Vesipiipun puhdistus

Pulputi pulputi, vesipiippuvihjeet ja keskustelu löytyy täältä.

Valvoja: Lasse

Vesipiipun puhdistus

ViestiKirjoittaja Anshie » Pe Joulu 14, 2007 4:29 pm

Hei,
hankin vähän aikaa sitten itselleni suuren ja mahtavan vesipiipun, josta on jo ollut paljon iloa :) Minua kuitenkin mietityttää piipun puhdistus, eli kuinka usein ja miten tämä tulisi hoitaa? Nyt olen puhdistanut piippua melko hajamielisesti, eli veden toki kaatanut pois aina polttelun jälkeen, mutta muita ostia tiskannut/ huuhtonut aina muistaessani.

Olisiko näitä osia hyvä puhdistaa joka kerran jälkeen? Voiko esimerkiksi letkua millään tavoin puhdistaa, vai pitäisikö se vain vaihtaa tasaisin väliajoin?

Kiitoksia vastauksista!
Anshie

Re: Vesipiipun puhdistus

ViestiKirjoittaja JSP » Ma Joulu 24, 2007 4:36 am

Anshie kirjoitti:Hei,
hankin vähän aikaa sitten itselleni suuren ja mahtavan vesipiipun, josta on jo ollut paljon iloa :) Minua kuitenkin mietityttää piipun puhdistus, eli kuinka usein ja miten tämä tulisi hoitaa? Nyt olen puhdistanut piippua melko hajamielisesti, eli veden toki kaatanut pois aina polttelun jälkeen, mutta muita ostia tiskannut/ huuhtonut aina muistaessani.

Olisiko näitä osia hyvä puhdistaa joka kerran jälkeen? Voiko esimerkiksi letkua millään tavoin puhdistaa, vai pitäisikö se vain vaihtaa tasaisin väliajoin?

Kiitoksia vastauksista!

Sikaritalo OHOI! Vastatkaa ihmeessä kysymyksiin jos näitä vesipiippuja aiotte myydä. Miten tuota vesipiippua oikein huolletaan?
JSP

ViestiKirjoittaja Lasse » Ma Joulu 24, 2007 1:43 pm

Tervehdys,

itse olen tiskannut maljan sekä savipesän joko käsin tai koneessa, ja varren pulloharjalla tai rassilla. Koitan tehdä puhdistukset joka käytön jälkeen, ainakin savipesä ja malja kannattaa putsata joka kerta, koska ne alkavat haista ikävästi. Letkua tulee puhdisteltua vähän harvemmin, sitä olen rassannut letkurassilla (pulloharjakin varmaan käy).

Pahoittelen, että kysymys oli jäänyt vastaamatta, jatkossa kiirellisemmät kysymykset kannattaa laittaa suoraan Sikaritalon s-postiin, keskustelupalsta on jäänyt hieman joulukiireiden jalkoihin.

Jouluja,
Lasse :piippu: :piippu:
Käyttäjän avatar
Lasse
Moderaattori

ViestiKirjoittaja drinkalot » Ti Huhti 16, 2013 7:02 pm

Mulla oli tuo vesipiippu käyttänättä melkein vuoden. Viime lauantaina kiskastiin pesällinen ja jotenkin tuntui olevan kova vastus. Paikallistin sen letkuun. Ei ole tukossa, mutta ei kyllä ilma kulje niinkuin tyhjässä letkussa kuuluisi. Koitin huuhdella ja sieltä tulikin jotain mustaa kovaa paskaa. Ei kuitenkaan kokonaan auennut. Hapertuuko nuo letkut käyttämättömänä? Ei kyllä edellisestä piipusta tuollasta tullut... :shock:
Hasta la Victoria Siempre!
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja Tomassino » To Huhti 18, 2013 2:41 pm

drinkalot kirjoitti:Mulla oli tuo vesipiippu käyttänättä melkein vuoden. Viime lauantaina kiskastiin pesällinen ja jotenkin tuntui olevan kova vastus. Paikallistin sen letkuun. Ei ole tukossa, mutta ei kyllä ilma kulje niinkuin tyhjässä letkussa kuuluisi. Koitin huuhdella ja sieltä tulikin jotain mustaa kovaa paskaa. Ei kuitenkaan kokonaan auennut. Hapertuuko nuo letkut käyttämättömänä? Ei kyllä edellisestä piipusta tuollasta tullut... :shock:

Ne ovat varmaan palasia sun pikimustista keuhkoistasi... :lol:
Kuva
*Vitolakritiikin lyyrinen Rocco*
Käyttäjän avatar
Tomassino

ViestiKirjoittaja drinkalot » To Huhti 18, 2013 3:50 pm

Tomassino kirjoitti:
drinkalot kirjoitti:Mulla oli tuo vesipiippu käyttänättä melkein vuoden. Viime lauantaina kiskastiin pesällinen ja jotenkin tuntui olevan kova vastus. Paikallistin sen letkuun. Ei ole tukossa, mutta ei kyllä ilma kulje niinkuin tyhjässä letkussa kuuluisi. Koitin huuhdella ja sieltä tulikin jotain mustaa kovaa paskaa. Ei kuitenkaan kokonaan auennut. Hapertuuko nuo letkut käyttämättömänä? Ei kyllä edellisestä piipusta tuollasta tullut... :shock:

Ne ovat varmaan palasia sun pikimustista keuhkoistasi... :lol:

Jos olis niin ei niiden luulis siihen suuntaan liikkuvan. Olen ymmärtänyt vesipiipun polttamisen siten, että sitä letkua imetään... :shock:
Hasta la Victoria Siempre!
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja Tomassino » Pe Huhti 19, 2013 3:14 pm

Ahaa, no se selittää miksi en ole saanut savuja... :mrgreen:

(Tirsk.. jätkä imee letkua...)
Kuva
*Vitolakritiikin lyyrinen Rocco*
Käyttäjän avatar
Tomassino

Palaa alueelle Vesipiippu