Pikahiilet

Pulputi pulputi, vesipiippuvihjeet ja keskustelu löytyy täältä.

Valvoja: Lasse

Pikahiilet

ViestiKirjoittaja Rotten » Ke Tammi 07, 2009 12:34 am

Hyvät kanssapulputtajat!

Millaisia hiiliä käytätte vesipiiputellessanne? Ostin vajaa vuosi sitten töölön sikarikaupasta normaaleja hiiliä niiden pienemmän koon vuoksi. Hiilet piti sytyttää kaasupolttimella, mutta sytyttyään ne paloivat varsin kuumana ja todella pitkään. Hiilien merkki oli A:lla alkava ja paketti oli sininen. Kun viimeksi kävin sikarikaupassa sain kuulla surukseni, että he eivät enää tuo maahan kyseisiä hiiliä niiden vähäisen kysynnän vuoksi.

Olen yrittänyt poltella pikahiilien kanssa, mutta ne eivät pala lähellekään yhtä pitkään ja niiden kanssa tupakan maku on todella vaisu ja useasti hiili maistuu inhottavasti läpi. Piippuni on todella pieni (alle 20cm), mutta olen saanut siitä paremmat savut ja maut kuin yhdestäkään isommasta piipusta, eli tässä lajissa koolla ei todellakaan ole merkitystä! :wink: Normihiilillä polttelin isommankin piipun kanssa ilman ongelmia, mutta pikahiilet pilaavat vain nautinnon ja saavat mielen äreäksi.

Kysynkin, tietääkö kukaan mistä voisin vielä saada näitä mainioita hiiliä, tai muita hyväksi todettuja normihiiliä? Teenkö pikahiilien kanssa jotain väärin? Käytättekö itse normi- vai pikahiiliä poltellessanne?
Rotten

Re: Pikahiilet

ViestiKirjoittaja Lasse » Ke Tammi 07, 2009 1:02 pm

Tervehdys,

ongelmana kookoshiilien kanssa oli niiden vähäinen kysyntä myös Saksassa, jolloin valmistuttaja jätti sen pois listoiltaan. Sytyttämisen vaiva on "luomuhiilien" kanssa moninkertainen verrattuna pikahiileen, mutta itse arvostin pitkää kestoa ja juuri sitä luomufiilistä. Otamme luonnonhiilet valikoimiin heti kun se on mahdollista. :sigge:
Käyttäjän avatar
Lasse
Moderaattori

ViestiKirjoittaja _-Empty_Slot-_ » Pe Maalis 20, 2009 3:54 pm

Tarviiko noita pikahiiliä liekittää kauankin? ostin piipun egyptistä ja samalla noita pikahiiliä. Ongelmana on se että en saa savua muodostumaan kunnolla. olen monet ohjevideot jo katsonut enkä keksi muuta selitystä ongelmaani kun sen ettei hiili ole tarpeeksi kuuma.
"What is the difference between a $10 and a $2 cigar? Eight bucks."
Käyttäjän avatar
_-Empty_Slot-_

ViestiKirjoittaja Lasse » La Maalis 21, 2009 9:50 am

Pikahiili syttyy yleensä varsin nopeasti, ainakin torchilla. Palaa loppuun myöskin aika nopeasti jos remmissä on useampi piiputtelija.
Käyttäjän avatar
Lasse
Moderaattori

ViestiKirjoittaja _-Empty_Slot-_ » Ma Huhti 06, 2009 2:04 pm

Löyty vastaus ongelmaan. Hiilet olivat liian isoina palasina jolloin eivät palaneet kunnolla ja tarpeeksi kuumana. nyt pitäisi ostaa kunnon poltin jolla nuo hiilet saisi nopeasti palamaan kunnolla. olisiko tietoa mistä tuollaisia saisi halvalla kunnollista (jos se yhdistelmä onkaan ikinä mahdollinen=) )?
"What is the difference between a $10 and a $2 cigar? Eight bucks."
Käyttäjän avatar
_-Empty_Slot-_

ViestiKirjoittaja Lasse » Ti Huhti 07, 2009 7:35 am

http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?cPath=24&products_id=833

Tuolla olen itse sytytellyt; plussaa hinta, miinusta kaasun kulutus...
Käyttäjän avatar
Lasse
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Rotten » La Huhti 18, 2009 12:09 am

Muistaisikohan joku minkä merkkisiä olivat nämä luonnonhiilet joita Töölön sikarikaupassakin myytiin? Paketti oli sininen ja merkki alkoi A:lla, mutta enempää en muista. Jos niitä jostain päin maailmaa vielä löytyisi.
Rotten

ViestiKirjoittaja Lasse » Ma Huhti 20, 2009 8:35 am

Angelo.
Käyttäjän avatar
Lasse
Moderaattori

Palaa alueelle Vesipiippu