E-Tupakat

Sana on vapaa. Tänne voit kirjoittaa mitä vaan.

Valvoja: Lasse

Re: E-Tupakat

ViestiKirjoittaja Reverend Godless » Pe Huhti 27, 2012 12:26 pm

Piiputin kirjoitti:Myös negatiivisen palautteen antaminen kuuluu mielestäni sallittuihin asioihin. Vai onko niin että kun muutama tyyppi kirjoittaa "Joo, vitun hyvä, ehkä paras tuote ikinä!" niin se on sitten siinä ja se on ainoa totuus?
Pitäisi myötäillä mukana ja joojotella tai jättää kommentoimatta vaikka kyseessä on oman kokemuksen mukaan täysin susipaska tuote?

Kyllä on ihan suositeltavaa jätttää kommentoimatta, jos kommentoinnin taso on pelkkää junttimaista mökeltämistä ja hymiötulvaa. Tottakai eri näkökulmat kuuluvat hyvään keskusteluun, mutta pelkkä juupas-eipäs ei sellaista ole, kuten ei myöskään keskustelijoiden solvaaminen.

Piiputin kirjoitti:Sekö on trollausta että joku sanoo "En pidä tästä koska tämä ei toimi. Piste."?

Ei ole näin kukaan luullakseni väittänytkään.

Piiputin kirjoitti:Tupakkalaki koskee muuten sekä oikeita tupakkatuotteita että sähkötupakkaa...

Tässä olisi ollut hyvää alkua rakentavammallekin keskustelulle, mutta kätevästi sivuutit vastaukseni ja siirryit öyhöttämiseen.
Olisin kirjoittanut enemmänkin, mutta mustepulloni katosi yhtäkkiä jonnekin.
Käyttäjän avatar
Reverend Godless

ViestiKirjoittaja Räyhäkäs » La Huhti 28, 2012 10:26 am

Piiputin kirjoitti:Tottakai jokainen saa vapaassa demokratiassa tehdä mitä tahansa laillista ilman että kenenkään tarvitsee avautua asiasta. Näin ainakin toivoisi olevan.

Näin voisi melkein luulla, ilmeisesti sähkötupakka ei kuulu vapaan demokratian piiriin kun rupesit avautumaan asiasta.

Logiikassasi on virhe.
"Kansanterveyskeskustelun nykylinja alkaa muistuttaa erään rotuopin ja alastonvoimistelun nimiin vannoneen valtion linjauksia."

http://ruokaa-ja-muutakin.blogspot.com
http://twitter.com/Rayhapetteri
Käyttäjän avatar
Räyhäkäs

ViestiKirjoittaja Piiputin » Ti Touko 01, 2012 10:11 am

Räyhäkäs kirjoitti:
Piiputin kirjoitti:Tottakai jokainen saa vapaassa demokratiassa tehdä mitä tahansa laillista ilman että kenenkään tarvitsee avautua asiasta. Näin ainakin toivoisi olevan.

Näin voisi melkein luulla, ilmeisesti sähkötupakka ei kuulu vapaan demokratian piiriin kun rupesit avautumaan asiasta.

Logiikassasi on virhe.

No mutta eihän se kuulukkaan koska nikotiininesteitä ei suomesta saa ostaa (ainakaan vielä). Sama kuin myytäisiin autoja johon ei saa polttoainetta...itse asiassa näinkin suomessa tehdään.

Tottakai eri näkökulmat kuuluvat hyvään keskusteluun, mutta pelkkä juupas-eipäs ei sellaista ole, kuten ei myöskään keskustelijoiden solvaaminen.
Missäs olen solvannut keskustelijoita? Siinäkö että ilmaisin kyseisen tuotteen soveltuvan "homppeleille"? Teen nyt varmaankin vääränlaisen oletuksen mutta ilmeisesti lukija ei juuri muilla palstoilla käy..
Pyydän todella anteeksi jos joku on tästä nokkiinsa ottanut. Tarkoitus ei ollut leimata tuotteen käyttäjiä homoseksuaaleiksi. Ei todellakaan.

Itse muuten aloitit sen "rakentavan" keskustelun tällä tavalla :
Ei kakkaa Sherlock? Mikä on pointtisi?
Todella kypsä ja älykäs kommentti johon ilman muuta tekee mieli antaa sivistävä vastaus välittömästi...

Osaan taatusti keskustella rakentavasti joten siitä ei tarvitse kantaa huolta. Pyydän anteeksi että en osaa nuolla persettä ja joojotella jos joku asia on mielestäni eri tavalla kuin muutaman muun teksteistä saa lukea. Eikä koske ainoastaan tätä ketjua vaan ihan yleisesti.

Ja siitä rakentavasta keskustelusta...jos viitsisin niin antaisin "Sherlock"- vastauksen tähän "rakentavaan" kommenttiin:
Tietysti kommenttia saa antaa, mutta luulen että kokeilemasi e-savuke on ollut sieltä paskimmasta päästä, tai maku on ollu sinulle soveltumaton.
:shock:

...ja taidan antaakin:

TOTTAKAI asia on niin että olen käyttänyt niitä paskoja höyrystimiä! Voi pahus kun en kokemattomuuttani ja tyhmyyttäni aikaisemmin tajunnut tuota mutta onneksi asiantuntija sen nyt kertoi. Kiitos!
Ja kappas vaan, olen varmaan jättänyt kokeilematta eri makuja koska en ole voinut ymmärtää että niitähän voi kokeilla ja sitten valita sopivan!
Taidan olla täysin avuton mutta hyvä että asia nyt selvisi. Onneksi maailmassa on minua huomattavasti älykkäämpiä ja "taitavampia" e-tupakan käyttäjiä!

Kyse on HÖYRYSTIMESTÄ joka höyrystää nestettä. Höyry hengitetään keuhkoihin. Ei tämä mitään sovellettua kemiaa ole...vaikka siitäkin voidaan keskustella.
Viimeksi muokannut Piiputin päivämäärä Ti Touko 01, 2012 11:40 am, muokattu yhteensä 6 kertaa
perkele...älä selitä...
Piiputin

ViestiKirjoittaja Räyhäkäs » Ti Touko 01, 2012 10:18 am

E-savukkeen määritelmä ei ole sen käyttämän nesteen nikotiinimäärä. Monet tuttuni polttavat, eli höyryttävät, nikotiinittomia nesteitä.

Suomessa tietenkin kaikki hauska pitää kieltää. 30-luvulla tapahtunut kommunistiliikkeen laittomaksi julistaminen ajoi kaikki Taisto Kyrpälät sun muut hapannaamat tekemään myyräntyötään toisiin instansseihin, kuten ryhtymään taloyhtiöaktiiveiksi tai taistelemaan tupakkaa ja viinaa vastaan.

Surullinen on totuus on se, että vaikka jokin näyttää tupakoinnilta, se ei automaattisesti aiheuta syöpää.

Toivottavasti ei tarvitse enää diskoteekissa kärsiä siitä usvakoneesta, heti tulee pakottava tarve vetää aski karvapersenorttia kun sankka sauhu kiemurtelee nilkoissa!
"Kansanterveyskeskustelun nykylinja alkaa muistuttaa erään rotuopin ja alastonvoimistelun nimiin vannoneen valtion linjauksia."

Käyttäjän avatar
Räyhäkäs

ViestiKirjoittaja Piiputin » Ti Touko 01, 2012 10:42 am

Surullinen on totuus on se, että vaikka jokin näyttää tupakoinnilta, se ei automaattisesti aiheuta syöpää.

Totta. Myös tupakka kuuluu tähän kategoriaan. Ihmisiä sairastuu keuhko- yms. syöpiin vaikka eivät koskaan polta tupakkaa.
Toisaalta tupakan polttajat eivät todellakaan sairastu automaattisesti syöpään.
Tupakka tietysti vaikuttaa muillakin tavoilla kuten keuhkoahtaumataudin etenemistä nopeuttaen sekä verenkiertoon tai lähinnä sen heikentymiseen.

E-savukkeen määritelmä ei ole sen käyttämän nesteen nikotiinimäärä. Monet tuttuni polttavat, eli höyryttävät, nikotiinittomia nesteitä.
Itselläni on myös tällaisia ystäviä ja nämä ystävät käyvät sitten satunnaisesti ostamassa "hätävaratopan" ja polttavat tupakkaa ainoastaan "harvoin".
Itse käytin sekä nikotiininesteitä että nikotiinittomia.

E-tupakan käyttöähän yritetään perustella sillä että tuotteella "pääsee irti" tupakasta. Ainoa neste jolla tämä teoriassa voi OSITTAIN onnistua on nikotiinineste...jos käyttäjällä todella on riippuvuus.
Tässäkin tapauksessa päästään eroon lähinnä häkäkaasun ja tervan vaikutuksesta. Ei itse tavasta tai nikotiinista.

Olen edelleen sitä mieltä (<- MIELIPIDE) että, vähintään niin kauan kun suomesta ei näitä nesteitä saa, kyse on pelkästä lelusta.
perkele...älä selitä...
Piiputin

ViestiKirjoittaja Reverend Godless » Ti Touko 01, 2012 11:44 am

Piiputin kirjoitti:
Tottakai eri näkökulmat kuuluvat hyvään keskusteluun, mutta pelkkä juupas-eipäs ei sellaista ole, kuten ei myöskään keskustelijoiden solvaaminen.
Missäs olen solvannut keskustelijoita? Siinäkö että ilmaisin kyseisen tuotteen soveltuvan "homppeleille"? Okei, tämä tuote ei sovellu heille.

Pettääkö muisti? Tarkka sanamuoto taisi olla: "kyseistä homovehjettä eivät heterot käytä". Kyllä, tämä on solvaamista ja tahallista provosointia.

Piiputin kirjoitti:Itse muuten aloitit sen "rakentavan" keskustelun tällä tavalla :
Ei kakkaa Sherlock? Mikä on pointtisi?
Todella kypsä ja älykäs kommentti johon ilman muuta tekee mieli antaa sivistävä vastaus välittömästi...

Pyydän anteeksi jos käyttämäni lausahdus toi savua ohjaamoon. Kyseessä on paljon käytetty lentävä lause, enkä tarkoittanut sitä agressioksi.

Piiputin kirjoitti:Osaan taatusti keskustella rakentavasti joten siitä ei tarvitse kantaa huolta.

Miksi sitten edelleen sivuutat itse kysymyksen?

Piiputin kirjoitti:...ja taidankin antaa :

TOTTAKAI asia on niin että olen käyttänyt ilmanmuuta niitä paskoja höyrystimiä! Voi pahus kun en kokemattomuuttani ja tyhmyyttäni aikaisemmin tajunnut tätä mutta onneksi asiantuntija sen nyt kertoi. Kiitos!
Ja kappas vaan, olen varmaan jättänyt kokeilematta eri makuja koska en ole voinut ymmärtää että niitähän voi kokeilla ja sitten valita sopivan!
Taidan olla täysin avuton mutta hyvä että asia nyt selvisi. Onneksi maailmassa on minua huomattavasti älykkäämpiä e-tupakan käyttäjiä!

Tätä samaa passiivis-agressiivista pyllykipeää kitinää on kertynyt jo sivutolkulla. Eiköhän se ole kaikille tullut selväksi, että SINUN MIELESTÄSI e-tupakat ovat turhia. Sen ilmeisesti on pakko toistua joka kerta kun uusi keskustelija tulee kertomaan kokemuksistaan myönteisessä sävyssä?

EDIT:
Piiputin kirjoitti:Teen nyt varmaankin vääränlaisen oletuksen mutta ilmeisesti lukija ei juuri muilla palstoilla käy..
Pyydän todella anteeksi jos joku on tästä nokkiinsa ottanut. Tarkoitus ei ollut leimata tuotteen käyttäjiä homoseksuaaleiksi. Ei todellakaan.

Oletuksesi on väärä, kyllä. En tosin keksi miten se tähän asiaan liittyy. Hieno olkiukko kuitenkin. Käyn tosiaan muillakin palstoilla, mutta niihin ei lukeudu esim. Suomi24 jossa tämänkaltainen retoriikka on normaalia käytöstä.

Ei tietenkään tarkoituksesi ollut leimata ketään homoksi, vaan fleimata niitä onnettomia jotka erehtyivät tykkäämään e-savukkeista. Myös kommentit kuten: "onhan se saatanan noloa jos ei uskalla edes tupakkaa reilusti polttaa vaan pitää imeskellä jotain korviketta" osoittavat harvinaisen rakentavaa keskustelutaitoa.
Käyttäjän avatar
Reverend Godless

ViestiKirjoittaja Piiputin » Ti Touko 01, 2012 12:09 pm

Tosin, eihän tässä mitään lakia tarvita koska kyseistä homovehjettä ei heterot käytä (FLAME).

Pettääkö muisti? Tarkka sanamuoto taisi olla: "kyseistä homovehjettä eivät heterot käytä". Kyllä, tämä on solvaamista ja tahallista provosointia.
No mitäs luulet tuon FLAME-sanan tarkoittavan?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Flame

Kyseessä on paljon käytetty lentävä lause, enkä tarkoittanut sitä agressioksi.
Hei...luuletko että olen ensimmäinen joka on kirjoittanut "kyseistä homovehjettä ei heterot käytä"? Myös tuo oli ns. "lentävä lause" jota muualla osataan käsitellä vitsinä.

Minkä kysymyksen? Siis sen "Sherlock"-kysymyksen?
Mihin siinä pitäisi vastata? Laissa lukee kaikki tarpeellinen.

Tätä samaa passiivis-agressiivista pyllykipeää kitinää on kertynyt jo sivutolkulla. Eiköhän se ole kaikille tullut selväksi, että SINUN MIELESTÄSI e-tupakat ovat turhia. Sen ilmeisesti on pakko toistua joka kerta kun uusi keskustelija tulee kertomaan kokemuksistaan myönteisessä sävyssä?
...joo...mistä kokemuksista? Ei tuossa ollut kyse muusta kuin siitä että henkilö "oletti" jotain virheellistä joka liittyi omaan kokemukseeni ja arviooni. Siihen sitten vastasin.
Sori jos käytin liikaa internet tilaa...

Myös kommentit kuten: "onhan se saatanan noloa jos ei uskalla edes tupakkaa reilusti polttaa vaan pitää imeskellä jotain korviketta" osoittavat harvinaisen rakentavaa keskustelutaitoa.
Tästä olen samaa mieltä koska asia on juuri niin.

P.S. Tämä tosiaan menee asian ohi koko "keskustelu" joten omalta osaltani lopetan tähän viestiin. Tässä ketjussa oli kai tarkoitus keskustella e-tupakan eri puolista mutta ilmeisesti negatiivisia kokemuksia ei "lasketa" oikeanlaisiksi koska tällöin ei luultavasti ole osannut käyttää laitetta oikein tai vastaavaa.
AIka näyttää tuleeko tästä sellainen tuote joksi se on suunniteltu. Nyt se ei sitä ole.
perkele...älä selitä...
Piiputin

ViestiKirjoittaja Reverend Godless » Ti Touko 01, 2012 12:39 pm

Piiputin kirjoitti:
Tosin, eihän tässä mitään lakia tarvita koska kyseistä homovehjettä ei heterot käytä (FLAME).

No mitäs luulet tuon FLAME-sanan tarkoittavan?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Flame

Käsite on minulle tuttu. Kommenttisi on solvaamista ja tahallista provosointia, ja itsekin sen oikein alleviivasit.

Piiputin kirjoitti:
Minkä kysymyksen? Siis sen "Sherlock"-kysymyksen?
Mihin siinä pitäisi vastata? Laissa lukee kaikki tarpeellinen.

Nyt aletaan päästä asiassa eteenpäin. Sanoit että tupakkalaki koskee myös sähkötupakkaa. Pyysin tähän tarkennusta tulkinnastasi, sillä itse en löytänyt tupakkalaista kohtaa jolla tuon voisi yksiselitteisesti perustella. Mitä tarkoitat tässä yhteydessä "kaikella tarpeellisella"?

Tupakkalaki löytyy vaikkapa tuolta.

Piiputin kirjoitti:...joo...mistä kokemuksista? Ei tuossa ollut kyse muusta kuin siitä että henkilö "oletti" jotain virheellistä joka liittyi omaan kokemukseeni ja arviooni. Siihen sitten vastasin.

Viittasin tuohon JohnnyBoyn kirjoittamaan viestiin omista kokemuksistaan kutossivun alussa, johon vastasit tupakkalakia koskevalla väitteelläsi. Siitähän koko tämänkertainen sirkus lähti.

Piiputin kirjoitti:Sori jos käytin liikaa internet tilaa...

Saat anteeksi tämän kerran.

Piiputin kirjoitti:P.S. Tämä tosiaan menee asian ohi koko "keskustelu" joten omalta osaltani lopetan tähän viestiin. Tässä ketjussa oli kai tarkoitus keskustella e-tupakan eri puolista mutta ilmeisesti negatiivisia kokemuksia ei "lasketa" oikeanlaisiksi koska tällöin ei luultavasti ole osannut käyttää laitetta oikein tai vastaavaa.
AIka näyttää tuleeko tästä sellainen tuote joksi se on suunniteltu. Nyt se ei sitä ole.

Totta, tällainen metakeskustelu on aika pyllystä, ja tunnustan osasyyllisyyteni. Myös negatiivisista kokemuksista on tässä ketjussa paljon asiallisia kommentteja. Antaahan asioiden riidellä ja miehet pysyköön sovussa.
Käyttäjän avatar
Reverend Godless

ViestiKirjoittaja Restless » Ti Touko 01, 2012 7:26 pm

Jatkakaa nyt vielä parin sivun verran. Juttuhan on vielä ihan kesken... :lol:
Käyttäjän avatar
Restless

ViestiKirjoittaja Sailor » Ti Touko 01, 2012 9:00 pm

Restless kirjoitti:Jatkakaa nyt vielä parin sivun verran. Juttuhan on vielä ihan kesken... :lol:

Kerrankos ja varsinkin vapunpäivänä noin arka aihe herättää suuria tunteita :cry:

Sanotaan nyt kuitenkin asia niinkuin se on ettei jää kenelläkään epäselväksi:
Sähkötupakka on akkojen humpuukia eikä vanhan liiton miehet siihen kajoa. Näin siis ainakin meidän huushollissa, muualla saattaa olla, ja onkin varmaan, ihan toisin. Makuja on monenlaisia.

Rva Sailor tuota sähkökörssiä aikansa testaili ja taitaa höyrystellä satunnaisesti vieläkin. Merkkiä ja käytettyjä litkuja en tiedä. Mä koitin muutaman kerran vaan sain kurkun laakista senverran kipeeksi että päätin jättää moisen. Piippu riittää mulle, ja savuttomiin tilanteisiin nenänuuska.

Niinhän mä oon käsittänyt että toiset tykkää, kaikki ei. Joku tykkää tyttärestä, toinen anopista. Hier muss ein jeder nach seiner Fasson selig werden, kuten kokeneemmat kaverit silloin aikaanaan tiesi kertoa.
Käyttäjän avatar
Sailor

ViestiKirjoittaja Derp » Ti Touko 01, 2012 9:33 pm

Sailor kirjoitti:Hier muss ein jeder nach seiner Fasson selig werden, kuten kokeneemmat kaverit silloin aikaanaan tiesi kertoa.

Hohoo! Tietäjät tietää ja niin pois päin :)
Käyttäjän avatar
Derp

ViestiKirjoittaja Reverend Godless » Ke Touko 02, 2012 8:50 am

Sailor kirjoitti:Kerrankos ja varsinkin vapunpäivänä noin arka aihe herättää suuria tunteita :cry:

Olinkin muuten tänä vappuna poikkeuksellisesti selvinpäin. Tiedä miten pahasti sitä olisikaan äitynyt lajitovereita sättimään jos olisi vielä ollut jallua kaverina.

Sailor kirjoitti:Sanotaan nyt kuitenkin asia niinkuin se on ettei jää kenelläkään epäselväksi:
Sähkötupakka on akkojen humpuukia eikä vanhan liiton miehet siihen kajoa.

Apropoo, eipä ole koskaan tullut nähtyä kyseistä värkkiä naispuolisilla tuttavilla. Velimies kyllä innokkaasti höyryttelee, mikä lie hyvän päälle ymmärtämätön kaappihetero.
Käyttäjän avatar
Reverend Godless

ViestiKirjoittaja Räyhäkäs » Ke Touko 02, 2012 8:55 am

Kauheeta tappelua, eikös voida tapella jostain hauskasta aiheesta.

Kuten Citroenista.

Citroenilla ei aja kuin hinttarit ja sammakonpurijahannarit, eli fransmannit.

Citroenin omistaja on apurahataiteilija tai melkein valmis dosentti, joka hiplaa rasvaisia viiksiiän Citroenin etupenkillä kyyläten samalla uimarannalla aurinkoa ottavia ihmisiä. Citikkakuskin tunnistaa viimeistään tahraisesta baskerista ja surkastuneista sukupuolielimistä, ellei kainalossa oleva patonki ole sitä jo paljastanut.

Yöaikaan Citroenin omistajat lipittelevät homoviiniä ja kutittelevat kiveksiään ja kuuntelevat Keith Jarreddia.

Käyttäjän avatar
Räyhäkäs

ViestiKirjoittaja Lepakko » Ke Touko 02, 2012 9:58 am

Sähkötupakoitsija ottaa varmasti elävän naisen/miehen sijaan muovisen, puhallettavan korvikkeen. Tuskin oikeaan uskaltavaisivatkaan ryhtyä!

Citikka on itsenäisesti ajattelevan individualistin valinta. Citikkakuskilla on myös auton huoltoon ja hoitoon liittyviä kädentaitoja, jota Hiacekuski ei ehkä tarvitse. Hiacen kori kun on jo pölynä maanteillä siinä vaiheessa kun olis ensimmäisen öljynvaihdon aika.

Terassilämmitintyypit: voi että! Soittakaa äiskälle, jos se tois vielä pipareita ja lämmintä maitoa. Ettei vaan palele eikä tule paha mieli.

Chilispedeilijät: varmasti on kiva mittailla toistenne rektaaleista uusia scoville-ennätyksiä. "Purppuranpunainen, uus enkka!! Ja nää niinku oikeesti maistuu tosi hyvältä, eikä mulla tunnu yhtään missään vaikka vedän raakaa nagaa 10 palkoa päivässä! Hyvää on ja soppakauhallinen ultramegadeathdisasterhemiharmageddonbehemothsbitterbloodnuclearholocaust-uutetta tukee vain ruuan luonnollista makua!"
Käyttäjän avatar
Lepakko

ViestiKirjoittaja Reverend Godless » Ke Touko 02, 2012 10:30 am

Lepakot: ihme pää alaspäin roikkuvia s/m-rottia. Kaikuluotaamalla pitää suunnistaa, kun ei osata silmällä katsoa. Menkää itseenne, nahkahiiret.

Citroenkuskit: hyvä! Jatkakaa samaan malliin.
Käyttäjän avatar
Reverend Godless

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Vapaata puhetta