Olutta

Nam nam. Keskustelua kulinaarisista kokemuksista ja sikarien kyytipojista.

Valvoja: Lasse

Olutta

ViestiKirjoittaja rekola » La Tammi 13, 2007 7:49 pm

Tämä nautinto täältä taitaa vielä puuttua. Löytyykö foorumilta oluenystäviä?

Itse olen tällä hetkellä kovin persona Iso-britannialaisille pullo-oluille.
Tällähetkellä etsin Suomesta Bishops Finger nimistä alea. Ruotsissa vain olen kyseistä juomaa nauttinut, mutta olen kuullut huhua sitä olevan myös täällä
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja jpop » La Tammi 13, 2007 8:20 pm

Olutta tulee juotua kaikista alkoholijuomista selkeästi (määrällisesti) eniten. Itselläni karkea jako on, että Lagerit (pohjahiivaoluet) ovat yleensä saunaoluina ja alet (pintahiivaoluet) ovat varma valinta erityisesti oluesta nautiskeluun. Hyvät vehnäoluet ovat kuumana kesäpäivänä melkein parasta mitä tiedän - no - listan kärkipäässä ainakin ;) Juuri tällä hetkellä ei tule kyllä mitään erityistä _uutta_ suosikkia mieleen, mutta jouluksi/uudeksi vuodeksi tuli ostettua aika kasa erilaisia komppiöljyjä, joista kaikki maistuivat erinomaisesti. En yleensä pidä vahvasti humaloiduista (oikeammin vahvasti humalan makuisista) oluista, mutta kyllä humala kuuluu sopivana annoksena ehdottomasti oluen makuun.
jpop

ViestiKirjoittaja Pitkä-Jussi » La Tammi 13, 2007 8:20 pm

Ilmoittaudun kyseiseen lokeroon. Tällä hetkellä olen täysin koukussa saksalaiseen vehnäolueen. Merkistä riippumatta. :wink:

Kesäisin varsinkin tulee juotua aika tavalla erilaisia oluita, joskus jopa himan liikaa yhdellä kerralla :lol:

En varsinaisesti ole perehtynyt kauheasti oluen saloihin, ja eri olut tyyppeihin, mutta pidän siitä kyllä kovasti. Myös tummat oluet ovat mieleeni ja stout typpiset erityisesti. Jos vain mahdollista juon yleensä Murphysia, joka käsittääkseni on heinekenin omistama merkki.
I was not lying. I said things that later on seemed to be untrue. - Richard Nixon
Käyttäjän avatar
Pitkä-Jussi

ViestiKirjoittaja Poro- » La Tammi 13, 2007 8:57 pm

Kylläpä olutta tulee juotua. Trappistit ovat ehkä tämän hetken suosikkejani.
Lisää oluenjuomingeistani voi lukea osoitteesta http://gastronautti.blogspot.com

Nautiskeluaiheinen blogi, johon pääasiassa tulee tällähetkellä olut-elämyksiä kirjailtua :roll:
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja rekola » La Tammi 13, 2007 9:00 pm

Poro- kirjoitti:Kylläpä olutta tulee juotua. Trappistit ovat ehkä tämän hetken suosikkejani.
Lisää oluenjuomingeistani voi lukea osoitteesta http://gastronautti.blogspot.com

Nautiskeluaiheinen blogi, johon pääasiassa tulee tällähetkellä olut-elämyksiä kirjailtua :roll:

Vautsi Popo on ekspertti :o
kerros mistäs mä saan Bishops Fingeriä?
Käyttäjän avatar
rekola

Re: Olutta

ViestiKirjoittaja Sami » La Tammi 13, 2007 9:28 pm

rekola kirjoitti:Tämä nautinto täältä taitaa vielä puuttua. Löytyykö foorumilta oluenystäviä?

Tällähetkellä etsin Suomesta Bishops Finger nimistä alea. Ruotsissa vain olen kyseistä juomaa nauttinut, mutta olen kuullut huhua sitä olevan myös täällä

Hep! Oluenystävä ilmoittautuu! :D
Olen mainostanuyt täälläkin http://www.pikkulintu.fi paikkaa ja suosittelen edelleen. Paraikaa meneillään jenkkiolutviikot, loistavia pienpanimoitten tuotteita ja sikariystävällinen paikka, tiskillä pieni humi.

Piispan sormia olen minäkin maistanut ja pitäisi löytyä suomestakin. Kokeile Stokkaa, kenties sieltä voisi löytyä??

Sami
Sami

ViestiKirjoittaja rekola » La Tammi 13, 2007 9:37 pm

Sami kirjoitti:
rekola kirjoitti:Tämä nautinto täältä taitaa vielä puuttua. Löytyykö foorumilta oluenystäviä?

Hep! Oluenystävä ilmoittautuu! :D
Olen mainostanuyt täälläkin http://www.pikkulintu.fi paikkaa ja suosittelen edelleen. Paraikaa meneillään jenkkiolutviikot, loistavia pienpanimoitten tuotteita ja sikariystävällinen paikka, tiskillä pieni humi.

Piispan sormia olen minäkin maistanut ja pitäisi löytyä suomestakin. Kokeile Stokkaa, kenties sieltä voisi löytyä??

Sami

Ajattelin itse kokeilla samaa :)

Jos saan kysyä, mitä muuten pidit piispan sormesta?
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja Poro- » La Tammi 13, 2007 9:39 pm

rekola kirjoitti:
Poro- kirjoitti:Kylläpä olutta tulee juotua. Trappistit ovat ehkä tämän hetken suosikkejani.

Vautsi Popo on ekspertti :o
kerros mistäs mä saan Bishops Fingeriä?

Mitä se on? ;) :roll:
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja Sami » La Tammi 13, 2007 9:47 pm

Maltaisen makea, pehmeä humalointi, maukas. Hyvä sikariolut. Tykkään enempi raikkaammista ja rapeammin humaloiduista. Joita saa Pikkulinnusta. Joko mainitsin kyseisen paikan ? :lol:

Sami[/quote]
Sami

ViestiKirjoittaja rekola » La Tammi 13, 2007 9:50 pm

Sami kirjoitti:

Maltaisen makea, pehmeä humalointi, maukas. Hyvä sikariolut. Tykkään enempi raikkaammista ja rapeammin humaloiduista. Joita saa Pikkulinnusta. Joko mainitsin kyseisen paikan ? :lol:

Sami
[/quote]

enpä ole varma :P ja wow hyvä muisti sulla :D
Itse en muista edes viikontakaisia, heh
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja Sami » La Tammi 13, 2007 9:56 pm

rekola kirjoitti:enpä ole varma :P ja wow hyvä muisti sulla :D

Mulla on hyvä makumuisti, maut ja tuoksut muistaa hyvin, ja niihin on helppo assosioida nimet mukaan :)

Sami

P.S. Pikkulintu on hyvä olut- ja mallasviskipaikka! Nyt tuli mainittua tuokin, etten unohtanut :lol: :roll:
Sami

ViestiKirjoittaja leimaus » La Tammi 13, 2007 10:02 pm

Sami kirjoitti:
rekola kirjoitti:enpä ole varma :P ja wow hyvä muisti sulla :D

Mulla on hyvä makumuisti, maut ja tuoksut muistaa hyvin, ja niihin on helppo assosioida nimet mukaan :)

Sami

P.S. Pikkulintu on hyvä olut- ja mallasviskipaikka! Nyt tuli mainittua tuokin, etten unohtanut :lol: :roll:

Paljonko toi pikkulintu sulle oikeen maksaa :P
Muista todeta vielä, että juomavalikoima on kaupunginparas ja hinnat kuin tanssia...
leimaus

ViestiKirjoittaja mr__night » Su Tammi 14, 2007 12:50 am

Ilmoan itseni myös ehdottomaksi olutharrastajaksi. Tällä hetkellä maistuu pintahiivat (er. belgialet ja kölsch), vehnät sekä rapeat lagerit/pilsit.

Piispan sormen maahantuoja on Dimond Beer ja nopealla haulla, tuotetta löytyy esim. Kaislasta sekä Pullmans Barista (Helsingin suunnalla päivystäville).
Kevyempää versiota löytyy myös ruokakaupoista. (kannattaa vilkaista vaikkapa Vuosaaren Citymarketin tarjontaa. Suomen olutseura myönsi nimittäin putiikille männä vuonna "Hyvä olutkauppias"-tunnuksen. Itse en ole siellä kyllä käynyt)
Käyttäjän avatar
mr__night

ViestiKirjoittaja Aapo » Su Tammi 14, 2007 4:38 am

Olutta tulee nykyisellään melko harvakseltaan nautittua, kun ei ole mokoma oikein linjassa vähähiilihydraattisen dieetin kanssa. Todella harmi sinänsä.

Alkon valikoimasta löytyvä Marston's Owd Rodger on jo tovin pitänyt suosikkini paikkaa hallussaan. Samuel Adamsin lipun alla tarjoiltavat kaljat ovat myös mieleeni, erityisesti Boston Ale ja Winter Lager.

Sit toi Poro on pannu maistaan jotain trappisteja jotka on kans ollu hyvii.

Ja sano Sami siellä pikkulinnussa et mäkin kehuin niitä täällä! :wink:
Käyttäjän avatar
Aapo

ViestiKirjoittaja Sami » Su Tammi 14, 2007 8:22 am

"Paljonko toi pikkulintu sulle oikeen maksaa "

Kalliiksihan tuo tulee, kun rahani sinne kannan ;)

"Ja sano Sami siellä pikkulinnussa et mäkin kehuin niitä täällä!"

Joo, muistan sanoa, että Kuopiosta asti tullaan tätäkin katsomaan, kuin parempaakin turistinähtävyyttä :lol:

Sami
Sami

Seuraava

Palaa alueelle Ruoka ja juoma