Toimiva piippusytkäri

Piipun ystävien oma foorumi.

Valvoja: Lasse

Re: Toimiva piippusytkäri

ViestiKirjoittaja Pekonini » Ke Marras 23, 2016 11:07 am

Lisätään nyt vielä tuosta Ziposta, että sytyttimen maine ja siihen liittyvä nostalgia taitaa olla ansaittua kunniaa suurempi. En taida olla ainut joka saa zipon kanssa tuhrata syttymisongelmien kanssa, kun perus-bicillä olis piippu ollut tulilla jo aikoja sitten. Tuolla kuluneenkin zipon kipinällä butaanisytkäri syttyy matkankin päästä loistavasti, elikkä voi olla että huoltoon lähettämällä vaan kuormittaa postilaitosta turhaan. Taitaa olla tää se syy miksi olen aikoinaan zipon käytöstä luopunut mutta näin se aika kullittaa haalistuneet muistot.

EDIT: Voin suositella ainakin Turussa Aurajoen polkupyörähuoltoa muillekin Zipon ongelmien korjaamiseen, niiden palvelukokonaisuus kattaa nimittäin polkupyörien lisäksi muutkin ongelmalliset välineet. Ellei huollosta palautumisen ajankohdan suhteen ole niin väliä, niin asiakaspalvelu on siinä määrin joustava että töiden vastaanottopaikan voi asiakas valita vapaasti. Suorastaan syvällistä palvelydynamiikkaa nykyaikana.
Käyttäjän avatar
Pekonini

ViestiKirjoittaja El_Pepe9 » Ke Maalis 22, 2017 5:40 pm

Tuli haettua juuri Colibri Connaught II- piippusytkäri postista ja ensimmäiset käyttökokemukset ovat hyvin positiivisia.
El_Pepe9

ViestiKirjoittaja Pekonini » To Maalis 23, 2017 9:42 am

Koska Ziposta tykkään sen käyttöfiiliksen takia, niin sisuunnuttuani bensasisukseen hankin ebaysta kuoriin sopivan butaanikäyttöisen raapaisurullalla varustetun piippuinsertin, jossa siis liekki lähtee sivulle päin lähes suorassa kulmassa. Olen kyllä kyseiseen värkkiin ollut tyytyväinen, "aina lähtee" kuten Lada Combi 1500. Nykyisin tosin sytkärin käyttö on ylipäätään jäänyt vähemmälle ja tulitikkuja tulee raavittua yhä useammin.

Noin muuten kun toisen rikkinäisen Zipon lähetin huoltoon, ja se sieltä aikanaan palasi uudella insertillä niin toimiihan se hyvin ensimmäisen tankillisen ajan. Heti kun alkaa tehtaan jäljiltä ropaamaan sydänlankaa tai kun se hiiltyy käytössä niin syttymisongelmat alkavat. En lähtisi siksi millään Zipolla peukalovedonlyöntiin.
Käyttäjän avatar
Pekonini

ViestiKirjoittaja Lepakko » Pe Maalis 24, 2017 2:10 pm

Itse omistan myös piippu-Zipon, mutta sitä on vain koekäytetty. Jotenkin se bensankatku nokan alla piippua sytytellessä ei tuntunut yhtään mukavalta.

Niinpä raavin yhä tikkuja, kuten aina ennenkin. Ja Sampo-tikkuja. Melkein kaikissa muunmerkkisissä tuntuu tulipäät sinkoilevan satunnaisesti minne sattuu.
Käyttäjän avatar
Lepakko

ViestiKirjoittaja MrMidFinger » Pe Maalis 24, 2017 9:49 pm

Lepakko kirjoitti:Itse omistan myös piippu-Zipon, mutta sitä on vain koekäytetty. Jotenkin se bensankatku nokan alla piippua sytytellessä ei tuntunut yhtään mukavalta.

Niinpä raavin yhä tikkuja, kuten aina ennenkin. Ja Sampo-tikkuja. Melkein kaikissa muunmerkkisissä tuntuu tulipäät sinkoilevan satunnaisesti minne sattuu.

Tuosta bensan kärystä, Kaiffa käyttää zippoja, sillä on sellanen 30 kpl kiretävä rundi. Noh, poltoainena mies ostaa ainasen 5L nekun pienkonebensaa, koska se on hajutonta. EI haise takkatessa tahi tulta ottaessa. Toisaalta palanut bensa haisee aina mutta ei kait niitä palokaasuja ole pakku imeä.

Itse suosin yhä "Ukko" Ronssoneita.
Mä mitään tiedä... Kunhan löpisen. Se on meinaa lukian vastuulla
ROMPETORILLE
Päivitetty 12.4-15
Käyttäjän avatar
MrMidFinger

ViestiKirjoittaja Jussi67 » Ke Syys 20, 2017 8:35 am

Paras sytkäri jota olen käyttänyt ja käytän päivittäin on Colibri Connaught II. Toisena sitten Thunderbird kaasuinsertti Zippoon.
Jussi67

ViestiKirjoittaja Männis-Kosonen » Su Joulu 02, 2018 10:43 pm

Piipunpoltto 2000-luvulla on yhtä suurta statementtia ja sen väistämätön jatkumo on tällainen steampunk stendari jonka hankin lauantaina Fiskarsista.

Kuva

Kuvasta näkyy että tulta saan aikaan, mutta taulat puuttuu vielä tai sitten en vaan saanut noita suunnattua päätäni kohti. Jatkan harjoituksia niin kyllä se piippu alkaa näillä vehkeillä syttyä.
Käyttäjän avatar
Männis-Kosonen

ViestiKirjoittaja susiluoto » Ti Joulu 04, 2018 1:24 pm

Nätti kapistus, yritä suunnata kipinät ylöspäin ja piipulla sitten kaappaat ne lennosta. :lol:
susiluoto

Edellinen

Palaa alueelle Puhetta piipuista