Sikareille sytytin hintaluokassa 30-90 euroa -Mikä ja mistä?

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

ViestiKirjoittaja rekola » Ke Kesä 07, 2006 1:14 pm

En, osaisin kai tehdä kuin jonkin sortin kotitekoista napalmia, mutta mietin vaan, että saattaa hiukan, siis vain ihan hiukan vaikuttamaan sikarin luontaiseen makuun :lol: :lol:
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » To Kesä 08, 2006 5:31 pm

Päivitäänpä tännekin tilannetta. Eli tein ensimmäisen tilaukseni, ja sikarien oston yhteydessä tilasin CigarrenVersandilta n. 25 euron hintaan Xikarin mustan JetFlame-sytyttimen. Toivon mukaan tämä on juuri se Executive-malli (vaikka eihän Xikarilla muita malleja ole). Mä en raaskinut oikein ostaa ainakaan vielä sitä Dupont Xtendiä 75 euron hintaan. Mä meilasin CigarrenVersandille, että onko se musta malli siellä sitä vähän vanhempaa matta-tyyliä vai sitä uudempaa kiiltävää glossy-tyyliä. Eivät ilmeisesti kauheasti ymmärrä Englantia siellä (vaikka sivut ovat Engnlanniksi) sillä vastasivat vain, että "Joo meillä on sellainen sytkäri kyllä!" :lol:

Ehkä sitten niillä +300 eurolla mitkä säästän vuodessa baarin hintoihin kun tilaan netistä, niin ostan vaikka St. Dupontin platinatimanttisytkärin sitten myöhemmin... :idea:
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja rekola » Pe Kesä 09, 2006 2:00 pm

Ehkä sitten niillä +300 eurolla mitkä säästän vuodessa baarin hintoihin kun tilaan netistä, niin ostan vaikka St. Dupontin platinatimanttisytkärin sitten myöhemmin...

Voi kuule. ei riitä alkuunkaan(siis 300) :) :D :lol:
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Pe Kesä 09, 2006 2:27 pm

rekola kirjoitti:
Ehkä sitten niillä +300 eurolla mitkä säästän vuodessa baarin hintoihin kun tilaan netistä, niin ostan vaikka St. Dupontin platinatimanttisytkärin sitten myöhemmin...

Voi kuule. ei riitä alkuunkaan(siis 300) :) :D :lol:

:D No se oli vain heitto. Kuulun kyllä siihen joukkoon, jota ei sinänsä esim. 5000 euron hintalappu sytkärissä järkytä. Siinä mielessä olen elitisti, että tiedän hienoista asioista ja paljon ne maksavat.

No, ehkäpä sitten kun olen harrastanut sikareita vaikka 15 vuotta, niin silloinhan sillä 15x300 eurolla saa vähintäänkin smaragdi-Dupontin... :lol:
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja vkallio » Ke Heinä 19, 2006 4:29 pm

Näppärä valinta sytyttimeksi vaikkapa prince pocket torch (hinta n. 40€). Uudelleentäytettävä malli, joka käy myös "yleissytkärinä"...
vkallio

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Su Syys 03, 2006 6:22 pm

Xikarin torch on ollut käytössä nyt jo jonkin aikaa, ja edelleenkin minulla on siitä vain hyvää sanottavaa. Tai no... yksi harmillinen juttu on, kun tämän sytyttimen mukanahan tulee nahkainen kotelo, jossa sitä pitäisi säilyttää. Kuitenkin laukussani tämä sytytin oli pudonnut kotelosta pois ja kun avaimet olivat laukun pohjalla, niin tulos oli hieman naarmuuntunut sytytin. No muutama tosi pieni naarmuhan siinä vaan on, mutta kun sen mustan pinnan alla on hopeaa/valkoista, niin se näkyy vähän ikävästi. Muuten tämä sytytin on loistava, ja suosittlen sitä lämpimästi.

Sytyin ( :lol: ) kirjoittamaan tällaista eilisen takia. Nimittäin eilen vihdoinkin sain sikarin syttymään todella täydellisesti. Tulihan siinä kyllä huomattua, että hätähousuhan mä olen ollut, kun aiemmin olen turhan lähellä sikaria pitänyt sitä sinistä liekkiä ja liian äkkinäisesti pyöritellyt sitä sikarin sytytyspäässä. Eilen tein juuri niin kuin pitää, eli ensin reunoilta aloitin ja sitten keskelle, hitaasti liikuttaen liekkiä ja pitäen sitä noin sentin päässä sikarin sytytyspäästä. Tulos oli mahtava, ja sikari paloi uskomattoman hyvin. Tekniikkalaji tämä sikarin polttelu on.
SmokingElvis

Re: Sikareille sytytin hintaluokassa 30-90 euroa -Mikä ja mistä?

ViestiKirjoittaja Aavikkosammakko » Ti Kesä 30, 2009 10:01 pm

Tämä oli ehkä sopivin topicci nostaa ylös. Elikkäs sytyttimistä ajattelin vaan laittaa tänne omani näytille. Ei ehkä mitenkään älyttömän erikoinen peli millään mittapuulla, mutta edulliseksi mielestäni ainakin ihan kohtuullisen tyylikäs ja suht jämäkän oloinen peli. Colibri Paradigm on siis ko. sytytin, hintaa UK:sta nykykurssilla vajaa kolmisenkytä euroa (ilman kuluja).

Vähän on toistaiseksi testiä takana. Harmittavasti ei kyllä ihan ekalla naksautuksella yleensä lähde toimimaan vaan vaatii toisen kerran. Ellei sitten päästä aavistuksen kaasua kevyellä painalluksella ennen napin painamista pohjaan sytytyksen aikaan saamiseksi - näin lähtee kerrasta. Tuntuu olevan siis enemmän ominaisuus kuin vika. Yksi liekki, helposti käsiteltävä säätö löytyy liekille sekä "7mm cigar punch". Lisäksi tuossa on pieni ikkuna kaasun tason tarkkailulle, tosin turhan matala sellainen. Itseltä löytyy värivaihtoehto musta.

Täytyy sanoa, että aika mukavasti sytyttimellä saa sikarin syttymään, vaikka toki ymmärrän tikkujen/lastujen kannattajien puheenvuorot hyvin.
Liitteet
sytytin2.jpg
Sytytin ja Monten 4
sytytin1.jpg
Kansi ja punch aukinaisena
Käyttäjän avatar
Aavikkosammakko

Re: Sikareille sytytin hintaluokassa 30-90 euroa -Mikä ja mistä?

ViestiKirjoittaja Zade » La Loka 17, 2009 11:28 am

Itse suosittelisin tuota torch mallia. Heivasin edellisen kun ei tahtonut syttyä kunnolla ja nyt sitten ollaan kokonaan ilman :lol:

Syttyy tuulisellakin säällä, liekki ei nokea ja liekki on helppo kohdistaa. Ainoa haittapuolena on kuitenkin useimmissa malleissa suuri kaasun kulutus.
Zade

Edellinen

Palaa alueelle Tarpeisto