Kuiva siideri

Nam nam. Keskustelua kulinaarisista kokemuksista ja sikarien kyytipojista.

Valvoja: Lasse

Kuiva siideri

ViestiKirjoittaja Poro- » La Joulu 30, 2006 7:32 pm

Olen itse aikaisemmin ollut enemmän olutmiehiä, mutta nyt on jostain syystä nämä kuivat englantilaistyyppiset siiderit alkaneet maistua.

Strongbow on tämänhetkinen suosikkini. Jostain syystä näin talvellakin tämä maistuu mukavan virkistävältä ja raikkaalta. En ole vielä sikarin kanssa ehtinyt kokeilla, mutta ehkäpä jossain vaiheessa.

Löytyykö muita kuivan siiderin löytäneitä tai vanhoja siiderin ystäviä? :D
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja Blindman » La Joulu 30, 2006 7:45 pm

Crowmoore kuiva omenasiideri maistuu, mutten ole vielä sikarin kanssa ehtinyt kokeilemaan. Ostin ensimmäisen tölkin ulkonäön perusteella, on hieno.
Menen aina sieltä mistä aita on matalalin, kestäisi siinä sitten kuinka kauan tahansa.
Käyttäjän avatar
Blindman

ViestiKirjoittaja Poro- » La Joulu 30, 2006 7:57 pm

Itse pidän crowmoorea heikoimpana tuosta pyhästä kolminaisuudesta
strongbow, blackthorne ja crowmoor... vaimo tykkää siitä enemmän kun blackthornesta :D Makuasioista on hyvä kiistellä....

:)
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja mr__night » Su Joulu 31, 2006 3:43 am

Vaikka en erityisesti siiderien perään olekkaan, niin joskus sitä on ihan kiva juoda. Ehdoton suosikkini on Old Rosie real cider. Moisen kanssa kerran polttelin Flor de Platan Demicoronan. Ihan kohtuullisesti sointui tommosen pikkusen kevyemmän sikarin kanssa. Rosie on tosin aika paksua mehua, joten pikkusen heittäytyi tuon siiderin maku päälle. Onhan siinä prozenttejakin 7,3 tms.

Muutaman kerran vuodessa sitä haluaa sitte oikein kuivaa siideriä. Silloin se on Black Rat. Sen kanssa en heti kuitenkaan sikaria lähtis kokeilemaan.
Käyttäjän avatar
mr__night

ViestiKirjoittaja leimaus » Su Joulu 31, 2006 10:24 am

Mulla noi kuivat alkaa närästämään :cry:
leimaus

ViestiKirjoittaja Poro- » Ti Tammi 16, 2007 8:19 pm

Maistelin tuossa juuri Strongbowta alkosta saatavasta pikkulasipullosta (ja hieman vahvempana...)

On muuten jännä miten eri makuista tuo lasipullossa oleva on kun vertaa peruskauppojen tölkkitavaraan :o
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja Jakke-Setä » Ke Tammi 17, 2007 7:49 pm

Siinä vahvemmassa on myös enemmän sokeria. Vaikuttaa sekin makuun. Ja eihän mikään kunnon juoma tölkkiin kuulu... joskin mieluummin tölkki kuin muovipullo (Yöks!).

Crowmoor on myös parempaa nelosen vahvuisena. Jos sitä vielä jostain saa; minulla on sellainen kutina, että se olisi ennen ollut tuontikamaa. Nykyäänhän se on joka tapauksessa koffia. Ei maistu enää. Strongbowhan on edelleen englannista kotoisin, vai kuinka?
-J-
Käyttäjän avatar
Jakke-Setä

ViestiKirjoittaja Poro- » Ke Tammi 17, 2007 8:07 pm

Ilmeisesti kyllä. Jotenkin tosin itse pidän ehkä enemmän siitä tölkitetyn Strongbown kuivakkaammasta mausta, joskin kokemukset eivät vielä ole kovinkaan kattavat. Palaan asiaan kunhan saan suoritettua tarpeeksi vertailua. :bisse: :roll:
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja mr__night » Ke Tammi 17, 2007 8:35 pm

Strongbow tosiaan tulee tosiaan Englannista, Hartwallin maahantuomana.
Servaalin maahantuomaa Stowford Pressiä ei kukaan vielä ole maininnu..
Käyttäjän avatar
mr__night

ViestiKirjoittaja Poro- » La Tammi 20, 2007 3:18 pm

Monta kertaa on ollut lähellä tarttua mukaan. Mutta ei ole vielä niin päässyt käymään...

Jotenkin itse olen tottunut tuohon tölkki-strongbown kuivempaan makuun ja minulla on vaikeuksia tottua tuohon hieman sokerisempaan. Ehkäpä siihen vielä tottuu :lol:
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja Poika-78 » Su Touko 13, 2007 4:03 pm

Upcider Natural Apple on ihan loistava. :lol: :lol: :lol:
-Siggelt sigge maistuva-
Käyttäjän avatar
Poika-78

ViestiKirjoittaja henrys » Su Touko 13, 2007 6:04 pm

mr__night kirjoitti:Vaikka en erityisesti siiderien perään olekkaan, niin joskus sitä on ihan kiva juoda. Ehdoton suosikkini on Old Rosie real cider. Moisen kanssa kerran polttelin Flor de Platan Demicoronan. Ihan kohtuullisesti sointui tommosen pikkusen kevyemmän sikarin kanssa. Rosie on tosin aika paksua mehua, joten pikkusen heittäytyi tuon siiderin maku päälle. Onhan siinä prozenttejakin 7,3 tms.

Muutaman kerran vuodessa sitä haluaa sitte oikein kuivaa siideriä. Silloin se on Black Rat. Sen kanssa en heti kuitenkaan sikaria lähtis kokeilemaan.

Nyt kuulostaa valikoima sellaiselta että on pakko udella, mahdatko käydä The Gallows Birdissä useinkin? :D
Old Rosie on tähän mennessä se ainoa siideri mistä olen oikeasti tykännyt. Kyllähän jotain Strongbowta ja Crowmoorea juo, mutta ei ne mun isolla listalla hirveän korkealle yllä. :)
henrys

ViestiKirjoittaja mr__night » Ma Touko 14, 2007 4:55 pm

henrys kirjoitti:Nyt kuulostaa valikoima sellaiselta että on pakko udella, mahdatko käydä The Gallows Birdissä useinkin? :D

En myönnä. :D Itse asiassa oon käyny siellä alle 10 kertaa. Se on tosin ainoa paikka, missä ole törmänny tuohon Old Rosien real-versioon, vaikka kyllä sitä ehkä muuallakin on ollu (esim Angleterressa?)
Kesällä saatan taas pistäytyä muutaman kerran, kun asun siinä parin kilsan päässä.
Käyttäjän avatar
mr__night

ViestiKirjoittaja jaska » Ma Touko 14, 2007 7:19 pm

En ole koskaan maistanut oikein kuivaa siideriä, olen enemmän pysynyt olut linjalla :lol: Nyt kuitenkin iski aika kovakin himo
Käyttäjän avatar
jaska

Re: Kuiva siideri

ViestiKirjoittaja Männis-Kosonen » To Helmi 04, 2010 10:25 pm

Dunkertons Premium Organic Cider, 6,8-prosenttinen siideri Herefordshiresta. Siirryin 80-luvun lopussa tukevasti ranskalaisiin siidereihin kun ne rantautuivat Alkoon. Nyt on kerrankin englantilaiseen siideriin eksynyt omenan makua. Ainoa ikävä puoli on hinta, joka taisi puolen litran pullosta nousta yli femman. Pitää tsekata onko muita saman firman siidereitä handelissa.
Käyttäjän avatar
Männis-Kosonen

Seuraava

Palaa alueelle Ruoka ja juoma