Humidorin puhdistus - Kuinka tarpeellista ja kuinka usein?

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

Humidorin puhdistus - Kuinka tarpeellista ja kuinka usein?

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Ma Syys 04, 2006 4:18 pm

Nyt kun uusi iso erä sikareita saapui minulle niin mieleeni tuli kysyä, että vaatiiko humidori ylläpitoa siisteyden suhteen. Eihän mulla humi ole ollut käytössä vielä puolta vuottakaan ja olen kyllä aina puhtain käsin kosketellut sikareita sen sisällä, mutta esim. pieniä sikarista lähteviä hiukkasia on muutama jossain nurkassa.

Eli puhdistatteko säännöllisesti humianne, vai vain silloin, kun siihen on aihetta eli on vaikka sikaritoukkia (kop kop kop), hometta tai jotain likaa vain on kertynyt humin sisään? Itse puhdistus kaiketi tapahtuu nukkaamattomalla tekstiilillä kevyesti pyyhkien käyttäen hiukan steriloitua vettä apuna.
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja Tony1911 » Ma Syys 04, 2006 8:41 pm

Hmm. Miksei käyttäisi wanhaa suosikkitoimistoleluani - paineilmaa? :) Auttanee ainakin irtolikaan kuten tupakanmuruihin, mikäli moisen kokee tarpeelliseksi. (Itse en tosin ole pitänyt humin puhdistusta mitenkään tarpeellisena asiana, ainakaan toistaiseksi.)
I am free, no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -- Robert Heinlein
Käyttäjän avatar
Tony1911

ViestiKirjoittaja Warrior » Ma Syys 25, 2006 1:43 pm

Tony1911 kirjoitti:Hmm. Miksei käyttäisi wanhaa suosikkitoimistoleluani - paineilmaa? :) Auttanee ainakin irtolikaan kuten tupakanmuruihin, mikäli moisen kokee tarpeelliseksi. (Itse en tosin ole pitänyt humin puhdistusta mitenkään tarpeellisena asiana, ainakaan toistaiseksi.)

Kun murusia alkaa olla liikaa, sikarit poistetaan ensin humidorista ja sitten humidorin puhdistus ensin steriloidulla ja sitten kuivatulla ilmasuuttimella. Sen jälkeen pyyhkiminen kostella liinalla, joka on kastettu pelkkään haaleaan veteen, hetken kuivatus ja sikarit takaisin humidoriin. Teen puhdistuksen aina silloin, kun näyttää siltä, että humidorin sisätilat tarvitsevat sitä. Jos humidorien päällä on pölyä, kostealla liinalla pyyhkäisy riittää.
"Elämä on taidetta, taide elämää. Vain elämällä, joka on taidetta, on merkitystä." Warriorin motto.
Käyttäjän avatar
Warrior

Palaa alueelle Tarpeisto