Miksi vain helsinki?

Valvoja: Lasse

Miksi vain helsinki?

ViestiKirjoittaja UrbanKinox » Ke Helmi 18, 2009 2:05 pm

Onko mitään saumaa saada sikri puotia pystyyn tänne keskemmälle Suomea?

Tampere kun on turun ohella hyvä paikka lähteä vetämään "erikoistuote" putiikkia.

on toki täällä sikarin myyjiä, valikoima on yksitoikkoinen Cohiba/Monte... ketuttaa kun pitää ostaa "sikaasäkissä" postipakettina.. kun ei kaikista tuotteista ole edes kappale kuvaa, taikka kunnon tuote-esittelyä.

Terveisin:
- Niko
Käyttäjän avatar
UrbanKinox

Re: Miksi vain helsinki?

ViestiKirjoittaja mto » Ke Helmi 18, 2009 3:16 pm

perusta itse?
toimittaahan sikaritalo postitse tavaraa ympäri suomen. veikkaan vaan ettei sikaripuljun pitäminen pystyssä ole kannattavaa pienemmissä kaupungeissa..
Nuoresta alkoholistista, vanhaksi alkoholistiksi..
Käyttäjän avatar
mto

ViestiKirjoittaja Pikku-MiCi » Ke Helmi 18, 2009 5:59 pm

UrbanKinox kirjoitti:Onko mitään saumaa saada sikri puotia pystyyn tänne keskemmälle Suomea?

Tampere kun on turun ohella hyvä paikka lähteä vetämään "erikoistuote" putiikkia.

on toki täällä sikarin myyjiä, valikoima on yksitoikkoinen Cohiba/Monte... ketuttaa kun pitää ostaa "sikaasäkissä" postipakettina.. kun ei kaikista tuotteista ole edes kappale kuvaa, taikka kunnon tuote-esittelyä.

Terveisin:
- Niko

Mä olen kanssa samaa mieltä, että jos itse perustaa niin sillonhan sen saa just sinne, minne haluu. Tosiaan ei taitais näillä leveysasteilla olla kauppa niin kovaa, että pidemmän päälle kannattavaa ois muuten kun harrastemielessä putiikkia pitää yllä.
Käyttäjän avatar
Pikku-MiCi

ViestiKirjoittaja Airo » Ke Helmi 18, 2009 7:34 pm

Eipä se pienellä paikkaa kannata. Harmittaa se itseäkin kun ei täällä Etelä-Pohjanmaan suunnalla moista putiikkia ole, mutta toisaalta kun miettii sikaritalon kattavan valikoiman ja erinomaisen palvelun niin eipä tuo nyt niin vakavaa ole. Suuremmaksi ongelmaksi näen jonkinlaisen sikariclubin/kerhon puuttumisen, kun ei tuttavissakaan sikarin ystäviä pahemmin ole.
Airo

ViestiKirjoittaja Pikku-MiCi » Ke Helmi 18, 2009 8:07 pm

Airo kirjoitti:Eipä se pienellä paikkaa kannata. Harmittaa se itseäkin kun ei täällä Etelä-Pohjanmaan suunnalla moista putiikkia ole, mutta toisaalta kun miettii sikaritalon kattavan valikoiman ja erinomaisen palvelun niin eipä tuo nyt niin vakavaa ole. Suuremmaksi ongelmaksi näen jonkinlaisen sikariclubin/kerhon puuttumisen, kun ei tuttavissakaan sikarin ystäviä pahemmin ole.

Aina sellasen klubin voi perustaa...niinkun nyt saimme sovittua Jyväskylään piipputreffit. Saattahan se olla, ettei osanottajajoukko ole suurilukuinen, mutta sanotaanhan sitä, että penni on miljoonan alku, eli jos meitä nyt tulee vaikka 3 niin seuraavalla kerralla väkeä saattaa olla jo enemmän. Sillä ainakin minä olisin valmis siihen, että Jyväskylässä tehtäisiin ihan tapa piipputreffien merkeissä, vaikka kerran kuussa tai joka toinen kuukausi.
Käyttäjän avatar
Pikku-MiCi

ViestiKirjoittaja UrbanKinox » To Helmi 19, 2009 11:08 am

onhan se omanpuljun pystyttäminen ratkaisu kaikkeen mutta jos niinku konkurssia yrittää niin oma sikarikauppa on hyvä alku x]

Taas jos tunnettu liike laajentaa toimiaan toiseen suurkaupunkiin niin riskit ei ole niin suuria. jos kauppa ei käy niin pistää uuden putiikin oveen vaan lapun ja jatkaa toimintaansa vanhalla mallilla.

Aina saa toivoa parempaa :wink:
Käyttäjän avatar
UrbanKinox

ViestiKirjoittaja TexasPK » To Helmi 19, 2009 12:37 pm

UrbanKinox kirjoitti:Tampere kun on turun ohella hyvä paikka lähteä vetämään "erikoistuote" putiikkia.

on toki täällä sikarin myyjiä, valikoima on yksitoikkoinen Cohiba/Monte...

Tampereella tilanne on kuitenkin ihan hyvä verrattuna moneen moneen muuhun kylään, Mansessa sentään ostopaikkoja on useita. Itse olen Tampereella ostanut sikareita kolmesta eri paikasta. Valikoimissa toki on parantamisen varaa, mutta siitähän voisi antaa palautettta niille myyjille.
Why stop now, just when I'm hating it?
- Marvin the Paranoid Android
Käyttäjän avatar
TexasPK

ViestiKirjoittaja UrbanKinox » To Helmi 19, 2009 2:00 pm

juu kyllähän niitä sikareita saa tampereelta joistain puodeista.

kävin gastrossa kerran kattomassa.. sielä on komiasti läntättynä 5000 sikaria yhteen kaappiin.. sieltä yritin bongata sormuksen värin perusteella jotain :lol:

taitaa nuo viimesetkin kulmakuppila kauppiaat kohta jo lopettaa kun asiakas ostaa sikarin ja menee viereisen pubin terassille sitä polttamaan..
Näin minä ainakin toimin...
Käyttäjän avatar
UrbanKinox

ViestiKirjoittaja Airo » To Helmi 19, 2009 3:08 pm

UrbanKinox kirjoitti:taitaa nuo viimesetkin kulmakuppila kauppiaat kohta jo lopettaa kun asiakas ostaa sikarin ja menee viereisen pubin terassille sitä polttamaan..
Näin minä ainakin toimin...

Niin sehän siinä taitaa vastaan tulla. Ja harva niitä enää edes ostaa, kun pitäisi lähteä muualle polttelemaan. Moni on varmasti "jälkiruokasikarin" saattanut ravintolan pienestä humidorista ostaa, vaan harvempi taitaa nyt ostaa kun pitää muualle lähteä polttelemaan.
Airo

ViestiKirjoittaja jpop » To Maalis 26, 2009 2:28 pm

UrbanKinox kirjoitti:juu kyllähän niitä sikareita saa tampereelta joistain puodeista.
...taitaa nuo viimesetkin kulmakuppila kauppiaat kohta jo lopettaa...

Siltä se on tosiaan vaikuttanut Tampereella jo jonkin aikaa. Samoin valikoimat ovat joka kerta heikemmät, kun niitä käy katsomassa. Kaveri totesi jossain välissä, että "sulla taitaa olla tällä hetkellä Tampereen alueen laajin sikarivalikoima". Väitteen paikkansapitävyyteen en ota kantaa, mutta lausunto heijastaa kyllä valitettavaa totuutta.
jpop

ViestiKirjoittaja UrbanKinox » Ma Maalis 30, 2009 8:43 am

Näin se menee.

Kyllähän tässä foorumiakin lueskellessa tuntuu että Tampereella on kumminkin sikari väkeä jonkin verran.

Olisi kyl aika suuri riski laittaa sikarien erikoisliikettä pystyyn yksityisenä :S
Tosin eipä niitä enää talviaikaan osta kukaan kun ei oikein voi polttaa... Näinköhän lähtee jakoon erikois lupia ravintoloille talvella.. tai sitten lappuliisa on onnesta soikeena kun saa jakaa huomautuksia ja varotuksia ravintoloille kun joku kantaa tuoppinsa tupakka koppiin....
Käyttäjän avatar
UrbanKinox

Palaa alueelle Uutiset ja palaute ja parannusehdotukset