Aloittelijalle apua

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

Aloittelijalle apua

ViestiKirjoittaja savupilvi » Su Joulu 30, 2007 12:05 am

Hei vaan,

Ostin tänään ihan heräteostoksena humidorin Lidlistä,en tiedä tuliko jo siinä ensimmäinen virhe tehtyä mutta ulkopuolisesti katseltuna näytti ihan humidorilta sen vähän mitä olen niitä katsellut.

Asiaan...sikarit ovat kiehtoneet minua pitkään kun olen aina silloin tällöin päässyt maistamaan ainakin tarjoajan omien puheiden mukaan laadukasta sikaria ja hyvää on ollut. Lisäksi minua jäi vuonna 2004 harmittamaan aivan kamalasti kun en silloin älynnyt ostaa sikareita käytyämme Meksikossa jossa sikäläinen sikarikulttuuri oli arkipäivää. Helmikuussa olen menossa ainakin Venezuelaan ja mahdollisesti myös Kuubaan ja tällä kertaa en jätä tilaisuutta käyttämättä. Siksi ostinkin tänään humidorin aivan heräteostoksena.Ensimmäinen lapsikin olisi tulossa alkukesästä joten jo se pelkästään riittää syyksi "sikariharrastuksen" aloittamiseen.Tupakan poltonkin lopetin, mutta silloin tällöin tekisi mieli vähän polttaa mutta mieluummin sikari hyvän ruoan, viinin,viskin tms päätteeksi tai vaikkapa ihan vaan huvin vuoksi.

Saattaa olla että innostun asiasta enemmänkin mutta nyt kaipaan ihan perusapua teiltä arvoisat sikariharrastajat.

Kaivattaisiin siis ihan aloittelijan vinkkejä monestakin asiasta:

-Tarpeisto:Mitä kannattaa hankkia alkuun pääsemiseksi?Menikö esim humidori jo alkuunsa uusiksi?Sytytin, leikkuri tms? :roll:

-Vinkkejä sikareista: "arkiset sikarit", laadukkaat sikarit?
:roll: -Ostovinkkejä: Liikkeet suomessa,ulkomailla, Mitä Venezuelasta kannattaa ostaa? :roll:

-Käytännön ohjeita: Tyyliin...säilyttämisen ABC, Pakastus? Humidorin "huolto" jne :roll:

Paljon kysymyksiä ja moni varmaan useastikin esitetty mutta suuri kiitos jos vaivaudutte minua opastamaan alkuun.
:D
savupilvi

ViestiKirjoittaja JSP » Su Joulu 30, 2007 4:35 pm

Jos nyt aloittaisit vaikka lukemalla tuon Humidori FAQin. Sillä pääset hyvin alkuun.

Sytyttimistä sun muista härpäkkeistä löytyy montakin ketjua.

Vinkkejä sikareista löytyy sikariarvosteluista.

Vähän omatoimisuutta pliis :wink:
JSP

ViestiKirjoittaja savupilvi » Su Joulu 30, 2007 7:18 pm

Katos perhana,huomannu moista FAQ ketjua ollenkaan....johan sitä tietoa löytyy. Etsivä löytää jos olis silimät pääs :lol:
savupilvi

Re: Aloittelijalle apua

ViestiKirjoittaja VT » Ma Joulu 31, 2007 2:37 pm

savupilvi kirjoitti:humidorin Lidlistä, :D

Suomesta? Hinta? Millainen?
VT

ViestiKirjoittaja Poro- » Ma Joulu 31, 2007 3:27 pm

Suomesta, hinta ilmeisesti jotain 25e paikkeilla, pieni :)
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja savupilvi » Ma Joulu 31, 2007 3:43 pm

Järvenpään Lildlistä, 50€:

-n 26,5cmx22cm
-Setripuuta
-Ikkuna kannessa
-irrotettava välipohja jossa jakaja
-kosteusmittari
-kostutin,pipetti

ihan asiallisen näköinen mitä nyt olen moisia nähnyt.
savupilvi

ViestiKirjoittaja Bf109 » To Tammi 10, 2008 11:16 pm

Mittarikin oli kalibroitu kohdalleen ihan valmiiksi 8)
Käyttäjän avatar
Bf109

ViestiKirjoittaja Bf109 » Pe Tammi 11, 2008 1:01 pm

Tossa voisi olla sama vehje kuvassa... mitat ja ulkomuoto päällisin puolin täsmäävät.

http://www.humidor-import.de/secunda-bi ... as-50.html
Käyttäjän avatar
Bf109

Palaa alueelle Tarpeisto