Kaappihumi projekti

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

Re: Kaappihumi projekti

ViestiKirjoittaja Jaga » Ke Helmi 27, 2013 3:24 pm

Tomassino kirjoitti:Jurrissakin saa yksinkertaisesti ja helposti tietää missä kulloinkin on. Asetat digitaalisen kosteusmittarin sukkahousun lahkeeseen ja sidot sen vyötäisille. Kun olet ymmälläsi lokaatiosi suhteen, katsot vain mitä mittari näyttää. Keittiössä kosteusmittari näyttää noin 40%, humissa 70% ja saunassa 100 %. :wink:

Ps: Jos mittari näyttää 40%, mutta on niin ahdasta, ettei ole tilaa ojennella jäseniään , silloin tiedät olevasi humissa, mutta kostuttimet tulisi täyttää.

Ja jos tuntuu kuumalta, mutta mittari näyttää lähes nollaa niin tiedät olevasi saunassa mutta olet unohtanut heittää löylyä. :bisse:
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja Osku » Ke Helmi 27, 2013 5:34 pm

Jaga kirjoitti:
Osku kirjoitti:Tuli tätäkin projektia silmälläpitäen 2x 5m kieppiä lämminvalkeaa vedenkestävää ledinauhaa. 17e kotiintuotuna 9 päivässä suoraan kiinasta :mrgreen: Uattelin laittaa tuota samaa myös saunaan kukaties ja ainakin keittiön yläkaappien alle valaisemaan tiskipöytää.

Varmaan tismalleen samaa led-nauhaa katselin eilen ebaysta tulevaan sikarikoppiin. En vaan vielä viittinyt tilata kun toimitusajat vaihtelee ja muutto parin viikon päästä. Nykyiseen osoitteeseen ei enää viitsi tilata, mutta luottokortin tiedot eivät vielä täsmää uuteen osoitteeseen. En tosin tiedä kuinka tarkkaan paypal/myyjä/luottokunta noita syynäilee. Mut hyvä tietää että tulee suht nopsaan. Tilasitko ebaysta vai jostain nettipuodista?

Ebaysta tilattu. Paypallilla maksettu mutta pistin tutun hoitamaan homman kun mulla ei oo visaa jota tarvii kuulemma kun yhtyy tohon peipalliin.
Tuttu on enemmänkin tilannut ledei niin sano ettei koskaan oo näin nopee tullu kun nämä, yleensä menee neljästä viikosta jopa kuukauteen :lol:

KUKA RUOJA on hakenu Haminasta Seppälän venetarvikkeesta kaikki mun seetrit :mrgreen:
Olin tänää taas haminan keikalla ja suunnistin mäkelänkankaalle hakemaa vähä seetrejä toho rojektiin niin ukko sano että "Eilen justiisa joku tuli helsingistä saakka hakemaan seetriä humiprojektiinsa, oli kuulemma netistä saanu vinkkiä että meillä ois"

Muutama jäi ja miehä sit vein vimoset. Ei kuulemma enää ehkä tuu lisää.

Kohta ku oon tän lihaspiirakan tunkenu kitusiini ja tukehtunu siihen, meen rakentelee sikarihyllyjä.
Partagas on parasta mitä sikariteollisuus on koskaan tarjonnut.
Käyttäjän avatar
Osku

ViestiKirjoittaja Osku » Ke Helmi 27, 2013 9:02 pm

Apuva!!

Nyt alkaa vituittamaan kun kahtena iltana olen noita puupalikoita käännelly ja väännelly enkä keksi mitään hyvää ideaa minkälaiset sikarihyllyt tuohon kannattas tehä. Sen verta tiiän että ulkomitat on oltava 36x36cm ja korkeutta n. 3-4cm luokkaa, nii ja huom. kyseessä on ne viistoon tulevat irtosikarihyllyt. Laatikoille tulee sitte omat suorat sinne alaosaan.

Noita hyllyjä pitäs olla 4kpl.
ONko missään mitään malliesimerkkejä mitä ihmiset on väsänny noita ??
Käyttäjän avatar
Osku

ViestiKirjoittaja oka » Ke Helmi 27, 2013 11:16 pm

Siis ei jumalauta. Joka ikinen kerta kun mä näen tän threadin otsikon, niin mä ensin luen että "Kaappihomo projekti".
Käyttäjän avatar
oka

ViestiKirjoittaja drinkalot » To Helmi 28, 2013 7:12 am

Se on seimin projekti.
Hasta la Victoria Siempre!
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja Osku » Pe Maalis 01, 2013 10:29 pm

Kaappihomo rojekti on ny edenny siihe mallii että sain prototyypin ekasta laatikosta valmiiks. Kolme siis viel tarvis tehä.. Voi luaja sanon mie, mikä homma. Kaks tuntia tota näppäilin. KUVANkin otin ihmeteltäväksi:
http://i211.photobucket.com/albums/bb301/Fkillers/Kaappihumi/hylly_zpsdfafba2a.jpg
Huom: kuva voi valehella, on paljon karumpi. Mutta kuhan tuo kuivaa ja sen hioo oikein nätiksi niin ehkä se siitä. Väliseinämiäkin on tiedossa tuohon joita voi sit siirrellä mielensä mukaan, samaan tapaan kuin perus pöytähumissaki.
Käyttäjän avatar
Osku

ViestiKirjoittaja Jaga » Pe Maalis 01, 2013 11:52 pm

Osku kirjoitti:Kaappihomo rojekti on ny edenny siihe mallii että sain prototyypin ekasta laatikosta valmiiks. Kolme siis viel tarvis tehä.. Voi luaja sanon mie, mikä homma. Kaks tuntia tota näppäilin. KUVANkin otin ihmeteltäväksi:
http://i211.photobucket.com/albums/bb301/Fkillers/Kaappihumi/hylly_zpsdfafba2a.jpg
Huom: kuva voi valehella, on paljon karumpi. Mutta kuhan tuo kuivaa ja sen hioo oikein nätiksi niin ehkä se siitä. Väliseinämiäkin on tiedossa tuohon joita voi sit siirrellä mielensä mukaan, samaan tapaan kuin perus pöytähumissaki.

Komialtahan se näyttää!

Ja muista että jos projekti menee ihan kunnolla käteen niin voit myydä kaapin drinksulle 400 eurolla. :mrgreen:
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja Osku » La Maalis 02, 2013 12:18 am

Joo pitää muistaa :D Voi olla et sitteki tulee takkii vaikka neljä satkua tuosta kiskois, koska tuos tuli tähä rojektii liittyen viel sataisen meno :mrgreen:
Käyttäjän avatar
Osku

ViestiKirjoittaja drinkalot » La Maalis 02, 2013 8:36 am

Jos tuossa kuvassa on sinun "karua tekoa" oleva hylly, niin minulle se kyllä kelpaa milloin vain. :shock:
Hasta la Victoria Siempre!
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja Osku » La Maalis 02, 2013 12:35 pm

Käväsin tuossa jo aamutuimaan vähän näppäilemässä tuola liiterissä. Siivosin koko huoneen perinpohjin, vitja että tota seetripurua on kertyny ihan jokapaikkaan sielä. Rojekti on siis tän päivän tauolla kun ens käyn tutun kasikymppisillä ja illalla kamun kanssa on tuola huoneessa sikarinpolttajaiset sekä ryyppäjäiset, toki sauna siinä seinantakana lämpiää myös.

Mutta ennen siivojaisia vähän kerkein tuohon laatikkoon tai hyllyyn, mikä nyt onkaan, perehtyä. Kevyesti jo hiaisin sen sekä aloin miettimään sopivaa ratkaisua väliseiniksi, ideahan toki olis saada niistä irrotettavat sekä mahollisuus laittaa useampaankin kohtaan. Keksin porata puolikkaan reiän tuohon laatikon seinämään samalle kohtaa kummallekin puolelle ja siihen väliin sitten päistään pyöristetty palikka. Idea oli sikäli hyvä että se jopa toimi käytännössä. Pari kuvaa mun heikkojen sanallisten lahjojen tueksi nii näkee mitä tarkotan.

http://i211.photobucket.com/albums/bb301/Fkillers/Kaappihumi/laatikko1_zps6afa6aeb.jpg
http://i211.photobucket.com/albums/bb301/Fkillers/Kaappihumi/laatikko3_zpse127aae2.jpg
http://i211.photobucket.com/albums/bb301/Fkillers/Kaappihumi/laatikko2_zps325e4b2c.jpg
Käyttäjän avatar
Osku

ViestiKirjoittaja noviisi » La Maalis 02, 2013 12:53 pm

Monissa kaupallisissa humidoreissa nuo laatikon väliseinät on toteutettu siten, että väliseinien päätyihin on liimattu ohut suikale solumuovia, joka pitää seinät jämäkästi paikoillaan ja sallii portaattoman liikuttelun. Varmaan on käynyt tämäkin mielessäsi, kunhan sanoin..
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja oka » La Maalis 02, 2013 1:02 pm

Erittäin asiallisen näköistä työtä.
Käyttäjän avatar
oka

ViestiKirjoittaja Osku » La Maalis 02, 2013 1:36 pm

noviisi kirjoitti:Monissa kaupallisissa humidoreissa nuo laatikon väliseinät on toteutettu siten, että väliseinien päätyihin on liimattu ohut suikale solumuovia, joka pitää seinät jämäkästi paikoillaan ja sallii portaattoman liikuttelun. Varmaan on käynyt tämäkin mielessäsi, kunhan sanoin..

Kyllä mie sitä kanssa aattelin mutten löytäny sopivaa materiaalia kotoonta. Kokeilin kyllä 3mm korkkimaton suikaleella muttei oikeen ollu mun mieleen. Pitä vielä miettii kaikenlaisia ratkasuita, tuo kyllä tuntuu ihmeen toimivalta ja erittäin jämäkältä.
Käyttäjän avatar
Osku

ViestiKirjoittaja WeZQ » La Maalis 02, 2013 8:09 pm

Voi perkele, aivan saatanan hienoo jälkee.
Haluutko meille puusepäks... :mrgreen:
WeZQ

ViestiKirjoittaja Osku » La Maalis 02, 2013 8:34 pm

Älä ny viiti mie olen aivan käsi noissa jutuissa. Näkisit tän mun "verstaan" eli ryyppyluolan eli takkahuoneen ulkorakennuksessa mikä mulla täs on, nyt muuten juur olen tääl ja juon viskiä. Nampsis.

Muut tekee mitä haluaa, mie teen mitä sattuu tulemaan.
Käyttäjän avatar
Osku

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Tarpeisto