Rajoitusta pukkaa taas

Sana on vapaa. Tänne voit kirjoittaa mitä vaan.

Valvoja: Lasse

Re: Rajoitusta pukkaa taas

ViestiKirjoittaja Männis-Kosonen » To Heinä 02, 2009 1:02 pm

Finlexin ja eduskunnan linkit tahtoo olla dynaamisia ja muutenkin kettumaisia, mutta muutosteksti on numero 412 Finlexin sähköisessä säädöskokoelmassa vuoden 2008 alla vihkossa 66, joka on julkaistu 15.06.2009. Linkki suoraan pdf:ään saattaa toimia vielä huomennakin.

Mielenkiintoisempi on sitten eduskuntakäsittely, joka on HE 227/2008 vp eduskunnan lainsäädäntösivuilla hallituksen vuoden 2008 esitysten alla. Se on aika helppo löytää, mutta tässä vielä kokeeksi linkki.

Ihan ovela toi Bf109:n ehdotus varoitustekstien liimaamiseksi itse, mutta varoitustarrojen kattavuudesta ja jakaumasta on laissa niin tarkat prosentuaaliset määräykset, että niitä on vaikea kadunmiehen täyttää, enkä muutenkaan usko, että menee tullissa läpi. Tämä lakihan on säädetty ad hoc oman tuonnin hillitsemiseksi (ja vielä erityisesti yhdestä nimetystä täysivaltaisesta jäsenvaltiosta). Varoitustarroja koskeva lainkohta on ehkä säälittävintä näpertelyä, mitä eduskunnassa on ikinä harrastettu.
Käyttäjän avatar
Männis-Kosonen

ViestiKirjoittaja Bf109 » To Heinä 02, 2009 1:34 pm

Alkaa tuntua siltä että tästä samasta syystä olisivat halunneet ne varoitustekstit alkoholillekin.
Jos olisin Lee Van Cleef, tuo kauhea mies
Aamukahvi ois musta, niin maineenikin
Maissipiippua suutelisin
Savut muilla maksattaisin
Käyttäjän avatar
Bf109

ViestiKirjoittaja Phobos » Su Heinä 26, 2009 9:50 pm

Männis-Kosonen kirjoitti:Ihan ovela toi Bf109:n ehdotus varoitustekstien liimaamiseksi itse, mutta varoitustarrojen kattavuudesta ja jakaumasta on laissa niin tarkat prosentuaaliset määräykset, että niitä on vaikea kadunmiehen täyttää, enkä muutenkaan usko, että menee tullissa läpi.

Skannaa ja tulostaa jostain virallisesta varoituksesta 1:1 kopion ja länttää sen itse laatikon kylkeen? Tarra-arkkeja kun kuitenkin on saatavilla myös kotitulostimiin.
Käyttäjän avatar
Phobos

Edellinen

Palaa alueelle Vapaata puhetta