Koirathread

Sana on vapaa. Tänne voit kirjoittaa mitä vaan.

Valvoja: Lasse

Re: Koirathread

ViestiKirjoittaja MrMidFinger » Pe Huhti 17, 2015 5:24 pm

seimi kirjoitti:
MrMidFinger kirjoitti:Mitäs mieltä olet Typistyksistä. Minun mielestäni pykälä on persiistä.

En ihan ymmärrää, miksi kysyt tätä. Oletko joskus saanut jonkun typistämisen vastustajan muuttamaan mielensä argumenteillasi?

Ehei, tuossa mietin yks yö miten saadaan eloa tähän treadiin. Koska siis halusin eloa ja tiesin että typistys sytyttää tunteita niin siksipä hieman potkaisin murkkupesää. Kuten tuolla jo kerran mainitsin niin ei aleta väätämään tästä, Asiasta joka on mielipide kysymys.

Nyt kun kaikki on hereillä voidaankin jatkaa asia linjalalla. Onkos teillä ihan kotikoiria vai näyttely / käyttökoiria. Itse oen joutunut koko nuoruuteni kasvamaan koirien keskellä. Parhaillaan alkuaikoina niitä oli 33neljön kämpässä 3 kpl, Aikuisia 3 ja mä mukulana.
Olenollut pääpainoteisesti käyttökora puolella vaikka missä tehtävissä, jälki suojelu ym "lajit" ovat tuttuja. Näyttelyjäkin on tullut koluttua ihan riittävästi.
Rakas siskoni kun on toiminut kasvattajana koko ikänsä niin sitä jeesatessa kaikki on tullut tutuksi, oppia on saatu reimummalla kädellä. Taittaa olla yksi suomen vanhimista kasvattajista. On mulla ollut yksi omakin koira lyhytkarvainen Chihuahua, Sen kanssa kiereliin ympäri suomea prätkällä joskun 70 luvulla. Siellä se istui povarissa ja kun vauhti putosi se puikkas pään ulos vetoketjun völistö ja katteli missä mennään. Nooh, se on jo lepuutanut kohta jo 20v. RIP,
Mä mitään tiedä... Kunhan löpisen. Se on meinaa lukian vastuulla
ROMPETORILLE
Päivitetty 12.4-15
Käyttäjän avatar
MrMidFinger

ViestiKirjoittaja Sailor » Pe Huhti 17, 2015 8:12 pm

Det samma vika täällä. Koira/koiria on löytynyt huushollista lähes koko ikäni. Sekarotuisista puhtaisiin.

Pääosin nuo ovat olleet koti/käyttö/harrastuskoiria. Kaksi viimeksimainittua pitää sisällään agility/raunio/viesti/jälkitouhua. tai vaimo noissa on se aktiivi, minä vain statisti, kuski ja kusettaja.

Tuossa ed kuvassa näkyvä isompi roikale oli ihan lupaava viestissä/jäljessä kunnes edelliskesänä tipahti vanhalta muurilta kolmen-neljän metrin korkeudesta kivikkoon ja katkoi jalkansa. Se touhu loppui sitten siihen. Nyt enää hieman kevyttä jälkeä/etsintää harrastellaan. Pennusta on tarkoitus katsoa josko siitä olisi viestikoiraksi.

Mä en ole itse koskaan pahemmin itse innostunut suojelupuolen touhuista. Meiltä löytyy töistä sellaisia koiria jonkin verran ja mä olen sitä mieltä että osa niistä, ei tietenkään kaikki, on oikeasti vaarallisia otuksia joihin en itse uskaltaisi luottaa.
Sitten on erikseen nämä haku- ja jälkipuolen hurtat joita käytetään räjähteiden tms etsintään. Jotkut tekee ihan uskomattomia temppuja. Kaverilla on palveluskoira joka kykenee esim veneestä jäljittämään suljetun kierron sukeltajia. Ei ihmismieli käsitä miten se sen tekee.
Käyttäjän avatar
Sailor

ViestiKirjoittaja kaarni » Pe Huhti 17, 2015 9:26 pm

Oon kanssa tehny joskus töitä pv:n koirien kanssa. Hienoja otuksia, oma koira oli Malinois ja toinen työkoira sakemanni. Ex koulutti kultasia palvelukoiriks, aina huomaa et koiran kapasiteettiä vaan riittää kun osaa kouluttaa.
Oma tuntuu usein loppuvan aiemmin
Where's Pussy Galore?
kaarni

ViestiKirjoittaja MrMidFinger » La Huhti 18, 2015 4:59 pm

kaarni kirjoitti:... aina huomaa et koiran kapasiteettiä vaan riittää kun osaa kouluttaa.
Oma tuntuu usein loppuvan aiemmin

Älä muuta virka. Siinä kun tekkee vaikkapa jälkiä ja tietty niin pitää ne väsäitä vaikeemman päälle, puomaa kuinka puhki sitä itse yks kaks on. Mä unohdin edelisesä viestissä kertoa et pääkoirarotu on sakemannit. Sivuun sit mahtuu venakoita, basenji (rotu joka ei hauku), apso jne. onhan nitä ollut.
Vaan enää ei ole eikä tule. Ei "eläke" koiraa tahi omaa. Tuo eläkekoira juttu oli selainen että sisko tuppas mulle vanhat koirat jotka eivat ole enää olleet aaktiivi palveluksessa ja niikuin eläkepäiville.
Ei enää, ei omaa tahi vierasta. se on vaimon kanssa päätetty. Vaan on niitä kiva muistella, kisareissuja ym.
Mä mitään tiedä... Kunhan löpisen. Se on meinaa lukian vastuulla
ROMPETORILLE
Päivitetty 12.4-15
Käyttäjän avatar
MrMidFinger

ViestiKirjoittaja Pappa Åberg » Ma Huhti 20, 2015 3:34 pm

Kumppari kirjoitti:Yksinkertaisin ratkaisu tähänkin ongelmaan on, että ei hankita kaikenmaailman kasvattajilta noita valmiiksi ongelmallisia ja suosittuja koirarotuja.

Mielestäni esim. sekarotuisten syrjiminen joissain piireissä on verratavissa ihmiskohtaiseen rasismiin, jota ei tohtisi kokea enää näin 2010-luvulla...

Meidän kotitaloudessa on koira, jonka kohdalla korkeintaan sekarotuisuus on viety luonnottoman pitkälle. Kun tämän kanssa käy kilometritehtaalla, niin tuleehan siinä pakosti rotuyhdistysaktiivia ja ties mitä gore-tex -asuista hiihtäjää vastaan. Vaan ihmeellisen hyvinpä tuo hyvin muodollinen vertaisuutemme on kuitenkin kannatellut tilanteita. Koirat on koiria, ja jos ei juttu jostain syystä isäntäväen kanssa luista, niin ovat todennäköisesti ihan perseestä muutenkin.
Käyttäjän avatar
Pappa Åberg

ViestiKirjoittaja seimi » Ti Huhti 21, 2015 4:21 pm

Kumppari kirjoitti:
Mielestäni esim. sekarotuisten syrjiminen joissain piireissä on verratavissa ihmiskohtaiseen rasismiin, jota ei tohtisi kokea enää näin 2010-luvulla...

Tämä sama on muuten nähtävissä suhteessa sekarotuisiin ihmisiin, eli savolaisiin. Mun mielestä ne on lempeitä, aktiivisia ja sopii tosi hyvin lapsiperheeseen. Niissä on tavallaan helsinkiläisen ja ryssän parhaat puolet.
Käyttäjän avatar
seimi

ViestiKirjoittaja Kumppari » Ti Huhti 21, 2015 5:50 pm

seimi kirjoitti:
Kumppari kirjoitti:

Tämä sama on muuten nähtävissä suhteessa sekarotuisiin ihmisiin, eli savolaisiin. Mun mielestä ne on lempeitä, aktiivisia ja sopii tosi hyvin lapsiperheeseen. Niissä on tavallaan helsinkiläisen ja ryssän parhaat puolet.

Ettet nyt vain olisi nyreissäsi JB:lle? Älä anna katkeruuden kangistaa mieltäsi.
Luomun ja käsityöläisten ystävä!
Käyttäjän avatar
Kumppari

ViestiKirjoittaja salinla » Ti Kesä 06, 2017 2:38 pm

Tätä threadia ei olekaan vähään aikaa päivitetty..

Pari päivää sitten meille muutti Perro eli espanjanvesikoira. Rauhallinen, mutta kuitenkin leikkisä ja utelias tapaus;) saapa nähdä minkälainen yksilö kehittyy vuosien myötä. Tarkkanenäisenä rotuna ainakin humidorin tuoksu tulee tutuksi :mrgreen: http://aijaa.com/7H0iWO
Check Hippie's blog: www.cigar-hippie.blogspot.com
salinla

Edellinen

Palaa alueelle Vapaata puhetta