiilista ja laatukin on "sytytin valolla."
Talvipakkasilla joskus kyrpii kun sytkät jähmettyy, silloin pitäisi viimeistään olla se kunnon sytkäri.

Tai lopettaa sikarin poltto :wink:
Käyttäjän avatar
rekola

Hyvä sytytin - kiipeilyn kruunaaja

ViestiKirjoittaja Warrior » Ke Touko 31, 2006 11:17 pm

Täytyy olla Victorin kanssa samaa mieltä siitä, että sikaria voi poltella mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Yksi mieleen jääneimmistä kokemuksistani oli Lapissa, kun kiipesimme erään tunterin laelle. Kilometrin jälkeen ilma oli tietysti ohuempaa ja kylmempää kuin alhaalla ja tuuli vietävästi.

Isot sikarit kruunasivat kiipeämisen jälkeisen lepohetken kahvin ja suklaan kanssa, ja näkymät olivat upeat. Kunnon sytyttimen kanssa ei tarvitse miettiä, onnistuuko sytyttäminen vai ei. Ja mitä siitä sytyttimen koosta, pääasia on, että käyttäjä on itse tyytyväinen omiin valintoihinsa.
Käyttäjän avatar
Warrior

Re: Silva helios rope burner

ViestiKirjoittaja jpop » Pe Kesä 09, 2006 5:41 pm

victor kirjoitti:... toimii myrskyssä 25 m/s ja on vesitiivis. hintaa yleensä noin 25 euroa...

Oli Clas Ohlsonilla 17,50 joten pitihän tuollainen ostaa kokeiltavaksi. Ainakin äkkiseltään vaikuttaa ihan tukevalta ja pätevältä peliltä.
jpop

ViestiKirjoittaja Blindman » Pe Kesä 09, 2006 7:58 pm

rekola kirjoitti:

Tai lopettaa sikarin poltto :wink:

On muuten uskomattoman hienoa mennä täysikuun paistaessa hangelle, kävellä pitkin jäistä kapeaa polkua ja katsella maisemia, nimenomaan yöllä, pakkanen vaan hiukan häiritsee joskus.
Tiedättehän sen hiljaisuuden joka löytyy talviyöstä :)
Käyttäjän avatar
Blindman

ViestiKirjoittaja jpop » Pe Kesä 09, 2006 9:01 pm

Blindman kirjoitti:...Tiedättehän sen hiljaisuuden joka löytyy talviyöstä ...

Tämä nyt on vähän OT, mutta saman tyyppisen hiljaisuuden voi löytää luonnossa muinakin vuodenaikoina. Itse pidän syyspimeistä, eli kun on jo yöllä pilkkopimeää, mutta usein piisaa sen verran lämmintä, että viitsii istuskella keskellä yötä rantasaunan edustalla. Järvi on peilityyni ja jos nyt ei joku elukka satu etenemään ruohikossa, niin ei kuulu hiiskahdustakaan - ei edes tuulta. Ainoa valo tulee satunnaisista kiiltomadoista ja sikarin hehkusta :)
jpop

ViestiKirjoittaja Warrior » Pe Kesä 09, 2006 9:40 pm

Itsekin nautin syyspimeästä vaelluksella elokuusta lokakuun pieniin pakkasiin. Illalla ollaan laavun äärellä iltapalalla liekkien loimussa. Joskus iltayhdentoista aikaan ampumaradalla harjoituksen lopetettuaan ja tavarat pakattuaan voi istua penkillä ja polttaa sikarin. Tunnelma on ainutlaatuinen.
Käyttäjän avatar
Warrior

ViestiKirjoittaja jpop » Pe Kesä 09, 2006 9:50 pm

Tuohon Warriorin maalaamaan mielikuvaan piirtyy väkisinkin ajatus, että taskusta sattuu löytymään sikarin lisäksi seetrin pala, jolla sikari sytytetään. Seetritikku taas sytytetään tietysti nuotiossa ;) ... (Vai sattuisiko siellä taskussa olemaan kuitenkin viestiketjussakin mainittu :D )
jpop

Arvasit ihan oikein!

ViestiKirjoittaja Warrior » Pe Kesä 09, 2006 11:03 pm

Ei siellä olisi seetritikkua, eikä sytytys tapahtuisi nuotiosta. Minun on pakko nauraa, se oli niin hyvin arvattu :D. Lisäksi kuvan maalauksellisuus loihti tilanteen niin elävänä mieleeni, ettei ole tosikaan. Täältä pitää päästä äkkiä pois takaisin töiden pariin, ennen kuin ollaan kaikki retkinuotion äärellä vertailemassa erilaisia tikkuja, sytyttymiä tai sytytystapoja. :D :lol: :wink:
Käyttäjän avatar
Warrior

Re: Arvasit ihan oikein!

ViestiKirjoittaja jpop » La Kesä 10, 2006 1:53 am

Warrior kirjoitti:...kaikki retkinuotion äärellä vertailemassa erilaisia tikkuja, sytyttymiä tai sytytystapoja...

Erinomainen ajatus - kuka järjestää? ;)

Mutta varsinaiseen aiheeseen - tai oikeastaan molempiin viestiketjussa käsiteltyihin...

Lämmittelin illan päätteeksi rantasaunan ja testasin samalla rope burneria. Sytyttimen ainoa ongelma on, että se liipasin on paikassa, jonka ympäristö lämpenee. Liekki on sen verran kuuma, että kun liekkiä pitää päällä pidemmän aikaa, alkaa sormia ikävästi kuumottamaan (metalliosat kuumenevat). Pienempi haitta on, että liipasinta pitää painaa huolellisesti aivan pohjaan saakka, että saa liekin aikaiseksi - huolimaton liipasimen painaminen ei aina tuota liekkiä... Mutta hyvin syttyi sikari - jos se nyt oli jotenkin epäselvää :)

Istuin tuossa rantasaunan edessä tuon Suomalaisen keskikesän yön pimeimmän hetken ja nautiskelin oluesta (tumma Velko - tai pari) ja sikarista (H. Uppman Petit Corona). Valaistuksena takkahuoneesta kajastava takkatuli ja sikarin hehku. Audiopuoli hoitui aluksi vastarannan puron omana tuotantona ja myöhemmin kohtuullisen äänekkäällä lintujen kuorolla. Ei harmittanut :)
jpop

ViestiKirjoittaja victor » La Kesä 10, 2006 1:29 pm

kyllä olen huomannut että metalli kuumenee ja siinä voi sormi saada lämpöä, ja se varmistin sai häädön, kyllä on ilmankin turvallinen.
mutta olen käyttänyt laitetta jo pitemmän ajan ja hintaansa nähden kelvollinen härveli ja sopii minulle. itse joudun tilaamaan netistä koska asun maalla.
on tämä sellainen tuppukylä ettei baarissa tai missään kukaan muu polta sikareita kun minä, tai sitten ihmiset on kaappipolttajia.
Onneksi enää ei kukaan tule kysymään että olenko tullut isäksi vai mitä juhlin kun sikaria poltan, kyllä ne kymmenessä vuodessa oppi että minun joka päivä on yhtä juhlaa

:lol:
victor

Re: Silva helios rope burner

ViestiKirjoittaja rekola » Ti Kesä 13, 2006 7:35 pm

jpop kirjoitti:
victor kirjoitti:... toimii myrskyssä 25 m/s ja on vesitiivis. hintaa yleensä noin 25 euroa...

Oli Clas Ohlsonilla 17,50 joten pitihän tuollainen ostaa kokeiltavaksi. Ainakin äkkiseltään vaikuttaa ihan tukevalta ja pätevältä peliltä.

Tollanen on mökillä ja toimii kuin mikä 8)
Käyttäjän avatar
rekola

Seuraava

Palaa alueelle Tarpeisto