Sikareiden kuivahtaminen.

Sikari tukossa? Homeessa? Kuiva? Märkä? Rikki? Koira söi? Kysy täältä.

Valvoja: Lasse

Sikareiden kuivahtaminen.

ViestiKirjoittaja johku12 » Ti Helmi 19, 2013 11:03 am

Moi. Olin mun pienestä humikaapista lauantai-iltana hakenut tavaraa, ja ovi oli humalatilan aiheuttaman huolimattomuuden seurauksena jäänyt rakoselleen. Tämän huomasin vasta tänään tiistaina. Kosteus oli pudonnut n. 45% ja beadsit, sekä toinen kostutin olivat lähes elleivät täysin kuivia. Kuitenkin vedenlisäyksen jälkeen kosteus pomppasi n. 61% ja on siinä lukemissa pysytellyt. Kuinka nopeasti sikarit menettävät kosteutta, ja kuinka varuillaan niiden polttamisessa tulisi olla, ennen kun voi olettaa niiden palautuneen tuosta tapahtuneesta?
johku12

Re: Sikareiden kuivahtaminen.

ViestiKirjoittaja Jaga » Ti Helmi 19, 2013 11:08 am

johku12 kirjoitti:Moi. Olin mun pienestä humikaapista lauantai-iltana hakenut tavaraa, ja ovi oli humalatilan aiheuttaman huolimattomuuden seurauksena jäänyt rakoselleen. Tämän huomasin vasta tänään tiistaina. Kosteus oli pudonnut n. 45% ja beadsit, sekä toinen kostutin olivat lähes elleivät täysin kuivia. Kuitenkin vedenlisäyksen jälkeen kosteus pomppasi n. 61% ja on siinä lukemissa pysytellyt. Kuinka nopeasti sikarit menettävät kosteutta, ja kuinka varuillaan niiden polttamisessa tulisi olla, ennen kun voi olettaa niiden palautuneen tuosta tapahtuneesta?

Kyllähän ne vähän tuollaisesta voivat ottaa itseensä, mutta tuskin kuitenkaan polttokelvottomiski menivät. Voit tunnustella sikareita varovasti puristelemalla ja jos tuntuvat kimmoisilta niin kaikki ok. Muutaman päivän/viikon palautumisaika toki on plussaa, mutta todennäköisesti ovat jo nyt ihan polttokelpoisia. Huomaat myös jos ovat polttaessa erityisen kitkeriä niin kannattaa antaa palautua vähän kauemmin.
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

Palaa alueelle Ensiapu