Mikä juoma ei sovi sikarin kanssa ?

Nam nam. Keskustelua kulinaarisista kokemuksista ja sikarien kyytipojista.

Valvoja: Lasse

ViestiKirjoittaja Ekans » Ma Syys 18, 2006 9:04 am

Olen kokeillut juoda maitoa (valion rasvaton hyla maito) enkä muuten tee toiste, en suosittele.
Käyttäjän avatar
Ekans

ViestiKirjoittaja Warrior » Ti Syys 19, 2006 4:13 pm

Liian laiha ja huonoista aineista valikoitu kahvi onnistuu pilaamaan minkä tahansa sikarin. Koska harrastan kahviloita, olen alkanut opiskella niitä paikkoja, joissa kahvi vastaa tiskivettä. Kun kahvissa on tarpeeksi "öyheitä", se on paahtunut tarpeeksi pitkään (ei koko päivää) ja kun sen lähtöaineet ovat hyviä, sikarihetkikin onnistuu poikkeuksetta.
"Elämä on taidetta, taide elämää. Vain elämällä, joka on taidetta, on merkitystä." Warriorin motto.
Käyttäjän avatar
Warrior

ViestiKirjoittaja Jakke-Setä » Ke Syys 20, 2006 1:07 am

Ekans kirjoitti:Olen kokeillut juoda maitoa (valion rasvaton hyla maito) enkä muuten tee toiste, en suosittele.

Valion rasvaton hylamaitohan maistuu navetalle ja lypsykoneen kumille. Eihän sitä kuulukaan juoda. Ihmetyttää, mitä sillä olisi tarkoitus tehdä.

Ja aivan tajuntaalaajentava kokeilu ainakin minun kohdallani oli Jägermeister. Jösses... ei muuten maistu jekkubattery sikarin kanssa. :yrjo: Eipä silti, joku saattaa tykätäkin. Eikä siinä mitään pahaa liene.
-J-
Käyttäjän avatar
Jakke-Setä

ViestiKirjoittaja janski » Ke Syys 20, 2006 1:38 am

Warrior kirjoitti:Liian laiha ja huonoista aineista valikoitu kahvi onnistuu pilaamaan minkä tahansa sikarin. Koska harrastan kahviloita, olen alkanut opiskella niitä paikkoja, joissa kahvi vastaa tiskivettä. Kun kahvissa on tarpeeksi "öyheitä", se on paahtunut tarpeeksi pitkään (ei koko päivää) ja kun sen lähtöaineet ovat hyviä, sikarihetkikin onnistuu poikkeuksetta.

Josta päästäänkin toiseen rakkaaseen asiaan, eli kahviin. Mitä juotte? Ulkomailla matkaillessa rakastuin espressoon, tummapaahtoista ja vahvaa eliksiiriä. Nautin sekä sellaisenaan, että lattena tai cappucinona tilanteesta ja vuorokaudenajasta / vireystilasta riippuen. Kotona on pääasiallisena kahvinkeittovälineenä Rancilio Silvia aisaparinsa Rockyn kanssa. Pressopannu löytyy myös niihin hetkiin kun tekee mieli "tavallista" kahvia, mitä se sitten lieneekään.

Papuja halitaan sieltä sun täältä mielialan mukaan. Robertsin perus espressopapu lienee minun arkikahvini. Mayorgan kahvit ovat muuten ketaluokkaa parempia kuin sikarit. Sikarit maistuivat lähinnä palavalle kumille :wink:
--
Janski
janski

ViestiKirjoittaja Warrior » Ke Syys 20, 2006 7:09 pm

Tummapaahtoinen Presidentti, Segafredo Zanettin Emozioni, kaikki arabialaiset kahvit, paitsi ei Meiran vihreässä pakkauksessa oleva, Costa Rican "uusi pehmeämpi maku", Brasil, tummapaahtoinen ranskalaiskahvi sekä etiopilaiset ja guatemalilaiset laadut. Lapsuudenkodissani on aina Kulta Katriinaa pannukahvina, joka menettelee. Minusta se on parempaa suodatinkahvina. Se, joka ehtii ensin, saa valita valmistustavan. Tämä koskee lapsuudenkotini kahvihetkiä, kun keitetään kesäisin kahvi patiolle.
"Elämä on taidetta, taide elämää. Vain elämällä, joka on taidetta, on merkitystä." Warriorin motto.
Käyttäjän avatar
Warrior

ViestiKirjoittaja Epro » La Marras 11, 2006 6:12 pm

Itellä ainakin kaikki voimakkaasti sitruksinen ei jotenkin mene siggen kanssa yksiin. Esim joku sitruslimppari on todella yök.

Kahvina tummat paahdot, arabica ja eritoten kunnon espresso on todella maukasta
Epro

ViestiKirjoittaja Mats-Petter » La Marras 11, 2006 6:38 pm

Epro kirjoitti:Itellä ainakin kaikki voimakkaasti sitruksinen ei jotenkin mene siggen kanssa yksiin. Esim joku sitruslimppari on todella yök.

Kappas. Itse olen moneen otteeseen nauttinut lempilimppariani 7UP Free:tä sikarin kanssa ja ollut oikein tyytyväinen kokonaisuuteen. Makuja on monia. :)
"The dignified value the aroma of cigars"
Käyttäjän avatar
Mats-Petter

ViestiKirjoittaja Poika-78 » Ma Tammi 15, 2007 3:12 pm

En tiedä mikä EI sovi juuri sikareiden kanssa, mutta olen huomannut että todella makea tee sopii kuin nappi silmään sikareiden kanssa. Tulee vähän samanlainen efekti kuin Port-viinin kanssa ja voi hyvällä omalla tunnolla juoda jopa työpäivän aikana :wink:
-Siggelt sigge maistuva-
Käyttäjän avatar
Poika-78

ViestiKirjoittaja JeiJei » Ma Tammi 15, 2007 5:23 pm

Poika-78 kirjoitti:todella makea tee sopii kuin nappi silmään sikareiden kanssa. Tulee vähän samanlainen efekti kuin Port-viinin kanssa ja voi hyvällä omalla tunnolla juoda jopa työpäivän aikana :wink:

Hmm, kuulostaapa hyvältä idealta! Täytyykin kokeilla.
Käyttäjän avatar
JeiJei

ViestiKirjoittaja Sami » Ma Tammi 15, 2007 6:58 pm

Pepsi Maxia kokeilin kerran sikarin kanssa ja aivan kammottavan vanha, homeen maku tuli suuhun. Yöks.

Sami
Sami

ViestiKirjoittaja janski » Ma Tammi 15, 2007 7:51 pm

Näin ne maut eroavat. Pepsi Max on minun luottojuomani sikarin seurana, silloin kuin ei voi nauttia alkoholipitoisia avecceja.
--
Janski
janski

ViestiKirjoittaja Poika-78 » Ti Tammi 16, 2007 9:13 am

Heh. Aivan näin.

Makuja näyttää olevan suht paljon joten mitään absoluuttisen oikeaa juomaa (Absolut-vodka- Nami :P ) tai jonkun juoman kanssa sopivaa sikaria ei näin ollen ole.
-Siggelt sigge maistuva-
Käyttäjän avatar
Poika-78

ViestiKirjoittaja Arru » Ti Tammi 16, 2007 2:45 pm

Poika-78 kirjoitti:Heh. Aivan näin.

Makuja näyttää olevan suht paljon joten mitään absoluuttisen oikeaa juomaa (Absolut-vodka- Nami :P ) tai jonkun juoman kanssa sopivaa sikaria ei näin ollen ole.
Alkoholijuomista portviini on absoluutisen oikea juoma. Se mene silleen että en ole kuullut koskaan kenenkään sanovan että sikari olis huonontunut tai maistunut pahemmalta porttia nautittuen vieressä. Jos joku ei tykkä portista se ei tarkoita että se ei sovi sikarin kaa.
Käyttäjän avatar
Arru

ViestiKirjoittaja jpop » Ti Tammi 16, 2007 2:51 pm

IMHO: Porteissakin on kuitenkin ongelma. Ne ovat maultaan tuhteja ja makeita, joten ne peittävät aivan kaikkein hennoimmat sikarin maut väistämättä alleen. Kombinaatio on hyvä, mutta mikäli tarkoitus on nauttia nimenomaan siitä sikarista, siis kaikista sen mauista ja hienouksista, portissa on mielestäni turhan paljon makua - samoin kuin suuressa osassa muitakin juomia (alkoholijuomista oikeastaan kaikissa).

Edit: Tarkoitus oli siis tuoda mukaan huomio, että kyytipojat tarkoituksen mukaan.
jpop

ViestiKirjoittaja Arru » Ti Tammi 16, 2007 2:55 pm

Mielipiteeni: Portti myös korostaa hyviä makuja sikarissa, joskus tuo ns pahasta sikarista ulos sellaisia oikein hyviä piiloaroomeja että ohhohhooo.
Käyttäjän avatar
Arru

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Ruoka ja juoma