Punainen amphora

Oliko hyvää? Suosittele täällä. Ei vai? Purnaa tähän.

Valvoja: Lasse

Re: Punainen amphora

ViestiKirjoittaja Reverend Godless » Ke Syys 01, 2010 12:34 am

Warcock kirjoitti:(oikei on se 30% paljon jos pitää nikotiinin tarve piiputtelulla tyydyttää, mutta eikö savukkeet oo sitä varten) :piippu:

Tunsin selvästi häiriön voimassa. Ikäänkuin lukemattomat pienet piippumiehet olisivat parahtaneet kauhuissaan...
Olisin kirjoittanut enemmänkin, mutta mustepulloni katosi yhtäkkiä jonnekin.
Käyttäjän avatar
Reverend Godless

ViestiKirjoittaja Warcock » Ke Syys 01, 2010 12:46 pm

Reverend Godless kirjoitti:
Warcock kirjoitti:(oikei on se 30% paljon jos pitää nikotiinin tarve piiputtelulla tyydyttää, mutta eikö savukkeet oo sitä varten) :piippu:

Tunsin selvästi häiriön voimassa. Ikäänkuin lukemattomat pienet piippumiehet olisivat parahtaneet kauhuissaan...

Itse olen juuri(=muutama kuukausi) lopettanut savukkeiden/sätkien polttamisen ja jos poltan piipullisen tai sikarin niin en sitä nikotiinivajauksen vuoksi tee......siitäpä toi mielipiteeni johtuu... :mrgreen:
Mitä isoompee vika, sen suuree leka...
Käyttäjän avatar
Warcock

ViestiKirjoittaja abraxas » To Syys 02, 2010 12:07 am

mun mielestä nikotiinin tuoma syvä (silloin tällöin jopa tsaikadeelinen) rentoutumisen tunne kuuluu piippunautintaan. mutta jos nikotiinia saisi suoraan piikistä suoneen, tuskin siihen ryhtyisin kuitenkaan, eli on se piipunpoltanta paljon muutakin.

röökiä tulee polteltua silloin tällöin kännissä varsinkin baarissa kun 5min tupakkauot ei oikein riitä piipun poltteluun, pikkusikarit todettu myös hyviksi, niitä ei tarvi edes kiskoa henkeen ja maistuvatkin jollekkin. tupakkatauoillahan on tietysti pakko käydä, tai missaa parhaat jutut. Se on tämä meidän sosiaalinen konfiguraatio ja lainsäädäntä ajanut tupakoinnin tällaiseen ahdinkoon.

Tuhti nikotiinilataus piipputupakassa auttaa pysymään virkeänä yön pikkutunneilla, hyvä apu esim. kirjoituspuuhiin, tai muuhun luovaan työskentelyyn. Samoin pienempi annos nikotiinia piipputupakan mukana virkistää mukavasti aamuisin. Kyllä se niin on että nikotiini kuuluu tupakkaan, oli se sitten piippu- sikari- sätkä- tai nuuskalaatua.
"The bird fights its way out of the egg. The egg is the world. Who would be born must destroy a world. The bird flies to God. That God's name is Abraxas."
Käyttäjän avatar
abraxas

ViestiKirjoittaja Warcock » To Syys 02, 2010 7:14 am

Tottakai kuuluu, mutta ei se nikotiini varmaankaan ole se syy minkä takia piippua tai sikareita poltellaan...

...toisin kuin savukkeissa, en usko että kukaan polttaa punasta Marlboroa sen mukavan maun vuoksi, kyllä se ensi on sosiaalista ja sitten myöhemmin riippuvuutta nikotiinista tai tapa... :D

Toki piippuun ja sikareihinkin jää koukkuun tai siis niiden polttelusta saatavaan mielihyvän tunteeseen...
Mitä isoompee vika, sen suuree leka...
Käyttäjän avatar
Warcock

ViestiKirjoittaja abraxas » To Syys 02, 2010 7:34 pm

Totta turiset, meikäläisen tapauksessa nuo höyhensarjalaiset ei vain keikuta mun venettä haluamallani tavalla, siksi suosin vähän nikotiinivoittoisampia blendejä. Eipä se liian vahva tupakkakaan hyvää tee, mutta fyysisen pahanolon ja nautinnon ero on joskus hyvin häilyvä :)
"The bird fights its way out of the egg. The egg is the world. Who would be born must destroy a world. The bird flies to God. That God's name is Abraxas."
Käyttäjän avatar
abraxas

ViestiKirjoittaja Miikka » Ke Loka 13, 2010 9:49 am

Minulla on taasen puolestaan alkaneet pitkästä aikaa kevyemmät blendit vallata alaa kirjahyllyn lasikaapissa. Kävi niin onnekkaasti, että sain ostettua eräältä kioskinpitäjältä 650 grammaa piipputupakkaa, koska hän oli luopunut tupakanmyyntiluvistaan liiketoiminnan siirtyessä muille alueille. Ostin koko mällin kuivuneita tupakkeja sopuhintaan 20 Euroa.
Kasa koostui Amphorasta, Borkum riffistä, Hamiltonista, Caravellestä, Harmonysta sekä Orginal Choisesta.. Mielenkiintoista oli havaita pakkausteknisiä eroavuuksia eri valmistajien välillä, nimittäin Amphora oli ainoana säilyttänyyt melkein alkuperäisen kosteuden ainakin 2,5 vuotta seisseissä tupakkapusseissa, maku oli loistava, ehkä jopa hieman kehittynyt. Samaa ei voinut sanoa MB:n edustuksista tässä kasassa, vaikka kuinka yritti elvyttää.

Amphoralle siis 10 pistettä hyvästä säilyymisestä ja lempeistä savuista!
Antaa palaa..
Miikka

ViestiKirjoittaja Sailor » Su Marras 14, 2010 1:15 pm

Kyllä nuo kioskitupakat puolustavat ihan paikkaansa mun miälest. Onhan mulla näköjään tonne kaappiin kertynyt jonkun verran Turun tupakkakaupan tuotteita ja lisäksi netistä tilattuja, mutta kyllä punainen A tai Klaani menee arkitupakkina mennen tullen.
Mullon vielä sellainen nyanssi etti töissä poltellessa savuttelutuokio tapahtuu yleensä väistämättä tuulessa ja keikkumisessa, laivalla kun olen, niin ei pysty naatiskelemaan mistään flakeista, vaan imasee vaan sen turpamiilullisen kohtuuajassa ja sitten äkkiä sisälle tuulensuojaan.
Noille ns paremmille tupangeille on kyllä ihan oma paikkansa kun haluaa korostaa piippunautinnon toiseen potenssiin, mutta kioskitupakka on arkikäytössä ainakin mulle osoittaunut toimivaksi vaihtoehdoksi.
Käyttäjän avatar
Sailor

ViestiKirjoittaja Raakku » Ti Marras 16, 2010 6:50 pm

Seilori puhuu miun mielest asiaa...
Itsellänikin palaa kioski laadut töissä kahvitauoilla,sen mitä kerkee polttamaan...työpäivän ajaksi riittää 1-1,5 kopallista.Mutta kun työt on ohi niin sitten palaa nuo laatukessut kotona.
Käyttäjän avatar
Raakku

ViestiKirjoittaja abraxas » Ti Marras 16, 2010 8:01 pm

Itsekkin olen etsiskellyt halpaa ja maukasta kevyehköä tupakkaa "arki" käyttöön. Eli röökitauoille, työmatkoille yms. Mulle noi kioskilaadut ei vain sovi, olen käynyt läpi kutakuinkin kaiken mitä kioskin hyllyiltä löytyy. Mutta perkele ne vain kärventävät mun kielen eikä nikotiinianturit meinaa värähdellä lainkaan.

Olen myös koettanut tehdä omia sekoituksia, puhtaan tupakan makuisista sekoituksista ja kioskilaaduista, siinä onnistumatta. Mac Barenin mixture puree kielestä vaikka siihen sotkisi (tuhlaisi) 2/3 jotain laadukkaampaa kessua. Amphora taas maistuu meikäläisen kiduksiin manteliliköörin, portviinin ja hedelmäsalaatin epäpyhältä avioliitolta.
Käyttäjän avatar
abraxas

ViestiKirjoittaja Raakku » Ti Marras 16, 2010 8:24 pm

mielestäni ehkä paras "duuni"tupakki on itselleni tuo mac barrenin golden blend.
Käyttäjän avatar
Raakku

ViestiKirjoittaja Sheriffi » Ke Joulu 01, 2010 11:37 pm

Kolmas ja tähän mennessä uusin ikinä ostamani pussi (=viime viikolla) oli Punaista Amphoraa, ja hyväähän tuo oli, VARSINKIN kun laitoin sekaan MacBarenin Vanilla Creamia, johon ihastuin heti ensimmäisellä pesällisellä. Nyt puhuu kuitenkin totaalinen noviisi, aloittelija ja tulokas, eli en osaa makuja erityisemmin tunnistaa ja erotella, mutta vanilja jonka jopa pystyin tunnistamaan Amphorasta sai mukavasti lisävauhtia MacBarenista. Omasta mielestäni näiden kahden sekoituksessa tuoksui myös hieman luumu. En tosin ole yhtään varma, mutta omien makunystyröiden puolestapa tässä kirjoittelen :) Liikun Räyhäkkään kanssa samoilla aallonpituuksilla, itse pidän muunmuassa Gambinasta ja muista juomista/ruuista joista muut eivät oikein perusta. Tuli mieleen Sorbukseen viittaamisesta, lähdenpä polttelemaan pesällisen kyseisen juoman muistoksi :piippu:
Sheriffi

ViestiKirjoittaja Räyhäkäs » To Joulu 02, 2010 9:45 am

Juuri näin! Mutta muista, että jos haaveileva katseesi eksyy vanhoihin japanilaisiin pakettiautoihin ja kontaktiliiman ohari alkaa tuoksua hyvältä, niin olet turmion tiellä!

Vakavasti puhuen, piipunpoltto kannattaa aloittaa noilla kapealla skaalalla voimakkaan makuisilla tupakoilla. Sitten kun on oppinut "oikean" polttotyylin kannattaa siirtyä "laatutupakkien" pariin ja lähteä etsimään makunyansseja. Ei viininmaisteluakaan aloiteta hakemalla Alkosta parinsadan euron numeroituja pullotteita vaan sieltä halvasta ja yksinkertaisesta päästä.
"Kansanterveyskeskustelun nykylinja alkaa muistuttaa erään rotuopin ja alastonvoimistelun nimiin vannoneen valtion linjauksia."

http://ruokaa-ja-muutakin.blogspot.com
http://twitter.com/Rayhapetteri
Käyttäjän avatar
Räyhäkäs

ViestiKirjoittaja Sheriffi » Pe Joulu 03, 2010 3:38 am

Hyvä Räyhäkäs, kun otit nuo Backwoodsit esimerkiksi. Itse en mistään muusta sikarista (vaikka kappalehinta olisi 30€) yhtä hyvää makua kuin tuosta takametsien pussukasta :D Sanokaa sitten vaikka juntiksi...
Sheriffi

ViestiKirjoittaja Räyhäkäs » Pe Joulu 03, 2010 10:23 am

Backwoodsit maistuvat ja tuoksuvat siltä miltä lapsena kuvitteli "hyvän sikarin" maistuvan ja tuoksuvan.
"Kansanterveyskeskustelun nykylinja alkaa muistuttaa erään rotuopin ja alastonvoimistelun nimiin vannoneen valtion linjauksia."

http://ruokaa-ja-muutakin.blogspot.com
http://twitter.com/Rayhapetteri
Käyttäjän avatar
Räyhäkäs

ViestiKirjoittaja Jari T » La Joulu 04, 2010 3:30 pm

Räyhäkäs kirjoitti:
Vakavasti puhuen, piipunpoltto kannattaa aloittaa noilla kapealla skaalalla voimakkaan makuisilla tupakoilla. Sitten kun on oppinut "oikean" polttotyylin kannattaa siirtyä "laatutupakkien" pariin ja lähteä etsimään makunyansseja. Ei viininmaisteluakaan aloiteta hakemalla Alkosta parinsadan euron numeroituja pullotteita vaan sieltä halvasta ja yksinkertaisesta päästä.

Toisaalta voisi kai neuvoa, ettei viiniharrastusta kannata välttämättä myöskään Libiksestä tai Egristä aloittaa. Varsinkaan jos maulle laskee mitään merkitystä.

Itse suosittelen kyllä kokeilemaan jo(i)tain laadukkaampia blendejä ihan heti alkuun. Ei-aromatisoiduista tupakoista löytyy voimakkaita makuja myös. En oikein ymmärrä miksi aloittelijan pitäisi lusia (raakaaineeltaan) huonompilaatuisten tupakoiden kanssa. Varsinkin kun hintahanuri on piipputupakoissa niin suppea – onko sillä nyt niin väliä maksaako pesällinen puoli euroa vai euron. Eri juttu toki sikarien kanssa. Ymmärrän, ettei nyybin kannata kiskoa neljänkympin kirkkomäkiä heti alkuun. Menee rahat hukkaan.

Uskon sitäpaitsi myös, että monen piippu-ura on katkennut lyhyeen kioskitupakoiden sisältämien lisäaineiden takia. Joidenkin kita ei kertakaikkiaan kestä lisättyjen kemikaalien ryydittämää puraisua. Sitäpaitsi eihän niissä ole (ehkä Kiltaa ja paria muuta lukuunottamatta) oikein nikotiiniakaan. Varsinkin savukemies saattaa jäädä tyydyttämättömäksi.

Kokeilkaa edes paria luonnollista blendiä – vaikka yksi latakiablendi ja yksi virginiapohjainen kokeeksi alkuun. Jos ei toimi, niin ainahan sitä voi palata aromatisoituihin takaisiin. Eihän niissä sinänsä mitään vikaa kai ole, edustavat vain niin kovin suppeaa sektoria koko piipputupakkaympyrästä.
--
Jari T
Käyttäjän avatar
Jari T

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Piipputupakka-arvostelut ja vastaavat