Uuden Petersonin kauhea maku.....

Piipun ystävien oma foorumi.

Valvoja: Lasse

Uuden Petersonin kauhea maku.....

ViestiKirjoittaja Ranki » Ma Marras 06, 2017 6:17 pm

Ostin uuden Petersonin systeemin jota olen yrittänyt sisäänpoltella. Maku oli alkujaan täysin sietämätön ja ajattelinkin tuon johtuvan tupakasta joten testasin muutamaakin eri makua, samalla lopputuloksella. Lopuksi päädyin hiomaan tuon piippupesän puhtaaksi ”esikarstoituksesta” ja laitoin yön yli konjakkitupon piippuun sekä putsailin kaikki mitä vain pystyin. Hissukseen poltellut joku 4-5 kertaa tämän jälkeen. Edelleenkin kaikki tupakat maistuu samalta ja hirveältä.

Pitäisikö tuota sisäänpolttoa jatkaa edelleen vai olisiko jotain vippaskonsteja tarjolla ?
Ranki

Re: Uuden Petersonin kauhea maku.....

ViestiKirjoittaja Pekonini » Ma Marras 06, 2017 7:44 pm

Itsellä tulee mieleen ensimmäisenä että putsaukseen käytetty viina on ehkä liian laimeaa. Itse putsailen 80-prosenttisella ja tulos on sillä paljon parempi kuin miedommilla. Kyse kun voi olla siitä että piipun pintakäsittelyyn käytettyä väriainetta ja vahaa on joissakin uusissa piipuissa pesän sisäpuolellakin jonkun verran. Tämän takia itse olen ostanut vain sellaisia piippuja uutena joissa pesä on luontaisessa tilassa, eli mutuilua tämä on kun ainut Peterson joka mulla on, on ollut jo valmiiksi käytetty.
Käyttäjän avatar
Pekonini

ViestiKirjoittaja Ranki » Ma Marras 06, 2017 11:21 pm

Ranki kirjoitti:Ostin uuden Petersonin systeemin jota olen yrittänyt sisäänpoltella. Maku oli alkujaan täysin sietämätön ja ajattelinkin tuon johtuvan tupakasta joten testasin muutamaakin eri makua, samalla lopputuloksella. Lopuksi päädyin hiomaan tuon piippupesän puhtaaksi ”esikarstoituksesta” ja laitoin yön yli konjakkitupon piippuun sekä putsailin kaikki mitä vain pystyin. Hissukseen poltellut joku 4-5 kertaa tämän jälkeen. Edelleenkin kaikki tupakat maistuu samalta ja hirveältä.

Pitäisikö tuota sisäänpolttoa jatkaa edelleen vai olisiko jotain vippaskonsteja tarjolla ?

Kiitokset :) Täytyypä koittaa 80% strohhilla putsata ja jättää se hautumaa, ei tuo pahemmaksi tuskin voi muuttua. :yrjo:
Ranki

ViestiKirjoittaja Pekonini » Ke Marras 08, 2017 2:40 pm

Sellainenkin tuli foorumia kahlatessa mieleen, että lieneekö kyse vesilasilla maalatusta pesästä? Tässä keskustelussa siis on käsitelty tuota esihiillyttämistä, eli se alkukarsta kun pitää jollain kiinnittää pesään niin tuo natriumsilikaattihan toimii sellaisena. Mututuntumalla tämäkin, sillä en tiedä miltä vesilasi maistuu piipussa. Joskus lapsena kun nuolaisin vesilasipalaa luullessani sitä jääksi niin aika jyrkän suolaiselta ja joltakin muulta kemikaalilta sen muistan maistuneen.
Käyttäjän avatar
Pekonini

ViestiKirjoittaja Ranki » Su Marras 12, 2017 12:52 am

Pikkuhiljaa on piippu alkanut maistumaan hyvältä ja eri tupakatkin maistuu kuten pitää. Varmasti jokin petsaus oli tuohon pesään jäänyt tai vastaavaa ja nyt palanut pois sekä jäänyt karstakerroksen alle :D :piippu:
Ranki

ViestiKirjoittaja woolybully » La Marras 25, 2017 9:36 pm

Vannoutuneena Petersonistina voin vahvistaa, että niissä sisäänpoltto kestää melko kauan. Joku on joskus sanonut, että on hyvän piipun merkki, ettei pesää ole tehtaalla esivalmisteltu. Hinnan lisäksi Petejen pitkä miinus on juuri tuo uuden piipun maku.
Käyttäjän avatar
woolybully

Palaa alueelle Puhetta piipuista