Mikä juoma ei sovi sikarin kanssa ?

Nam nam. Keskustelua kulinaarisista kokemuksista ja sikarien kyytipojista.

Valvoja: Lasse

Mikä juoma ei sovi sikarin kanssa ?

ViestiKirjoittaja JeiJei » Ma Kesä 19, 2006 7:26 pm

Mikä juoma ei sovi sikarin kanssa on tietysti nautiskelijasta kiinni. Aloittelijana ja asiassa vauhtiin päästyäni (ei kyllä pitänyt tuprutella kuin joskus harvoin, yea right...) olen todennut perus maitokahvin (juhlamokka) veden kera olevan harvinaisen huono kumppani sikarin kanssa.
Yhdistelmää on nyt tullut testattua Siglo II:sen ja San Fernando Panatellan kanssa. Sikari löi molemmissa yli aika nopeasti, San Fernandon tupruttelun älysin lopettaa ennen kuin oli myöhäistä. Syytän, ainakin toistaiseksi, juoma valintojani tapahtuneesta.

Sen sijaan konjakki, Larsen V.S.O.P oli erityisen hyvää ja lagerilla kostutettiin kurkkua siinä samassa. Tupruttelin sikaritalon Flor de Plata Coronaa, oli aivan OK vaikkakaan mitään isompia kevätjuhlaliikkeitä en kyseisen merkin puolesta tee. Täytyy poltella vielä muutama lisää ennen kattavampaa katsausta.

Sitten taas sikaritalon Flor de Oro Robustoa tuli testattua vesilasin ja portin kera, aivan loistavaa, loistavaa. Sikari oli kyllä makuuni, niitä otankin juhannukseksi mukaan.

Juhannuksen jälkeen taitaakin olla kokemusta muistakin juoma/sikari yhdistelmistä.
Käyttäjän avatar
JeiJei

ViestiKirjoittaja jpop » Ke Kesä 21, 2006 6:07 pm

Kysymys lienee rajusti subjektiivinen. IMHO esim. mitkään Cola-juomat eivät sovi yhtään minkään kanssa... Mutta jos kysytään, että minkälaiset kokeilemani sikari-juoma kombinaatiot eivät ole toimineet, niin yksi mitä ensimmäisen osuman jälkeen olen erityisesti vältänyt on voimakkaasti humaloidut oluet mietojen sikarien kanssa.
jpop

ViestiKirjoittaja Blindman » Ke Kesä 21, 2006 6:13 pm

En itse joisi sikarin kera mitään olutta. Ennen sikaria nautittu olut tai kaksi avaa omat makunystyrät tosi hienosti.
Menen aina sieltä mistä aita on matalalin, kestäisi siinä sitten kuinka kauan tahansa.
Käyttäjän avatar
Blindman

ViestiKirjoittaja jpop » Ke Kesä 21, 2006 6:53 pm

Tummat, ei liian voimakkaasti humaloidut, makeahkot oluet (tyyliin Velko) toimivat mielestäni ainakin miedohkojen sikarien kanssa erinomaisesti. Vaaleammat ja kevyemmät oluet toimivat huonommin ja kuten sanottu, voimakkaasti humaloituja vältän tässä yhteydessä kokonaan.

Uskon vakaasti, että useimmille sikareille löytyy sopiva olut kumppaniksi ja taidankin ottaa elämäntehtäväkseni löytää kaikki sopivat kombinaatiot ;) Tämä voi tarkoittaa valttikorttien, kuten double chocolate stoutin käyttämistä useampaankin kertaan, mutta haitanneeko tuo heinämiestä :sigge:
jpop

ViestiKirjoittaja Defeat » Ti Elo 15, 2006 8:27 pm

Blindman kirjoitti:En itse joisi sikarin kera mitään olutta. Ennen sikaria nautittu olut tai kaksi avaa omat makunystyrät tosi hienosti.

Minullakin on tapana juoda pari olutta ennen sikarin sytyttämistä.
Sitten sikarin kanssa yleensä viskiä.
Muistaakseni jossain kehuttiin Guinnesin oluen sopivan mukavasti sikarin kylkiäiseksi.
Defeat

ViestiKirjoittaja Arru » Ti Elo 15, 2006 8:33 pm

Defeat kirjoitti:
Blindman kirjoitti:En itse joisi sikarin kera mitään olutta. Ennen sikaria nautittu olut tai kaksi avaa omat makunystyrät tosi hienosti.

Minullakin on tapana juoda pari olutta ennen sikarin sytyttämistä.
Sitten sikarin kanssa yleensä viskiä.
Muistaakseni jossain kehuttiin Guinnesin oluen sopivan mukavasti sikarin kylkiäiseksi.
Hyvä tietää, guinessin kaveri mutta en ole sikarin kaa kokeillut. Kirjoittelen loppuviikkoa kohti.
Käyttäjän avatar
Arru

ViestiKirjoittaja Pitkä-Jussi » Ti Elo 15, 2006 9:08 pm

Aivan pakko avautua, koin juuri elämäni surkeimman sikari kokemuksen. Menin kantapaikkaani tarkoituksena syventyä uuteen kirjaan ja poltella siinä sivussa makoisa sikari...

Normaalisti tilaan pöllin kanssa vehnäoluen, koska olen sen todennut sopivan makuuni mainiosti. Nyt kuitenkin tein poikkeuksen ja otin ison kahvin, mikä olikin sitten todella iso virhe. Ensinnäkin kahvi oli aivan sairaan vahvaa ja pahanmakuista noin muutenkin, lisäksi se peitti sikarin maun oikeastaan tyystin, tai no siis tarkemmin sanottuna se loi yhdessä sikarin kanssa todella karvaan ja kitkerän maun. Eli siis ainakaan minulle kahvi ei ole se juoma mitä nautin sikarin kera, vaikka muuten kahvia juonkin. Kokemusta ei yhtään parantanut se tosiasia, että sikari oli susi. Paloi alusta asti epätasaisesti ja teki erikoisia tunneleita vaikka kuinka yritin korjailla tilannettta, lisäksi sikari teki itsemurhan puolenvälin tietämillä ja vaikka sain sen uudestaan henkiin niin tunnelma oli jo pilalla ja rentouttava sikari hetki oli muuttunut piinaksi.

Tästä kaikesta syytän luonnollisesti juomavalintaani, eli kahvia :x
Niin ja mikä tuo surullisen kuuluisa sikari sitten oli... La Libertad Robusto.

Jossain vaiheessa olin tosin aistivinani jotain hyvääkin tuossa sikarissa, eli tarvii antaa tuolle vielä uusi mahdollisuus, mutta sillä kertaa otan sen vehnäoluen tai kaksi.
I was not lying. I said things that later on seemed to be untrue. - Richard Nixon
Käyttäjän avatar
Pitkä-Jussi

ViestiKirjoittaja Arru » Ke Elo 16, 2006 12:15 am

Pitkä-Jussi kirjoitti:Aivan pakko avautua, koin juuri elämäni surkeimman sikari kokemuksen. Menin kantapaikkaani tarkoituksena syventyä uuteen kirjaan ja poltella siinä sivussa makoisa sikari...

Normaalisti tilaan pöllin kanssa vehnäoluen, koska olen sen todennut sopivan makuuni mainiosti. Nyt kuitenkin tein poikkeuksen ja otin ison kahvin, mikä olikin sitten todella iso virhe. Ensinnäkin kahvi oli aivan sairaan vahvaa ja pahanmakuista noin muutenkin, lisäksi se peitti sikarin maun oikeastaan tyystin, tai no siis tarkemmin sanottuna se loi yhdessä sikarin kanssa todella karvaan ja kitkerän maun. Eli siis ainakaan minulle kahvi ei ole se juoma mitä nautin sikarin kera, vaikka muuten kahvia juonkin. Kokemusta ei yhtään parantanut se tosiasia, että sikari oli susi. Paloi alusta asti epätasaisesti ja teki erikoisia tunneleita vaikka kuinka yritin korjailla tilannettta, lisäksi sikari teki itsemurhan puolenvälin tietämillä ja vaikka sain sen uudestaan henkiin niin tunnelma oli jo pilalla ja rentouttava sikari hetki oli muuttunut piinaksi.

Tästä kaikesta syytän luonnollisesti juomavalintaani, eli kahvia :x
Niin ja mikä tuo surullisen kuuluisa sikari sitten oli... La Libertad Robusto.

Jossain vaiheessa olin tosin aistivinani jotain hyvääkin tuossa sikarissa, eli tarvii antaa tuolle vielä uusi mahdollisuus, mutta sillä kertaa otan sen vehnäoluen tai kaksi.
Ihan myötätunnosta jätin tänään sikarin polttamatta ja join hyviin monta olutta.
Käyttäjän avatar
Arru

ViestiKirjoittaja Pitkä-Jussi » Ke Elo 16, 2006 5:23 pm

Kiitos myötätunnosta. Aijon itse korjata tilanteen tänään polttelemalla Balmoral Royal Maduro Corona kepin ja juomalla monta monta olutta päälle ja pari varmaan allekkin. :wink:
I was not lying. I said things that later on seemed to be untrue. - Richard Nixon
Käyttäjän avatar
Pitkä-Jussi

ViestiKirjoittaja Mökö » Su Syys 17, 2006 12:58 pm

Pitkä-Jussi kirjoitti:

Nyt kuitenkin tein poikkeuksen ja otin ison kahvin, mikä olikin sitten todella iso virhe.

Tuossa varmaan oli vikana, että kahvi oli vahvaa ja pahanmakuista. Itse pidän kyllä viskin ja konjakin ohella kahvista, mutta kahvin pitää olla pehmeää ja vähän makeaa ja oikein keitetty ;-)

Ehkä tossa makeudessa on sitä jotain samaa mitä jpop kehui tummista ja makeista oluista. Tai ehkä ne vain toimivat paremmin miedompien sikareiden kanssa... Makuasioista on aina niin hyvä keskustella objektiivisesti... :lol:

Muistaako kukaan mitä kahvia siellä BigSmokessa tarjottiin? Multa meni nimi täysin ohi. Indonesia Sumatra Lintong? Se toimi ainakin allekirjoittaneelle tosi hyvin.
:sigge:
Mökö

ViestiKirjoittaja Arru » Su Syys 17, 2006 4:49 pm

Onko kukaan juonut maitoa sigari kaa? Ite en kokeole ku laktoosintoleranssi mut luulis et on pahaa.
Käyttäjän avatar
Arru

ViestiKirjoittaja jpop » Su Syys 17, 2006 5:00 pm

Arru kirjoitti:...maitoa ...luulis et on pahaa.

Itse en juurikaan maitoa juo ja siten en välttämättä tuostakaan pitäisi. Ei se silti välttämättä kaikkien mielestä pahaakaan olisi. Juohan sitä jotkut teetäkin maidon kanssa (itseasiassa Lontoossa pitää olla tosi tarkkana, koska siellä oletus on, että otat teehesi maitoa). Kirnupiimällä voisi pistää vieläkin paremmaksi :) Kuka kokeilee ja raportoi? ;)
jpop

ViestiKirjoittaja rekola » Su Syys 17, 2006 5:06 pm

En kyllä ihan heti kokeile :roll: . Siis Englannissa vain tiettyjen teelaatujen kanssa käytetään maitoa, toisten kanssa esim. sitruunaa....
Siis ei maitoa suinkaan aina!
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja jpop » Su Syys 17, 2006 5:12 pm

rekola kirjoitti:Siis ei maitoa suinkaan aina!

Ei, mutta yleensä jos tilaat Lontoossa kahvilassa yksinkertaisesti "teetä kiitos", saat mustaa teetä maidon kera.

Edit: Muiissa paikoissa ko. saarella näin ei ole käynyt.
jpop

ViestiKirjoittaja Aapo » Ma Syys 18, 2006 3:19 am

Hmm, meikä tykkää kyllä maidosta... :sigge:
Käyttäjän avatar
Aapo

Seuraava

Palaa alueelle Ruoka ja juoma