Matkapuhelin

Sana on vapaa. Tänne voit kirjoittaa mitä vaan.

Valvoja: Lasse

Re: Matkapuhelin

ViestiKirjoittaja Sailor » Ti Heinä 16, 2013 10:21 pm

drinkalot kirjoitti:Pitäs vaihtaa luuri. Mikähän kannattas ostaa ja miksi?

Lumia ei ole paha. Tai ei sen pahempi kuin muutkaan. Hiljattain vaihdoin Androidista WP kasiin kun mua rupesi kyrsimään se että Androidit syö akkuja kuin hullu puuroa. Otti kupoliin kun aamulla otit kapulan laturista ja puolen päivän aikaan piti heittää takaisin vaikkei käyttöä ollut yhtään. Toki akut on kulutustavaraa mutta joku raja. Ja tuo on koettu niin HTC:n kuin Samsungin luureilla. Lumian akkukesto on peruskäytöllä aika kova.

Lumialle ei ole vielä niin paljon sovelluksia kuin Androidille mutta ottanee kiinni. Jossain asioissa se on Androidia parempi, jossain huonompi. Mä jäin itse kaipaamaan vain Stellariumia joka muitten harrastusten puolestasta on tullut läheiseksi, mm kaukoputken ohjaamiseen. Peruskäyttäjä välittänee ketut.

Taitaapi olla niin että käyttöjärjestelmät kilpailee tasaisesti ja kullakin on kannattajansa. Molempi parempi vaan ei ole ole Linuxin voittanutta, vaikkei siitäkään kaikkeen ole. Pitää käyttää winukkaa jotta saa työasiat hoidettua. Applesta taas ei kovin paljon positiivistä sanottavaa, kuvankäsittelyä lukuunottamatta, eikä se taas ole sinänsä kännykkäjuttuja.
Käyttäjän avatar
Sailor

ViestiKirjoittaja drinkalot » Ke Heinä 17, 2013 5:24 am

Androidissa mua arveluttaa aika paljon se, että siinä on pakko antaa melkeen joka ohjelmalle oikeus käyttää melkeinpä mitä tahansa puhelimen tietoja niinkuin tykkää puhelu- ja tekstiviestitiedoista ja paikannuksesta lähtien. Siis isoveli taskussa. Se ei 7 v muksulla haittaa, mutta oma käyttöni on välilä hyvinkin arkaluontoista tietoa sisältävää, mikä ei saa jo ihan lain mukaan levitä mihinkään. En sitten tiedä onko Lumia tässä suhteessa parempi. iRomuja en osta jo ihan periaatteesta.

Tuo ohjelmien määrä ei minulle ole lainkaan merkityksellinen. Nykyisestä nokiastani olen lähinnä poistanut ohjelmia. Tämän kolmen vuoden aikana olen ostanut yhden ohjelman, jota en sitäkään juuri käytä. Kalenteri, herätyskello ja muistiinpanoväline lienee joka luurissa vakiona.
Hasta la Victoria Siempre!
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja oka » Ke Heinä 17, 2013 3:03 pm

Mulla on ollut vuoden verran duuni- ja vapaa-ajan käytössä edellisen sukupolven pikku-Lumia (Lumia 800) ja olen ollut luurista positiivisesti yllättynyt. Vakaa ja toimii hyvin. Automaattiset pilvipalvelusynkronoinnit saa estettyä, joten luuri on riittävän turvallinenkin.

Jos sulla nyt on Symbian-sarjan nokialainen, niin suurin ihmetys tulee olemaan käyttölogiikan erilaisuus. Mutta makuasioitahan nämä.
Käyttäjän avatar
oka

ViestiKirjoittaja drinkalot » Ti Heinä 23, 2013 8:51 pm

Ostin nyt sitten Lumia 920:n kun sattumalta liikkeellä olin. Samalla ostin fatboy -laturin. Myyköhän ne niitä laihoille?

Ostin myös pöytäkoneen ja 27 tuumasen näytön. Ja uuden printterinkin kun vanhassa ei ollu wifiä.
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja BlackWatch » Ke Heinä 24, 2013 12:09 am

Jos nyt en ihan kämmää tuota tulevaa restaurointiprojektia, niin näyttäis siirtyminen kosketusnäyttöpuhelimiin olevan edessä. Vaimoke tiputti S3:nsa betoniin ja lasi meni melkolailla säpäleiksi. Vakuutuksesta tuli korvausrahat ja uusi luurikin löytyi heti.
Näyttäis tuon S3:n lasin saavan vaihdettua kohtuu helposti ihan tee-se-itse meiningillä, joten pakko kait se on yrittää. Vaikka ihan mielenkiinnosta. Jos sen saa kuntoon, niin ei kait sitä raaski hyllyllä makuuttaa?
elämä on...
Käyttäjän avatar
BlackWatch

ViestiKirjoittaja drinkalot » Ke Heinä 24, 2013 12:53 pm

Saako tuossa Lumia 920:ssä jotenkin nuo tekstiviestit pois keskustelumuodosta. Siis että lähetetyt ja saapuneet ym. olisivat selvästi erillän? Voiko jotenkin tehdä sinne kansioita etä saisi niitä eri paikkoihin?
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja oka » Ke Heinä 24, 2013 2:36 pm

drinkalot kirjoitti:Saako tuossa Lumia 920:ssä jotenkin nuo tekstiviestit pois keskustelumuodosta. Siis että lähetetyt ja saapuneet ym. olisivat selvästi erillän? Voiko jotenkin tehdä sinne kansioita etä saisi niitä eri paikkoihin?

Ei, ei ja ei. WP:n käyttölogiikka eroaa täysin Sympparista.
Käyttäjän avatar
oka

ViestiKirjoittaja AnttiH » Ke Heinä 24, 2013 5:27 pm

BlackWatch kirjoitti:Jos nyt en ihan kämmää tuota tulevaa restaurointiprojektia, niin näyttäis siirtyminen kosketusnäyttöpuhelimiin olevan edessä. Vaimoke tiputti S3:nsa betoniin ja lasi meni melkolailla säpäleiksi. Vakuutuksesta tuli korvausrahat ja uusi luurikin löytyi heti.
Näyttäis tuon S3:n lasin saavan vaihdettua kohtuu helposti ihan tee-se-itse meiningillä, joten pakko kait se on yrittää. Vaikka ihan mielenkiinnosta. Jos sen saa kuntoon, niin ei kait sitä raaski hyllyllä makuuttaa?

aika helppo vaihtaa, tosin takuuhan siinä menee ja uuden lasinkin saa vaihdettuna alle satkulla joten miksi vaivautua :)
Kiinnostaako firma viroon? Ota yhteyttä.

Tilaatko paljon sikareita ulkomailta, tökkiikö Suomen verotus mielestäsi?
Virolainen osoite 185€/vuosi. Säästät rahaa kun kierrätät paketit Viron kautta.
AnttiH

ViestiKirjoittaja BlackWatch » Ke Heinä 24, 2013 8:28 pm

Siinon aina oma jännitysmomenttinsa kun alkaa itte väkertään. On myös takaa tuo kameran suojalasi pirstaleina. Eli ehkei ihan satkulla selviäis. Omakustanteena hommalle tulee hintaa öbaut 14€, kun nyt en ihan hirveen kovaa tuntipalkkaa kehtaa kiskoa... :wink:
elämä on...
Käyttäjän avatar
BlackWatch

ViestiKirjoittaja AnttiH » Ke Heinä 24, 2013 9:59 pm

BlackWatch kirjoitti:Siinon aina oma jännitysmomenttinsa kun alkaa itte väkertään. On myös takaa tuo kameran suojalasi pirstaleina. Eli ehkei ihan satkulla selviäis. Omakustanteena hommalle tulee hintaa öbaut 14€, kun nyt en ihan hirveen kovaa tuntipalkkaa kehtaa kiskoa... :wink:

Mistäs löysit näytön? koska se vaihdetaan siis kokonaan kuulema :D

AnttiH

ViestiKirjoittaja BlackWatch » To Heinä 25, 2013 1:22 am

Emmie aatellu vaihtaa ko sen lasin siitä näytön päältä, ei näytössä kait mitään vikaa ole. Kerron sitten jos onnistaa, tai vaihtoehtoisesti meni ketuiks...
elämä on...
Käyttäjän avatar
BlackWatch

ViestiKirjoittaja BlackWatch » To Elo 15, 2013 10:57 pm

AnttiH kirjoitti:Mistäs löysit näytön? koska se vaihdetaan siis kokonaan kuulema :D

Eipä tarvinna näyttöä vaihtaa, kun en lasinpalasia poistaessa sitä onnistunut tärvelemään.
Tällaisista lähtöasetelmista lähdettiin rojektia viemään etiäppäin.
Kuva

Ja tässä mennään tällähetkellä.
Kuva
Nyt löytyy myös langaton lataus, aika tarpeellinen kun latausliitin oli jo aika heikossa hapessa. Ainoa mikä harmittaa, on tuo DX:n valikkonappi. Kuvan perusteella luulin sitä ihan kromipintaiseksi, mutta valkosenahan tuo tuli. Ainahan sen voi jollain piällystää jos alkaa silimään sattuun tuo väriero :wink: .

Jaa nyt eikun huomenissa sopevaa liittymää hakeen että pääsee luuria ihan tositoimissa käytteleenkin...
elämä on...
Käyttäjän avatar
BlackWatch

ViestiKirjoittaja Kumppari » To Huhti 17, 2014 9:17 pm

Meitän hauva oli sitä mieltä, että mun luuri on paska:

http://i855.photobucket.com/albums/ab12 ... 16a229.jpg

Tarttis hankkia uusi vastaavan oloinen musiikkipuhelin...
Luomun ja käsityöläisten ystävä!
Käyttäjän avatar
Kumppari

ViestiKirjoittaja AnttiH » Pe Touko 02, 2014 3:35 pm

Tänään tuli Galaxy S5, sen lisäksi löytyy vielä.
Note 2 & 3 sekä 10.1 Note

Niin ja ennakko tilasin vielä Blackphonen :mrgreen:

AnttiH

ViestiKirjoittaja Jaga » To Touko 08, 2014 6:40 pm

AnttiH kirjoitti:Tänään tuli Galaxy S5, sen lisäksi löytyy vielä.
Note 2 & 3 sekä 10.1 Note

Niin ja ennakko tilasin vielä Blackphonen :mrgreen:

Vieläkö niitä Blackphoneja saa? Jossain vaiheessa kattelin sivuja niin tarjos vaan ei-oota.
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Vapaata puhetta