Paras Kuubalainen

Yleistä keskustelua sikariharrastuksesta.

Valvoja: Lasse

Paras merkki

Cohiba
3
5%
Montecristo
2
3%
Partagas
18
31%
Hoyo de Monterrey
4
7%
H. Upmann
16
27%
Romeo y Julieta
5
8%
Bolívar
5
8%
Punch
0
Ei ääniä
Ramón Allones
6
10%
Diplomáticos
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä : 59

Re: Paras Kuubalainen

ViestiKirjoittaja Omskakas » Pe Touko 17, 2013 6:33 pm

Jaga kirjoitti:Pitäisi varmaan joskus testata Upmannia kun kokemukset tainneet jäädä yhteen ei-niin-hyvään Mag46:een. :oops:

Gallup kertoo, ettet sä ymmärrä hyvän päälle. :mrgreen:
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja noviisi » Pe Touko 17, 2013 6:44 pm

Omskakas kirjoitti:
Jaga kirjoitti:Pitäisi varmaan joskus testata Upmannia kun kokemukset tainneet jäädä yhteen ei-niin-hyvään Mag46:een. :oops:

Gallup kertoo, ettet sä ymmärrä hyvän päälle. :mrgreen:

:lol: Selkeästi.
Toisaalta, en kyllä itsekään Upmannia ihan noin korkealle rankkaisi ja Bolivarin sijoitus säälittää. Polttakaa veikot Bolskuja, ne on oikein mainioita pöllejä!
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja Kaupparatsu » Ti Joulu 10, 2013 9:14 pm

Menin tilaamaan tänään Cohiban pöllejä. Luulin, että pääsen nyt kokeilemaan sitten kuubalaisten kovinta laatua, mutta olenko sittenkään, kun katsoo tätä statistiikkaa? Vai onko tämä vain vastaveto merkin yliarvostukselle? Vähän niin kuin konjakkimiehet varsinkin tuossa 5-10 vuotta sitten vähättelivät Hennessyä merkin ollessa varsin pop?

Kuubalaisten suhteen olen tutustunut vasta Quinteroon, Jose L. Piedraan, Guantanameraan, H. Uppmaniin ja Partagasiin. Kaksi jälkimmäistä ovat olleet hyviä.
Ksenofiili, joka pitää kuubalaisistakin.
Käyttäjän avatar
Kaupparatsu

ViestiKirjoittaja Omskakas » Ti Joulu 10, 2013 10:10 pm

Tuossa äänestyksessä voi olla, että porukka on arvioinut hinta-laatu suhdetta kans. Mutta ainakaan itse en vaihtaisi Upmanneja, Monteja tai Partyjä Cohiboihin, vaikka Cohibat samaan hintaan saisin. Cohiboja löytyy kyllä humista, niillä on siellä oma paikkansa, mutta muiden yli ne eivät yllä ainakaan perustuotannon suhteen. Täytyy toki tunnustaa, että EL Cohibat ja Behiket olen jättänyt suosiolla kaupan hyllyyn.
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja AnttiH » Ti Joulu 10, 2013 10:17 pm

Omskakas kirjoitti:Täytyy toki tunnustaa, että EL Cohibat ja Behiket olen jättänyt suosiolla kaupan hyllyyn.

Miksi? :shock:
Kiinnostaako firma viroon? Ota yhteyttä.

Tilaatko paljon sikareita ulkomailta, tökkiikö Suomen verotus mielestäsi?
Virolainen osoite 185€/vuosi. Säästät rahaa kun kierrätät paketit Viron kautta.
AnttiH

ViestiKirjoittaja Omskakas » Ti Joulu 10, 2013 10:24 pm

AnttiH kirjoitti:
Omskakas kirjoitti:Täytyy toki tunnustaa, että EL Cohibat ja Behiket olen jättänyt suosiolla kaupan hyllyyn.

1. Olen köyhä. Näen, että saan loistavia sikareita, kun ostan tavallista tuotantoa ja iätän niitä itse muutamia vuosia.
2. En tykkää HSA:n politiikasta tappaa tuotannosta vähemmän suosittuja vitoloita ja brändejä. Samaan aikaan uudet sikarit ovat EL, RE tai Behike -brandättyjä ja niille laitetaan 30-50 % preemio hintaan. En halua tukea tätä kehitystä euroillani.
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja noviisi » Ti Joulu 10, 2013 10:32 pm

Omskakas kirjoitti:
AnttiH kirjoitti:

1. Olen köyhä. Näen, että saan loistavia sikareita, kun ostan tavallista tuotantoa ja iätän niitä itse muutamia vuosia.
2. En tykkää HSA:n politiikasta tappaa tuotannosta vähemmän suosittuja vitoloita ja brändejä. Samaan aikaan uudet sikarit ovat EL, RE tai Behike -brandättyjä ja niille laitetaan 30-50 % preemio hintaan. En halua tukea tätä kehitystä euroillani.

+1
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja EES » Ti Joulu 10, 2013 10:41 pm

Mä taas tykkään normituotannosta enempi sen vuoksi, että jos se EL onkin helvetin hyvä kessu niin sit ottaa pattiin ku sitä ei enää mistään saakkaan + maksaa liikaa. Perustuotannon kanssa ei tuota huolta niinkään ole vaan aina saa lisää hyviä juttuja + maksaa vähemmän.
Käyttäjän avatar
EES

ViestiKirjoittaja drinkalot » Ti Joulu 10, 2013 10:45 pm

Cohibat on keksimäärin yliarvostettuja ja ylihintaisia. Robustot on yleensä erinomaisia ja Behiket myös, mutta jälkimmäiset eivät ole niin hyviä että hinta selittyisi. Suurin osa Cohiban perusmalleista on minusta enintään keskinkertaisia. Kaikkia tosin en ole polttanut.
Hasta la Victoria Siempre!
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja Omskakas » Ti Joulu 10, 2013 10:55 pm

noviisi kirjoitti:
Omskakas kirjoitti:1. Olen köyhä. Näen, että saan loistavia sikareita, kun ostan tavallista tuotantoa ja iätän niitä itse muutamia vuosia.

+1

Tämä muuten tarkoittaa sitä, että mulla jää Saksan RE Ramin 898:t kauppaan kans. :mrgreen:
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja drinkalot » Ti Joulu 10, 2013 11:02 pm

Omskakas kirjoitti: En tykkää HSA:n politiikasta tappaa tuotannosta vähemmän suosittuja vitoloita ja brändejä. Samaan aikaan uudet sikarit ovat EL, RE tai Behike -brandättyjä ja niille laitetaan 30-50 % preemio hintaan. En halua tukea tätä kehitystä euroillani.

Niin, sosialistitaustasta huolimatta HSA on puhdas bisnes. Niiden tarkoitus on myydä paljon ja mahdollisimman hyvällä tuotolla. Jos jokin ei tuota (tarpeeksi) verrattuna toiseen, niin se lopetetaan ja kokeillaan muuta. Näin se vaan toimii vaikka siitä ei tykkäiskään.
Hasta la Victoria Siempre!
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja noviisi » Ti Joulu 10, 2013 11:29 pm

Omskakas kirjoitti:
noviisi kirjoitti:
Omskakas kirjoitti:1. Olen köyhä. Näen, että saan loistavia sikareita, kun ostan tavallista tuotantoa ja iätän niitä itse muutamia vuosia.

+1

Tämä muuten tarkoittaa sitä, että mulla jää Saksan RE Ramin 898:t kauppaan kans. :mrgreen:

Joskus on niin, että poikkeus vahvistaa säännön. :mrgreen:
Kyllä noita ohuempia ja perinteikkäämpiä uudelleenjulkaisuja voi joskus harvoin ostaa, mutta ei 50+ osastoa. Mua pikkuriikkisen verran harmittaa, ettei Italian La Escepcionia osunut kohdalle silloin kun rauta oli kuuma. Lisäksi, ostamalla ohuempaa kamaa tulee välitettyä viesti HSA:lle, että lisää tällaista ihan perustuotantoon asti.
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja Omskakas » Ti Joulu 10, 2013 11:49 pm

drinkalot kirjoitti:Niin, sosialistitaustasta huolimatta HSA on puhdas bisnes. Niiden tarkoitus on myydä paljon ja mahdollisimman hyvällä tuotolla. Jos jokin ei tuota (tarpeeksi) verrattuna toiseen, niin se lopetetaan ja kokeillaan muuta. Näin se vaan toimii vaikka siitä ei tykkäiskään.

Sillenhän se toimii. En silti osta niiden ylihintaisia jöötejä, vaikka niihin laittaisivat kolmannenkin vyön. :roll:
Asiakkaana minulla on oikeus ostaa tuotetta, josta saan eniten kivaa pienimmällä rahalla.

Ei silti, kyllä siellä HSA:ssa osataankin. Ne Upmannin puolikoronat :urpo:
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja Omskakas » Ti Joulu 10, 2013 11:53 pm

noviisi kirjoitti:Kyllä noita ohuempia ja perinteikkäämpiä uudelleenjulkaisuja voi joskus harvoin ostaa, mutta ei 50+ osastoa. Mua pikkuriikkisen verran harmittaa, ettei Italian La Escepcionia osunut kohdalle silloin kun rauta oli kuuma. Lisäksi, ostamalla ohuempaa kamaa tulee välitettyä viesti HSA:lle, että lisää tällaista ihan perustuotantoon asti.

Kerrot vaan HSA:n markkinointiosastolle, että hölmöjä afficianoja riittää, jotka maksavat 30 % preemion, kun niiden lempisikareita tuodaan markkinoille pieniä määriä kerrallaan RE-leimoilla. :mrgreen:

Mutta kieltämättä RA 898 kuulostaa niin hyvältä, että tekisi mieli pyllistää HSA:n suuntaan ja levittää lompakkoa.
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja lubino » Ke Joulu 11, 2013 8:20 am

Ja kohta maksetaan vielä enemmän, ei tosin tällä kertaa vielä HSA:n vuoksi mutta...
Kopoi meilistä:
We wish inform you of a rise in prices of Cuban cigars as from January 2014 as the EU has raised the excise on Cuban cigars from 9.1% to 27% along with a price increment from Habanos SA. We shall try and buffer the increment however would advise you to purchase what you enjoy during the month of December.
Silti RA:n 8-9-8 on listalla ja pysyy.
Women smoke our Cohibas.Ride our Harleys.Drink our Glenlivet.
Perhaps women could keep their hands to themselves.
-IWC watches-
Käyttäjän avatar
lubino

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Sikariharrastus