Humidorin koon valinta?

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

Humidorin koon valinta?

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Ma Kesä 05, 2006 6:13 pm

Olen ostamassa humidoria ja mieltäni rupesi askarruttamaan se minkä kokoisen humidorin tarvitsen. Tähän väliin täytyy todeta, että olen aloittamassa sikariharrastusta ja poltan oikeastaan vain Corona-kokoluokkaa (Cohiba Siglo II). Olen opiskelija (jolla tosin on sivutienestejäkin) ja minulla ei ole laittaa oikein paljoa rahaa kerralla sikareihin, edes säästön vuoksi, ja niimpä aion ainakin tähän alkuun ostella kerralla vain sellaisia viiden sikarin bokseja. Niimpä humidorissa olisi kerrallaan korkeintaan 10 sikaria. Aikanaan sitten ehkä ostan sellaisen 25 sikarin boksinkin, mutta voin sanoa aikamoisella varmuudella, että humidorissani ei tulisi koskaan olemaan 30 sikaria enempää, ja siis useimmiten siellä olisi n. 5-10 sikaria.

Nyt tulee se koon valinta. Paikassa josta haluan ostaa humidorin on kahta kokoluokkaa (kokoskaalaan alapäässä): 30 sikarin humi ja 75 sikarin humi. Näiden välillä ei ole kovin suurta hintaeroa. Olen jostain lukenut, että suurempi humi voisi tarjota paremmat olosuhteet sikareille. Toisaalta, onko siinä mitään järkeä, että useimmiten säilyttäisi 5-10 sikaria 75 sikarin humissa?

Voisiko joku valaista asiaa minulle? Siis varmasti tämä on minulle (joka poltan kummiskin vain 3-4 sikaria kuussa) isompi ongelma kuin ihan tosi harrastajille, joille varmaan iso humi on itsestäänselvyys. Mä nyt olen kai tällainen satunnaispolttelija...

Ai niin, ja jos jotakuta ne mallit kiinnostaa, niin kyseessä olisi Adorini Torino (30 sikaria) ja Adorini Sorrente (75 sikaria) -- ja ehkä lukollinen Adorini Milan (75 sikaria).

Arvostaisin paljon jos voisitte vastata nopeasti!
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja Ekans » Ma Kesä 05, 2006 8:04 pm