Montako piippua?

Piipun ystävien oma foorumi.

Valvoja: Lasse

Re: Montako piippua?

ViestiKirjoittaja Armando Bugari » Ti Helmi 10, 2009 8:09 pm

Nikke Heinjoki kirjoitti:Brebbian piiput kiinnostavat. Olen Töölön puodissa käydessäni hypistellyt muutamia Brebbioita mutten ole vielä ostanut. Minkälaisia kokemuksia teillä on Brebbian piipuista?

Minulla Brebbioita on. Niitä joskus mainittu "Alfa Romeoiksi". Brebbia ei ole ihan pikkupaja enää - useita piippuseppiä ja markkinointikin on hallussa. Hyvin polttavat omani ja tyylikkäitä. Kannattaa aina kuitenkin tarkistaa mm. savukanavan sihti, koska italialaisen käsityön laatu saattaa siestan lälkeen lipsua - verrattuna vaikka saksalaiseen tai tanskalaiseen.

Markun kanssa kun yhdessä tutkitte, niin uskon, että hyvä löytyy.
Käyttäjän avatar
Armando Bugari

ViestiKirjoittaja Pappa Åberg » Ti Helmi 10, 2009 9:22 pm

Armando Bugari kirjoitti:
Nikke Heinjoki kirjoitti:Kannattaa aina kuitenkin tarkistaa mm. savukanavan sihti, koska italialaisen käsityön laatu saattaa siestan lälkeen lipsua - verrattuna vaikka saksalaiseen tai tanskalaiseen.

Savukanavan sihti on toki hyvä tarkistaa aina muutenkin, mutta käytän tilaisuutta hyväkseni kehumalla palstalla kauppaamani vintage/NOS -Brebbian porausta absoluuttisen moitteettomaksi. Vink-vink.

Ainahan asioissa tuppaa käymään vähän hassusti jos pajan koko paisuu ja tuotantoketju pirstoutuu. Määräaikaistettu tuntipalkkainen savukanavanporaaja ei välttis sitoudu valmistettaavaan tuotteeseen renessanssimestarin oppipojan antaumuksella.
Käyttäjän avatar
Pappa Åberg

ViestiKirjoittaja abraxas » Ti Helmi 17, 2009 8:12 pm

Minulla on kaksi piippua, toinen on tuo turun tupakkakaupan briari jonka onnistuin pilaamaan aromatisoiduilla laaduilla. Sisäänpoltto kyllä onnistui vallan mainiosti, mutta pirulauta sentään tupakkina oli tuo petersonin sweet killarney, pelkään että se on jättänyt täten piippuun lähtemättömän vaikutuksen.

Olen kuitenkin putsannut piipun huolellisesti ja lotrannut spriitä sen läpi, toivoen että ylimääräiset aromit siitä kaikkoaisivat.

Toisena "arki" piippuna minulla on ATU niminen briari. En tiedä merkistä tai mallista mitään, tuollainen suoravartinen billiard tyyli, mutta pesä ei ole aivan suorassa vaan vähän eteenpäin nojallaan. Kelpo briari, kevyt ja pysyy mukavasti suupielessä. Tämän löysin kirpputorilta ja käytän sitä kun polttelen nuita aromatisoituja. Tahi kun kokeilen omia sekoituksia, yleistyökalu siis.

Lisää piippuja on hakusessa, mikäli joku foorumilainen haluaa luopua vanhoista käytetyistä kohtuukuntoisista briareista niin voisin olla kiinnostunut. Käyttö saa piipussa näkyä, minulle tärkeintä on se että tupakka palaa siinä hyvin ja maistuu siltä miltä pitää.
"The bird fights its way out of the egg. The egg is the world. Who would be born must destroy a world. The bird flies to God. That God's name is Abraxas."
Käyttäjän avatar
abraxas

ViestiKirjoittaja Sir Risto » Ti Helmi 17, 2009 8:25 pm

Piipuja on riitävästi. Määrittele "kohtuuhinta".niin rupeaa piippuja löytymään.

P.S. 300€ on kohtuuhinta esim. Dunhillista :wink: .
Sir Risto

ViestiKirjoittaja abraxas » Ti Helmi 17, 2009 8:38 pm

300 euroa on enempi mitä mie tienaan kuukaudessa, ehkä vähän harrastusvälineestä. Ehkä sitten joskus kun olen vanha, viisas ja varakas. Kohtuuhinta minulle on sellaiset 30 euroa, se on minusta ihan kohtuuhinta käytetylle arkipiipulle.
"The bird fights its way out of the egg. The egg is the world. Who would be born must destroy a world. The bird flies to God. That God's name is Abraxas."
Käyttäjän avatar
abraxas

ViestiKirjoittaja vpv » La Helmi 21, 2009 12:22 am

Piippuja on 20 joista mieluisimpia Peten systemit. Hyvänä kakkosena Savinelli Melange 412 ja muutama vanha kunnostettu piippu esim. rustikoitu Partner ja Mastan patent standart eikä tietenkään voi unohtaa Comoy`s sandblast 28sia. Tykkään myös Stanwellin Brass Bandista joka on jo melkein sitä painoluokkaa että pitää kaksinkäsin poltella. No kaikki loputkin piiput on ihan hyviä mutta joitakin vaan tulee polteltua harvemmin. Toiset sopii paremmin sisällä poltteluun ja toiset taas kalareissuille. Olen myös jakanut piiput tupakka laatujen ja makujen mukaan, niinkuin moni muukin tällä palstalla.
vpv

ViestiKirjoittaja Raakku » Ke Marras 25, 2009 7:42 pm

Itselläni on nyt 16 piippua...joukossa käyriä ja suoria.
Minulla ei ole omia piippuja kullekkin tupakille, polttelen ihan fiiliksen mukaan.
Tosin välillä huomaa, että ottaa ihan sattumalta jonkun piipun määrätylle tupakille.
Ja pieni poikkeus on että on 2 piippua joilla vain poltellaan latakiat ja blendit jotka sisältävät latakiaa.
Mutta noista 2:sta kyllä voi polttaa maustettuja.Olen huomannut, että välillä tulee todella mukava efekti kun ottaa latakia piippuun maustettua(silloin kun ei ole iso makean-nälkä),tulee potkua noihin maustettuihin.
Yksi suosikki malli minulla on, Peterson system standard 314(joita onkin kertynyt 3 kpl ja 1 kpl ss 312).Se pysyy kuin tauti leukapielessä ja nojailee mukavasti leukaan, pysyy mukana hiukan kovemmassakin menossa :D
Mutta parhaita/makeimpia savuja antava piippu on joku Amanitan piippa(tuli aloittelijan pakkauksessa,ei ole näitä uusimpia merenvahapesällä olevia),johtuu varmaan siitä kun poltettu kokoajan pelkkiä voimakkaasti maustettuja, tulee meinaan niin makeita sauhuja että!
Käyttäjän avatar
Raakku

ViestiKirjoittaja Räyhäkäs » La Marras 28, 2009 7:36 pm

9 briaaria, 2 maissaria ja vesipiippu. Yksi pitäisi vielä hankkia, nimittäin merenvahalla vuorattu. Sitten olis aika sortimentti :D
"Kansanterveyskeskustelun nykylinja alkaa muistuttaa erään rotuopin ja alastonvoimistelun nimiin vannoneen valtion linjauksia."

http://ruokaa-ja-muutakin.blogspot.com
http://twitter.com/Rayhapetteri
Käyttäjän avatar
Räyhäkäs

ViestiKirjoittaja Bf109 » Su Marras 29, 2009 12:09 am

Tällä hetkellä on 10. Ollut enemmänkin, mutta olen harventanut kun on tuntunut ettei joku piippu saa ollenkaan "ajoaikaa". Ovat jaoteltu enemmän ja vahemmän loogisesti erityylisille tupakeille paitsi yksi joka on vielä korkkaamaton. Alkuperämaat ovat Englannista, Italiasta, Tanskasta ja Irlannista, eli mitään erikoissuosikkia ei ole päässyt syntymään.

Määrä on mielestäni ihan vitusti kun en jaksa joka päivä poltella (vaikka joskus 5 kopallista päivään mahtuukin). Mulla on tupannut käymään niin päin että isommissa piipuissa palaa vajaat kopalliset, eli kiinnostus on siirtymässä enemmän pienempien piippujen suuntaan. Jos vaikka ehtisi useammin piipulle :)

Tällä hetkelllä käryttelen Il Ceppon ompussa viimeisiä purkinpohjalle jääneitä Lakeland Brownin murusia.
Jos olisin Lee Van Cleef, tuo kauhea mies
Aamukahvi ois musta, niin maineenikin
Maissipiippua suutelisin
Savut muilla maksattaisin
Käyttäjän avatar
Bf109

ViestiKirjoittaja Industry » Su Marras 29, 2009 7:23 pm

Minulla on kuusi piippua. Viisi briaria ja yksi merenvaha. Käyttöaste on tällä hetkellä 1-4 kopallista päivässä, 2-3 on aika tavallinen. Merenvaha on näistä suurin, ja se onkin lähinnä iltapiippu. Nyt on ollut suhteellisen vähätuulisia lämpimähköjä iltoja niin että on voinut ilman sormien kohmettumista sitäkin ulkona poltella.
Industry

ViestiKirjoittaja Rike » La Joulu 05, 2009 4:28 am

Tällä hetkellä 11 briaria,1 koivupahkasta itse tehty(toimii/käytössä) sekä uutukainen,ensimmäinen maissari.
Rike

ViestiKirjoittaja daniel » Ti Joulu 08, 2009 9:34 pm

öh,
näin äkkiseltään laskettuna siinä 33 plus maissari,
noin puolet on oma tekemiä. oh, unohtui cavicchi, mastro de paja ja yksi savinelli jotka on laatikoissa.
ja vielä pari taitaa olla taskussa. jossakin piilossa pitäisi olla peten 314 ja joku never heard prince.
ah, onneksi saan kunnon telineen kohta valmiiksi, täytyy kaivaa kaikki aarteet esiin.
ei niitä kyllä oikeasti voi olla noin paljon.. ei...
ainiin, big benin pipo unohtui.. menee ihan sekaisin.
canaliscarpi.blgspt
Käyttäjän avatar
daniel

ViestiKirjoittaja Räyhäkäs » Su Tammi 03, 2010 1:20 pm

Kannattaa välillä siivota. Löytyy kaikkea jännää, esimerkiksi piippuja. Tämänhetkinen saldo on 11 briaaria, 3 maissaria, vesipiippu ja 3 koriste-esineenä olevaa vanhempaa isoa piippua.

Taidanpa laittaa piipun palamaan kun sain kaikki piiput telineeseen. :piippu:
"Kansanterveyskeskustelun nykylinja alkaa muistuttaa erään rotuopin ja alastonvoimistelun nimiin vannoneen valtion linjauksia."

http://ruokaa-ja-muutakin.blogspot.com
http://twitter.com/Rayhapetteri
Käyttäjän avatar
Räyhäkäs

ViestiKirjoittaja Herkuttelija » Pe Tammi 15, 2010 3:18 pm

Meikäpojan piiput. Sikaritalosta ostetut.
ylhäältä alas.
Savinelli Capitol
Amanita Väinö Tanner 3
Lorenzo Spitfire
DR- Hardy
Amanita Väinö Tanner 6

http://img524.imageshack.us/img524/5061/dscn0055u.jpg
Viimeksi muokannut Herkuttelija päivämäärä Pe Tammi 15, 2010 3:36 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei savua ilman tulta.
Käyttäjän avatar
Herkuttelija

ViestiKirjoittaja Perttuli » Pe Tammi 15, 2010 3:35 pm

Laitetaas nyt kuva omistakin piipuista. Suurin osa on löytöjä From Ebay mutta mukana on pari ihan laadukastakin kapinetta. Ne rumimmat on jo laitettu lihoiksi tai myyty eteenpäin.

http://www.facebook.com/photo.php?pid=1 ... 1225868533
Ei pohojalaasetkaa täyrellisiä oo-Meiltä puuttuu heikkouret
Perttuli

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Puhetta piipuista