leikkurit

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

ViestiKirjoittaja rekola » Pe Touko 19, 2006 3:22 pm

merkki maksaa. Kaikki Zino Davidoffin tuotteet ovat kyllä aika hintavia, kuten Davidoffin Ciseaux leikkuri 635e. :lol: . Hienon näköinen hän se on kyllä.
Käyttäjän avatar
rekola

Kiitos

ViestiKirjoittaja Armando Bugari » Pe Touko 19, 2006 5:36 pm

rekola kirjoitti:merkki maksaa. Kaikki Zino Davidoffin tuotteet ovat kyllä aika hintavia, kuten Davidoffin Ciseaux leikkuri 635e. :lol: . Hienon näköinen hän se on kyllä.

Olisihan minun pitänyt tietää... Zino Davidoff...mutta kun en.
Käyttäjän avatar
Armando Bugari

ViestiKirjoittaja rekola » Pe Touko 19, 2006 6:18 pm

koit siis ahaa elämyksen. :lol:
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Su Kesä 04, 2006 8:45 pm

Ostin Stockmannilta Xikarin leikkurin. Koska hinta oli 49 euroa, mielessäni yhdistin sen lähimmäksi Sikaritalon Xi-mallin hintaa, ja luulin sen olevan juuri sellainen, mutta verratessani sitten Xikarin kotisivun kuviin, niin kyseessä olikin musta Xi2-malli. No, kyllä siinä mielessäni olen tyytyväinen tähän, koska hain modernia ilmettä, ja pidän paljon enemmän tuollaisesta hopeisesta lukitusnapista kuin tuollaisesta muovisesta väkärästä, joka Xi-mallissa on.

Haaveissa oli alunperin Xi3-malli (ehkä se kuminen musta malli tai sitten se ruusupuinen malli), mutta niitä ei näyttänyt Suomesta mistään saavan ja en halunnut alkaa ulkomailta sitä tilaamaan, niin jätin haaveen toteuttamisen tuonnemmaksi. Mähän siis olen aloitteleva sikariharrastaja, ja tämä Xi2 on mun ensimmäinen leikkuri.

Mä itse asiassa tein aika paljon tutkimustyötä näistä leikkureista, että mikä olisi silleen tosi hieno ja hyvä. Toki vastaan tulivat nämä Zino Davidoffin käsittämättömän hintaiset leikkurit, mutta kuten sytytin puolella St. Dupontin kanssa, en näe mitään järkeä maksaa yli 100 euroa yhdestä tarvikkeesta -- olen kuitenkin opiskelija, vaikkakin yleensä haluan vain sitä parasta laatua.

Itse asiassa nettiä lukiessani tuli aika selväksi se, että Xikar on varma valinta, ja tämä Xi2 on toiminut aivan loistavasti. Vaihtoehto Xikarille voisi olla Palio-leikkuri, jota on todella paljon hehkutettu netissä ja joka on itse asiassa Xikaria ilmeisesti halvempi. Kuitenkaan mä en mistään Suomen tai Euroopan nettikaupasta Palio-leikkuria löytänyt, joten musta Xikar Xi2 oli valintani.

Mä muuten en tiedä voiko tätä Xikar2-leikkuria käyttää siten, että laittaa sen pöytää vasten, ja työntää sikarin sitten aukon läpi pöytään kiinni ja leikkaa, mutta ainakin Cohiba Siglo II:sen kanssa se on näin leikannut juuri oikean verran pois.
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja Jakke-Setä » Ti Kesä 06, 2006 7:13 am

Xi2:ssa on muuten se heikkous, että jos sen joku rähmäkäpälä vaikkapa pudottaa kovalle lattialle (*khöm*), niin saattaa irrota toisesta siivestä muovikuoren puolikkaat, eikä saa järkevästi korjattua. Kokometallisesta tuskin irtoaisi vastaava osa, veikkaan. Zino-leikkuri on kädessäni epävakaa, Xi2 ei lipsahda, joten se on vakioleikkurini. Minulla on edellä mainittu Sikaritalon myymä luodin muotoinen pora auton avaimenperänä eräänlaisena selviytymistyökaluna, ja hyvin on ainakin pora itse selviytynyt; kova on pinnoite, mistä plussaa.
-J-
Käyttäjän avatar
Jakke-Setä

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Ti Kesä 06, 2006 2:52 pm

No tuskinpa se mulla putoaa... Onpa muuten tyylikäs tuo Xi3 Fossil Mammoth, mutta hintaakin taitaa olla lähes 300 egeä. No mutta kyllä minulla tämä Xi2 on toiminut hienosti, ja tosiaan ulkonäkönsä puolesta se minusta voittaa Xi:n aika selvästi (Xi nyt näyttää etenkin sen nuppinsa takia jotenkin vanhanaikaisemmalta). Näissä Xikarin tuplagiljotiineissä on vain se, että sitä helposti alkaa leikkimään ja näpärtelemään niillä, kun ei ole muuta tekemistä, ja pian voi sormi olla lattialla. Mulla meinas käydä näin jo, kun ajatuksissani leikin sen kanssa, ja sormi oli sitten jo siellä reiässä ja olin painamassa leikkuri kiinni juuri kun huomasin sen. :oops:
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja Aapo » Ke Kesä 07, 2006 2:03 am

SmokingElvis kirjoitti:yleensä haluan vain sitä parasta laatua.

Ai, siksikö poltat vain Cohiba Siglo II:sia? :)
Käyttäjän avatar
Aapo

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Ke Kesä 07, 2006 2:08 am

Aapo kirjoitti:
SmokingElvis kirjoitti:yleensä haluan vain sitä parasta laatua.

Ai, siksikö poltat vain Cohiba Siglo II:sia? :)

No sanotaan näin, että poltan toistaiseksi vain Siglo II:sia, koska A) Cohiba on kuuluisa merkki B) olen polttanut muutamaa eri sikaria, ja haivannut Siglo II:sen maun miellyttävän eniten C) Onhan se kiva polttaa juuri sitä sikaria siinä baarissa mistä ne olen ostanut yleensä, kun kaikki voi hinnosta katsoo sen 20 euron hinnan :lol:

Mut ensisijaisesti sen takia poltan niitä, että kun ne miellyttävät maullisesti minua.
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja Aapo » Ke Kesä 07, 2006 6:24 am

SmokingElvis kirjoitti:poltan toistaiseksi vain Siglo II:sia, koska A) Cohiba on kuuluisa merkki

kaikki voi hinnosta katsoo sen 20 euron hinnan :lol:

Tuu pois siältä pimeeltä puolelta, jooko? :wink:
Käyttäjän avatar
Aapo

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Ke Kesä 07, 2006 7:56 am

Aapo kirjoitti:
SmokingElvis kirjoitti:poltan toistaiseksi vain Siglo II:sia, koska A) Cohiba on kuuluisa merkki

kaikki voi hinnosta katsoo sen 20 euron hinnan :lol:

Tuu pois siältä pimeeltä puolelta, jooko? :wink:

Arvasin, että tartut tuohon :lol: No, en ole niin status-ihminen kuin voisi luulla, ja ihan pilke silmäkulmassa noista hinnoista sun muista kirjoitin. Oikeasti mä tykkään Sigloista juuri niiden hienostuneen ja kermaisen maun takia. Esim. juuri Romeo y Julieta ei sopinut mulle ollenkaan, kun maku oli aika karhea jne.

Mut ihan vielä tässä Yodan ja Obi-Wanin puolella ollaan!
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja Aapo » Ke Kesä 07, 2006 1:06 pm

SmokingElvis kirjoitti:Arvasin, että tartut tuohon :lol: No, en ole niin status-ihminen kuin voisi luulla, ja ihan pilke silmäkulmassa noista hinnoista sun muista kirjoitin.

Tunne on molemminpuolinen. :)
Käyttäjän avatar
Aapo

ViestiKirjoittaja rekola » Ke Kesä 07, 2006 5:13 pm

Mut ihan vielä tässä Yodan ja Obi-Wanin puolella ollaan!

tää meni multa kokonaan ohi :?
Huomaatte varmaan, että minulla on pieni aukko yleissivistyksessä koskien tällaisia skifi juttuja. Jos nämä nyt ovat edes sellaisia :oops: .
Valomiekat ja kuusikätiset monsterit eivät ole oikein mun juttuni :roll: .
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja Aapo » Ke Kesä 07, 2006 10:13 pm

rekola kirjoitti:Valomiekat ja kuusikätiset monsterit eivät ole oikein mun juttuni :roll: .

Äitis oli kuusikätinen monsteri! Emmä vaan tajua mistä sä jätkä höpiset. :roll:

Ja joo, yleissivistyksestä on tosiaan kyse. :wink:
Käyttäjän avatar
Aapo

ViestiKirjoittaja rekola » To Kesä 08, 2006 12:02 pm

Jätä mun äitini rauhaan, senkin huligaani :lol:
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja Tony1911 » Pe Kesä 30, 2006 11:55 pm

SmokingElvis kirjoitti:Mä muuten en tiedä voiko tätä Xikar2-leikkuria käyttää siten, että laittaa sen pöytää vasten, ja työntää sikarin sitten aukon läpi pöytään kiinni ja leikkaa, mutta ainakin Cohiba Siglo II:sen kanssa se on näin leikannut juuri oikean verran pois.

Hmm. Tuo on se negatiivinen puoli ainakin omassa leikkurissani. Toisaalta, jos ei perkele tällä omistamallani veitsimäärällä saa yhtä sikaria leikattua niin... :) Eli en ole jaksanut stressata moisesta.
I am free, no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -- Robert Heinlein
Käyttäjän avatar
Tony1911

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Tarpeisto