Rauha humidorissa, sielussa sekä ehdotus

Valvoja: Lasse

Rauha humidorissa, sielussa sekä ehdotus

ViestiKirjoittaja Warrior » Ti Maalis 07, 2006 5:22 pm

Kotiovelle tuodut sikarit ovat lämmittäneet mieleni ja "Kansainvälinen sikariopaskin" on suomeksi, tästäpä siis ruusuja. "Sikari"-teoksen kuvakavalkadi on muuten todella komeaa katsottavaa ja "Kansainvälisen sikarioppaan" pistetyskaava on mielestäni aika nerokas.

Olen tässä miettinyt yhtä ehdotusta. Voisiko keskustelupalstalle panna pari aihetta naisille, jotka ovat löytäneet sikarin. Olisi mukava saada asioihin naisnäkökulmaa. Ei niiden aiheiden tarvitsisi olla suljettu miehiltäkään.
Käyttäjän avatar
Warrior

ViestiKirjoittaja Poika-78 » To Tammi 25, 2007 1:14 pm

Hyvä ajatus. Usein naisten ja miesten maut ja mielipiteethän eroavat toisistaan kuin yö ja päivä ja olisi tosi mukavaa lukea naispuolisten kommentteja eri sikareista ja esim. mitä juomia he sikareiden kanssa nauttivat :bisse:
-Siggelt sigge maistuva-
Käyttäjän avatar
Poika-78

Re: Rauha humidorissa, sielussa sekä ehdotus

ViestiKirjoittaja Aapo » To Tammi 25, 2007 4:20 pm

Warrior kirjoitti:Olen tässä miettinyt yhtä ehdotusta. Voisiko keskustelupalstalle panna pari aihetta naisille, jotka ovat löytäneet sikarin. Olisi mukava saada asioihin naisnäkökulmaa. Ei niiden aiheiden tarvitsisi olla suljettu miehiltäkään.

No huhhes! Warrior pysyköön lestissään! :wink:

Eimutjoo, hyvä ehdotus, mut pannaan se sit sillai, et vaan naiset voi sinne kirjottaa. Miekkoset saa vaan lukea. Ja äijille sit sellanen osasto missä saavat puida mitä mimmit on siellä toisaalla sanailleet. Tietstikään naisilla ei sitte o mitään asiaa olla äänessä tällä toisella voorumilla.

Jeps, jeps, ja maailma pelastuu! :D
Käyttäjän avatar
Aapo

ViestiKirjoittaja Poika-78 » To Tammi 25, 2007 4:26 pm

Jeps. Ymmärsit asian varmaan tahallaan väärin, otaksun :wink:

Perustetaan Ovarium-Osio, jossa naiset voivat vittuilla miehille, kuinka tyhmää tämä sikarin polttelu on. Siis jos ei satu olemaan kotona munasarjoja :urpo2:

No niin... Menee levotomaksi :oops:
-Siggelt sigge maistuva-
Käyttäjän avatar
Poika-78

ViestiKirjoittaja Poro- » To Tammi 25, 2007 4:33 pm

Huonot jutut ovat sikarin puutetta!
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja Poika-78 » Pe Tammi 26, 2007 10:16 am

Joup. Näin se on.Onneksi tänään muistin töihin ottaa R&Y no.3 tuboksen. Kolmen aikaan pölli syttyy ja tee alkaa virtaamaan. :piippu:
-Siggelt sigge maistuva-
Käyttäjän avatar
Poika-78

ViestiKirjoittaja Poro- » La Tammi 27, 2007 10:56 am

Mielestäni sikarien verotus on tällähetkellä aivan järkyttävällä tasolla. Tähän tarvittaisiin kansalaisaktivismia jotta päättäjille saataisiin viesti tupakkakauppiaiden "veroahdingosta" verrattuna muihin euroopan maihin.

Olisi huomattavasti fiksumpaa tiputtaa veroa ja saada rahat pysymään suomalaisten kauppiaiden kätösissä ja täten lisätä työllisyyttä, kuin pitää itsepintaisesti kiinni nykyisestä verotasosta ja hassata rahat ulkomaille.
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja Emppu » La Tammi 27, 2007 12:04 pm

sikaritalo kirjoitti:Minulla ei ole minkäänlaista käsitystä, kuinka suuri osa tämän foorumin kirjottajista on varsinaisesti Sikaritalon asiakkaita. Ikuisena pessimistinä veikkaan 5-10 %.
Kai L

Minä ainakin olen asiakas :D On tullut tilailtua sikareita ja tarpeistoa
Käyttäjän avatar
Emppu

Re: Rauha humidorissa, sielussa sekä ehdotus

ViestiKirjoittaja JSP » La Tammi 27, 2007 11:36 pm

Warrior kirjoitti:.

Olen tässä miettinyt yhtä ehdotusta. Voisiko keskustelupalstalle panna pari aihetta naisille, jotka ovat löytäneet sikarin. Olisi mukava saada asioihin naisnäkökulmaa. Ei niiden aiheiden tarvitsisi olla suljettu miehiltäkään.

Miten sikarin poltossa voi olla erillistä naisnäkökulmaa? Minä hölmö luulin, että makuaisti on kaikille sama sukupuolesta riippumatta. Vai onko tämä vain patriaakalinen harha?

Pankaas tytöt itse ne aiheet keskusteluun. Vaikea meidän poikien on keksiä niitä naisnäkökulmia. Warrior. pallo on sulla.
JSP

ViestiKirjoittaja jpop » La Tammi 27, 2007 11:59 pm

Warrior epäilemättä tarkoitti pyynnössään naispuolisille sikarin polttajille suunnattua keskustelualuetta, eikä vain joitakin aiheita. Olisi todellakin mukavaa saada tännekin hieman monipuolisemmin ihmisiä ja näkemyksiä. Maantieteellisesti ja iän puolesta jakauma näyttää ihan kohtuullisen hyvältä, mutta kyllähän täällä on monessa mielessä melko homogeenista porukkaa ja keskustelu on ehkä vähän "äijämäistä" ;) Tässä mielessä ehdotetun kaltaiset keskustelualueet voisivat mahdollisesti palvella ihan hyvin. Potentiaalisena vaaranahan tässä mahdollisesti olisi, että uusien keskustelualueiden generoinnille ei näkyisi loppua.

... no - tämä nyt näyttää olevan minun puolestani taas tällaista jorinaa, jossa ei taida olla päätä eikä häntää. Toivottavasti ymmärsitte, mitä tarkoitin, koska minä en ...
jpop

ViestiKirjoittaja JSP » Su Tammi 28, 2007 12:32 am

jpop kirjoitti:Warrior epäilemättä tarkoitti pyynnössään naispuolisille sikarin polttajille suunnattua keskustelualuetta, eikä vain joitakin aiheita. Olisi todellakin mukavaa saada tännekin hieman monipuolisemmin ihmisiä ja näkemyksiä. Maantieteellisesti ja iän puolesta jakauma näyttää ihan kohtuullisen hyvältä, mutta kyllähän täällä on monessa mielessä melko homogeenista porukkaa ja keskustelu on ehkä vähän "äijämäistä" ;) Tässä mielessä ehdotetun kaltaiset keskustelualueet voisivat mahdollisesti palvella ihan hyvin. Potentiaalisena vaaranahan tässä mahdollisesti olisi, että uusien keskustelualueiden generoinnille ei näkyisi loppua.

... no - tämä nyt näyttää olevan minun puolestani taas tällaista jorinaa, jossa ei taida olla päätä eikä häntää. Toivottavasti ymmärsitte, mitä tarkoitin, koska minä en ...

Miksi ihmeessä pitäisi olla jotain nais-sikaristit aluetta? Eihän mihinkään saada mitään uutta näkökulmaa jos naiset olisivat omalla alueellaan. Jos nykyiset keskustelut eivät kelpaa ja naiset pitävät niitä liian äijämäisinä (hah, tällä saitilla) niin tehköön itse jotain. Aloittakoon naisia kiinnostavista asioista keskuskusteluja ja pistäköön olemassaoleviin sitä haluttua nais-näkökulmaa.

Warriorkin on ikävä kyllä ollut hiljaa viime aikoina. Odottaako hän, että pojat hoitaa homman? :D
JSP

ViestiKirjoittaja jpop » Su Tammi 28, 2007 12:49 am

Asiaan voi toki suhtautua noinkin... Tai sitten voisi ehkä ajatella kyseisen kaltaisia keskustelualueita (jotka eivät _tietenkään_ ole mitenkään suljettuja) kädenojennuksena ja tervetulotoivotuksena. Mene ja tiedä, mutta töykeys ei ainakaan auta.
jpop

ViestiKirjoittaja Jakke-Setä » Su Tammi 28, 2007 8:09 am

Luulenpa, että tälle foorumille kotiutumisen kynnys on naisille melkoisen korkea, ja sitä pitäisi jotenkin koettaa alentaa. Kuten kauppias itsekin tuossa aiemmin totesi, on Sikaritalon asiakkaissa runsaasti naisia. Moni lienee ainakin käynyt vilkaisemassa foorumia, ja joitakin on varmasti jopa rekisteröitynyt. Puheenvuoroja ei tunnu käyttävän kuin Warrior, joka on epätyypillisen tottunut äijäporukoihin. Saman karaistumisasteen vaatimiseen muiltakin sikareista nauttivilta naisilta en näe muuta syytä kuin halu pitää foorumi selvästi miesvaltaisena. Pitävätköhän jotkut tätä keskustelupalstaa epävirallisesti jonkinlaisena herrain kerhona, jonne tullaan naisista eroon päästäkseen? :? Silloin voisi ehdotusta perustaa naispainotteinen keskustelualue pitää uhkaavana, toki.

Mutta eihän tämä ole sellainen paikka. Täältä suorastaan puuttuu naisia. Älkää äijät hötkyilkö, ei tässä olla mitään pilaamassa.
-J-
Käyttäjän avatar
Jakke-Setä

ViestiKirjoittaja Blindman » Su Tammi 28, 2007 11:04 am

Omasta mielestäni tämä otsikko olisi saanut jäädä kirjoittamatta. Taitaa olla jopa niin, että tämä vastauskin olisi saanut jäädä sormenpäille. Jeh, en kommentoikkaan. Huh -> viuh!
Menen aina sieltä mistä aita on matalalin, kestäisi siinä sitten kuinka kauan tahansa.
Käyttäjän avatar
Blindman

ViestiKirjoittaja JSP » Su Tammi 28, 2007 2:17 pm

jpop kirjoitti:Asiaan voi toki suhtautua noinkin... Tai sitten voisi ehkä ajatella kyseisen kaltaisia keskustelualueita (jotka eivät _tietenkään_ ole mitenkään suljettuja) kädenojennuksena ja tervetulotoivotuksena. Mene ja tiedä, mutta töykeys ei ainakaan auta.

No jopas. Tarkoitatko, että vastaukseni oli töykeä? Mielestäni perustelin kantani. En vain käsitä miksi täällä pitäisi olla erillistä naisten-osastoa varsinkaan kun keskustelu ei niin järin vilkasta ole muutenkaan.

Harvemmalla harrastussaitilla on sukupuoliin jaoteltuja osastoja (äkkiseltään en muista yhtään). En edelleenkään ymmärrä miten jalkovälin varusteet vaikuttavat sikarin/piipun polttoon tai kirjoitteluun kyseisestä aiheesta (unohdetaan se ns. Clinton-dippaus). Jos jollain on parenpaa tietoa niin kuulisin sen mielelläni.

En missään nimessä vastusta naisten tuloa foorumille, päin vastoin. Mutta vähentäisikö uudelle tulijalle foorumin "herra-kerho" vaikutelmaa se, että naisille olisi oma osastonsa?
JSP

Seuraava

Palaa alueelle Uutiset ja palaute ja parannusehdotukset