Carlake-akkuvesi

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

Carlake-akkuvesi

ViestiKirjoittaja Kimppi » To Loka 13, 2005 4:24 pm

Olen aina varoitellut kaikkia akkuveden käyttämisestä sienimallisissa kostuttimissa. Nyt tein vähän markkinatutkimusta. Carlake-nimisessä akkuvedessä lukee, että se on erikoispuhdistettua ja aiheuttaa vähemmän saostumia kuin itse tislattu vesi. Voisi olettaa, että tämä akkuvesi ei tuki sientä.
Kimppi

Re: Carlake-akkuvesi

ViestiKirjoittaja Ekans » To Loka 13, 2005 9:06 pm

Kimppi kirjoitti:Olen aina varoitellut kaikkia akkuveden käyttämisestä sienimallisissa kostuttimissa. Nyt tein vähän markkinatutkimusta. Carlake-nimisessä akkuvedessä lukee, että se on erikoispuhdistettua ja aiheuttaa vähemmän saostumia kuin itse tislattu vesi. Voisi olettaa, että tämä akkuvesi ei tuki sientä.

älkää nyt ihmeessä käyttäkö sientä ihmiset, on parempiakin keinoja.
Käyttäjän avatar
Ekans

ViestiKirjoittaja Sami » Pe Loka 14, 2005 10:09 am

Ekans kirjoitti:älkää nyt ihmeessä käyttäkö sientä ihmiset, on parempiakin keinoja.

Minkälaisia vaihtoehtoja olet löytänyt sienen tilalle?

Mitä käytät itse?

Sami
Sami

ViestiKirjoittaja Ekans » Pe Loka 14, 2005 4:15 pm

Sami kirjoitti:
Ekans kirjoitti:älkää nyt ihmeessä käyttäkö sientä ihmiset, on parempiakin keinoja.

Minkälaisia vaihtoehtoja olet löytänyt sienen tilalle?

Mitä käytät itse?

Sami

Käytän näitä http://www.heartfeltindustries.com/beads_1.html ne ovat ehdottoman luotettavia, käytännöllisiä ja periaatteessa ikuisia. jos on iso humidori (<500 kpl) niin cigar oasis on hyvä vaihtoehto.
Käyttäjän avatar
Ekans

ViestiKirjoittaja Sami » La Loka 15, 2005 8:51 am

Hhmm.. Olen hieman skeptinen noiden toimivuudesta. Voin olla kuitenkin väärässä... :roll:

Cigar Oasis taitaa olla mun valinta kunhan saan luottokortin elvytettyä :oops:

Sami
Sami

ViestiKirjoittaja Ekans » La Loka 15, 2005 10:16 am

Sami kirjoitti:Hhmm.. Olen hieman skeptinen noiden toimivuudesta. Voin olla kuitenkin väärässä... :roll:

Cigar Oasis taitaa olla mun valinta kunhan saan luottokortin elvytettyä :oops:

Sami

Ole vaan skeptinen mutta ne toimivat 100% varmuudella. ne pitävät kosteuden tasaisena (65% tai 70%). Jenkeissä niitä käyttää melkein kaikki. Cigar Oasis on ihan hyvä valinta mutta se on hieman kallis jos ei ole isoa kaappi humidoria
Käyttäjän avatar
Ekans

ViestiKirjoittaja Aapo » La Loka 15, 2005 10:29 pm

Ekans kirjoitti:Cigar Oasis on ihan hyvä valinta mutta se on hieman kallis jos ei ole isoa kaappi humidoria

Eikä se myöskään poista kosteutta, ainoastaan lisää sitä, mikä saattaa olla ongelma loppukesästä ja syksyisin.
Käyttäjän avatar
Aapo

ViestiKirjoittaja Ekans » La Loka 15, 2005 10:36 pm

Aapo kirjoitti:
Ekans kirjoitti:Cigar Oasis on ihan hyvä valinta mutta se on hieman kallis jos ei ole isoa kaappi humidoria

Eikä se myöskään poista kosteutta, ainoastaan lisää sitä, mikä saattaa olla ongelma loppukesästä ja syksyisin.

tähän ongelmaan rakeet auttavat paljon. Laita kaappiin oasisksen lisäksi 0,5-1 pauna rakeita kahteen eri paikkaan niin varmasti pysyy kosteus hallussa
Käyttäjän avatar
Ekans

ViestiKirjoittaja Tony1911 » Ma Helmi 20, 2006 10:09 pm

Hmm. Hyvin mielenkiintoista. Omalla humidorilla on paha tapa ruveta vähän turhankin kosteaksi. Tiedä sitten onko tumpelo käyttäjä osasyyllinen asiaan...? :oops: Onkohan muilla kokemuksia noista Heartfeltin tapauksista? Pohdin että josko tunkisi noita oman pikkuhuminen kosteuttimen sienen tilalle...
I am free, no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -- Robert Heinlein
Käyttäjän avatar
Tony1911

ViestiKirjoittaja MM » Ke Helmi 22, 2006 3:16 am

Kokemusta on. Juuri kuten Ekans sanoi, USA:ssa niitä käyttävät kaikki. Kts. FAQ asiasta.
- MM
Käyttäjän avatar
MM

ViestiKirjoittaja Tony1911 » Pe Helmi 24, 2006 12:03 am

Öh... Jos jenkeissä niitä käyttävät "kaikki" niin miksei missään niistä jenkkiläisten tekemissä FAQ:sta mitkä minä olen sikareista lukenut ole mainittu moisista beadeista sanaakaan?

Hyvältä tuotteeltahan tuo kuulostaa. Turha siis ryhtyä liioittelemaan - eiköhän totuus ole parasta mainosta jos tuote tosiaan on niin hyvä kuin ne pari ihmistä joitten kokemuksia olen lukenut väittävät. ;)
I am free, no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -- Robert Heinlein
Käyttäjän avatar
Tony1911

ViestiKirjoittaja MM » Pe Helmi 24, 2006 2:19 am

No, "kaikki" on tietenkin liioittelua. Ajattelin lähinnä CigarWeeklyn porukkaa, jossa liioittelu ei ole kovinkaan suurta. Joka tapauksessa ne toimivat.
- MM
Käyttäjän avatar
MM

Palaa alueelle Tarpeisto