Mitkä piipputupakat soveltuisivat sätkän käärintään?

Oliko hyvää? Suosittele täällä. Ei vai? Purnaa tähän.

Valvoja: Lasse

Mitkä piipputupakat soveltuisivat sätkän käärintään?

ViestiKirjoittaja Taistelumaagi » Ma Loka 19, 2015 1:16 pm

Eli kun haluaisi vain nautiskella hetken piipputupakasta ilman siihen liittyvää hässäkkää, mitä merkkejä suositteleisit? Olettaisin ainakin että leikkaus on oltava hienoa joten flaket ja niiden johdannaiset eivät ainakaan käy. Vai voisiko flakesta jopa rullata toimivan paketin kunhan sille tekee jonkin kääryleen ympärille??

...joku tietysti sanoo että sikarit on jo keksitty, mutta A) mulla ei ole humidoria, B) mulle ei tule humidoria ja C) minä nimenomaisesti haluan käryyttää piipputupakkaa.

...ja unohdetaan nyt heti käsittelyssä kaikki zenilaiset pöpinät piipunpolton syvimmästä olemuksesta ja kaikista seremonioista jotka kuuluvat siihen. Olen perillä niistä.

...joo ja ei ole yhtään enempää aikomus kiskoa tuonkaan savua keuhkoihin joten kaikki terveysintoilijat voivat olla rauhaisin mielin..
"Your father's tobacco pipe. This is the pipe of a Jedi Knight. Not as random or as clumsy as a commercial cigarette; an elegant smoking device for a more civilized age."
Käyttäjän avatar
Taistelumaagi

Re: Mitkä piipputupakat soveltuisivat sätkän käärintään?

ViestiKirjoittaja Sota-Matti » Ma Loka 19, 2015 4:02 pm

Kiltahan ois melko hienoa, mutta vaimo ei ainakaan siitä saanu irti mitään ilmeisesti kun sekin palaa hitaammin kuin paperi kun jopa Kilta on karkeampaa kuin normi tupakkapuru.
"Ent the earthborn, old as mountains."
Käyttäjän avatar
Sota-Matti

ViestiKirjoittaja jalkamyyrä » Ma Loka 19, 2015 7:50 pm

Entäs aroma? :D Itse jos kokeilisin niin MB Modern Virginia vois olla aika jees. Se vaan tuli ekana mieleen. :roll:
Käyttäjän avatar
jalkamyyrä

ViestiKirjoittaja MrMidFinger » Ti Loka 20, 2015 1:22 am

Kyllähän nuo menee ihan normi sätkissä mutta niiden pitää olla huomattavasti kuivempaa purua.
Näin ainakin Borkum Riffin osalta. Myös MB Scottish blend vaatii samaa kuivatusta. Sitten ihan vinkiksi että itse pyöritän piipputupakka sätkät isoilla 100:n papereilla. Joko riisi tahi hamppu. Ne ei meinaan muuta lainkaan makua ja ovat kestävämpiä. Myös matto on kätevä apuväline jos käsin rullaaminen 100:lla kauhistuttaa.
Mä mitään tiedä... Kunhan löpisen. Se on meinaa lukian vastuulla
ROMPETORILLE
Päivitetty 12.4-15
Käyttäjän avatar
MrMidFinger

ViestiKirjoittaja Nepa » Ti Loka 20, 2015 7:07 pm

Mä oon joskus ribboneita sätkissä polttanut hyvin on palanut. Mutta kuten MrMidFinger jo sanoi tupakan pitää olla todella kuivaa, sellasta että murenee sormissa.
Käyttäjän avatar
Nepa

ViestiKirjoittaja Lepakko » Ke Loka 21, 2015 12:38 pm

Minäkin olen monenlaisia piipputupakoita polttanut sätkinä. Yleensä sellaisia, jotka ovat olleet liian ankean makuisia piipussa nautiskeltavaksi. Ribbonikin palaa jotenkuten siedettävästi, mutta hyvä niitä on kämmenten välissä jauhaa pienemmäksi. Kilta ja Clan kyllä ovat yleensä vasta-avatussa pussissakin riittävän kuivaa sätkään.

Flaken ympärille voi yrittää kääriä tötterön, mutta ei kannata haaskata aikaa, tupakkaa ja paperia yritykseen; ei taatusti tule palamaan!

Karkkitupakoita ei tule enää piipussa polteltua. Niinpä olen käärinyt vanhan varaston karkkitupakoista baari-iltoihin sätkiä. Kyllä päät kääntyvät tupakkapaikkalaisilta, ja jostain syystä toteamus on aina että "joku polttaa vaniljasikaria", aivan riippumatta siitä mitä sätkässä kulloinkin on ollut. Vaniljatupakkaa en ole koskaan polttanut, monenlaista muuta äklömaustettua kyllä.
Käyttäjän avatar
Lepakko

ViestiKirjoittaja MrMidFinger » Ke Loka 21, 2015 2:15 pm

Yksi ihan olenainen asia sätkien poltamisessa, tahi sanoisinko tekemisessä on se miten ja millä sätkä on tehty.
Käsin tehtynä, sanoisin, tuleee ne parhaat savut. Silloin pystyy pelaamaan selaisilla tekiöillä juin purun kuivuu/kosteus, ilmavuus/ns. veto. Koneella tehtäessä yleensä sätkästä tulee selainen "hammastikku"(toothpick) joka on tiukka, hyvin tukkoisen oloinen ja jota saa imeä posket klommolla. Väitäisin että hyvin käsin tehty sätkä, oikealaiseen paperiin, passelista piipputupakasta tehtynä on todella mielyttävä kokonaisuus joka pesee huonon piipun mennen tullen ja linkoo kans.
ROMPETORILLE
Päivitetty 12.4-15
Käyttäjän avatar
MrMidFinger

ViestiKirjoittaja Taistelumaagi » To Loka 22, 2015 1:02 pm

Johan on tullut infoa! Voisiko osallistujat vielä ilmoitella parhaita/hyviä hankintapaikkoja noille mainituille tupaikoille & muulle rekvisiitalle kuten tuo häävimpi paperi. Ja vaikka edellinen suosittelikin käsinrullausta, niin tahtoisin silti kokeilla konetta. Netin tietotoimiston mukaan vain ainakin rizlan rullaimet ovat paskalaatuisia, vissiin se muovimatto hapristuu ennätysajassa pilalle. Eli mikä & mistä kannattaisi?
"Your father's tobacco pipe. This is the pipe of a Jedi Knight. Not as random or as clumsy as a commercial cigarette; an elegant smoking device for a more civilized age."
Käyttäjän avatar
Taistelumaagi

ViestiKirjoittaja Lepakko » To Loka 22, 2015 3:30 pm

Käsin kieputtaa parhaat. Hyviä papereita saa tupakkakaupoista. Rizlan kone on aivan paska, ei kannata tuhlata edes sitä muutamaa euroa siihen.
Käyttäjän avatar
Lepakko

ViestiKirjoittaja MrMidFinger » Pe Loka 23, 2015 9:41 pm

OCB Premium Slim King Size 1 x 32 (0,48 EUR) esim tahi RAW CONNOISSEUR King Size Slim Natural + FILTER TIPS. (5.25€ / 5 pakettia, setti). Eestistä. Noiden RAW paprujen mukana tulee "filtterit" eli pahviliuska josta sa pyöräyttämällä sellsen purustopparin ettei tule pahimat purut suuhun.
Tuo sätkämatto on oma tekele mutta niitäkin saa hyvinvarustetuista tupakkakaupoista.. kait? Omani tein/ leikkasin sopivaan kokoon sushi matosta jolla tehdään se riisi pötkö. Netistä löytyy lisää vaikka hakusanalla Bamboo Rolling Mat. käyttötavan näkee taasen juutuupista.
ROMPETORILLE
Päivitetty 12.4-15
Käyttäjän avatar
MrMidFinger

ViestiKirjoittaja NiTe » Pe Marras 13, 2015 10:32 am

Taistelumaagi kirjoitti:Eli kun haluaisi vain nautiskella hetken piipputupakasta ilman siihen liittyvää hässäkkää, mitä merkkejä suositteleisit? Olettaisin ainakin että leikkaus on oltava hienoa joten flaket ja niiden johdannaiset eivät ainakaan käy. Vai voisiko flakesta jopa rullata toimivan paketin kunhan sille tekee jonkin kääryleen ympärille??

...joku tietysti sanoo että sikarit on jo keksitty, mutta A) mulla ei ole humidoria, B) mulle ei tule humidoria ja C) minä nimenomaisesti haluan käryyttää piipputupakkaa.

...ja unohdetaan nyt heti käsittelyssä kaikki zenilaiset pöpinät piipunpolton syvimmästä olemuksesta ja kaikista seremonioista jotka kuuluvat siihen. Olen perillä niistä.

...joo ja ei ole yhtään enempää aikomus kiskoa tuonkaan savua keuhkoihin joten kaikki terveysintoilijat voivat olla rauhaisin mielin..

Hirviporukassa osa polttaa kiltaa sätkässä. Ja oon tainnut tosiaan nähdä aromaakin joskus.
Iso humi on tyhjänä ruma.

Piipun poltto ei tee ketään viisaaksi, mutta se antaa aikaa ajatella.
Käyttäjän avatar
NiTe

ViestiKirjoittaja tvuori » Ma Marras 23, 2015 3:13 pm

Tuli mieleen että jokin plugi voisi olla hyvä siitä syystä, että saisi sen rihman leikattua tarpeeksi ohueksi. Mitä muistelen joskus jollain enkkusekoituksella kokeilleeni niin leikkauksen karkeus oli päälimmäinen ongelma. Petersonin perfect plug taitaa olla ainoa kotimaasta saatavilla oleva plugi? Netistähän näitä löytyy tietysti, brittein saarilta eritoten.
Käyttäjän avatar
tvuori

ViestiKirjoittaja pera » To Marras 26, 2015 6:50 pm

Taistelumaagi kirjoitti:Eli kun haluaisi vain nautiskella hetken piipputupakasta ilman siihen liittyvää hässäkkää, mitä merkkejä suositteleisit? Olettaisin ainakin että leikkaus on oltava hienoa joten flaket ja niiden johdannaiset eivät ainakaan käy. Vai voisiko flakesta jopa rullata toimivan paketin kunhan sille tekee jonkin kääryleen ympärille??

Miksi ihmeessä sätkässä pitäisi polttaa piipputupakkaa, kun siihen tarkoitukseen on kehitetty toimivampia kessuja.
pera

ViestiKirjoittaja susiluoto » To Marras 26, 2015 8:02 pm

pera kirjoitti:

Miksi ihmeessä sätkässä pitäisi polttaa piipputupakkaa, kun siihen tarkoitukseen on kehitetty toimivampia kessuja.

Niin ja piiputkin on keksitty:)
susiluoto

ViestiKirjoittaja Taistelumaagi » To Marras 26, 2015 11:02 pm

pera kirjoitti:Miksi ihmeessä sätkässä pitäisi polttaa piipputupakkaa, kun siihen tarkoitukseen on kehitetty toimivampia kessuja.

No olisko siksi kun mulla ON laadukasta piipputupakkaa vaikka kuinka paljon ja en näin ollen halua alkaa ostamaan jotain erillistä ja ties millä lisäainepaskalla höystettyä sätkätupakkaa.
Käyttäjän avatar
Taistelumaagi

Seuraava

Palaa alueelle Piipputupakka-arvostelut ja vastaavat