Adorini - humidorien hintalaatusuhde-kuningas

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

Adorini - humidorien hintalaatusuhde-kuningas

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Su Kesä 04, 2006 8:37 pm

Olen aloitteleva sikariharrastaja. Itse asiassa omistan tällä hetkellä vain leikkurin ja sikarikotelon, ja sikareita olen ostellut lähinnä baarista. Nyt kuitenkin haluaisin itsellä ostaa sikareita -- ja tietenkin edullisesti. Suosikkisikarini on Cohiba Siglo II -sikari, joka on Corona-tyyppiä. Sikariharrastaja tavitsee tietenkin humidorin.

Keskustellessani foorumeilla asiasta minulle lähes heti suositeltiin seuraavaa sivustoa, mistä tilata kohtuuhintaan humidori: http://www.humidordiscount.com/Humidors_Adorini.html Erityisesti Adorini-merkkisiä humidoreja suositeltiin. Googlettamalla ei näiden humidorien arvosteluja löydy juurikaan (löysin kuitenkin erään blogin jossa Adorini Torinolle annettiin positiivista palautetta). Kuitenkin vaikuttaa siltä, että moni ostaa juuri Adorinin humidorin, koska kyseisen merkin hintalaatusuhde näyttää olevan todella loistava. No kyseessähän on tietynlainen halpismerkki, koska kyllähän niitä 75 sikaria ja alle vetäviä humidoreja voidaan myydä useilla sadoilla euroilla. Kuitenkin minulla, joka korkeintaan säilyttää kerralla 25 sikaria ja jolla ei opiskelijana ole kauheasti varaa panostaa aivan huippuhumidoreihin, Adorini tuntuu minusta loistavalta merkiltä.

http://www.adorini.com/

Nyt haluaisinkin kysyä teidän kokemuksianne noista Adorinin humidoreista. Olen itse kohta tilaamassa humidoria, ja minua kiinnostaisi todella mielipiteenne. Itse asiassa olisi myös hyvä, jos käytäisiin ihan mallikohtaista keskustelua.

Alunperin olin täysin varma, että Adorini Torino on oikea valinta minulle. Suosin mustaa väriä, hinta oli sopivan pieni, humidori ei näytä humidorilta ja on pieni, ja tähän humidoriin mahtuu juuri sen verran (tai vähän ylikin) sikareita, joita tulisin siellä korkeintaan säilyttämään. Kuitenkin nuo hinnakkaammat mallit ovat mielestäni jotenkin vähän tyylikkäämpiä, ja tietenkin minulla on se pelko, että jos ottaa sen halvimman humidorin, eli Torinon, niin todennäköisyys esim. vinolle kannelle voi olla suurempi.

Seuraava kokoluokka Torinosta näyttää olevan humidorit, joihin menee 75 sikaria. Musta väri on tietenkin ensijalla, mutta tuollainen ruskehtava tai vähän punertavakin puuväri voisi olla passeli. Sen sijaan lukollista versiota en missään nimessä halua. Kuten sanottu, haluan pienen humidorin, joka mahdollisimman hyvin peittää olevansa humidori (tupakkatarvike). Adorini Sorrente näyttäisi minusta aika tyylikkäältä: se on musta ja jotenkin vaikuttaa korkealaatuisemmalta kuin Torino. Tietenkin tuo kannessa oleva tupakkalehti paljastaa varmaan sen humidoriksi, mutta toisaalta kuinka moni tyyppi oikeasti tunnistaa heti sen tupakkalehdeksi. Adorini Venezia on tyylikäs puumaisella värillään, mutta itse suosin sisustuksessani enemmän modernia ilmettä, ja puusävyt eivät niin hyvin käy siihen. Viimeiseksi yksi vaihtoehto voisi olla Adorini Ancona, joka on tällainen sininen humidori. Itse asiassani verhoni ja osa seinistä on taivaansinisiä, joten tämä humidori voisi olla ihan kiva. Ja ilmoituksen mukaan (ja kuvasta poiketen) noita myydään ilman sitä lukkoa (joskin se pitäisi varmaan varmistaa).

Mitä sanoisitte esim. vastakkainasettelusta Torino vs. Sorrente? Tai Sorrente vs. Ancona?

Sananen lopuksi Sikaritalon humidorivalikoimasta. Ymmärrän oikein hyvin, jos joku on esim. sitä mieltä, että pitää suosia Suomea ja tilata Sikaritalosta suomalainen humidori. Kuitenkin mä en löytänyt sieltä mitään mieleistä (munhan kriteerinä oli mielellään musta, pieni, tyylikäs ja yksinkertainen humidori -- eli ei lukkoja eikä ikkunoita yms.). Olihan tuolla noita 69 euron perushumidoreja, mutta ne eivät oikein iskeneet minuun, ja kun aion digitaalimittarin ja polymeeriakryylikostuttimenkin Adorini-merkkisenä ostaa, niin minkäs teet. Mun mielestä vaan Adorinin humidoreilla on modernimpi ulkonäkö kuin esim. noilla Sikaritalon joillakin humidoreilla, ja siksipä Adorinin haluisin ostaa. En mä sano tässä, että Sikaritalon humidorit olisivat jotenkin huonoja; mielestäni ne ovat vain perinteikkäämmän näköisiä, ja itse asiassa arvokkaamman näköisiä kuin Adorinin humidorit.
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » To Kesä 15, 2006 6:51 am

Tilasin sitten Adorinin Sorrente -humin ja minusta se ainakin ulkonäöllisesti on juuri sitä mitä hain -- moderniutta. Suosittelen!

Toki mä olen vielä alkukäsittelyvaiheessa, joten ehkä sitten puolen vuoden käytön jälkeen voin kertoa tarkemmin onko näistä Adorineista mihinkään ihan oikeasti.
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja Tony1911 » Pe Kesä 30, 2006 9:49 pm

Minulla on tuo Torino ollut omassa käytössäni. Silloin joskus kun humidoria katselin niin se mitä minä luin ja mitä minulle sanottiin oli että kannattaa ottaa sellainen sopivan kokoinen; liian pieni ei tietenkään ole kovin hyvä mutta ettei melkein tyhjänä humidorin pitäminenkään välttämättä kovin hyväksi olisi. Totesin siis että tuollainen pikkainen olisi varmaan ihan hyvä... Asiansa se on ainakin ajanut. :) Silloin joskus kun rahaa oli enemmän kuin laskuja niin teki jo pari kertaa tiukkaakin saada kaikki ostoksensa mahtumaan siihen, tosin... :D Mutta liian pieneksi tuo ei ole minulle ainakaan toistaiseksi vielä jäänyt.

Kostuttimen tosin vaihdoin Heartfeltin bead-koteloon. Tai siis alunperin tilasin sen jonkin erikoistarjouksen että tulee isommat ja paremmat kostutin ja kosteusmittari mukana; mittari onkin ihan ok mutta nuo Heartfeltin systeemit ovat todella paljon parempia kuin mikään hemmetin sieniviritys. (Eikä se sieni siellä sisällä kyllä tuoksunutkaan kovin ihanalle enää kun kerran avasin sen systeemin.)
I am free, no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -- Robert Heinlein
Käyttäjän avatar
Tony1911

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Pe Kesä 30, 2006 10:34 pm

Ai tilasit sen premium-updaten. Eli silloin et saanut sitä sieniviritelmää vaan sen deluxe-kostuttimen eli sen akryylipolymeeri-kostuttimen...

Musta tämä Sorrento on kyllä tosi hyvä ja oikeastaan juuri sellainen kuin sen halusinkin olevan. Pieni miinus tulee tietenkin sille kostuttimen magneettiosan liimapinalle, mutta pari tippaa pikaliimaa korjasi asian. Jos Torinon olisin valinnut, niin olisin kai tehnyt virheen... Kyllä se toisaalta on kivakin, kun humi on isompi, niin tuntuu jotenkin, että Cohibat saavat sviitin eivätkä jotain vakiohuonetta huonolla ilmastoinnilla... :lol:

No mä en tähän beads-villitykseen ole itse lähtenyt. Katson nyt miten tuo deluxe-kostutin akryylipolymeeri-jutuilla toimii. Nyt kesällä mä taidan antaa koko humin olla ilman kostutinta, mutta sitten syksyllä kun kylmät ilmat alkavat tulemaan, ja saa sen lämpötilan pidettyä siinä 19-21 asteessa, niin täytyy katsoa kuinka hyvin tuo kostutin pysyy siinä 69-71 kosteusprossassa.
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja Tony1911 » Pe Kesä 30, 2006 11:08 pm

Akryylischmakryyli. Sienimäistä mömmöä se kuiteskin on.

Beads-villitykseen kannattaa ehdottomasti lähteä mukaan heti jollei jopa välittömästi. Ovat ne sen verran parempia kuin tuo humin mukana tullut kostutin. :) Pitävät kosteutta huiman paljon tasaisemmin.

Väittäisin muuten että etenkin kuubalaisille ja etenkin välittömään kulutukseen tarkoitetuille tuo olisi vähän turhan kosteaa? Kannattaa alentaa ainakin mikäli tulee vedon kanssa ongelmia tms...
I am free, no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -- Robert Heinlein
Käyttäjän avatar
Tony1911

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » To Elo 17, 2006 8:48 pm

Pahus, kun tuossa pari päivää sitten taas se koko kostutin-magneetti-systeemi oli lähtenyt irti. Tällä kertaa petti se liimatyynyn ja humin kannen sisuksen välinen yhteys. No, Kärkkäiseltä kävin ostamassa hyvää puuhun soveltuvaa pikaliimaa, ja sitä vähän laitoin niihin liimatyynyihin, ja kiinnitin uudelleen, niin nyt taitaa pysyä hyvin.

Hetken mä aloin miettimään taas, että en kai mä jotenkin pilaa humia, jos pikaliimaa sujautan humin pintaan, mutta toisaalta kyllähän liimatyynyissäkin sitä liimaa on. Ja se pikaliima oli hajutonta kyllä, että ei ne Cohibat kyllä aromeja vetäneet puoleensa siitä.

Vinkkinä voin siis sanoa, että noudattakaa ihmeessä niitä magneettiosien liimausohjeita ja ANTAKAA KUIVUA SEN LIIMATYYNYSSÄ OLEVAN LIIMAN TARPEEKSI KAUAN AIKAA. Tällainen stressaus mullakin tuli, ja vain siitä syystä, että olin niin innoissani humin saatuani, etten malttanut antaa magneettiosan liimatyynyjen kuivua edes tuntia, ja sitten vielä laitoin siihen kiinni raskaan kostuttimen.

Itse humi on kyllä minulla toiminut loistavasti, ja edelleen mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa tästä Adorinin mallista. Ok, on varmasti klassisempia ja arvokkaammista materiaaleista tehtyjä humeja, mutta tämä mun humi on kyllä juuri sopiva tällaiselle modernia tyyliä suosivalle nuorelle miehelle kuten minä olen.
SmokingElvis

Palaa alueelle Tarpeisto