leikkurit

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

leikkurit

ViestiKirjoittaja pertti66 » Ma Elo 22, 2005 2:15 pm

Olen käyttänyt ainoastaa muovirunkoisia kaksoisgiljotiineja jotka toimivat tyydyttävästi ja joskus leikkuujälki on ollut välttävää johtuen terien väljyydestä toisiinsa nähden.Elikä olisin kiinnostunut löytämään erittäin hyvän
leikkurin joka jättää siistin leikkuujäljen ja vielä tiedon mistä tällaisen voi ostaa niin ehkäpä sikarin leikkaaminenkin voisi olla nautinto.
pertti66

sikarileikkurit

ViestiKirjoittaja pertti66 » Ti Elo 23, 2005 10:04 am

Kiitos tiedosta!
pertti66

ViestiKirjoittaja Severi » Ma Elo 29, 2005 12:41 am

Havanna-aitan halvalla muovirunkoisella kaksoisgiljotiinilla on tullut leikattua hyvin mitä sikareita tahansa. Kalliimpia kannattaa hankkia vain estetiikan takia.
Severi

ViestiKirjoittaja SoFro » Ti Elo 30, 2005 1:04 am

En koskisi muovisiin leikkureihin. Eihän muovi ole tyylikäs leikkurissa, kun on kyse sikareista.
SoFro

ViestiKirjoittaja Aapo » Ti Elo 30, 2005 1:20 pm

Viimeisen parin vuoden ajan on Xi2 ( http://www.xikar.com ) palvellut uskollisesti, ja käynyt kerran valmistajalla huollossa takuun piikkiin. Suosittelen Xikaria erittäin lämpimästi.

Toinen paljon kehuja saava leikkuri on joskus alkuperäiseksi tuplagiljotiiniksikin tituleerattu Zino (esim. https://www.lilbrown.com/Cigar-Accessor ... CUTTER.htm ).
Käyttäjän avatar
Aapo

ViestiKirjoittaja Tomppa » Ti Elo 30, 2005 2:11 pm

Täältä kanssa ääni Xikarille. Ostin jo toisen ruusupuisen Xi3:n pyhäkäyttöön, niin ei Xi2:n "muovisuuskaan" kiusaa :)

-Tomppa
Tomppa

ViestiKirjoittaja MM » Ti Elo 30, 2005 10:00 pm

Hieman perusmuovista mallia parempaan leikkuriin kannattaa investoida. Jälki on parempaa, ja leikkuri pysyy terässä kun materiaalit ovat korkealuokkaisia. Ja on ikävää, jos leikkuri rikkoo päällyslehden tai vastaavaa.
- MM
Käyttäjän avatar
MM

ViestiKirjoittaja Jussi » Ke Elo 31, 2005 5:33 pm

Itse kokeilin viikonloppuna ensikertaa tuota Kain mainitsemaa "pora" mallia. Toimi mielestäni erittäin hyvin. Leikkausjälki oli siisti ja jämpti, vaikka sikari itse olikin hieman "löysemmin" kääritty. Leikkaus pysyi kuosissaan koko sikarin polton ajan (Robusto)
Käyttäjän avatar
Jussi

ViestiKirjoittaja Tomppa » Pe Syys 02, 2005 6:33 pm

Kyllähän pora toimii juuri oikean kokoisella ja mallisella sikarilla. Yleensä yksiteräiset ovat auttamattomasti pieniä robustokoon sikarille. "Kolmiapilan" kairailu tuollaisella menee taas pelleilyksi. Colibrilta taitaa löytyä sytkäri, jossa on jo kolme eri kokoista poraa. Sillä voisi jo pärjätä.

-Tomppa
Tomppa

ViestiKirjoittaja Aapo » Su Syys 04, 2005 4:06 pm

sikaritalo kirjoitti:Asiasta uuteen: naisten sikariharrastus näyttää olevan nousussa. Ladypolttajien (tai -tilaajien) osuus on viime kuukausina viisinkertaistunut.
Kai L

THERE IS A GOD!
:D
Käyttäjän avatar
Aapo

ViestiKirjoittaja Tomppa » Ma Syys 05, 2005 7:16 am

Toisaalta jos muutos on yhdestä viiteen, niin ei nyt vielä nuolaista :lol:

-Tomppa
Tomppa

ViestiKirjoittaja mika » Ti Syys 06, 2005 7:56 am

Tervehdys vaan kaikille sikarinystäville myös minulta. Itselläni on tuollainen pora, normaali giljotiini ja sakset. Pora on kyllä kätevä, mutta muistan lukeneeni että sikarin pää jotenkin kuumenee liikaa. En sitten tiedä pitäneekö paikkaansa, mutta itse olen tuon luettuani vähän aristellut poran käyttöä. Itse olen muuten lähdössä ensi viikolla Antwerpeniin lomamatkalle joten onkohan kenelläkään tietoa paikallisista sikariklubeista tai ravintoloista joissa olisi hyvä poltella jälkiruoaksi hyvä sikari. Toki otan itsekin mukaan sikareita, mutta kokemukset avartavat elämää mukavasti. Hyvää syksyn alkua kaikille ja nauttikaa sikareista kun ilmat ovat vielä suotuisat.
mika

ViestiKirjoittaja jannek » Ti Syys 06, 2005 9:11 pm

Alussa itselläni oli ongelmia poran kanssa koska sikari kuumeni liikaa. Usein kävi myös niin, että sikari paloi reunoilta tosi huonosti mutta oli tosi kuuma keskeltä...Lääke löytyi seuraavasta: olin "porannut" liian syvälle sikariin ja näin syntynyt "tunneli" aiheutti em. ongelmat. Siispä malttia porailuun ja poraa ainoastaan "lakki" rikki...Siinä se! Toimi ainaski minulla. Tosin pidän/käytän enemmän leikkuria.
jannek

ViestiKirjoittaja mika » Ke Syys 07, 2005 9:51 am

Kiitos Janne vastauksesta. Tuntuu lisäksi aika loogiselta että näin se varmaan pelittää paremmin. Itsekin pidän leikkurista enemmän, mutta tuo pora tuntuu jotenkin varmemmalta etenkin sikareissa, joissa lakki on aika tasapäinen eikä kovin iso, jolloin leikkaus leikkurilla on aika tarkkaa puuhaa.
mika

Zinon leikkurit

ViestiKirjoittaja Armando Bugari » Ke Maalis 29, 2006 7:05 pm

Mistähän mahtaa johtua näiden Zino-leikkureiden hulppea hinta? Tuplasti, ellei treplestikin muihin tuplaguillotiineihin verrattuna? Itse kovo ei vaikuta sen kummemmalta kuin muissakaan ja "runko" käsittääkseni puujäljitemämuovia?
Käyttäjän avatar
Armando Bugari

Seuraava

Palaa alueelle Tarpeisto