Parta ja kaikkea siihen liittyvää

Sana on vapaa. Tänne voit kirjoittaa mitä vaan.

Valvoja: Lasse

Re: Parta ja kaikkea siihen liittyvää

ViestiKirjoittaja Nikke Heinjoki » Su Tammi 31, 2010 7:54 pm

Miten tuollainen saippuatanko / old school vaahto eroaa esim Giletten purkkikamasta? Vaahto jättää usein ilmakerroksen iholle, jota saippuasta tai cremestä kunnon partasudilla iholle levitettynä ei jää. Eli saippua/creme on koostumukseltaan tiivimpää. Näin ainakin oman kokemukseni mukaan. Itse hylkäsin nuo purkkivaahdot 2 vuotta sitten, ja olen käyttänyt laadukkaita partasaippuoita/-cremejä - esim. Tabac tai Proraso sekä Art of Shavingin cremet. Geeli tukkii partaterän, eikä toimi omalla kohdallani ollenkaan yhtä hyvin kuin em. tuotteet.

Olen nyt sheivannut muutaman viikon ihan partaveitsellä, eikä se oikein maistu. Veitsiajosta ei ole kokemusta mutta vanhanaikaisella Double Edge razorilla ajosta kylläkin. Käytössäni on 2 Merkuria, joista toisen ajosyvyyttä voi säätää ts. terän ulkonevuutta säädetään asteikolla 1(varovainen)- 6(agressiivinen), itse käytän asteikkoa 3-4. Opetteluahan tuo DE razorilla ajaminenkin vaatii mutta jälki on erinomaista, ja haavoja/nirhaumia tulee vaan tylsillä terillä. Noissa käytetyissä partaveitsissä terät on saatettu saada huonoon kuntoon huoltamattomuudella/huolimattomuudella, ja luonnollisella kulumisellakin on tietty sormensa pelissä. Mutta mielestäni noi Merkurit ovat kestäviä, lähes elinikäisiä kapistuksia, ja laadukkaat DE-terät eivät maksa koto-Suomessakaan liikoja, ulkomaiden nettikaupoista saa vielä edullisemmin.

A[/quote]
Käyttäjän avatar
Nikke Heinjoki

ViestiKirjoittaja Sailor Andy » Ma Helmi 01, 2010 7:08 pm

OK, thanks.
Oli pakko tilata kunnon suti pari erilaista saippuaa, ja uuden veitsen ja nahkastropin tilasin. Saa nähdä miten se uusi veitsi toimii. Mulla on pari käyttämätöntä veistä (ja käytettyjä nahkastroppeja) jotka olen löytänyt eri kirppareilta, eivätkä ne veitset oikein tunnu olevan riittävän teräviä. Vaimo pelkää mua jo, kun on tullut teroittettua ja stropattua niitä lähes joka ilta. Sekään ei ole ihan niin helppoa kuin miltä se näyttää lännenelokuvissa. Mutta mä olenkin vähän jälkeenjäänyt...
Vaikka veitsen saa ns vitun teräväksi, se ei välttämättä riitä sheivaamiseen.
Mutta sehän tässä onkin niin siistiä, että niinkin jokapäiväisestä jutusta saa mielenkiintoisen ja kalliin harrastuksen, hehe.

A
Käyttäjän avatar
Sailor Andy

ViestiKirjoittaja Jari T » Ma Helmi 01, 2010 9:55 pm

Teetsä Andy sen vaahdon kupissa vai suoraan turvassa? Itsellä ainakin kuppimenetelmällä ja esmes Prorasolla saa siis aivan De-luxe vaahtoa.
--
Jari T
Käyttäjän avatar
Jari T

ViestiKirjoittaja Sailor Andy » Ke Helmi 03, 2010 9:16 pm

No kun en ole saanut sitä sutia tai vaahtoa vielä, mut kyl mä ajattelin sitä kuppimetodia kokeilla.
Mulla on erittäin vanha muistikuva siitä kun isoisäni ajoi partaansa, niin silläkin oli suti ja kuppi.
Jostain syystä mulla on sellanen fiilis että se teki sen vaahdon kananmunasta?????? Voiko se edes olla mahdollista, vai olisiko niin että se, mitä mä 5-vuotiaana luulin kananmunaksi olis ollut se saippua??? Jos joku tietää jotain tästä, niin kertokaa ihmeessä, muuten joudun itse kokeilemaan, hahaa.

Sen mä ainakin muistan että sit ku se oli sheivannu, niin se laittoi sanomalehden paloja niihin haavoihin. En silloin tajunnu miksi se sitä teki, enkä ikinä kysyny siltä, ku se oli aina niin vihaisen oloinen mies.
Ja nyt minusta luullaan samaa, vaikka mä olen ihan hyvällä tuulella, ainakin joskus.

Se uusi veitsi tuli, ja nahkastroppikin. Heti kun näin millainen uusi stroppi on tajusin että niillä vanhoillakin ois pärjänny...
Luin jostain että yleensä joutuu teroittamaan uudetkin veitset ennen ekaa käyttöä, mikä on mun mielestä vähän outoa, mutta niin jouduin minäkin tekemään.

Ai niin joo, eihän kukaan lue tätä kuitenkaan...

A
Käyttäjän avatar
Sailor Andy

ViestiKirjoittaja Warrior » Su Huhti 11, 2010 7:16 pm

Naisena minun täytyy sanoa, että miehessä viehättävät tumma tai vaalea sänki sekä viikset. Huoliteltu mies huoltaa myös viiksensä. Partakin käy, jos se on hoidettu. Minusta oli mielenkiintoista huomata, että joku puhui viiksivahan käytöstä. Luulin sen olleen jo "mennen talven lumia". Tällaiselle miehelle antaisin lisäpisteitä. Yllätyin myös keskustelun monipuolisesta tasosta. Täytyy sanoa, että sikarin- ja piipunpolttajamiehet ovat tyylitietoista joukkoa. Tämä oli nyt vain tällainen naisen näkökulmaan liittyvä välihuomautus. Jos parta on ajeltu, lopputuloksen tulisi sitten olla kohtuullisissa määrin sileä.
"Elämä on taidetta, taide elämää. Vain elämällä, joka on taidetta, on merkitystä." Warriorin motto.
Käyttäjän avatar
Warrior

ViestiKirjoittaja Crannog » Ma Huhti 12, 2010 8:18 pm

Kannattaa kokeilla esim. St. James of London ( Potter ja Moorelta )

http://www.bargainbeautyshop.com/category/14.aspx

ja tuota kautta ei todellakaan mielestani ole pahat postitukset tulee Englannista. Samoin jos on paljon liikkeessa Real Shaving tuotteet toimivat mainiosti.

Olen ollut tyytyvainen toimitusten tasmallisyyteen ja luotettavuuteen...saattaa myos vaimolle loytya mukavia tuotteita jos haluaa piristaa hanta valilla.
Crannog

ViestiKirjoittaja Perttuli » Ma Huhti 12, 2010 11:12 pm

Mitesmuuten, montako ajoa tän tyyppiset terät kestää:

http://www.miehenkauppa.fi/merkur-super ... -p-70.html

Jos pohjalla on Mach3 joka kestää ehkä 2-3 ookoo ja pari huonoa ajoa, ja maksaa sikana irtoteriin verrattuna?
Toinen kysymys: Miten esim tämmönen höylä huomioi luomet joita mulla on poskissa muutamia ja niiden yli Gilletellä voi vetää huoletta yli:

http://www.miehenkauppa.fi/merkur-heavy ... p-247.html

Hieman alkoi kieltämättä kiinnostamaan koska tossa voi oikeasti säästää rahaakin Gilleten teriin verrattuna, joita DX:ltä saa melko halvallakin..

-P-
Ei pohojalaasetkaa täyrellisiä oo-Meiltä puuttuu heikkouret
Perttuli

ViestiKirjoittaja Perttuli » Ti Huhti 13, 2010 10:59 pm

Tuli seikkailtua erinäisillä saiteilla ja firmojen nettisivuilla sen verran että mut saatiin vakuuttuneeksi, pakkohan noi paremmat parranajovehkeet on hommata jahka viimeaikaisista piippu+tupakkahankinnoista ja tulevasta Vaasanreissusta on toivuttu.
Ostoskoriin menee ainakin Merkurin höylä, sampleri erilaisia teriä joista saa valkata sen omalle pärställe sopivimman, suti ja ajopastaa, paria merkkiä sitäkin.
Laskeskelin että höylä maksaa pelkissä terissä ittensä takaisin aika nopsaan silti tinkimättä laadusta, en kyllä pistä vastaan pienestä kamahomoilusta ja paremmasta jäljestä, sekä homman miellyttävyydestäkään.

-P-
Perttuli

ViestiKirjoittaja Perttuli » Ke Huhti 14, 2010 11:27 pm

Minä taas.
En voinut vastustaa kiusausta hommata uusi "Lelu" taloon.
Tein pienehkön 50e aloituspakkaustilauksen tonne:

http://connaughtshaving.com/

Tilaukseen män Merkurin höylä, sampleri jossa 7 eri firman teriä, Prorason saippuaa+Old Spicen cremeä ja suti.
Toimituskuluja firma otti kaameat 3,30 puntaa.
Laskeskelin juuri että noi 35kpl 2 puoleista terää maksoi noin 9e ja 70 Mach3 terää kustantaisi about 140e.
Vermeet maksaa ittensä takaisin varsin vikkelään ja nyt on naama kiinni ruudussa opiskeltu Youtubesta teoriaa, ajatus miellyttävämmästä+ennenkaikkea laadukkaammasta ajosta kiehtoo säästön lisäksi kovasti.
Sudiksi otin tollasen 9gbp halpiksen, katotaan niitä mäyränkarvaisia sitten kun talous antaa paremmin myöden.

-P-
Perttuli

ViestiKirjoittaja Räyhäkäs » To Huhti 15, 2010 8:36 am

Perttuli kirjoitti:katotaan niitä mäyränkarvaisia sitten kun talous antaa paremmin myöden.

Itse ostin Kanarian reissulla paikallisesta SPAR-kaupasta partasudin hintaan 2€ 15 senttiä. Sen verran täytyy kommentoida, että jossei paremmasta tiedä niin silläkin pärjää. Ja itsellä ei siis tietoa paremmasta.
"Kansanterveyskeskustelun nykylinja alkaa muistuttaa erään rotuopin ja alastonvoimistelun nimiin vannoneen valtion linjauksia."

http://ruokaa-ja-muutakin.blogspot.com
http://twitter.com/Rayhapetteri
Käyttäjän avatar
Räyhäkäs

ViestiKirjoittaja LSF » La Huhti 17, 2010 4:14 pm

Näillä on tultu toimeen useampi vuosi. Huomasin että oma iho tykkää eniten kaikista kokeilluista partavesistä / voiteista ihan Niveasta.

Kas kun ikää tulee (kohta 50v) käy väistämättä niin että ukkokarvat alkavat ilmiintyä korviin ja sieraimiin. Alempana olevalla ajelen nykyään silloin tällöin silmiin pistävät karvat myös mainituista paikoista (not so sexy thing to state but in the name of the truth must to cough up ;) ).
Liitteet
parta.jpg
parta2.jpg
Viimeksi muokannut LSF päivämäärä Ma Huhti 19, 2010 7:54 am, muokattu yhteensä 1 kerran
"We are such stuff
As dreams are made on;
and our little life Is rounded with a sleep."
(Shakespeare, the Tempest)
Käyttäjän avatar
LSF

ViestiKirjoittaja Perttuli » Su Huhti 18, 2010 10:59 pm

LSF kirjoitti:Näillä on tultu toimeen useampi vuosi. Huomasin että oma iho tykkää eniten kaikista kokeilluista partavesistä / voiteista ihan Niveasta.

Kas kun ikää tulee (kohta 50v) käy väistämättä niin että ukkokarvat alkavat ilmiintyä korviin ja sieraimiin. Alempana olevalla ajelen nykyään silloin tällöin silmiin pistävät karvat myös mainituista paikoista (not so sexy thing to state but in the name of the truth must to cough up ;) ).

Toi nenäkarvojenajuri rokkaa myös täälläkin. Vaikka masokisti oonkin niin en kuitenkaan, yrityksistä huolimatta saanut sen suurempia kiksejä nenäkarvojen nyppimisisestä, joka on suorastaan häkellyttävän vittumaista puuhaa, vesi tulee silmistä sekunnissa. Jotkut tykkäävät siitäkin..

-P-
Perttuli

ViestiKirjoittaja Perttuli » Ke Huhti 28, 2010 4:56 pm

Merkurin höylä kilkkeineen saapui tänään ja ensimmäiset savut on otettu.
Harjoitteluahan parranajo tollasella vaatii mutta ensimmäisen ajon aikana en saanut ainuttakaan haavaa, ensimmäisen ajon jälki oli melkein Gilleten luokkaa. Tuli varottua ehkä liiaksikin mutta kertaakaan ei varsinaisesti vituttanut. Tuskin tollasella saa haavaa sen helpommin kuin Mach 3 sellakaan. Muuten oli ajo aivan omaa luokkaansa, Prorason saippua sudilla levitettynä sai aikaan pienen "Wau" fiiliksen. Täysin eri luokkaa kuin ponneaineputelivaahdot, höylä on sen verran tukevaa tekoa että taisi tulla ostettua höylä loppuiäksi. Maksoi vain 17.90gbp mutta varsin laadukkaalta tuotteelta tuntuu.
Nyt vaan valkkaamaan noista 8 eri merkkisestä terästä se mieluisin ja omalle pärställe sopivin. Merkurin terät suljen pois laskuista heti kättelyssä kalliin hinnan takia, parempia saa puolet halvemmallakin.
Pakko todeta loppuun että parranajo sai uusia ulottuvuuksia, ja nyt kelpaa krantuimmankin Kamahomon ajella partaa kunnon vehkeillä+että saan parempaa laatua murto-osalla Mach 3 terien hinnoista ja saan myös vähemmän jätettä aikaan.

-P-
Perttuli

ViestiKirjoittaja Räyhäkäs » Ke Huhti 28, 2010 10:01 pm

"Kansanterveyskeskustelun nykylinja alkaa muistuttaa erään rotuopin ja alastonvoimistelun nimiin vannoneen valtion linjauksia."

http://ruokaa-ja-muutakin.blogspot.com
http://twitter.com/Rayhapetteri
Käyttäjän avatar
Räyhäkäs

ViestiKirjoittaja javu » Pe Huhti 30, 2010 9:05 am

Merkurin terät muuten ovat ihan kelvottomia. En olis uskonut miten isoja eroja terissä on ellen olisi kokeillut. Feather on ihan toiselta planeetalta.

Parranajo kunnon vehkeillä on hauskaa mutta ilman partaa palelee naama, melkoinen ongelma :) Lisäksi ilman partaa on alaston olo niin höylä on taas ollut monta kuukautta odottelemassa parranajoinspiraatiota.
http://vastahanka.fi - erilainen ruokablogi
javu

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Vapaata puhetta