cigarworld.de classic humidor

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

cigarworld.de classic humidor

ViestiKirjoittaja jargos » Pe Maalis 05, 2010 8:20 am

moi, olen käsittänyt että muutamallakin tyypillä on tuo kyseinen humidori, itsellänikin on ja kehunut olen, nyt hoksasin analogisen mittarin kohdalta pienen vian?/ominaisuuden? onko muilla vastaavaa vai onko minulla kyseessä sitten kakkoslaatua...

eli analogisen mittarin takana on reikä pleksissä mittaria varten, mittari ei ole suoraan kosketuksissa pleksiin, vaan väliin jää tilaa aika huomattavasti? ilmanvaihdon kannalta varmasti hyvä asia, kosteuksien suhteen ei ole ongelmia, mutta analoginen mittari näyttää noin 60% tai alle ja taas sisällä digitaalinen näyttää 65%-68% mutta eikös tossa ole jo selitys analogisen ja digitaalisen huimiin eroihin, ja tähän en kaipaa "analoginen roskiin-digi sisään" faktoja, tiedän. mutta mitäs sanotte? muilla vastaavaa?

Kuva
eli kyseessä on tää

Kuva
reikä sisältä ulospäin

Kuva
reikä ulkoa sisällepäin
jargos

Re: cigarworld.de classic humidor

ViestiKirjoittaja eemeli » Pe Maalis 05, 2010 10:07 am

Täysin sama ominaisuus/ongelma itselläni. Olen kalibroinut mittarin kahteenkin kertaan mutta 60-63 % näyttää vaikka humin sisällä oleva mittari huitelee 70% kieppeillä. Olen ajatellut tämä johtuvan siitä, että mittarin ympäriltä vetää sen verran että kosteuslukema vääristyy. Elikkä tuosta mittarista ei taida olla muuta kuin koristeeksi...
Käyttäjän avatar
eemeli

ViestiKirjoittaja Jaga » Pe Maalis 05, 2010 10:13 am

Käsitinkö siis oikein, että pleksin ja mittarin kohdalla olevan puuosan väliin jää ilmarako ja siksi analoginen mittari näyttää mitä näyttää? Oletteko kokeilleet tiivistää rakoa jollain? Esimerkiksi teipillä tai muulla pikaratkaisulla, jolloin näkisi onko tiivistyksellä vaikutusta mittarin näyttämään.
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja eemeli » Pe Maalis 05, 2010 10:39 am

Jaga kirjoitti:Käsitinkö siis oikein, että pleksin ja mittarin kohdalla olevan puuosan väliin jää ilmarako ja siksi analoginen mittari näyttää mitä näyttää? Oletteko kokeilleet tiivistää rakoa jollain? Esimerkiksi teipillä tai muulla pikaratkaisulla, jolloin näkisi onko tiivistyksellä vaikutusta mittarin näyttämään.

En ole nyt himassa jotta voisin asian tarkistaa, mutta muistaakseni pleksi on kyllä ihan hyvin kiinni puussa. Siitä ei pitäisi olla kyse. Vai mitä sanoo jargos? Sen sijaan analogisen mittarin ja puun välillä (eli mittarin ympärillä) on varmaan lähes aina jonkin verran tiivistämisen varaa... Itse en ole ryhtynyt tiivistystoimenpiteisiin koska varsinaista ongelmaa kosteuden pysymisen kanssa ei ole ollut. Toki olisi ihan kiva jos humissa kiinni oleva mittari näyttäisi edes jotenkuten siedettäviä lukemia, eikä yli 10%-yksikön heittoa.
Käyttäjän avatar
eemeli

ViestiKirjoittaja jargos » Pe Maalis 05, 2010 2:53 pm

Käsitinkö siis oikein, että pleksin ja mittarin kohdalla olevan puuosan väliin jää ilmarako ja siksi analoginen mittari näyttää mitä näyttää? Oletteko kokeilleet tiivistää rakoa jollain? Esimerkiksi teipillä tai muulla pikaratkaisulla, jolloin näkisi onko tiivistyksellä vaikutusta mittarin näyttämään.

juuri näin. pieni rako ton kokoisessa humidorissa mutta rako jonka olemassaolosta on varmaanki kiva tietää, mikäli on jotain ongelmia kosteuden kanssa jne. päätin itse jättää raon auki, kesä tulee ja kosteudetkin alkavat varmaan nousemaan sellaisiksi että pieni ilmanvaihtorööri tekee vain hyvää.
jargos

ViestiKirjoittaja joonash » La Maalis 06, 2010 2:29 am

Perin outoa, sillä oma analoginen mittarini näyttää juuri samaa kuin digitaalinen vastaava. Analoginen vaikutti vielä olevan jo valmiiksi kalibroitu, tai sitten minulla oli vain hyvä tuuri, sillä suolatestin jälkeen viisari näytti tasan 75%. Omistan tosin lyhyemmän ja vähemmän hyllyjä omaavan mallin, vaikkakin tuo mittarin asetelma on sama kuin kuvissa.
Käyttäjän avatar
joonash

ViestiKirjoittaja MarcusVonSaxberg » La Maalis 06, 2010 1:23 pm

Itselläni on tuon pikkuveli, eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Kannattaa ehkäpä kipaista Etolaan hakee O-rengas tiivisteitä tai sitä valkoista tiivistysteippiä ja sitä kiertää tuohon ympärille.
Kuva
No, we cannot tell you what this is like. You are the boss of your own senses! Taste, evaluate, determine and enjoy!!
Käyttäjän avatar
MarcusVonSaxberg

ViestiKirjoittaja mto » La Maalis 06, 2010 2:07 pm

näkyy mullakin olevan tuo pleksi irti mittarin kohalta mutta eipä tuosta haittaa oo ollu, ehkä ihan hyvä vaan että vähän edes ilma kiertää :P
Nuoresta alkoholistista, vanhaksi alkoholistiksi..
Käyttäjän avatar
mto

ViestiKirjoittaja MarcusVonSaxberg » Ti Maalis 16, 2010 6:19 pm

Pakko nyt palata takaisin aiheeseen, huomasin että omassa Humidor Supremessä eli tämän pienemmässä versiossa on muovikehikko reiän ympärillä jossa mittari on. Niin ilmeisesti itselläni se muovi tiivistää sitten sen verran jottei mittari mittaa kuin sisuksia.

Eli oliskohan se iso O-tiiviste ratkaisu?
Kuva
No, we cannot tell you what this is like. You are the boss of your own senses! Taste, evaluate, determine and enjoy!!
Käyttäjän avatar
MarcusVonSaxberg

ViestiKirjoittaja MarcusVonSaxberg » Ti Maalis 22, 2011 11:33 pm

Mites, paljos tuo syö sikareita sisäänsä?
Kuva
Käyttäjän avatar
MarcusVonSaxberg

ViestiKirjoittaja Sieppo » Ke Maalis 23, 2011 9:50 am

Arviolta tuommoinen 400 kipaletta menee. Mulla on tällä hetkellä apaut 200 pölliä sisällä, osa laatikoissa, osa irtaallaan. Luulisin, että toisen mokoman saisin ahdettua.
Sieppo

ViestiKirjoittaja Markus » Ke Maalis 23, 2011 10:58 am

Komppaan edellistä että tilaa kyllä on. Ja kun luopuu sikarilaatikoista ja siirtää pöllit humin laatikoihin niin mahtuu mahtuu.
Käyttäjän avatar
Markus

ViestiKirjoittaja MarcusVonSaxberg » Ke Maalis 23, 2011 12:59 pm

Markus kirjoitti:Komppaan edellistä että tilaa kyllä on. Ja kun luopuu sikarilaatikoista ja siirtää pöllit humin laatikoihin niin mahtuu mahtuu.

Hitto vieköön, rupee kovasti raha polttamaan nyt taskun pohjalla :)
Kuva
Käyttäjän avatar
MarcusVonSaxberg

ViestiKirjoittaja Markus » Ke Maalis 23, 2011 12:59 pm

Anna toki mulle ne.
Käyttäjän avatar
Markus

ViestiKirjoittaja MarcusVonSaxberg » Ke Maalis 23, 2011 11:31 pm

Markus kirjoitti:Anna toki mulle ne.

Sori en tuen hyväntekeväinsyyttä :)
Kuva
Käyttäjän avatar
MarcusVonSaxberg

Seuraava

Palaa alueelle Tarpeisto