Mikä kostutin Humidorikaappi Robustoon?

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

Mikä kostutin Humidorikaappi Robustoon?

ViestiKirjoittaja Defeat » Su Maalis 11, 2007 3:32 pm

Humidorina siis tämä: Humidorikaappi Robusto

Tuntuu että turhan usein joutuu vettä lisäilemään,
joten olisiko tuonne paras kostutin tuo tuotteen tiedoissa vinkkinäkin mainittu Passatore Akryylipolymeeri kostutin, vai mikä?

Miten tuollaista akryylipolymeeri kostutinta käytetään? Kastellaanko se pelkällä vedellä, vai miten?
Itselläni on kokemusta vain tuosta tavallisesta sienikostuttimesta, jonka ensimmäisellä kerralla kastelin 50% vesi/PG -seoksella.
Defeat

Re: Mikä kostutin Humidorikaappi Robustoon?

ViestiKirjoittaja Mats-Petter » Su Maalis 11, 2007 4:08 pm

Defeat kirjoitti:Miten tuollaista akryylipolymeeri kostutinta käytetään? Kastellaanko se pelkällä vedellä, vai miten?

Itsellä juurikin tuollainen käytössä, pelkkää steriiliä vettä ja hienosti toimii. Pitänyt kosteuden jo monta viikkoa ilman beadsien apua juuri oikealla 65% - 70% välillä.
Käyttäjän avatar
Mats-Petter

Re: Mikä kostutin Humidorikaappi Robustoon?

ViestiKirjoittaja JSP » Su Maalis 11, 2007 6:56 pm

Mats-Petter kirjoitti:
Defeat kirjoitti:Miten tuollaista akryylipolymeeri kostutinta käytetään? Kastellaanko se pelkällä vedellä, vai miten?

Itsellä juurikin tuollainen käytössä, pelkkää steriiliä vettä ja hienosti toimii. Pitänyt kosteuden jo monta viikkoa ilman beadsien apua juuri oikealla 65% - 70% välillä.

Sama juttu. Hyvin toimii ilman lisähärpättimiä.
JSP

ViestiKirjoittaja Fefe » Su Maalis 11, 2007 8:10 pm

Suosittelen Belliiniä,
ja sama juttu sen kanssa, tislattua vettä vaan ja homma pelittää, varmasti tuo Passatorekin ajaa asian. :)
Käyttäjän avatar
Fefe

ViestiKirjoittaja Chef-81 » To Maalis 22, 2007 12:39 pm

Miten olette sijoittaneet passatoren robusto kaappiin? Itselläni vastaavan lainen saksalais malli, mutta kostutin vie aika paljon hyllyltä tilaa kun pitäsi täydennykset kohta sinne mahduttaa :roll: Tosin uusi humi on jo matkalla 8) Kuva[/url]
Käyttäjän avatar
Chef-81

ViestiKirjoittaja Poro- » To Maalis 22, 2007 12:56 pm

Ei ole kyseistä kaappia, mutta itse olen viritellyt kostuttimet "roikkumaan" johonkin ylimääräiseen välikköön :D Lienee pätevä myös muissa humeissa kuin omassa arkkumallissani.
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja rekola » To Maalis 22, 2007 2:14 pm

Poro- kirjoitti:Ei ole kyseistä kaappia, mutta itse olen viritellyt kostuttimet "roikkumaan" johonkin ylimääräiseen välikköön :D Lienee pätevä myös muissa humeissa kuin omassa arkkumallissani.

Vaan ei ole edellämainitun kaltaisissa "kaapeissa" mitään tyhjää koloa....

Siitä syystä en ole itse ikinä ostanut pikkukaappia. Kaapeissa on niin hyviä, kuin huonoja puolia ja kostutin paikan puute on yksi huonoista (ellei käytä beadseja :wink: )
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja Chef-81 » To Maalis 22, 2007 2:19 pm

Tossa mallissa on kyllä oven ja hyllyjen päätyjen välissä kostuttimen mentävä aukko, mutta sit se kostutin olisi näkösällä ja kostutus pinta oveen päin :roll: ei varmaan paras vaihtoehto...
Käyttäjän avatar
Chef-81

ViestiKirjoittaja rekola » To Maalis 22, 2007 4:50 pm

Chef-81 kirjoitti:Tossa mallissa on kyllä oven ja hyllyjen päätyjen välissä kostuttimen mentävä aukko, mutta sit se kostutin olisi näkösällä ja kostutus pinta oveen päin :roll: ei varmaan paras vaihtoehto...

No on huonompiakin ratkaisuja kuultu :lol: Lähinnä ongelmiksi muodostuu ulkonäkö kysymykset, hyllyjen availun vaikeutuminen, liimapinnan puuhun jättävä jälki, jos myöhemmin kostuttimesta haluaa luopua
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja JSP » To Maalis 22, 2007 5:59 pm

Minulla olevassa Sikaritalon mallissa on ylimmäisenä aivan matala laatikko, joka piiloutuu oven yläkehyksen alle, mihin kostutin mahtuu mainiosti. Lisäksi sinne mahtuu muutakin litteähköä tarviketta. Tässä kuvassahan se on kaapin edessä irrallaan:

http://www.sikaritalo.fi/catalog/produc ... cts_id=198

Eikö germaani-versiossa ole tätä ylähyllyä?
JSP

ViestiKirjoittaja Chef-81 » To Maalis 22, 2007 10:51 pm

On toki, se on rakenteeltaan lähes identtinen... eli 3 isoa hyllyä siirrettävällä väliseinällä ja yksi matalampi hylly ylhäällä... Mittarista vaan piti takaseinä irroittaa että sai kalibroitua, muuten ihan jees kaappi... pitää kosteuden 70:ssä ja ovessa on joku mystinen magneetti jota en ole vielä paikallistanut, suorastaan imaisee oven kiinni :lol:
Käyttäjän avatar
Chef-81

ViestiKirjoittaja Emppu » Pe Maalis 23, 2007 9:01 am

Itsellä on tuo Sikaritalon versio kyseisestä kaapista. Se magneetti löytyy saranoista. Ja beadseja käyttämällä ei ole ongelmia mihin kostuttimen sijoittaa. On ne vaan niin käteviä :D
---Kai maar mää ny ite tiiän, mitä mä teen---
Käyttäjän avatar
Emppu

ViestiKirjoittaja mto » Pe Maalis 23, 2007 12:22 pm

Emppu kirjoitti:Itsellä on tuo Sikaritalon versio kyseisestä kaapista. Se magneetti löytyy saranoista. Ja beadseja käyttämällä ei ole ongelmia mihin kostuttimen sijoittaa. On ne vaan niin käteviä :D

Ei sitä beadsia voi kyllä ihan minne tahansa sijottaa, ainakin mulla oli joskus hetken beadsputkilo sikarien päällä (onneksi halpissikareita), kostuivat melko pahasti... Itseasiassa minulla on suuri ongelma tällä hetkellä minne ne kaksi putkea sijoittaa.. pitäisi hankkia jotkut pidikkeet kanteen..
Nuoresta alkoholistista, vanhaksi alkoholistiksi..
Käyttäjän avatar
mto

ViestiKirjoittaja jpop » Pe Maalis 23, 2007 12:24 pm

mto kirjoitti:Ei sitä beadsia voi kyllä ihan minne tahansa sijottaa, ainakin mulla oli joskus hetken beadsputkilo sikarien päällä (onneksi halpissikareita), kostuivat melko pahasti...

Juu - vähintään seetriviilu väliin!

Jos satut keksimään sopivia pidikkeitä jostain, niin kerro ihmeessä vaikka täällä ennen tilausta. Uskoisin, että niille olisi muillakin käyttöä.
jpop

ViestiKirjoittaja mto » Pe Maalis 23, 2007 12:56 pm

jpop kirjoitti:
mto kirjoitti:Ei sitä beadsia voi kyllä ihan minne tahansa sijottaa, ainakin mulla oli joskus hetken beadsputkilo sikarien päällä (onneksi halpissikareita), kostuivat melko pahasti...

Juu - vähintään seetriviilu väliin!

Jos satut keksimään sopivia pidikkeitä jostain, niin kerro ihmeessä vaikka täällä ennen tilausta. Uskoisin, että niille olisi muillakin käyttöä.

Tiedän jo, kylpyhuoneissa kun menee vesiputkia niin ne on sellasilla pidikkeillä seinässä. Sellasia pitäs hankkia.. :D
Nuoresta alkoholistista, vanhaksi alkoholistiksi..
Käyttäjän avatar
mto

Seuraava

Palaa alueelle Tarpeisto