Teetä, kiitos

Nam nam. Keskustelua kulinaarisista kokemuksista ja sikarien kyytipojista.

Valvoja: Lasse

Re: Teetä, kiitos

ViestiKirjoittaja jpop » To Elo 19, 2010 10:22 pm

Kiitos tuosta Jadepisara-linkistä. Eipä ollut tullut aikaisemmin vastaan.
jpop

ViestiKirjoittaja Habanero » Pe Tammi 14, 2011 2:54 pm

Teetä on tullut juotua iät ja ajat. Kyllät teen pitää olla kuitenkin irtolehtiteetä, jotenkin siihen tulee parempi maku. Ja samalla sitä sitten keittelee koko pannullisen, ei tarvitse aina uutta teepussia liottaa.

Mate oli uusi tuttavuus, johon ihastuin pitkäksi aikaa. Vaikuttaa olevan aika voimakas juoma. Itse join sitä perinteiseen tapaan ja kyllä siitä energiaa tuntui tulevan, mutta ei kuitenkaan kahvin tärinöitä. Hyvä juoma, mutta monelle se perinteinen mate on liian extremeä makunsa puolesta.

Tuon maten jälkeen kuvioihin tulikin sitten matcha ja täytyy sanoa, että siinä on kyllä sellainen juoma, joka sopii minulle, parempaa en varmaan tule löytämään. Matcha on jauhettua vihreää teetä, se on vahvempaa kuin tavallinen tee ja se on muutenkin vähän erilaista. Halpaa se ei ole, mutta toisaalta, yhteen kulholliseen ei paljon matchaa myöskään kulu.
Voin hyvin kuvitella, että tätä juomaa ne samurai joivat pystyäkseen kunnolla keskittymään miekankalisteluun :)
Habanero

ViestiKirjoittaja Mandrake » To Huhti 14, 2011 12:27 pm

Hienoa että teen juojia löytyy. Itse olen juonut teetä koko pienen ikäni ~30v.
Muutama vuosi sitten löysin Thé Huoneen ja siitä lähtien olenkin testaillut kaikenlaisia herkkuja!

Oikeastaan pidän kaikista tee-laaduista, mutta muistan pienenä joskus juoneeni Pu Li nimistä teetä, enkä pitänyt siitä ollenkaan.

Pitääpä lähteä tastä tee-pannua lämmittämään!
Mandrake

ViestiKirjoittaja Sami » To Huhti 14, 2011 7:58 pm

Itse olen sekakäyttäjä. Teetä ja kahvia kuluu. Itsekin löysin satumalta tuon Thehuonen ja olen nykyään vakituinen asiakas :)
Sami
Sami

ViestiKirjoittaja jpop » Pe Touko 11, 2012 3:06 am

Tampereen alueen teen juojille vinkkinä. Itse en ollut aiemmin huomannut, että Tuomiokirkonkatu 21:ssä on nykyisin teehuone pieni kilpikonna. Kävin ostoksilla, mutta ei ollut tuolla kertaa aikaa jäädä kupilliselle.
jpop

Edellinen

Palaa alueelle Ruoka ja juoma