Tarjoatko sikareitasi kellesattuu?

Sana on vapaa. Tänne voit kirjoittaa mitä vaan.

Valvoja: Lasse

Tarjoatko sikareitasi kellesattuu?

ViestiKirjoittaja Lentäjä » Ke Helmi 18, 2015 7:55 pm

Palstalla näyttää olevan aika hiljaista nii koitetaas tämmöstä.
Kerro kokemuksia esim. Jos tarjosit ajattelemattomuuttasi kaverillesi hienon sikarin, ajattelematta sen enempää kuinka perseelleen homma voi mennä. Oliko kauheaa katsottavaa sen polttaminen (imetään ku sätkää pakkasella. Hätä ja hyvämieli) yms.
Teillä pitempään harrastaneilla on VARMASTI tämmösiä kokemuksia vai pidättekö tämän harrastuksen ihan omana tietonanne ettette joudu moista perseilyä katsomaan?
Lentäjä

Re: Tarjoatko sikareitasi kellesattuu?

ViestiKirjoittaja Kumppari » Ke Helmi 18, 2015 8:52 pm

Itselläni ei kaveripiirissä yhtä lukuunottamatta ole oikein sikareista innostuneita ja ne ketä multa sikaria ruinaa, tekee sen yleensä uutenavuotena.
Omaa en ole antanut ja yleensä olen itsekin polttanut tuolloin jonkun ison mutta halvan, koska aina joku kinuaa savuja välistä ja aina se tulee takaisin kasteltuna, vaikka kuinka sanon, että älä nuole sitä...
Ja yhden tutun olen nolannut julkisesti, kaveri leveili terassilla muijille sikken kanssa ja leperteli menemään pisnesmiehen tyyliin paateista, taloista, jne. kunnes päätin käydä moikkaamassa ja hiekoitta samalla kaverin polkua hieman, kysyn että mites yksiössä elämä kulkee ja miltäs mun hänelle antama halpa kanarialainen maistuu...muijat poistui ja mää sain melkein selkääni :wink:...
Luomun ja käsityöläisten ystävä!
Käyttäjän avatar
Kumppari

ViestiKirjoittaja Lentäjä » Ke Helmi 18, 2015 9:04 pm

Hahaa :D hyvä juttu. Vieläkö on ruinannu sikareita?
Lentäjä

ViestiKirjoittaja Kumppari » Ke Helmi 18, 2015 10:55 pm

Ei, en ole kyllä vähään aikaan nähnytkään.
Luomun ja käsityöläisten ystävä!
Käyttäjän avatar
Kumppari

ViestiKirjoittaja Reverend Godless » Ke Helmi 18, 2015 11:43 pm

Tässä vanhassa topikissa on pari kaunista tarinaa asiaa sivuten.

DeeSnider kirjoitti:Itse olen nähnyt sikarin tarjoamista kaverille joka riipaisee hampaillaan kolmanneksen sikarista pois. Selitti että se pitää leikata kunnolla, tosin se oli aika hiljaa kun itse leikkurilla sen millin parin siivun leikkasin. Sitten vaan taskusta se ärrän minisytkäri ja hirmuinen selostus miten sikari pitää tasaisesti sytyttää. Taas kerran se hiljaa katseli kun itse torchilla sytyttelin ja puhaltelin tulipään hehkumaan sikariin. Tästä vajaa viisi minuuttia myöhemmin se kirosi sikarin ihan paskaksi kun tulee suuhun silppuja ja nakkasi sen pönttötuhkikseen.
Olisin kirjoittanut enemmänkin, mutta mustepulloni katosi yhtäkkiä jonnekin.
Käyttäjän avatar
Reverend Godless

ViestiKirjoittaja Lentäjä » To Helmi 19, 2015 7:16 am

Hienoja tarinoita. Juuri tuommosia halusinki lukea :)
Lentäjä

ViestiKirjoittaja drinkalot » To Helmi 19, 2015 11:27 am

Aika vähän on sikarinpummaajia näkynyt. Yleensä ne joille olen tarjonnut polttavat sikaria muutenkin. joskus joku on vetänyt savut välistä, mutta en ole tainnut ihan täydelle ummikolle koskaan pölliä tarjota.
Hasta la Victoria Siempre!
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja Peitsi » Ti Syys 20, 2016 11:16 am

Olen aina pitänyt kunnia-asiana sitä, että kotona on riittävästi mm. viinaa ja ruokaa, jota voin tarjota vieraille. Kortti-iltojen ja illanistujaisten kirjoittamaton sääntö on, että isäntä tarjoaa juomapuolen, mutta vierailijat saapuvat tulopullon kera olipa se sitten värillistä viinaa tai viiniä. Yleensäkin olen sitä mieltä, että herrasmiehet eivät kiitä viinasta tai pillusta ja huomioon ottamiset sekä tarjoamiset menevät molempiin suuntiin ilman, että tarvitsee laskea.

Sikareista ymmärtävillä ystävilläni on yleensä illanistujaisissa ja kortti-illoissa oma etyj matkassa, mutta jos joku sikareista ymmärtämätön haluaa sosiaalisista syistä poltella myös sikaria, niin tarjoan jonkin halvan arkisikarin, kuten esimerkiksi JLP Brevas. Satunnaispolttajalle on loppupeleissä ihan sama mitä polttaa, koska juttu itsessään näyttää olevan se, että polttaa SIKARIA ja ehkä jopa AITOA KUUBALAISTA SIKARIA. Halvan pöllin osalta ei tarvitse myöskään kiristellä hampaita, mikäli kaveri hiisaa sen kuten röökin tai omaa muuten virheellisen tekniikan. Ilmeisen kivaa noiden halpiksien kanssa on kuitenkin ollut, kun kehuvat niitä maasta taivaisiin ja itse luokittelen ne kalastus- tai kännisikareiksi.
Peitsi

ViestiKirjoittaja ormo92 » Ti Syys 20, 2016 9:07 pm

En ole vielä törmännyt viestiketjun avaajan antaman esimerkin tapaiseen tilanteeseen itse. Kerronpa jotain mietteitä aiheesta silti.

En mielelläni tarjoile mitään arvokkaita sikareita baarissa tms. paikoissa ventovieraille. Välillä jätän jämät, kun tarpeeksi kauan, joku kinuaa.

Mielestäni sikaria tarjottaessa pitäisi antaa esimerkki siitä miten sikari sytytetään ja mitä sen polttamisella haetaan ja niin edelleen.

Olen lyhyen sikariurani aikana ehkä kaksi kertaa tarjonnut tuntemattomille herrasmiehille hyvän sikarin, mitä polttajat itse arvostivat kovasti. Tästä tuli hyvä mieli molemmille. :D

Yhteenvetona siis: Tarjoa sikari herrasmiehelle oikeassa paikassa, mutta älä ärsyttävälle besserwisherille räkälässä! :lol:
ormo92

ViestiKirjoittaja lubino » Pe Syys 23, 2016 7:13 pm

He!
Kyllähän se niin on että mitäpä sitä helmiä sioille syytämään.

Niille jäsenille jotka ovat kylässä käyneet en ole tarjonnut mitään pölliä, ovat ihan itse saaneet valita humista
minkä polttaa :D
Women smoke our Cohibas.Ride our Harleys.Drink our Glenlivet.
Perhaps women could keep their hands to themselves.
-IWC watches-
Käyttäjän avatar
lubino

Palaa alueelle Vapaata puhetta