Blazer PB207 torch - Varma valinta

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

Blazer PB207 torch - Varma valinta

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Pe Elo 17, 2007 4:57 pm

http://www.blazerproducts.com/lighters/torch.html

Blazerin PB207 torch-sytytin on nauttinut arvostusta pitkään sikariharrastajien keskuudessa. Sitä arvostetaan yleisen toimintavarmuuden sekä sopivan hinnan takia. Monet pitävät myös sen ulkonäöstä, vaikka tyyliniekan sytyttimeksi se ei ole tehty -- S.T. Dupontin sulavat design-sytyttimet ovat toki eri luokkaa muotoilultaan.

Olen tässä viime kuukaudet sytytellyt sikarini sikaritikuilla ja ilmaistorchilla, joka sytyttää kerran ja sitten ei enää pitkään aikaan. Tarkoitukseni oli seuraavaksi ostaa S.T. Dupont Xtend -torch, mutta päätin, että ennen 100 euron torch-satsausta on hyvä olla perustorch, joka on toimintavarma ja joka toimii myöhemmin varasytyttimenä. Mieleeni tuli välittömästi Blazer, ja kun olin muutenkin tilaamassa beadsejä Heartfeltilta, niin päätin heidän kauttaan Blazerin tilata.

http://heartfeltindustries.com/products.asp?cat=20

Noin viikossa sitten paketti putkahti suoraan postiluukusta sisään. Blazer oli pakattu tyylikkääseen tummasta pahvista tehtyyn grafiikattomaan pienikokoiseen boxiin. Luonnossa se näytti hyvin tyylikkäältä ja tarpeeksi pienikokoiselta. Tietenkin sytyttimessä kiinni oleva ketju sekä tuo sukellusvälineen mieleen tuova butaaniputkilo eivät kaikkia miellytä, mutta yleisesti pidin Blazeriä tyylikkäänä, enkun sana "sleek" kuvailee sitä hyvin. Kävin ostamassa S.T. Dupontin butaanikaasua, ja täytin Blazerin. Itse täyttö on hyvin yksinkertaista (mielestäni paljon helpompaa kuin monilla torcheilla), ja siitä näkee myös aina paljon butaanikaasua sytyttimessä on jäljellä. Itse liekki oli hyvä, eikä minun tarvinnut sytytyspainiketta painaa kuin kerran saadakseni sen tulemaan esiin. Liekki palaa myös ylösalaisin. Eli toimintavarma tämä ainakin on.

Mainitaanpa vielä lopuksi, että Blazerissähän on tavallaan lapsilukko. Sytytyspainikkeen kärjessä on tavallaan rulla, jota pitää peukalolla vyöryttää hieman eteenpäin, jotta alla oleva "salpa" siirtyy pois, ja painikkeen voi painaa alas. Tämä kuitenkin on minusta todella vaivatonta eikä häiritse yhtään.

Suosittelen Blazer PB207:ää kaikille, jotka haluavat toimintavarman ja hyvän torchin. Jos vertaan tätä ensimmäiseen torchiini, Xikar Executiveen, niin minusta se (Blazer) on kaikinpuolin parempi.

P.S. Suosittelen ostopaikaksi nimenomaan Heartfeltiä, joka on osoittautunut todella nopeaksi, helpoksi ja vaivattomaksi ostopaikaksi. Tosin esim. Cigarmonylla on noita Blazereitä sitten eri väriteemoillakin (itse halusin vain mustan, joten käytin Heartfeltiä).

EDIT: Pistetään nyt vielä se Cigarmonyn linkki, jos jotkut haluavat ostella niitä värillisiä versioita:

http://www.cigarmony.com/store/index.php?cPath=48_82
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja mto » Pe Elo 17, 2007 5:27 pm

pitääkin pistää korvan taakse tämä blazeri.

nykynen torch on mallia LIDL. toimii kyllä toistaiseksi mutta kun säädän liekkiä pienemmälle niin liekki vain suurenee.. eikä se toimi toisinpäin jos säädän isommalle niin menisi pienemmälle :D
Käyttäjän avatar
mto

ViestiKirjoittaja MM » Pe Elo 17, 2007 10:21 pm

Blazerilla olen itsekin sikarini sytyttänyt noin parin vuoden ajan. Ihan samaa mieltä SmokingElvisin kanssa - kapistus toimii kuin junan vessa, ja sen funktionaalinen muotoilu puhuttelee sisäistä insinööriäni kertomalla että kyseessä on robusti työkalu joka lupaa tehdä tehtävänsä, eikä muuta. Yhdyn suositteluun.
- MM
Käyttäjän avatar
MM

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Ti Elo 28, 2007 10:11 pm

Tässä meinaisi viikonloppuna tulla jo pieni shokki, kun ulkona aloin sytyttämään sikaria, muttei Blazer halunnut antaa liekkiä, vaikka kipinää ja kaasua tuli. Kauan aikaa yritin sytytellä sitä, ja vasta sisätiloissa se kerran aina syttyi ja sitten joutui odottamaan jonkun aikaa. Manasin jo itsekseni, että onko tosiaan niin, että sama homma käy jokaisen torchin kohdalla: lyhyen ajan kuluessa torch toimii vain ajoittain. Sitten hoksasin jotain uutta: Blazerin kyljessä (tulpan alla) onkin liekinvoimakkuuden säätö, joka minulla oli täysin minimissä. Kun sitä sitten siirsin vähän eteenpäin, niin jopas alkoi Blazer toimimaan taas joka kipinästä. :)
SmokingElvis

Re: Blazer PB207 torch - Varma valinta

ViestiKirjoittaja zero.e » Su Touko 18, 2008 7:16 pm

Itse olen ajatellut tämmöisen myös hankkia kun sitä niin kovasti on kehuttu. Torchille olisi käyttöä sillä ulkona yleensä pössytellessä saattaa vähän ruveta ärsyttämään ikuinen tuuli sen mukanaan viemä liekki. Sormillekkaan tämä ei ihan kivutonta useimmiten ole. Kyseiten sytytin lienee siinä 30-40€pinnassa joten ei hinnaltaankaan vaikuta pahalta mikäli useamman vuoden toimii.

Onko tietoa mistä näitä suomessa saisi? Muistan lukeneeni joskus että Havanna-aitasta lähtisi suht halvalla.
Käyttäjän avatar
zero.e

ViestiKirjoittaja mto » Ma Touko 19, 2008 9:17 am

tietääkseni ei suomesta saa ja varsinkaan havanna-aitta + halpa ei sovi ollenkaan samaan lauseeseen..

blazer maksaa heartfeltindustriesilta ~25euroa plus postikuluja ehkä noin 5euroa. kotiin tuotuna.

jos havanna-aitta toisi tuon niin siihen lyötäisiin katteet + tullimaksut + alvit päälle ja hinta olisi takuuvarmasti jossain 50euron pinnalla..
Nuoresta alkoholistista, vanhaksi alkoholistiksi..
Käyttäjän avatar
mto

ViestiKirjoittaja zero.e » Ma Touko 19, 2008 2:11 pm

Jos nuo postikulut pysyisivätkin siinä 5€. Postikulut Suomeen ovat nimittäin ~16€. Yli puolet itse tuotteen hinnasta ei nyt sentään pelkästä rahtauksesta viittis maksaa :?

Toisaalta ei 40€ siltikkäähn ole mikään mahdoton määrä verrattuna suomen (tähän mennessä ainoaan löytyneeseen) halvimpaan kyseiseen sytyttimeen joka maksaa reilut 45€ + postikulut.
Käyttäjän avatar
zero.e

ViestiKirjoittaja Sami » Ma Touko 19, 2008 5:07 pm

zero.e kirjoitti:Postikulut Suomeen ovat nimittäin ~16€. Yli puolet itse tuotteen hinnasta ei nyt sentään pelkästä rahtauksesta viittis maksaa :?

Oletko ajatellut kimppatilausta? Mulla olis tarvetta beadseille. Voitais tilata yhessä ja säästää hitusen postikuluissa. Säästö tosin saattaa livahtaa postituskuluihin Suomessa..
Missä päin asutkaan :wink:
Sami
Sami

ViestiKirjoittaja zero.e » Ma Touko 19, 2008 5:27 pm

Sami kirjoitti:
zero.e kirjoitti:Postikulut Suomeen ovat nimittäin ~16€. Yli puolet itse tuotteen hinnasta ei nyt sentään pelkästä rahtauksesta viittis maksaa :?

Oletko ajatellut kimppatilausta? Mulla olis tarvetta beadseille. Voitais tilata yhessä ja säästää hitusen postikuluissa. Säästö tosin saattaa livahtaa postituskuluihin Suomessa..
Missä päin asutkaan :wink:

Kyllähän tuo kimppatilaus minulle passaa. Tässä Kirkkonummella (Helsingin vieressä) sitä asustellaan. Itsellänikin tuli tuo kimppatilaus kans mieleen mutta saa nähä paljonko kotimaan kustannukset tulee olee. En nimittäin ole postin hinnastoon pahemmin perehtynyt :roll:
Käyttäjän avatar
zero.e

ViestiKirjoittaja Sami » Ma Touko 19, 2008 6:23 pm

Kirkkonummelle mikään hirvee matka oo. Kaveri asuu siellä. Voisin piipahtaa hänen luonaan Masalassa samalla..
Tai järkätään sikari-ilta ja pääset heti testaamaan stendariasi :D
Sami
Sami

ViestiKirjoittaja zero.e » Ma Touko 19, 2008 8:11 pm

Mitenkäs, taitaa olla tuo 10% alennus kaikista tuotteista vielä 8 päivää voimassa. Eikä sitä ennenkään mitään paketteja lähetellä. Odotellaanko vielä muita messiin/pohdiskelemmeko tätä vielä tovin vai miten etenemmä?
Käyttäjän avatar
zero.e

ViestiKirjoittaja Aapo » Ti Touko 20, 2008 1:43 pm

Mä lähden mukaan xikarin torchilla.
Käyttäjän avatar
Aapo

ViestiKirjoittaja Bf109 » Ti Touko 20, 2008 3:13 pm

Voisin olla mukana myös, olisi tarvetta beadseille... tarkemmin sanottuna kahdelle kappaleelle unssin 65% humidity tubeja.
Jos olisin Lee Van Cleef, tuo kauhea mies
Aamukahvi ois musta, niin maineenikin
Maissipiippua suutelisin
Savut muilla maksattaisin
Käyttäjän avatar
Bf109

ViestiKirjoittaja Sami » Ti Touko 20, 2008 5:36 pm

Mä voin tehä tilauksen.
Aapo saanee stendarinsa mto:n lähettämien arvauspöllien mukana.
Laittakaa yv:nä mitä haluatte ja teen tilauksen. Olisko 24.5. viimeinen mukaantulo päivä eli siihen mennessä yv:tä, niin pääset mukaan.
Katotaan postikulut sitte, ku ne on tiedossa.

Typo
Sami
Sami

ViestiKirjoittaja meerola » Ma Heinä 21, 2008 8:45 am

Päätin tämän ketjun luettuani tilata itsekin Blazerin Heartfeltiltä. Olisiko tällä kertaa muita innokkaita kimppatilaukseen? YV:tä minulle jos kiinnostaa, tilauksen voisi laittaa vetämään vielä heinäkuun aikana.
meerola

Seuraava

Palaa alueelle Tarpeisto