Ruotsin musta kulta/snus

Sana on vapaa. Tänne voit kirjoittaa mitä vaan.

Valvoja: Lasse

Ruotsin musta kulta/snus

ViestiKirjoittaja woolybully » La Marras 29, 2014 8:13 pm

Mitä mieltä kyseisestä tavarasta? Pitäisikö sallia? Hyvää vai pahaa? Käytätkö?

Käyttelin itsekin vuosikaudet Ettan lösiä. Tuo ruotsalainen nuuska tai paremminkin snus on ihan uskomattoman addiktoivaa. Nuuskaan tulee vielä nykyäänkin retkahdettua aina joskus, vaikka siitä on pyrkinyt lopullisesti eroon. Ei tarvita kuin laivareissu, pieni nousu ja se entä jos ajatus tax freessä.

Lopettamista tai totaaliluopumista ei ole auttanut ainakaan paikallinen tupakkalaki a'la Mussolini, jossa herrasmiesmäiset sikaristit ja piipunpolttajat on niputettu samaan kastiin sätkänkäryttäjien kanssa. Näin on marjat.
Käyttäjän avatar
woolybully

Re: Ruotsin musta kulta/snus

ViestiKirjoittaja drinkalot » La Marras 29, 2014 8:19 pm

Ihan turhan sorrettu tuote. Itse pidän aina tuubia pakkasessa jos vaikka sattuu ryypiskelemään paikkaan jossa ei saa sikaroida, niin nappaan mukaan purkin.
Hasta la Victoria Siempre!
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja woolybully » La Marras 29, 2014 8:28 pm

drinkalot kirjoitti:Ihan turhan sorrettu tuote. Itse pidän aina tuubia pakkasessa jos vaikka sattuu ryypiskelemään paikkaan jossa ei saa sikaroida, niin nappaan mukaan purkin.

Täysin sama meininki minulla.

Ajaa kyllä hyvän tupakkanautinnon asian niissä miljardeissa paikoissa, joissa ei saa enää polttaa. Aika kaksinaismoralistista, kun lehdistä lukee "hälyyttäviä" uutisia miten nuuskan käyttö on lisääntynyt.
Ruotsin kulta on toisekseen suht siistiä, helppoa ja toimivaa tavaraa, jota voi käyttää missä tahansa.

On päivänselvä asia, etten ryypylle lähde ilman tupakkatuotetta.
Käyttäjän avatar
woolybully

ViestiKirjoittaja Baskerville » Su Maalis 13, 2016 6:36 pm

Nuuska on hyvää.
Välistä tulee mieliteko saada nuuska huuleen, selvinpäin.
Pakkasessa tällähetkellä kuutisenkymmentä rasiaa Onyxia.
Käyttäjän avatar
Baskerville

ViestiKirjoittaja susiluoto » To Touko 05, 2016 5:02 pm

En käytä, ei ole päässyt tuo maku valloittamaan, purutupakkia olen käyttänyt joskus, pieni palanen huuleen ja pystyt pitämään tunnin luennon eikä leukaperät puudu, piipputupakka tekee saman, pienenä palasena.Onneksi ei tarvitse nykypäinä enään luentoja pitää, eläke näetsen.
Mites kun lehtitietoihin nojaten ovat itänaapurissa vienneet ruotsin telkkarin pojilta nuuskat ilman valitusoikeutta, on kuulemma siellä ollut kiellettyä jo ennen vuodenvaihdetta.
Samoihin lähteisiin nojaten varoituslappujen lisääntyminen aiheuttaa kuulemma nuuskan puutetta, eivät ehdi sopivia lappuja laittelemaan.Ei päivää ettei harmia sanoi entinen poika, ellei kenkä hierrä niin mulkku seisoo.
susiluoto

ViestiKirjoittaja noviisi » Pe Joulu 09, 2016 12:02 am

Mainiota tavaraa snuussi on. Tänään tein elämäni ensimmäisen satsin itse. Tuosta kulhollisesta tuli kuusi purkkia mustaa kultaa ja olen yllättynyt kuinka hyvää tuli heittämällä. Jatkan ehdottomasti tätä touhuilua, seuraava satsi tupakkaa on jo kuivumassa. Vähän vielä pientä hienosäätöä, niin saa oman makumieltymyksen täysin kohdalleen. Katajanmarjoja olisi kiva löytää jostain lisämausteeksi, kun nyt on pakollisten ainesosien lisäksi vain anista.

Kuva
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja Jaga » Pe Joulu 09, 2016 12:22 am

noviisi kirjoitti:Mainiota tavaraa snuussi on. Tänään tein elämäni ensimmäisen satsin itse. Tuosta kulhollisesta tuli kuusi purkkia mustaa kultaa ja olen yllättynyt kuinka hyvää tuli heittämällä. Jatkan ehdottomasti tätä touhuilua, seuraava satsi tupakkaa on jo kuivumassa. Vähän vielä pientä hienosäätöä, niin saa oman makumieltymyksen täysin kohdalleen. Katajanmarjoja olisi kiva löytää jostain lisämausteeksi, kun nyt on pakollisten ainesosien lisäksi vain anista.

Kuva

Onko tuossa noviisin vai tipusen jätökset potassa? :shock:

No ei vaan.. Oletko pussittanut tuota vai käyttänyt lössinä?
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja noviisi » Pe Joulu 09, 2016 12:33 am

Jaga kirjoitti:Onko tuossa noviisin vai tipusen jätökset potassa? :shock:

No ei vaan.. Oletko pussittanut tuota vai käyttänyt lössinä?

Aha! :) Löössinä tuo satsi ainakin menee, mutta pussittaminen olisi käytännössä mukavampi. Vähän jo siitä lueskelinkin. Taitaa normaaleista teepusseistakin saada viriteltyä jonkinlaiset versiot kun ei viitsi tilailla. Olisko jotain hyviä ideoita?
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja Callahan » Pe Joulu 09, 2016 8:36 am

noviisi kirjoitti:Taitaa normaaleista teepusseistakin saada viriteltyä jonkinlaiset versiot kun ei viitsi tilailla. Olisko jotain hyviä ideoita?

Jos et ole tätä vielä löytänyt niin tuossa jotakin linkkiä ja vinkkiä http://mustakulta.blogspot.fi
Käyttäjän avatar
Callahan

ViestiKirjoittaja drinkalot » Pe Joulu 09, 2016 9:01 am

noviisi kirjoitti:Katajanmarjoja olisi kiva löytää jostain lisämausteeksi, kun nyt on pakollisten ainesosien lisäksi vain anista.
Kuva

Pihalla puskasa olis katajanmarjoja. Otanko jouluihin?
Hasta la Victoria Siempre!
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja noviisi » Pe Joulu 09, 2016 7:35 pm

drinkalot kirjoitti:Pihalla puskasa olis katajanmarjoja. Otanko jouluihin?

No mikä ettei, kiitos. Tuli jo toinenkin tarjous, mutta tuskin lisä pahaa tekee. Jos vaikka ovat eri katajalajikkeesta ja mahdollisesti eri sävyisiä maultaan, niin voi sitten valita sopivimman.
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja noviisi » Pe Joulu 09, 2016 8:03 pm

Callahan kirjoitti:Jos et ole tätä vielä löytänyt niin tuossa jotakin linkkiä ja vinkkiä http://mustakulta.blogspot.fi

Juu, tuota ehdin vähän jo lukaisemaan. Ihan hyviä juttuja.
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja Pekonini » Pe Joulu 09, 2016 8:20 pm

Mitä muuten käytit raaka-aineena, ja jos kaupan tupakkia oli muassa niin miten valmistelit?

Itse olen pohtinut saisiko huonoista piipputupangeista kuivattamalla, jauhamalla ja muutoin edellytetyllä tavalla käsittelemällä kelpoisaa tönkköä.
Käyttäjän avatar
Pekonini

ViestiKirjoittaja noviisi » Pe Joulu 09, 2016 8:35 pm

Pekonini kirjoitti:Mitä muuten käytit raaka-aineena, ja jos kaupan tupakkia oli muassa niin miten valmistelit?

Itse olen pohtinut saisiko huonoista piipputupangeista kuivattamalla, jauhamalla ja muutoin edellytetyllä tavalla käsittelemällä kelpoisaa tönkköä.

Tuohon settiin käytin kolme 6-vuotiasta avaamatonta sinistä Pall Mallia. Vaikka onkin ikääntynyttä ja miedompaa tupakkaa, niin toimii nikotiinin suhteen paremmin kuin vaikkapa Göteborgs Rape. Seuraavaa settiä varten ostin kolme toppaa punaista Palli Mallia. Tulee kyllä varmasti kokeiltua lähiaikoina myös vanhat piipputupakkien jäänteet, joita taitaa löytyä ainakin 100g ellei enemmänkin.
Ai niin, noi kolme punaista toppaa laitoin eilen kulhoon kuivumaan huoneilmassa. Aika näyttää milloin ovat työstökunnossa, tuskin näin kylmään aikaan kovin monta päivää kestää. Uunia en viitsi käyttää kuivatukseen ettei yhtään nikotiinia pääse karkuun.
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja noviisi » La Joulu 10, 2016 9:43 pm

Kymmenen ensimmäistä itse tehtyä nuuskapussia. :)

Kuva
Käyttäjän avatar
noviisi

Seuraava

Palaa alueelle Vapaata puhetta