Sikaripalstan tulevaisuus?

Yleistä keskustelua sikariharrastuksesta.

Valvoja: Lasse

Mitä me tehdään sikarikeskustelulle?

Antaa kuolla! Olen jo siirtynyt/siirtymässä toisaalle
3
4%
Tämä nykyinen on ihan hyvä, en näe ongelmaa
15
22%
Sikaripalsta pitäisi elvyttää henkiin
21
31%
Sikaripalsta pitäisi elvyttää henkiin ja olen valmis osallistumaan elvytykseen
27
40%
Tämä äänestys on tyhmä. Mene pois.
2
3%

Ääniä yhteensä : 68

Re: Sikaripalstan tulevaisuus?

ViestiKirjoittaja zipa » Pe Touko 20, 2011 10:54 pm

Kannoin oman korteni kekoon aktivoinnin puolesta tuolla osto/myynti-palstalla. Nyt kaikki aloittelevat sikarisakarit viestejä kynäilemään, aktiivisuus kannattaa aina...
Käyttäjän avatar
zipa

ViestiKirjoittaja zipa » Pe Touko 20, 2011 11:58 pm

Jotain kertoo kyllä tämäkin statistiikka foorumin aktiivisuudesta:

Eniten yhtaikaisia käyttäjiä on ollut 156 kpl, To Kesä 28, 2007 7:44 pm
Käyttäjän avatar
zipa

ViestiKirjoittaja Alkaline » Su Touko 22, 2011 2:15 pm

itse aion ainakin jatkossa heittä kommenttia aina kun mahdollista. Harrastus on nyt ollut käynnissä noin puoli vuotta ja ei ainakaan humidorin sikarimäärään verrattuna tule ihan hetkeen loppumaan. Jatkossa olisi myös Tampereen kokoontumisiin ottaa osaa kun vaan aika antaa myöten. Olen myös pyytänyt moderaattori Lasse:lta admin oikeuksia kuitenkaan vastausta mitään vastausta vielä saamatta. Käyn foorumilla yleensä joka päivä tai vähintään 3 kertaa viikossa. Näin ollen olettaisin kuuluvani aktiivikäyttäjistöön.

Jatkossa saa nähdä mitä tuleman pitää... Taidan tänään laittaa savuiksi vielä kun aurinko talon takaa alkaa paistamaan takapihalle...
Alkaline

ViestiKirjoittaja lubino » Su Touko 22, 2011 3:28 pm

zipa kirjoitti:Jotain kertoo kyllä tämäkin statistiikka foorumin aktiivisuudesta:

Onhan aktiivisuus kyllä laantunut, mutta varmasti siihen vaikuttaa tämä älytön kyräily ja asenne kaikkea
savuttelua kohtaan.
Laki vaan tiukkenee jos ja kun tuo kaavailtu "uudistus" menee EU:ssa läpi.
En ainakaan itse edes enää viitsi ottaa sikaria mukaan jos lähden kylille. Palaute kansalaisilta on yleensä
hyvin negatiivista ja polttelu mahdollisuus vähäistä.
Esimerkkinä tässä kevättalvella olin asiakkaiden kanssa Helsingissä ja menimme viettämään iltaa Kämppiin. Siellä oli vielä kohtuullinen valikoima sikareja humissa, mutta polttelu olis pitänyt suorittaa hotellin ulkopuolella -18 asteen pakkasessa. :)

Nyt tietenkin kesällä terassit olis käytettävissä, mutta mieluummin pienessä piirissä jossain muualla tai sitten kotona terasilla.
Nuo paikalliset miitit olis hyvä ratkaisu, onko sitten osallistujia. En tiedä?
Siinä on kuitenkin ideaa jota kannattaa mielestäni kehittää...
Women smoke our Cohibas.Ride our Harleys.Drink our Glenlivet.
Perhaps women could keep their hands to themselves.
-IWC watches-
Käyttäjän avatar
lubino

ViestiKirjoittaja Öhman » Ke Touko 25, 2011 12:15 am

Kannattaa kuitenkin viestejä suoltaessa muistaa että määrä harvemmin korvaa laatua. Turhan monella foorumilla turha kohina hukuttaa asian.
Öhman

ViestiKirjoittaja Männis-Kosonen » To Touko 26, 2011 9:34 am

zipa kirjoitti: Jotain kertoo kyllä tämäkin statistiikka foorumin aktiivisuudesta:

Oikeastaan toi 156 on yhtä kuin palstan koko suursiivottu jäsenmäärä kesäkuussa 2007, jolloin jäsenrekisteristä muistaakseni seulottiin akanat pois. Noin paljon yhtaikaisia käyttäjiä ei sentään palstan tarunhohtoisella kultakaudellakaan koskaan ollut, vaikka tieto on päätynyt lehtiartikkeliin saakka. Tietysti ton flagin voisi ylläpito nollatakin niin saataisiin ATH:n nokittamisesta uusi kiva urheilulaji.
Käyttäjän avatar
Männis-Kosonen

ViestiKirjoittaja noutti » Ke Loka 05, 2011 6:33 am

Oli pakko tulla postaamaan juuri tähän topikkiin, koska äsken herättyäni koin tämän tarpeelliseksi. Näin unta nimittäin palstasta ja sen vanhoista käyttäjistä. Mitä tapahtui Aapolle, Poro-:lle ja warriorin tapaisille vakkarikäyttäjille? Niille jotka mielestäni pysyisivät palstalla hamaan loppuun asti? Tilanne huolestuttaa, kun omat aktiivivuoteni ohittavat heidät ja heidän asiantuntijakommentinsa sisälsivät oikeata tietoa, kun omani vain jättiläisen harteilta kehiteltyjä päätelmiä.
http://tupakkatarha.blogspot.com Tupakinkasvatusbloginipistecom.
Käyttäjän avatar
noutti

ViestiKirjoittaja Sipelius » Ke Loka 05, 2011 8:43 am

½ offtopic.

Olen tehnyt havainnon, että foorumin käyttäjäkunta näyttäisi uudistuneen lähes 100 prosenttisesti. Vain muutamia entisiä aktiiveja näyttäisi olevan paikalla ja aktiivisesti kirjoittelevan tänne. Seurannut olen varmaan vuodesta 2006 mutta vasta 2008 rekistöröitynyt näköjään. Noista foorumin kulta-aikojen käyttäjistä ei ole kyllä minullakaan tietoa sen enempää. Aapoa taisin nopeasti nähdä Kuopiossa Intron edessä joskus keikan jälkeen vuonna 2009 syksyllä. Juttusille en silloin ehtinyt.

Vuosina 2009-10 mielestäni tämä foorumi oli pystyyn kuollut, hyvä jos pari uutta viestiä viikossa tuli. Vaan nyt näyttäisi olevan elpymään päin. Kiitos uusien harrastajien ja niiden muutaman oldschool käyttäjien, jotka vielä jaksavat pitää lippua korkealla.

Hauskaa on ollut seurata foorumin kehitystä viimeisen viiden vuoden aikana. Olisi kyllä ihan hienoa, jos joitakin vanhoja käyttäjiä saataisin takaisin vahvuuteen. Onkohan kellään kontakteja näihin?

Eipä mulla muuta. Jatketaan hienon harrastuksen parissa :sigge:
Käyttäjän avatar
Sipelius

ViestiKirjoittaja Johnnyboy » Ke Loka 05, 2011 9:34 am

x
Viimeksi muokannut Johnnyboy päivämäärä To Helmi 11, 2016 9:48 am, muokattu yhteensä 1 kerran
"Tupakointi lyhentää elämää - mutta onneksi vain loppupäästä"
Käyttäjän avatar
Johnnyboy

ViestiKirjoittaja mto » Ke Loka 05, 2011 7:23 pm

kyllä mä ainakin luen usean kerran viikossa mitä tapahtuu muttei sitä aina jaksa osallistua kaikkeen. nytkään ei ole sikaria tullut polteltua varmaankaan muutamaan kuukauteen.. pitäs varmaan tehdä asialle jotain :sigge:
Nuoresta alkoholistista, vanhaksi alkoholistiksi..
Käyttäjän avatar
mto

ViestiKirjoittaja Jakke-Setä » La Loka 08, 2011 2:23 am

Luulisin, että ns. vanhoja pieruja täälläkin vielä nurkissa lurkkii, mutta muissakin harrastuksissa on kuherruskuukausi ja sitä seuraava seestyminen, joten miksei tässäkin. Muilla elämänalueilla lienee hyväkin asia tuo, mutta tämmöinen jo kai alakulttuuriksin kutsuttavissa oleva asia vaatisi enemmän, kun vaino aina vain jatkuu. Enpä ole itsekään osallistunut aikoihin.
-J-
Käyttäjän avatar
Jakke-Setä

ViestiKirjoittaja Sipelius » Ma Touko 14, 2012 7:51 am

Ilokseni olen huomannut, että foorumi on tehnyt uuden tulemisen ja keskustelu on aktiivista. Uusia oorumin käyttäjiä on tullut lisää, ja näyttäisi muutama vanha kirjoittajakin tehneen comebackin. Mahtaakohan kellän olla tietoa vanhoista käyttäjistä, jotka ei ole edes kirjautunut moneen vuoteen tänne? Vieläkö sikari/piippu käryää suupielessä?

Allekirjoittanut tosin ei ole juuri liiaksi kirjoitellut tänne :oops: Viimeksi poltin sikarin vappuaattona ja sitä ennen kai viime vuoden syyskuun alussa. Välissä on kylläkin imetty toscanoja ja kiltaa. Mutta tästähän tämä sikarisointi pääsee taas kohta vauhtiin!
Käyttäjän avatar
Sipelius

ViestiKirjoittaja Männis-Kosonen » La Marras 24, 2012 11:15 pm

Kun 40k viestiä tuli palstalla täyteen, tuli mieleen katsoa menneisyyteen. Graafinen esitys vuosittaisesta viestimäärästä alkaen 2005:

Kuva

Grafiikka päivitetty: 1.1.2013, 1.1.2014, 1.1.2015, 1.1.2016, 1.1.2017
Käyttäjän avatar
Männis-Kosonen

ViestiKirjoittaja Männis-Kosonen » Ma Tammi 01, 2018 1:06 pm

Nyt vähän huolestuin kun naputtelin vuodenvaihteen lukemat taulukkoon. Pylväät kuvaavat siis palstan vuosittaista viestimäärää:

Kuva

Vähän skarppausta siis jengi nyt tai palsta hiipuu. Varmaan sekä sikari- että piippupuolella on aktiivisin porukka siirtynyt whatsappiin ja feibuun, mutta yritetään muistaa, että kaikki ei ole siellä. Varsinkin aloittelijalle tämä palsta on se ainoa tiedon ja innoituksen lähde.
Käyttäjän avatar
Männis-Kosonen

ViestiKirjoittaja Omskakas » Ma Tammi 01, 2018 7:41 pm

Haha! Olen ollut joskus tappamassa (tai elvyttämässä) sikaripalstaa ja nyt itsekin siirtynyt aikalailla ei-aktiiviksi.

Syynä itselle lienee se, että sikarit harrastuksena ovat siirtyneet taka-alalle. Olen polttanut edellisen joskus elokuussa ja seuraava saa odotella ensi kesää. Olen jo useasti harkinnut sikarikokoelman (osittaista) myyntiä, mutten ole vielä päässyt ajatuksessa päätepisteeseen.

Sikaripalstan kuolema johtunee pikkuhiljaa kiristyneistä tupakkalaeista. Ensin kiellettiin ravintolatupakointi ja sitten kaikki postimyynti. Eipä siihen muuta tarvita. Uusia sikaristeja ei tässä ympäristössä juuri synny kuin ammatikseen paremmilla sikarimailla matkustelevista. Vanhat taas siirtyvät pikkuhiljaa... No, johonkin.
Käyttäjän avatar
Omskakas

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Sikariharrastus