cigarworld.de classic humidor

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

Re: cigarworld.de classic humidor

ViestiKirjoittaja MarcusVonSaxberg » Ma Touko 02, 2011 10:00 pm

Nonni kyl sen ties miten tässä käy :D

http://outerheaven.pp.fi/images/album/humi/

Tuossa muuta foto tuosta humista näin pika räpsäsy, vielä kun pääsis pelamaan sikari tetristtä ja hieman fiksais tota parilla niksipirkka virityksellä.
Kuva
No, we cannot tell you what this is like. You are the boss of your own senses! Taste, evaluate, determine and enjoy!!
Käyttäjän avatar
MarcusVonSaxberg

ViestiKirjoittaja Jaga » Ma Touko 02, 2011 11:09 pm

MarcusVonSaxberg kirjoitti:Nonni kyl sen ties miten tässä käy :D

Tuossa muuta foto tuosta humista näin pika räpsäsy, vielä kun pääsis pelamaan sikari tetristtä ja hieman fiksais tota parilla niksipirkka virityksellä.

Onko humidoriin hajonnut vappuna vesi-ilmapallo vai mitä on tapahtunut? :shock: :mrgreen:
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja MarcusVonSaxberg » Ma Touko 02, 2011 11:16 pm

Jaga kirjoitti:
MarcusVonSaxberg kirjoitti:Nonni kyl sen ties miten tässä käy :D

Onko humidoriin hajonnut vappuna vesi-ilmapallo vai mitä on tapahtunut? :shock: :mrgreen:

Ei sentään, vetelin just rätillä pinnat ennen kuvaamista. :)
Kuva
No, we cannot tell you what this is like. You are the boss of your own senses! Taste, evaluate, determine and enjoy!!
Käyttäjän avatar
MarcusVonSaxberg

ViestiKirjoittaja TheLoneSmoker » To Loka 30, 2014 2:11 am

Itse olen harkinnut Classic Humidorin kaappimallin ostoa ja minulla olisikin kyseisestä kapistuksesta muutama kysymys niille joilla kyseinen humi on, ja miksei muillekkin:

1. Paras tapa hoitaa kosteutus?
-Sähköinen kostutin vai pieniä akropolymeeri kostuttimia tasaisesti vai jokin välimuoto?

2. Miten pitää kosteutta talvella?
-Iso lasiovi mietityttää.

3. Kokemuksia? Tyyppivikoja (kosteusmittarin raon lisäksi)?

4. Parempaa ehdotusta humiksi? Mahdollisimman iso ja hyvä järkevään hintaan olisi hakusessa, mitään billydoria en taida jaksaa alkaa väsäämään ja tupperdorit ei oikein sytytä.
Käyttäjän avatar
TheLoneSmoker

ViestiKirjoittaja drinkalot » To Loka 30, 2014 7:14 am

Mulla on polymeeritikku joka hyllyllä. On pitänyt kosteuden kesät talvet. Ei ole tuo kosteusmittarinrakokaan haitannut.
Hasta la Victoria Siempre!
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja noviisi » To Loka 30, 2014 9:00 am

Älä tuota Classicia osta. Se ei ole hyvä, kokemus puhuu. Tupperikin on sikareiden näkökulmasta paljon parempi vaihtoehto.
Osta tämä: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... iinikaappi
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja TheLoneSmoker » To Loka 30, 2014 11:59 am

Olen harkinnut Anton Oliveriakin, mutta eikö puinen humidori ole parempi koska puu "hengittää"? Toki viinikaappi takaisi tasaisen lämpötilan, millaista mökää tuo kaappi muuten pitää? Ja Drinksu, hyvä kuulla että tuo systeemi toiminut.
Käyttäjän avatar
TheLoneSmoker

ViestiKirjoittaja drinkalot » To Loka 30, 2014 1:47 pm

Joo, siis ei mulla ole ollut valittamista. Ihan uteliaisuudesta kävin nyt teippaamassa kosteusmittarin reijän umpeen ja testaan mitä vaikuttaa. Sen se siis on tehnyt, että se kiinteä kosteusmittari ei ole koskaan näyttänyt oikein, mutta mulla on sisällä siellä digimittari..
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja TheLoneSmoker » To Loka 30, 2014 2:28 pm

Juu, en usko että raolla on vaikutusta muuhun kuin humin oman mittarin toimintaan, mikä ei haittaa koska itseltänikin digitaalinen mittari löytyy.
Käyttäjän avatar
TheLoneSmoker

ViestiKirjoittaja salinla » To Loka 30, 2014 9:40 pm

TheLoneSmoker kirjoitti:Olen harkinnut Anton Oliveriakin, mutta eikö puinen humidori ole parempi koska puu "hengittää"? Toki viinikaappi takaisi tasaisen lämpötilan, millaista mökää tuo kaappi muuten pitää? Ja Drinksu, hyvä kuulla että tuo systeemi toiminut.

Mulla on ollut tuo Anton Oliver nyt muutaman kuukauden käytössä. Tosi hyvä peli esim. sikarien ikäännyttämismielessä, koska se takaa tosiaankin tasaisen lämpötilan (max 18 astetta). Kosteuden puolesta ainoa oikea valinta on beadsit, taitavat toimia luotettavasti ainoastaan niillä (muita hyviä kokemuksia ei ole ilmaantunut). Käsitykseni mukaan sekin tavallaan hengittää, koska kierrättää ilmaa ottamalla ja poistamalla. Sikarit pitää olla vaan mieluusti suojattuna suoralta ilmavirralta, eli boxeihin tai minigrippeihin. Pysyy aromit ja ikääntyvät näin myös paremmin. ja jos ei halua joskus pitää sitä sikarikäytössä, niin saahan sinne juomia mukavasti viileeseen. :bisse:
Check Hippie's blog: www.cigar-hippie.blogspot.com
salinla

ViestiKirjoittaja salinla » To Loka 30, 2014 9:43 pm

Kaapista lähtee jonkun verran ääntä tuulettimen pyöriessä, mutta ei ole häirinnyt. Kunhan ei sängyn viereen laita;) mulla on kaappi keittiössä.
Check Hippie's blog: www.cigar-hippie.blogspot.com
salinla

ViestiKirjoittaja TheLoneSmoker » To Loka 30, 2014 11:43 pm

Perhana, mitähän tässä nyt oikein tekisi :lol: No saa nähdä. Oletko Salinla Oliverisi vuorannut seetrillä?
Käyttäjän avatar
TheLoneSmoker

ViestiKirjoittaja Johnnyboy » Pe Loka 31, 2014 7:13 am

Ex
Viimeksi muokannut Johnnyboy päivämäärä To Helmi 11, 2016 12:48 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
"Tupakointi lyhentää elämää - mutta onneksi vain loppupäästä"
Käyttäjän avatar
Johnnyboy

ViestiKirjoittaja drinkalot » Pe Loka 31, 2014 11:20 am

TheLoneSmoker kirjoitti:Perhana, mitähän tässä nyt oikein tekisi :lol: No saa nähdä. Oletko Salinla Oliverisi vuorannut seetrillä?

No mun neuvo on se, että jos säilytettävänä on iso kasa bokseja ja aikomus ikäännyttää, niin hanki Oliver, jos taas erinäinen valikoima irtopöllejä niin Classic. Jos edellisten sekoitus, niin Classic, josta poistamalla x määrän hyllyjä saa tilaa muutamalle boksille eikä tarvitse rakennella tai suojailla irtopöllejä minigripeillä tai säilyttää paria pölliä turhaan omassa boksissa.

Noiden Oliverien äänekkyydestä on kyllä useita huomautuksia tuolla verkkokaupan sivuilla, tosin ei juuri tuosta mallista. Itse en osaa sanoa onko äänekäs vai ei, mutta täälläkin olevien kommenttien perusteella ei pidä sijoittaa huoneeseen, jossa nukutaan. Verrkokaupassa on jopa mainintoja että olohuoneessakin ääni häiritsee. Jos tuollaisen tilaa kannattaakin se äänekkyys testata heti että pysyy palautusoikeuden piirissä eikä tänä aikana tehdä mitään modauksia kaappiin.

PS: Vuorokauden testaamisen perusteella Classicin mittariholen umpeenteippaamisella ei ole ollut mitään vaikutusta kosteuteen.
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja TheLoneSmoker » Pe Loka 31, 2014 2:17 pm

Tuota 28 pullon Oliveria jo tuossa kuukausi takaperin ihailin, mutta yksi tekijä on juurikin se että asun kaksiossa ja ainoa realistinen sijoituspaikka on olohuone niin mietin juurikin että onko melu häiritsevällä tasolla. Alan kallistua classicin suuntaan, ehkä sitten Oliver kun Classic on täynnä :mrgreen:
Käyttäjän avatar
TheLoneSmoker

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Tarpeisto