Ei saakeli toukkia!!!?!

Sikari tukossa? Homeessa? Kuiva? Märkä? Rikki? Koira söi? Kysy täältä.

Valvoja: Lasse

Ei saakeli toukkia!!!?!

ViestiKirjoittaja rekola » Pe Kesä 02, 2006 10:49 am

Löysin juuri humidoristani pieniä noin puolen millin kokoisia toukantapaisia valkoisia otuksia. Ne näyttävät ikäänkuin siittiöiltä. En ollut pakastanut tämän humidorin sisältöä. Laitoin sikarit nyt heti pakkaseen. Mikä nyt neuvoksi? Voinkohan enää käyttää kyseistä humia ja sen kostuttimia. Tämä on ensimmäinen kerta kun itse törmään toukkiin koko sikariurani aikana.

Neuvoja otetaan vastaan mahdollisimman pian :!:
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja rekola » Pe Kesä 02, 2006 1:24 pm

Eivät ole muuten kai toukkia. näyttäisi siltä, että niillä on pienet jalat ja kaiken lisäksi ne liikkuvat suhteellisen nopeasti.
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja Arru » Pe Kesä 02, 2006 3:01 pm

Mä en osa muuta viisasta sanoa kun että tupakkakuoriaiset on alussa toukat... Tästä on ollut juttua http://amanita.fi/sikarifoorumi/viewtopic.php?t=26
Harmi juttu kyllä. :cry:
Käyttäjän avatar
Arru

ViestiKirjoittaja Sami » Pe Kesä 02, 2006 5:01 pm

rekola kirjoitti:Eivät ole muuten kai toukkia. näyttäisi siltä, että niillä on pienet jalat ja kaiken lisäksi ne liikkuvat suhteellisen nopeasti.

Sitten ei varmaankaan syytä huoleen. Kyseessä on varmaankin tupakkapölyä syövä kuoriainen, ei vahingoita itse sikaria.

Oon joskus melkein saanu slaagin, kun avasin humistani laatikon ja sikarit kuhisivat pieniä, aivan valkoisia kuoriaisia. Sikareissa ei ollut jälkeäkään kuoriaisten olemassaolosta.

Tupakkakuoriaisen toukka jättää erittäin siistin n. 1 mm halkaisijalta olevan pyöreän reiän. Josta ikävä kyllä löytyy kokemuksia.

Toivottavasti selviät säikähdyksellä!

Sami
Sami

ViestiKirjoittaja rekola » Pe Kesä 02, 2006 6:59 pm

Toivotaan näin.

Uskaltaakohan tuollaisia pöllejä polttaa joissa on ollut elämää :? :| :)

Sami muuten miten toimit elikkäs miten tyhjensit humin näistä pikku paskiaisista?
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja Sami » Pe Kesä 02, 2006 9:57 pm

"Uskaltaakohan tuollaisia pöllejä polttaa joissa on ollut elämää "

Joskus muutama vuosi sitten luin jonkun nauttivan pienistä poksahduksista, joita kuulee sikarin palaessa. Kyseinen henkilö veikkasi sikarin 'ääntelyn' olevan toukkien ja munien poksahtelua. Joskus olen poltellessani kuullut itsekin pientä risahtelua sikarista. Tuskin mitään haittaa. Ja saahan siinä vähän lihaisamman aromin :lol:

"Sami muuten miten toimit elikkäs miten tyhjensit humin näistä pikku paskiaisista?"

Taisin tuikata kyseisen laatikon pakkaseen pariksi päiväksi. Ei vaivannut enää ja kyseessä oli vain 1 laatikon 'saastunta'. Olen törmännyt samoihin kuoriasiin myöhemminkin, en enää reagoinut asiaan, muuten kuin tarkkailemalla pöllejä useammin ja mitään vahinkoa ei tapahtunut.

Sami
Sami

ViestiKirjoittaja MM » Pe Kesä 02, 2006 10:40 pm

Rafael Bernardon My Cigar Site sisältää kelpo informaatiota näistä ikävistä otuksista. Saitilla on jonkinlainen toukankin kuva. Itse en ole koskaan nähnyt toukkia, vain täysikokoisia kuoriaisia. Niiden kaivertamia reikiä kylläkin.

Yleisesti ottaen, no hätä. Sikarit ilmatiiviisti tuplamuovipussiin, vuorokaudeksi jääkaappiin, viikoksi pakastimeen, takaisin jääkaappiin ja vielä päiväksi pöydänkulmalle ennen pussista ottamista ja takaisin humiin laittamista. Näin olen itse tehnyt ja sikarit ovat ihan OK.
- MM
Käyttäjän avatar
MM

ViestiKirjoittaja rekola » La Kesä 03, 2006 12:56 pm

Katselin kyseistä sivua viimeksi heti kun olin huomannut onnettomuuden, mutta en saanut apua sieltä valitettavasti. :cry:

Jos tiedätte muita linkkejä mieluiten kuvallisia niin laittakaa.
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja Sami » La Kesä 03, 2006 1:46 pm

http://www.cigargroup.com/faq/#7.4

Tossa aika hyvä linkki. Muutenkin paljon luettavaa.

Sami
Sami

ViestiKirjoittaja rekola » La Kesä 03, 2006 2:12 pm

Arru kirjoitti:Mä en osa muuta viisasta sanoa kun että tupakkakuoriaiset on alussa toukat... Tästä on ollut juttua http://amanita.fi/sikarifoorumi/viewtopic.php?t=26
Harmi juttu kyllä. :cry:

WTF?

Kiitos Sami toi oli vähän kattavampi linkki tosiaan. Ei ne pienet kirput jota humissani tepasteli ollut kyllä varmaan mitään sukua Beetlelle. kun löytäs enemmän tekstii muista sikareita koluavista kiusankappaleista.
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja fotomik » Pe Marras 16, 2007 10:14 pm

Nyt muuten aika jännä juttu, näköhavainto on nyt minullakin noista pienistä (TOSI pienistä) valkoisista vipisteliköistä. Sain lahjoituksena erään Itä-Suomalaisen sikariniekan (ei tuttu täältä, mutta tuttu telkkarista) humista Cohiba Robustoksen, ja kattelin paria päivää myöhemmin, että jännä reikä tässä sikarissa, ja käänsin toisen puolen esiin niin siinähän se perkule vilisteli.

Ei kai sitä varsinaisesti kuoriaiseksi voinut sanoa, ja ehkä se reikäkin on enemmän mielikuvituksen tuotetta (tosin joku reikä siinä on), mutta siltikin meni pakkaseen kaikki 3 (oi aikoja) jäljellä olevaa pölliä. Nyt vähän jännittää, että mikä se oikein oli.

No tämmöstä tällä kertaa. Nyt on kaikki siket pakkasessa, ja saa ollakin, piippulinjallahan tässä on oltukin jonkin aikaa.
fotomik

ViestiKirjoittaja JSP » To Marras 29, 2007 10:56 pm

fotomik kirjoitti:
Ei kai sitä varsinaisesti kuoriaiseksi voinut sanoa, ja ehkä se reikäkin on enemmän mielikuvituksen tuotetta (tosin joku reikä siinä on), mutta siltikin meni pakkaseen kaikki 3 (oi aikoja) jäljellä olevaa pölliä. Nyt vähän jännittää, että mikä se oikein oli.

No tämmöstä tällä kertaa. Nyt on kaikki siket pakkasessa, ja saa ollakin, piippulinjallahan tässä on oltukin jonkin aikaa.

No onkos ne sigget vielä siellä pakkasessa vai saitkos ne syöpäläiset tuhottua?
JSP

ViestiKirjoittaja mto » Ti Tammi 08, 2008 6:05 pm

Mää löysin tänään kahesta laatikosta hometta sekä toisesta tuollaisia valkoisia vikkelästi liikkuvia möllejä muutaman.. meni sitte pakastukseen kummankin laatikon sikarit. Tarkastellaan tilannetta..

Hävikkiä 1 sikari per laatikko homeen uhriksi.. :D
Käyttäjän avatar
mto

ViestiKirjoittaja JSP » Ti Tammi 08, 2008 7:07 pm

mto kirjoitti:Mää löysin tänään kahesta laatikosta hometta sekä toisesta tuollaisia valkoisia vikkelästi liikkuvia möllejä muutaman.. meni sitte pakastukseen kummankin laatikon sikarit. Tarkastellaan tilannetta..

Hävikkiä 1 sikari per laatikko homeen uhriksi.. :D

Toivottavasti nuo eivät olleet niitä Samin humissa olleita. Voi kaveriin iskeä pikku paniikki :)
JSP

ViestiKirjoittaja Sami » Ti Tammi 08, 2008 7:47 pm

JSP kirjoitti:Toivottavasti nuo eivät olleet niitä Samin humissa olleita. Voi kaveriin iskeä pikku paniikki :)

Tarkistin jo. Mun pöllit on kunnossa, ei o ötököitä eikä hometta :D
tai en ainakaan huomannu :P
Sami
Sami

Seuraava

Palaa alueelle Ensiapu