Sikariporat

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

Sikariporat

ViestiKirjoittaja MarcusVonSaxberg » Ma Tammi 25, 2010 10:36 pm

Hello all.

Mjees kasaan juuri tilausta tuonne Paul-Buggeen taas, niin onkos herroilla kokemusta sikariporista? Olen parin käyttäjän kanssa keskustellut näistä ja he vannovat näiden nimeen. Löytyiskö muita kokemuksia?

Monethan kertovat positiivisiksi kokemuksiksi puhtaan leikkauksen ja paremman poltettavuuden tavallisissa sikareissa.
Kuva
No, we cannot tell you what this is like. You are the boss of your own senses! Taste, evaluate, determine and enjoy!!
Käyttäjän avatar
MarcusVonSaxberg

Re: Sikariporat

ViestiKirjoittaja Hypno » Ma Huhti 18, 2011 9:17 am

Kuinka isoille/pienille sikareille käy 7 mm sikaripora? Kiinnostaisi esim. käykö hyvin mitoiltaan 13.7cmx2cm sikarille?
Hypno

ViestiKirjoittaja MarcusVonSaxberg » Ma Huhti 18, 2011 11:31 am

Hypno kirjoitti:Kuinka isoille/pienille sikareille käy 7 mm sikaripora? Kiinnostaisi esim. käykö hyvin mitoiltaan 13.7cmx2cm sikarille?

Käy, paitsi jos kyseessä on torpedo. Jos olet poraa ostamassa niin halvalla ei saa hyvää. Halvalla saat vaan huonolla terällä olevan poran joka repii sen auki, yleensä polttokelvottamaksi.
Kuva
No, we cannot tell you what this is like. You are the boss of your own senses! Taste, evaluate, determine and enjoy!!
Käyttäjän avatar
MarcusVonSaxberg

ViestiKirjoittaja Hypno » Ma Huhti 18, 2011 4:21 pm

MarcusVonSaxberg kirjoitti:
Käy, paitsi jos kyseessä on torpedo. Jos olet poraa ostamassa niin halvalla ei saa hyvää. Halvalla saat vaan huonolla terällä olevan poran joka repii sen auki, yleensä polttokelvottamaksi.

Olen ostanut Colibrin valmistaman poran. Ei varmaan paras, mutta ei ihan halvinkaan. Tällä poralla taitaa saada 9mm syvän porauksen, kannattaako näin syvää tehdä? Jossain oli ohje porata vain niin, että päällislehti rikkoutuu. Tuntuu jotenkin, että tällä menetelmällä kannattaisi käyttää leikkuria mieluummin.
Hypno

ViestiKirjoittaja MarcusVonSaxberg » Su Huhti 24, 2011 9:22 pm

Itse laitoin tilaukseen http://cigarworld.de/shop/detail.php4?a ... 6571bbnk50 tälläisen, katostaan että minkälainen on laatuaan kun saan tän kätösiini.
Kuva
Käyttäjän avatar
MarcusVonSaxberg

ViestiKirjoittaja MarcusVonSaxberg » Ma Touko 02, 2011 10:52 pm

MarcusVonSaxberg kirjoitti:Itse laitoin tilaukseen http://cigarworld.de/shop/detail.php4?a ... 6571bbnk50 tälläisen, katostaan että minkälainen on laatuaan kun saan tän kätösiini.

Voi kiesus, saksalainen mielen laatuni tärisee toiminallisuus orgasmin kourissa just nyt. Toi laite on vaan niin hyvin tehty, esim kiertämällä myötäpäivään niin laite puskee ulos tuon pienmmän terän sitten kun kiertää sen taas vastapäivään niin pikku terä menee sisään ja isompi terä tulee ulos. Tein testin äsken tuollaisella Casa Culinaria Orangella halppiksella niin leikkaus oli täydellinen. Testi imasulla niin ei tullut yhtään palasia suuhun yhtään! Täydellistä!
Kuva
Käyttäjän avatar
MarcusVonSaxberg

ViestiKirjoittaja MarcusVonSaxberg » Ti Touko 10, 2011 8:22 pm

Nyt olen useampaan sikariin tätä käyttänyt ja hyvältä on tuntunut. Ei ole yksikään sikari piloille mennyt tämän vuoksi, päin vastoin.
Kuva
Käyttäjän avatar
MarcusVonSaxberg

ViestiKirjoittaja moukka » Pe Heinä 01, 2011 7:12 pm

Sain käsiini cigarworld.de:n oman brädin halpisporan aiempien porien lisäksi.

Toimii hyvin, ei tule puruja suuhun ja leikkaa nätin reiän (7mm). En tiedä kuinka nopeasti terä tylsyy. Enemmän sikareita poltellut kaveri oli sitä mieltä, että pora on huono ratkaisu ja aina pitäisi leikata. Itse olen eri mieltä, pora on näppärä ratkaisu. Ei tarvitse syljeskellä niitä murusia suusta jatkuvasti. Ja jotenkin itse saan jopa enemmän makua irti, kun en leikkaa niin isoa aukkoa sikarin päähän. Mitä mieltä muut ovat tästä makuseikasta?
moukka

ViestiKirjoittaja Tomassino » Pe Heinä 01, 2011 8:45 pm

moukka kirjoitti:Itse olen eri mieltä, pora on näppärä ratkaisu. Ei tarvitse syljeskellä niitä murusia suusta jatkuvasti.

Leikkurissa on yleensä vika jos joutuu syljeksimään. Poraa en ole koskaan kokeillut, kun en ole kokenut aiheelliseksi. Ehkä syssymmällä kokeilen.
Kuva
*Vitolakritiikin lyyrinen Rocco*
Käyttäjän avatar
Tomassino

ViestiKirjoittaja moukka » La Heinä 02, 2011 12:45 am

Tomassino kirjoitti:
moukka kirjoitti:Itse olen eri mieltä, pora on näppärä ratkaisu. Ei tarvitse syljeskellä niitä murusia suusta jatkuvasti.

Leikkurissa on yleensä vika jos joutuu syljeksimään. Poraa en ole koskaan kokeillut, kun en ole kokenut aiheelliseksi. Ehkä syssymmällä kokeilen.

Hmm, pitäisi varmaankin kokeilla jotain kalliimpaa leikkuria. Kolme leikkuria omistan, pari jotain no-brand halpista ja yksi Nubille brändätty. Niillä en ainakaan ole saanut riittävän hyvää leikkaustulosta. Tosin kaikki nuo leikkurit lienevät jotain parin euron halpisleikkureita.
moukka

ViestiKirjoittaja Tomassino » La Heinä 02, 2011 10:09 am

Suosittelen lämpimästi, että sijoitat hieman varoja (noin 50 €) hyvään leikkuriin. Xikar xi-sarja ja Palio ovat nähdäkseni varmimpia vaihtoehtoja. Minä menin ostamaan aikanaan Xi1.n ja se maksoi itsensä takaisin heti ensimmäisen sikarin leikkaushetkellä. Kyllä se niin on, että harrastevälineissä kannattaa satsata laatuun, jotta saa harrastuksestaan täyden ilon irti.
Kuva
*Vitolakritiikin lyyrinen Rocco*
Käyttäjän avatar
Tomassino

ViestiKirjoittaja moukka » La Heinä 02, 2011 9:27 pm

Tomassino kirjoitti:Suosittelen lämpimästi, että sijoitat hieman varoja (noin 50 €) hyvään leikkuriin. Xikar xi-sarja ja Palio ovat nähdäkseni varmimpia vaihtoehtoja. Minä menin ostamaan aikanaan Xi1.n ja se maksoi itsensä takaisin heti ensimmäisen sikarin leikkaushetkellä. Kyllä se niin on, että harrastevälineissä kannattaa satsata laatuun, jotta saa harrastuksestaan täyden ilon irti.

Totta puhut harrastusvälineistä. Pitää pistää korvan taakse vinkkisi ja seuraavan sikaritilauksen yhteyteen ujuttaa joku mainitsemistasi leikkureista. Kiitos vinkistä!
moukka

ViestiKirjoittaja Jakke-Setä » Pe Heinä 13, 2012 10:25 pm

Kuollutta lankaa sen verran ravistan, etta mainitsen Xikarin teleśkooppimallisen avaimenperäporan terän käärineeni juuri rullalle noin kymmenennellä käyttökerralla ihan nakkisormisuuttani. Ei saisi ruostumattomasta teräksestä tehdä niin ohutta reunaa, että kuolleita lehtiä rei'ittäessä antautuu!
-J-
Käyttäjän avatar
Jakke-Setä

ViestiKirjoittaja Jaga » Su Heinä 15, 2012 4:59 pm

Jakke-Setä kirjoitti:Kuollutta lankaa sen verran ravistan, etta mainitsen Xikarin teleśkooppimallisen avaimenperäporan terän käärineeni juuri rullalle noin kymmenennellä käyttökerralla ihan nakkisormisuuttani. Ei saisi ruostumattomasta teräksestä tehdä niin ohutta reunaa, että kuolleita lehtiä rei'ittäessä antautuu!

Mikä Xikarin porista oli kyseessä?
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja JukkaN » Ke Heinä 18, 2012 12:23 pm

Xikarilla on elinikäinen takuu, joten vaihtoon vaan.
Käyttäjän avatar
JukkaN

Seuraava

Palaa alueelle Tarpeisto