Fleikki nautinto ei vaan onnistu

Piipun ystävien oma foorumi.

Valvoja: Lasse

Re: Fleikki nautinto ei vaan onnistu

ViestiKirjoittaja olavi » La Heinä 10, 2010 10:17 pm

kiksaus kirjoitti:No kyllä muuten onnistuu! Oli ihan pakko tulla hehkuttamaan kun koin äsken elämäni ensimmäisen erittäin onnistuneen flake-kokemuksen. Tubangina toimi SG: Navy Flake ja ai, että oli herkkua. Ensisytytyksellä paloi n.30 min, suht viileästi ja mukavasti. Jätin ihan tarkoituksella kuukaudeksi nuo flaket kun ajattelin, että aloittelija ei vaan osaa. Aamulla herätessäni kyseisen tuotteen purkkituoksu tuli jostain tuoksumuistiini ja oli pakko mennä nuuhkaisemaan...mmm...hyvää. En tiedä miksi heti aamusta teki mieli rommia ja tervaa, mutta Navy Flake lunasti odotukset. Teki mieli ottaa lasillinen aitoa tavaraa kylkeen, mutta ei sitä näin aamulla vielä kehtaa, Perulainen kahvi sai luvan riittää. Kokemus oli kaikin puolin muutenkin mukava, oma piha, mahtava sää, hyvää kahvia ja piippu. Taidanpa omistaa tämän päivän piipulle. Kyytipoikana tulee toimimaan Angostura 12yr ja Lagavulin 16yr. Ah, mitkä harrastukset.

Tämä kokemus hävitti kaikki aikaisemmat pelkoni fleikkejä kohtaan. Ei se olekkaan niin vaikeaa, kunhan vaan antaa mennä turhia ressaamatta.

12-vuotias Angostura & 16-vuotias Lagavulin.
Hieno mies.
"I live on Earth at present, and I don't know what I am. I know that I am not a category. I am not a thing — a noun. I seem to be a verb, an evolutionary process — an integral function of the universe." - R. Buckminster Fuller
Käyttäjän avatar
olavi

ViestiKirjoittaja kiksaus » Su Heinä 11, 2010 11:53 am

Oli muuten hyvää :piippu: :bisse:

Yöllä olin jo kuitenkin hieman :urpo:
Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history.
kiksaus

ViestiKirjoittaja Männis-Kosonen » Ti Loka 17, 2017 11:00 pm

Hyvää pohdiskelua täällä ja tarpeellinen nosto. Olen nimittäin tekemässä täyskäännöstä ainakin Sam Gawithin Chocolate Flaken suhteen, josta olen aina sanonut ettei kannata edes yrittää polttaa taiteltuna.

Avasin nimittäin pitkästä aikaa SG Chocolate Flaken (vm. 2014, mutta aivan sama minkä ikäistä) ja alkoi kyrsiä kun sitä saa loppupesästä liekittää yhtenään ja siltikin kopan pohjalle jää joku neutronitähteä tiheämpi palamaton pallero jota ei saa mitenkään poltettua loppuun. Kokeilin siis vastoin parempaa tietoa ladata taittelemalla.

No niin. Kaikkihan tietävät, että SG CF on märkää kuin tiskirätti ja paksua kuin saappaan antura. Taitan fleikin pituussuunnassa kahtia ja vielä uudestaan kahtia. Pyörittelen vähän sormien välissä löysemmäksi. Tappi sopii tarkalleen hieman laakeampaan piippuun kuten group 3 tai 4 prince. Päälle olisi hyvä varistella kerros kuivempaa purua, mutta CF-purkissa vain harvemmin on sellaista.

Sytyttämiseen menee helposti 3-4 tikkua, mutta voi muna että kannattaa kokeilla. Kunhan tuon syvyyspommin saa kytemään, makua irtoaa selvästi herkemmin kuin yleensä, ja pitkittäin olevat säikeet helpottavat palamista olennaisesti. Melkein puhutaan eri tupakasta kuin sama laatta auki hierottuna. Palaminen ei ole aina tasaista, mutta muutamilla sytytyksillä hallinnassa ja loppua kohti vain paranee, toisin kuin CF-kokemus tavallisesti.

Suosittelen siis lähestymään hankalaa fleikkiä tältä kannalta. Oikein palkitseva harjoitus.
Käyttäjän avatar
Männis-Kosonen

ViestiKirjoittaja Lepakko » Ti Loka 24, 2017 10:37 am

Hmmm... Mulla on Chocolate Flakea vielä kolme vanhaa purkkia. Joskus se maistui hyvinkin, sitten ei enää oikeastaan. Auki olen hieronut minäkin ne aina huolella. Pitää yrittää itsekin saada viikattu lastu palamaan.
Käyttäjän avatar
Lepakko

ViestiKirjoittaja Pekonini » To Marras 02, 2017 5:30 pm

Itse olen joko laiskistunut tai sitten jotenkin maagisesti oppinut tekemään jotain oikein, mutta poltan flaket nykyisin aikalailla yksinomaan taiteltuina. Jopa Sampan kosteahkotkin lastut ovat kipinän ottaneet. Flakejen kanssa välillä tosin joutuu uudelleensytyttelemään syystä joka ei vielä ihan ole selvinnyt. Näyttää ainakin siltä että palopesäke pienenee polttamisen edetessä mutta elpyy kyllä riskillä imaisulla ja jos ei niin tulta päälle ja hyvin pelittää taas. Nyt kylmillä keleillä ulkona polttaessa flake toimii alusta loppuun kiltisti.
Käyttäjän avatar
Pekonini

ViestiKirjoittaja MIKSU » Su Marras 19, 2017 9:30 pm

Hiennoa tupakka käsissiä revi pienemäkksi. Anna OLLA piipussa 10 minuttia
Sytytyä uudeeleen kuin sammuu tampaa tupakkia Ei pienipesän piipuille
Palaa kuumasti sormet palaa Magbarensivuilta myös ohjeet hiutalr kesuille
Samulin piipufelkit on ihan sontaa maistuu latakia
MIKSU

Edellinen

Palaa alueelle Puhetta piipuista