Suuri churchwarden keskustelu

Piipun ystävien oma foorumi.

Valvoja: Lasse

Suuri churchwarden keskustelu

ViestiKirjoittaja NiTe » Ma Helmi 13, 2012 1:37 pm

Vaikka otsikko on sangen mahtipontinen, niin täältä ei juuri nyt löydy kuin pari tyhmää kysymystä.

Tuossa on alkanut churchwarden kärpänen puremaan ja olenkin ajatellut laittaa kesäksi kyseisen kapistuksen. Tuota sikaritalon valikoimaan kun olen selaillut niin nousi esiin yksi kysymys:
Onko Savinellin 901 sarjassa (smooth ja rustic) tuo pesä todellakin ovaalin muotoinen?
Kuva
Entä millaisia polttajia nuo Savinellin churchwardenit on? Palaako aina liian kuumana?
piiputin kirjoitti:Mulla on muutama parinsadan lutkutin ja kourallinen halvempia ja jokainen toimii kyllä. Ainoa johon en ole täysin tyytyväinen on Savinellin Churchwarden joka palaa aivan liian kuumana aina.
Viesti

Churchwardenin plussat ja miinukset? Miten tuommoisen kuskaaminen reissussa? Yli 20 cm piippua kun on hieman hankala laittaa povitaskuun, repun sivutaskuun tai housun taskuun.
Iso humi on tyhjänä ruma.

Piipun poltto ei tee ketään viisaaksi, mutta se antaa aikaa ajatella.
Käyttäjän avatar
NiTe

Re: Suuri churchwarden keskustelu

ViestiKirjoittaja Pikku-MiCi » Ma Helmi 13, 2012 3:08 pm

NiTe kirjoitti:Miten tuommoisen kuskaaminen reissussa? Yli 20 cm piippua kun on hieman hankala laittaa povitaskuun, repun sivutaskuun tai housun taskuun.

Se on katsos rakenneltava sellanen puinen salkku sille,jossa sitä kanniskella tai sit joku putkilo :piippu:
Käyttäjän avatar
Pikku-MiCi

ViestiKirjoittaja Tomassino » Ma Helmi 13, 2012 4:34 pm

Viitanliepeeseen tulee ommella piipulle sopiva tasku. Neuvoja voi kysyä täältä: gandalfharmaa@keskimaa.lotr

:sigge:
Kuva
*Vitolakritiikin lyyrinen Rocco*
Käyttäjän avatar
Tomassino

ViestiKirjoittaja Sailor » Ma Helmi 13, 2012 4:44 pm

Savinellin kirkkovahdeista ei kokemuksia vaan mulla on pari Stanwellin cw:ta. Ihan mukavia, viileitä ovat savunsa.
En mä noita nyt reissupiipuiks alkais, sopii paremmin sellaiseen herrasmiesmäiseen istuskeluun nojatuolissa. Mukana tuli myös lyhyempi varsi, joka muotoilultaan funktionaalisempana puoltaa paremmin matka- ja taskupiippukäyttöä.
Käyttäjän avatar
Sailor

ViestiKirjoittaja Restless » Ma Helmi 13, 2012 7:51 pm

Itse olen ollut kovin kiimainen noihin MacQueenin churchwardeneihin. Simppelin alkukantaisia mielestäni.

Tuo Savinellin cw tosiaan on jostain kumman syystä ovaalin muotoinen :urpo2:
Käyttäjän avatar
Restless

ViestiKirjoittaja Pikku-MiCi » Ma Helmi 13, 2012 8:32 pm

Muakin toi pidempi stemi kiinnostais,ois aika kiva kesäiltava riippukeinussa lueskella ja imeskellä tosi viileitä savuja.
Käyttäjän avatar
Pikku-MiCi

ViestiKirjoittaja juni » To Helmi 16, 2012 7:22 am

Mullakin on Stanwellin HCA. Tuli kahdella stemillä joten voi itse valita haluaako käyttää churchwardenina vai ei (kätevää jos haluaa ottaa piipun mukaansa).

Kuva

Täytyy tunnustaa että käytän sitä useimmiten lyhyellä stemillä.
Käyttäjän avatar
juni

ViestiKirjoittaja NiTe » To Helmi 16, 2012 1:33 pm

juni kirjoitti:Mullakin on Stanwellin HCA. Tuli kahdella stemillä joten voi itse valita haluaako käyttää churchwardenina vai ei (kätevää jos haluaa ottaa piipun mukaansa).

Kuva

Täytyy tunnustaa että käytän sitä useimmiten lyhyellä stemillä.

Prskules, tuommoiset kuvat vain nostaa piipun osto kuumetta.

Käyttäjän avatar
NiTe

ViestiKirjoittaja NiTe » To Helmi 16, 2012 1:45 pm

Restless kirjoitti:Itse olen ollut kovin kiimainen noihin MacQueenin churchwardeneihin. Simppelin alkukantaisia mielestäni.

Kyllä tuo MacQueenin kotisivu saa aikaan aika raakaa kämmenten syyhyämistä.

Käyttäjän avatar
NiTe

ViestiKirjoittaja Jari T » To Helmi 16, 2012 2:32 pm

NiTe kirjoitti:
Restless kirjoitti:Itse olen ollut kovin kiimainen noihin MacQueenin churchwardeneihin. Simppelin alkukantaisia mielestäni.

Kyllä tuo MacQueenin kotisivu saa aikaan aika raakaa kämmenten syyhyämistä.

Muistuttelen vaan, että noista mcqueenin leikkihobittipiipuista on tullut aika paljon negatiivista kritiikkiä. Toimitusajat venyvät ilmeisesti aina kuukausiin. Joku täällä kirjoitti, ettei saanut piippuaan ikinä, lukuisista selityksistä huolimatta. En nyt löytänyt ko. viestiä, mutta tuosta firmasta oli kyse.

Itse ostaisin mieluummin oikean piipun.
--
Jari T
Käyttäjän avatar
Jari T

ViestiKirjoittaja Reverend Godless » Pe Helmi 17, 2012 12:48 am

Jari T kirjoitti:Joku täällä kirjoitti, ettei saanut piippuaan ikinä, lukuisista selityksistä huolimatta. En nyt löytänyt ko. viestiä, mutta tuosta firmasta oli kyse.

KLIK. Itsekin ehkä jättäisin tuommoiset arpajaiset kokeilematta.
Olisin kirjoittanut enemmänkin, mutta mustepulloni katosi yhtäkkiä jonnekin.
Käyttäjän avatar
Reverend Godless

ViestiKirjoittaja Torchia » Pe Helmi 17, 2012 2:39 am

Älkää nyt pojat olko tuollaisia.

Kirkkoväärti kuuluu yksilön kasvuun piippumieheksi. Joka uusystävällä on jossain välissä mieliteko pitkäkaulaulaiseen piippuun, mutta yleensä siitä päästään yli.

Sitten kuolataan vaikkapa jenkkikanukkeja tai kultakauden brittibiljardeja.
Käyttäjän avatar
Torchia

ViestiKirjoittaja juni » Pe Helmi 17, 2012 7:14 am

Ehkä herra sitten kertoo meille mikä tuo oikea piippu on?

Luin itsekin McQueenien ongelmista enkä tilaisi sieltä mitään, mutta itse churchwardenit piipputyyppinä ovat kyllä paikkansa ansainneet kokoelmassa.

Seuraan laiskasti pipemakersforumia ja tämä olisi kyllä aika kiva (omenapuu ja ilmeisesti afrikkalainen "mustapuu"? insertti):

http://www.pipemakersforum.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=6743
Käyttäjän avatar
juni

ViestiKirjoittaja Reverend Godless » Pe Helmi 17, 2012 7:24 am

juni kirjoitti:

Ehkä herra sitten kertoo meille mikä tuo oikea piippu on?

Luin itsekin McQueenien ongelmista enkä tilaisi sieltä mitään, mutta itse churchwardenit piipputyyppinä ovat kyllä paikkansa ansainneet kokoelmassa.

En ole JariT, mutta en todellakaan usko että tässä viitattiin piipputyyppiin. Paremminkin tuon McQueenin kekkeruusin hobittileikkirekvisiittaan. Tyylitajujakin on monenlaisia, mutta perinteisten piippuvalmistajien tuotteiden välittämien mielikuvien rinnalla nuo on tyyliltään tasoa muovinen pinkki puutarhaflamingo. Tuotteiden laadusta en sitten sano yhtään mitään, kun kokemusta tuon merkin piipuista ei ole. (Eikä näillä näkymin tulekaan.)
Olisin kirjoittanut enemmänkin, mutta mustepulloni katosi yhtäkkiä jonnekin.
Käyttäjän avatar
Reverend Godless

ViestiKirjoittaja Markus » Pe Helmi 17, 2012 9:01 am

Torchia kirjoitti:Kirkkoväärti kuuluu yksilön kasvuun piippumieheksi. Joka uusystävällä on jossain välissä mieliteko pitkäkaulaulaiseen piippuun, mutta yleensä siitä päästään yli.

Erikoinen asenne. Itsellä on Petersonin pitkävartinen, on helvetin hieno ja mukava polttaa, eikä itsetunto kolahtanut yhtään kun paketin avasin. Halpakin oli.

Reverend Godless kirjoitti:En ole JariT, mutta en todellakaan usko että tässä viitattiin piipputyyppiin. Paremminkin tuon McQueenin kekkeruusin hobittileikkirekvisiittaan. Tyylitajujakin on monenlaisia, mutta perinteisten piippuvalmistajien tuotteiden välittämien mielikuvien rinnalla nuo on tyyliltään tasoa muovinen pinkki puutarhaflamingo. Tuotteiden laadusta en sitten sano yhtään mitään, kun kokemusta tuon merkin piipuista ei ole. (Eikä näillä näkymin tulekaan.)

Niin mäkin tuon tajusin että viitattiin liimapuusta väsättyihin MacQueenin piippuihin ja huonoihin kokemuksiin puljusta. Mitä ulkonäköön tulee niin itselle luontoihmisenä kolahtaa kyllä.
Käyttäjän avatar
Markus

Seuraava

Palaa alueelle Puhetta piipuista