Sahti

Nam nam. Keskustelua kulinaarisista kokemuksista ja sikarien kyytipojista.

Valvoja: Lasse

Re: Sahti

ViestiKirjoittaja iso-G » Ke Joulu 19, 2012 9:54 pm

Aijai, jääkaapissa odottelee joulua muutama litra perinteistä turkulaista kerrostalosahtia. Aika mukavan banaaniset maut ja riittävän jäteöljymäinen suutuntuma tällai etukäteen maistettuna. Nyt pauttia rallaa 2 ja puoli viikkoa alkuun panemisesta, jouluna luultavasti jo lähes kypsää, ja uutenavuotena loppu. :bisse:
iso-G

ViestiKirjoittaja Lepakko » Pe Joulu 21, 2012 9:31 am

Mulla tuo sahdin juominen on jäänyt pariin hassuun kertaan, mutta: Kaverin isosetä eräänä juhannuksena tarjoili pirttipöydän jalan vieressä näkösuojassa säilytetystä 5 litran muovikannusta aina mukit täyteen sahtia ja kylläpä yllätti. Oli omaan suuhun todella hyvää, ennakkoluuloihin nähden vielä parempaa. Ja se reilu banaaninen maku miellyttää minua, muutenkin tykkään banaanista. Kersana maistui Panda-banaanilimu. Jugurttiakaan en syö, paitsi banaanijugurttia. Ja corn flakes-murojen kanssa banaani on ehdoton lisuke, samoin viilin.

Pitäisiköhän tuota opetella itse tekemään, kun kylppärissä olisi muuripatakin, hyötykäytöstä hylättynä.
Käyttäjän avatar
Lepakko

ViestiKirjoittaja puff puro » La Joulu 31, 2016 10:19 pm

Piti tätä jumalten juomaa, kotimaista muinais olutta eli sahtia joulupöytään saada mutta liian myöhään tilasin mutta uudeks vuodeks tuli. Ihan kelpo tavaraa tämä finlandia sahti on ja sopii hyvin kssuttelun kaveriks. Perhana kyllä päähän nousee, yhden pullon tyhjennettyä huomaa kyllä että ei tarvii reketteja poksutella ja onneks ei tullu tänä vuonna hommattuakaan. Ja hyvää uutta vuotta kaikille!
puff puro

Edellinen

Palaa alueelle Ruoka ja juoma