Sikarointipaikkasi?

Yleistä keskustelua sikariharrastuksesta.

Valvoja: Lasse

Sikarointipaikkasi?

ViestiKirjoittaja Poro- » Su Syys 17, 2006 3:18 pm

Missä yleensä nautiskelet sikarisi? Lähiravintolan hämyisessä nurkassa, vai oman parvekkeen vilpoisassa räntäsateessa ;) :D Vai onko sinulla peräti omistettu huone asunnossasi, jossa polttelet?

Itse yleensä polttelen ravintoloissa ollessani, mutta nyt kun kielto lähestyy ja ravintoloihin on matkaa olen alkanut harkita josko siirtyisi kotona poltteluun.. Lähinnä jälkihaju on ikävä asia. En välttämättä halua koko viikkoa haistella vanhoja sikarinkäryjä asunnossa... Kertokaapas omia sikarointipaikkojanne ja kokemuksia. Ja tietysti jos foorumilla löytyy ihmisiä jotka käryttelevät kotona, kuinka saatte hajuhaitat pysymään minimissä? :)
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja rekola » Su Syys 17, 2006 3:23 pm

Ilmanpuhdistinta vaan peliin, jos sisällä meinää pössytellä :lol:
esim. http://www.sikaritalo.fi/catalog/index. ... 54a9320e72

Kuten täälläkin on todettu, lainmuutoksen jälkeen täytynee perustaa omia "klubeja" :)
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja rekola » Su Syys 17, 2006 3:25 pm

Niin ja tervetuloa jakamaan tunteitasi meidän kanssamme. Saanko muuten udella harrastuneisuutesi tasoa?
Käyttäjän avatar
rekola

Taso...

ViestiKirjoittaja Poro- » Su Syys 17, 2006 3:34 pm

rekola kirjoitti:Niin ja tervetuloa jakamaan tunteitasi meidän kanssamme. Saanko muuten udella harrastuneisuutesi tasoa?

Tasoni on vasta-alkaja. Harrastus alkoi oikeastaan kuivista hollantilaisista, ja mahdollisuuksien mukaan ostelen muitakin. Olen myös lahjaksi saanut joitakin parempia. Täytyisi ilmeisesti humidori ostaa, koska tuo keittiön komeron nurkka ei sovellu pitempiaikaiseen säilyttämiseen.
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja rekola » Su Syys 17, 2006 3:40 pm

Jep, osta hyvä mies humi niin päset käsiksi "oikeihin" sikareihin.
Kaikkihan me olemme sikarien parissa ainakin jonkinsuhteen "aloittelijoita". Sikarien hamuaminen on sellainen elämänmittainen seikkailu :lol: .

On kuitenkin todettava, että kun tämän kerran aloittaa on vaikeaa lopettaa. Viittaan lähinnä ehkä eteentuleviin taloudellisiin ongelmiin.

Kun valitset humidoria älä hyvä mies sorru ostamaan liian pientä. Muutkin täällä varmaan tulevat kertomaan sinulle, että 100sikarin humista ei ole pidemmänpäälle mihinkään :) .

Sinua on varoitettu pakene vielä kun voit :lol:
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja Mats-Petter » Su Syys 17, 2006 4:13 pm

Itse olen "parvekenautiskelija" eli rento asento aurinkotuolissa ja kesäinen auringonpaiste, väriloistoinen auringonlasku tai rauhallinen myöhäisillan pimeys luovat puitteet sikarinautinnolle. Ilmojen viilennyttyä olen miettinyt tosissani, minne siirrän itseni ja sikarinautintoni talven tultua, vai pitääkö harrastus laittaa jäihin talveksi.. Sisällä tässä talossa ei saa polttaa.

Osaisiko joku suositella viihtyisää ja rauhallista ravintolaa Tampereella, johon voisi kaikessa rauhassa poiketa viettämään rauhaisan hetken sikarin kanssa?
"The dignified value the aroma of cigars"
Käyttäjän avatar
Mats-Petter

ViestiKirjoittaja Poro- » Su Syys 17, 2006 4:21 pm

rekola kirjoitti:

Kun valitset humidoria älä hyvä mies sorru ostamaan liian pientä. Muutkin täällä varmaan tulevat kertomaan sinulle, että 100sikarin humista ei ole pidemmänpäälle mihinkään :) .

Ajattelin näin alkajaisiksi jos ostaisin http://www.sikaritalo.fi/catalog/produc ... cts_id=326 kyseisen setin, saisi leikkurit yms sopivaan hintaan.. Sääli ettei puodissa ole vastaavaa settiä isommalla humilla sopuhintaan :) 50 olisi mielestäni mainio koko minulle...
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja jpop » Su Syys 17, 2006 4:46 pm

Nautiskelen sikarin kesäisin yleensä ulkona - joko rannassa tai terassilla. Pitkälti juuri sikarinpolttomahdollisuuksien vuoksi poltan talvisin huomattavasti vähemmän, koska joudun siirtymään sopivien baarien lämpöön.

Tervetuloa...
jpop

ViestiKirjoittaja jpop » Su Syys 17, 2006 4:55 pm

Poro- kirjoitti:Ajattelin näin alkajaisiksi jos ostaisin http://www.sikaritalo.fi/catalog/produc ... cts_id=326 kyseisen setin, saisi leikkurit yms sopivaan hintaan.. Sääli ettei puodissa ole vastaavaa settiä isommalla humilla sopuhintaan :) 50 olisi mielestäni mainio koko minulle...

Kukin tietysti tekee valintansa itse, mutta olethan huomannut myös tuon hieman isomman setin (ei tosin ihan vastaava):

http://www.sikaritalo.fi/catalog/produc ... cts_id=440
jpop

ViestiKirjoittaja Poro- » Su Syys 17, 2006 4:57 pm

jpop kirjoitti:
Poro- kirjoitti:Ajattelin näin alkajaisiksi jos ostaisin http://www.sikaritalo.fi/catalog/produc ... cts_id=326 kyseisen setin, saisi leikkurit yms sopivaan hintaan.. Sääli ettei puodissa ole vastaavaa settiä isommalla humilla sopuhintaan :) 50 olisi mielestäni mainio koko minulle...

Kukin tietysti tekee valintansa itse, mutta olethan huomannut myös tuon hieman isomman setin (ei tosin ihan vastaava):

http://www.sikaritalo.fi/catalog/produc ... cts_id=440

Vähän liian kallis, haluaisin mieluiten alle sadan euron, että saisi vielä jokusen sikarinkin noiden kreikasta tulleiden seuraksi
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja rekola » Su Syys 17, 2006 5:04 pm

No kyllä se ensimmäinen alkuun riittää. Taisin pelotella vähän liikaa :)
Käyttäjän avatar
rekola

entäs..

ViestiKirjoittaja Poro- » Su Syys 17, 2006 5:07 pm

rekola kirjoitti:No kyllä se ensimmäinen alkuun riittää. Taisin pelotella vähän liikaa :)

Entäs sisältö? Tarkoitus olisi saada mahdollisimman edullisia mutta kuitenkin laadukkaita, kanarialaisia kannattaa siis metsästää ja jättää kuubalaiset vähän syrjemmälle?
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja rekola » Su Syys 17, 2006 5:12 pm

Ei suinkaan (välttämättä) saa sitä halpoja kuubalaisiakin :) esim. Quintero valmistamia siggejä saa noin 3e kappalehintaan tai alle. ( varo kuitenkin lyhyestä täytteestä tehtyä moskaa kuten Guantanamera. Paina nimi mieleesi :lol: )
mutta mietoutensa puolesta kanarialaiset sopivat hyvin aloittelijalle.
Käyttäjän avatar
rekola

apua kiitooos :)

ViestiKirjoittaja Poro- » Su Syys 17, 2006 5:25 pm

rekola kirjoitti:Ei suinkaan (välttämättä) saa sitä halpoja kuubalaisiakin :) esim. Quintero valmistamia siggejä saa noin 3e kappalehintaan tai alle. ( varo kuitenkin lyhyestä täytteestä tehtyä moskaa kuten Guantanamera. Paina nimi mieleesi :lol: )
mutta mietoutensa puolesta kanarialaiset sopivat hyvin aloittelijalle.

Laittakaapas merkkejä yms joita voisin ostaa samalla kun tuon humin tilaan

Ainiin ja semmonen kyssäri vielä että tuolla humidoreissa puhutaan että sinne mahtuu x määrä robustoja. Robustothan ovat vähän lyhempiä mutta paksumpia? Tarkoittaako tämä sitä, että robusto on pisin joka lootaan mahtuu vai mahtuuko niihin yleensä pitemmätkin koot?
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja rekola » Su Syys 17, 2006 5:33 pm

Laitetaan, mutta laitetaan kuvaa myös edellämainitusta ettet kulje onnesi ohi. Kuva
kysy muuten rohkeasti jos on jotain sikareihin liittyvää mielessä. Täällä annamme vastauksen parhaamme mukaan.

niin ja sitten kysymykseesi. Kokeile nyt ainakin näitä http://www.sikaritalo.fi/catalog/produc ... cts_id=215
Ovat mainioita "pienempiä" sikareita. Tärkeää on nyt aluksi, ettet osta liian kookkaita sikareita, vaan totuttelet näin alkuun. Nälkä kasvaa syödessä ja (nikotiini myrkytys on sangen epämielyttävä kokemus)
Käyttäjän avatar
rekola

Seuraava

Palaa alueelle Sikariharrastus