Kuubasta tuliaisia

Yleistä keskustelua sikariharrastuksesta.

Valvoja: Lasse

Kuubasta tuliaisia

ViestiKirjoittaja SikariSepe » La Maalis 12, 2011 10:03 am

Moro,

Olen saamassa tuttavalta tuliaisia kuubasta ja olen laittamassa listaa mitä sikareita sieltä kannattaisi tuoda. Laittakaapa ehdotuksia mitä tuoda ja oletteko tuoneet kerralla enemmän kuin 50kpl/henkilö ? :)..noin alle 500e olisi tarkoitus näihin laittaa ja 100kpl näillä näkymin voisi tuoda...Myös ehdotuksia otetaan vastaan mistä kannattaa ostaa, ovatko 25kpl laatikot halvempia jne..kaikki tieto otetaan ilomielin vastaan.
tässä vähän mitä olen itse miettinyt:

Bolivar BELICOSOS FINOS (SLB)
Cohiba SIGLO II
Cohiba ROBUSTOS
Montecristo NO.2
Romeo Y Julieta BELICOSOS
SikariSepe

Re: Kuubasta tuliaisia

ViestiKirjoittaja Kyrwin » La Maalis 12, 2011 10:56 am

Tuolla hintoja:
http://marty.514crew.com/cigarprices.html

25 kpl:n laatikot ei ole halvempia.
Kadulta ei todellakaan kannata ostaa ja Havannan lentokentän myymälässä hinnat ovat hieman korkeammat.
Itse ostaisin ehkä jotain mitä täältä ei niin helposti saa. Muutenhan on lähinnä makuasia sitten mitä tilaa.
Onko Cohiba sitten hintansa arvoinen, siitä sopii aina väitellä. Ovat Kuubassakin lähes puolet kalliimpia kuin muut samankokoiset.
Joten noista vaihtaisin ainakin Cohiba Robustot vaikka suurempikokoisiin suosikkeihini H. Upmannin Magnum 50:een!
Kyrwin

ViestiKirjoittaja seimi » La Maalis 12, 2011 11:38 am

Kyrwin kanssa samaa mieltä. Jos Cohibat on suuri rakkaus, niin sitten niitä. Muuten vaihtaisin noi Cohibat pois.
Käyttäjän avatar
seimi

ViestiKirjoittaja Buma » La Maalis 12, 2011 4:35 pm

Saman asian kanssa painin. Sukulaisia menossa Kuubaan ja nyt oon koitellu etsiä muaukkaita sikareita.
Onneksi on aikaa kun reissu on vasta vuoden vaihteessa. Oon koitellu siis kerätä humidoriin yksittäisiä kappaleita vähän arvokkaammista (ainakin minulle)sikareista.

SikariSepe kirjoitti:Moro,
Bolivar BELICOSOS FINOS (SLB)
Cohiba SIGLO II
Cohiba ROBUSTOS
Montecristo NO.2
Romeo Y Julieta BELICOSOS

Tän palstan perustella tolle listalle kuuluis myös Partagas, vaikka sitten paljon kehuttu Shorts.

Se on selvää että kadulta saa kopioita, mutta voiko siihen luottaa, että LCDH:ssa on aitoa kamaa?
Mikä muuten on CUC:in kurssi?
Buma

ViestiKirjoittaja Omskakas » Su Maalis 13, 2011 1:04 am

Pari juttua:

-Cuc:n kurssi löytyy googlella
-LCDH:stä saa lähes varmasti aitoa tavaraa. "Lähes" siksi, koska kommunistimaana siellä työntekijät saattavat välillä haluta voitakin leivän päälle ja houkutus voi olla suuri.
-Jätä RyJ:n belicosot pois. En ole kokeillut, mutta haukkuja kuullut.
-Jos haluat valmiiksi iätettyjä sikareita, niitä voi löytyä, kun merkki ja vitola on vähemmän suosittu
-Painota kuriirillesi, ettei missään tilanteessa osta mistään muualta sikareita kuin LCDH:sta ja kuitteja voi tarvita tullissa.
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja Markus » Su Maalis 13, 2011 6:35 am

Kaikki kurssit täältä, pistä kirjanmerkkeihin: http://www.xe.com/ucc/
Käyttäjän avatar
Markus

ViestiKirjoittaja mto » Su Maalis 13, 2011 9:08 am

lasikantinen cohiban laatikko on ihan ehdoton tuliainen!
Nuoresta alkoholistista, vanhaksi alkoholistiksi..
Käyttäjän avatar
mto

ViestiKirjoittaja Kumppari » Su Maalis 13, 2011 2:16 pm

mto kirjoitti:lasikantinen cohiban laatikko on ihan ehdoton tuliainen!

Oles nyt... :mrgreen:
Luomun ja käsityöläisten ystävä!
Käyttäjän avatar
Kumppari

ViestiKirjoittaja juhapaas » Ma Maalis 14, 2011 11:37 pm

Moi,

Olen uusi jäsen täällä, terve vaan kaikille.
Sikareiden suhteen en osaa antaa vinkkejä, mutta juuri Kuubasta palanneena voisin kertoa pari omaa kokemusta itse hankinnasta.

- Katukaupustelijoilta ei missään nimessä pidä ostaa mitään. Kaupustelijoita on paljon ja he ovat röyhkeitä ja ovelia, joten tätä ei voi liikaa painottaa.
- Havannan keskustassa on kaikkein korkeimmat hinnat, mikä on sinänsä ihan ymmärrettävää. Esim. Partagasin tehtaanmyymälä on paikallisella mittapuulla kallis, samoin lähistöllä olevat LCDH:t. Jos kuriirisi ovat käymässä jossakin muualla kuin Havannassa, niin kannattaa katsoa tupakkakauppoja siellä. Itse tein edullisimpia hankintoja Varaderon kaupungissa, joka toki on turistirysä, mutta siitä huolimatta sikarit olivat huokeampia kuin Havannan keskustassa.
- Myös lentokentän sikarikaupat ovat kalliita, joten kentälle ei kannata ostoksia säästää.
juhapaas

ViestiKirjoittaja SikariSepe » Ti Maalis 15, 2011 10:01 am

Moro,

Kiitoksia vastauksista ! Noita H. Upmanneja lähti myös tilaukseen matkaan..saapi nähdä minkälainen setti sieltä tulee :)...Alkoi tekemään itselläkin mieli lähteä kuubaan.

Seuraavaksi vois kokeilla tilausta ulkomailta..puroexpress näyttäisi olevan melkoisen halpa, mutta tulli vähän huolettaa..ehkäpä cigarworld on kuitenkin se paikka, jonne rahani laitan.
SikariSepe

ViestiKirjoittaja Markus » Ti Maalis 15, 2011 10:34 am

Kokeile tätä: http://www.stagnetto.gi/. Gibraltarin LCDH ja hinnat näyttäisivät erittäin huokeilta. Kuuluu EU:n sosialismialueeseen eli tullin ei pitäisi olla uhka. Valuutta sidottu Englannin puntaan eli kurssi sen kanssa sama.
Käyttäjän avatar
Markus

ViestiKirjoittaja Jaga » Ti Maalis 15, 2011 10:59 am

Markus kirjoitti:Kokeile tätä: http://www.stagnetto.gi/. Gibraltarin LCDH ja hinnat näyttäisivät erittäin huokeilta. Kuuluu EU:n sosialismialueeseen eli tullin ei pitäisi olla uhka. Valuutta sidottu Englannin puntaan eli kurssi sen kanssa sama.

Olisiko tarkempaa tietoa tästä? Käsitykseni mukaan Gibraltarilta tulevat lähetykset ovat tullattavia.
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja Jaga » Ti Maalis 15, 2011 11:10 am

Itse itselleni vastaten: Tullin nettisivujen mukaan Gibraltar ei kuulu EU:n tulli- eikä veroalueeseen. Oman käsitykseni mukaan tällöin Gibraltarilta tulevia sikarilähetyksiä käsitellään samoin kuin EU:n ulkopuolelta (esim. Sveitsistä) tulevia lähetyksiä. Eli jos paketti jää tulliin, pitää lähetyksestä maksaa valmistevero, tulli ja ALV.
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja SikariSepe » Ti Maalis 15, 2011 12:46 pm

joups,

Onko keneltäkään jäänyt pakettia tulliin tuolta tilattaessa ? Ainakin jotkut pokerisivustot kiertävät veroja lisensoimalla yhtiön gipraltarille, jolloin pelaajien ei tarvitse maksaa voitoistaan veroja...tiiä sitten päteekö tämä sama homma sikareiden tullauksen kanssa :D....ton linkin mukaan ilmeisesti ei.
SikariSepe

ViestiKirjoittaja Markus » Ti Maalis 15, 2011 2:56 pm

Jjaa, mä kun luulin että se kuuluu... No ei sit. Ilmankos onkin halpaa.
Käyttäjän avatar
Markus

Seuraava

Palaa alueelle Sikariharrastus