Sikarien pakastus - Tarpeellista vai ei?

Sikari tukossa? Homeessa? Kuiva? Märkä? Rikki? Koira söi? Kysy täältä.

Valvoja: Lasse

ViestiKirjoittaja Arru » To Kesä 08, 2006 10:13 am

Jos sulla ei ole aikomusta kerätä sikarei varastoon vuosiks, eli jos ostat ja poltat 5 kerralla niin miks pitäis pakastaa? Minulla on humi ollut vuosia eikä vielä ole koppakuoriaisia nähnyt... Jos sun 5 cohibaa joutuu parissa viikossa maton syömäks on sulla erittäin paska säkä, varmaan yks miljonasta. Minä sinuna ottaisin riskin ja säilyttäisin ilman pakastamista.
Käyttäjän avatar
Arru

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Ti Kesä 13, 2006 8:25 pm

Arru kirjoitti:Jos sulla ei ole aikomusta kerätä sikarei varastoon vuosiks, eli jos ostat ja poltat 5 kerralla niin miks pitäis pakastaa? Minulla on humi ollut vuosia eikä vielä ole koppakuoriaisia nähnyt... Jos sun 5 cohibaa joutuu parissa viikossa maton syömäks on sulla erittäin paska säkä, varmaan yks miljonasta. Minä sinuna ottaisin riskin ja säilyttäisin ilman pakastamista.

Niin no, tänäänkin oli ulkona 30 astetta ja pelkään pahoin, että se nosti sen viileimmän huoneen lämpötilaa varmaan yli 24 asteeseen. Kyllä mä näkisin järkeväksi, että ainakin näin kesäisin pakastan sikariboxin, ettei vaan pääse tupakkakuoriaisia tulemaan.
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja Aapo » Ti Kesä 13, 2006 10:57 pm

Arru kirjoitti:varmaan yks miljonasta.

Ja nämähän tunnetusti käyvät toteet yhdeksän kertaa kymmenestä. :wink:
Käyttäjän avatar
Aapo

ViestiKirjoittaja Ekans » Ke Kesä 14, 2006 9:30 pm

Jep...vai on sulla 24 astetta huoneessa. Mulla oli viime kesänä päältä kolmenkymmenen.....no sitten yhtenä päivänä huomasin yhden pyöreänmuotoisen reiän yhdessä halpiksessa, kesti suunnilleen viisi minuuttia ja pöllit olivat pakastimessa :evil: . Enpä tosin ole sen jälkeen niitä pakastanut. Ostan sitten mielummin ilmastoinnin, se kun on halpaa lystiä.
Käyttäjän avatar
Ekans

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Ti Elo 01, 2006 5:55 pm

No niin, nyt alkaa olla se hetki, kun pitää tehdä päätöksiä. Seuraavan erän tilaus jo häämöttää, ja humi alkaa pysyä säännöllisesti siinä alle 22 asteessa. Nyt siis pitää päättää, että pakastanko sikarini jatkossakin.

No pakastamista vastaan puhuu ainakin se, että nyt mä saan pidettyä sikarini tosiaan 2-4 astetta alle sen kriittisen 24 asteen, jonka jälkeen niiden toukkien pitäisi kuoriutua. Myös se, että mä yleensä poltan tilaamani sikarit 1-3 kuukauden sisään ostosta, kertoo, että ehkei mun kannattaisi sikareita pakastaa.

Olen mä ehkä niin ajatellut tehdä, että kun tilaan sellaisia isompia sikareita, joita poltan vain erikoistilaisuuksissa, niin ne voisin pakastaa, koska niitä muutenkin säilyttäisin humissa kauemmin.

Kyllä mä olen alkanut siihen kääntymään, että esim. jatkossa en näitä sikareita, mitä viikonloppuisin polttelen aina, pakasta. Vaikka täällä sitä pakastamista harrastetaan, niin eikös se ole kuitenkin totuus, että suurin osa tällaisista ns. tavallisista sikariharrastajista kuin minä ei pakasta sikareitaan. Ja eikös ne sikarikuoriaishyökkäykset ole kuitenkin suhteellisen harvinaisia.

Mä vain ajattelen tässä nyt sitä, että meneekö mulla turhaa aikaa ja kärsiikö mun sikarit, kun mä kumminkin poltan ne tosi äkkiä ostopäivästä ja kun en tilaa edes isoja eriä, jos mä niitä jatkossakin aina vain pakastelen.
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja Blindman » Ti Elo 01, 2006 8:36 pm

Minä en pakasta, koska pelkään sikarin kärsivän siitä. Toisekseen mulla on maksimissa 100-200 euron varasto, yleensä reilusti alle 100 euroa. Sen minkä ostan tuppaan polttelemaan melko nopeasti pois. Jos kuoriaisia tulee, niin lyön itseäni vasaralla polveen.
Menen aina sieltä mistä aita on matalalin, kestäisi siinä sitten kuinka kauan tahansa.
Käyttäjän avatar
Blindman

ViestiKirjoittaja Arru » Ti Elo 01, 2006 9:13 pm

Kyll kannatais polven seasta lyödä niit koppiksia...
Käyttäjän avatar
Arru

ViestiKirjoittaja Blindman » Ti Elo 01, 2006 9:38 pm

Arru kirjoitti:Kyll kannatais polven seasta lyödä niit koppiksia...

Koppikset pistelen elävänä poskeeni, kipulääkkeeksi.
Menen aina sieltä mistä aita on matalalin, kestäisi siinä sitten kuinka kauan tahansa.
Käyttäjän avatar
Blindman

ViestiKirjoittaja MM » To Elo 03, 2006 4:27 pm

No, FWIW, minä en pakasta sikareitani ellei ole erityistä aihetta. Pakastamisesta ei kuitenkaan ole mitään erityistä haittaa, joten tapa varmastikin kasvattaa turvallisuusmarginaalia. Kaikin mokomin siis.

Luin hiljan alt.smokers.cigars -ryhmästä viestin jonka mukaan kuubalaiset ovat siirtyneet pakastamaan kaikki ulosmenevät sikarit. Kuulemma tämä menettely olisi jo ollut käytössä viimeiset puolitoista vuotta. Jos tämä pitää paikkansa, niin vuodesta 2005 alkaen ei sikareiden pakastaminen kotikonstein enää olisi juuri tarpeellista. Ko. viesti löytyy myös tästä.
- MM
Käyttäjän avatar
MM

ViestiKirjoittaja Pitkä-Jussi » Ti Elo 08, 2006 6:07 pm

Kirjoitin piruuttani aiheesta viestiä cigarworld.de asiakaspalveluun ja sain vastauksen, että kaikki sikarit jotka tulevat ko. firman kautta on pakastettu kertaalleen heidän toimesta joten on turha pakastaa niitä uudelleen.

Joten ainakaan tästä lähtien en viitsi tuota vaivaa nähdä jos joku muu on sen jo puolestani tehnyt. :)
I was not lying. I said things that later on seemed to be untrue. - Richard Nixon
Käyttäjän avatar
Pitkä-Jussi

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Ti Elo 08, 2006 7:36 pm

Pitkä-Jussi kirjoitti:Kirjoitin piruuttani aiheesta viestiä cigarworld.de asiakaspalveluun ja sain vastauksen, että kaikki sikarit jotka tulevat ko. firman kautta on pakastettu kertaalleen heidän toimesta joten on turha pakastaa niitä uudelleen.

Joten ainakaan tästä lähtien en viitsi tuota vaivaa nähdä jos joku muu on sen jo puolestani tehnyt. :)

Oho :shock: Pitkä-Jussi taisi just voittaa Vuoden postaus -palkinnon! Kiitos tosi paljon tuosta tiedosta. En tiedä mikä käytäntö sitten vaikka sillä Portugalin paikalla on, mutta nyt kun tilaan isomman erän tuolta paikasta, niin tuo tieto on mulle tosi hyödyllinen ja säästää mut turhalta stressaukselta. Kiitos Pitkä-Jussi!!!

Kyllähän asiat selviävät usein kysymällä, mutta vaikka mäkin yleensä kyllä kyselen simppeleitäkin kysymyksiä herkästi (niinkuin tiedätte :lol: ), niin en olisi tuota kyllä jostain syystä hoksannut tehdä. Loistavaa...
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja Blindman » Ti Elo 08, 2006 8:38 pm

Pitkä-Jussi kirjoitti:Kirjoitin piruuttani aiheesta viestiä cigarworld.de asiakaspalveluun ja sain vastauksen, että kaikki sikarit jotka tulevat ko. firman kautta on pakastettu kertaalleen heidän toimesta joten on turha pakastaa niitä uudelleen.

Loistavaa toimintaa!
Tässä muuten taas yksi hyvä syy maksaa karvanverran enemmän sikaristaan. Toisaalta jos homeisia sikareita alkaa ilmenemään liialti, niin väärin rehty sulatus ja nopea lähetys selittänee sen ainakin osittain? Taisin lukea sfnet ryhmästä hiljattain homeesta... no eipä tässä vielä taida epidemia olla kyseessä.
Käyttäjän avatar
Blindman

ViestiKirjoittaja rekola » Ma Elo 14, 2006 4:26 pm

KIITOS, minunkin puolestani
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja Pitkä-Jussi » Ma Elo 14, 2006 7:16 pm

Eipä kestä kiittää, pientähän tämä nyt on :D
I was not lying. I said things that later on seemed to be untrue. - Richard Nixon
Käyttäjän avatar
Pitkä-Jussi

ViestiKirjoittaja Mats-Petter » Ke Elo 30, 2006 1:40 pm

Tulipas kaunis 24 kappaleen laatikko Trinidad Reyesejä Espanjasta! :) Kysymys kuuluu, pakastanko (20 - 22 kappaletta) vai voinko luottaa siihen, että MAR05-boksin sisältö on jo pakastettu valmistajan ja/tai CigarsClubin toimesta? Jos pakastan, niin onko suotavaa laittaa sikarit minigrip-pusseihin omassa seetrilaatikossaan vai onko parempia vaihtoehtoja?
"The dignified value the aroma of cigars"
Käyttäjän avatar
Mats-Petter

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Ensiapu