Itse tehtyjen piipPujen kuvat

Isi teki puusta. Tee-se-itse-piippumiesten ja piipun kunnossapitoaiheiden oma osio.

Valvoja: Lasse

Re: Itse tehtyjen piipPujen kuvat

ViestiKirjoittaja susiluoto » Ma Helmi 22, 2016 9:22 am

Erikoisen näköinen pikkupiippu, onko tuo savukepiippu, varren ja huulloksen yhtymäkohdan kun ohennat vielä, eli se kohta missä yleensä on hampaanjäljet:) niin hyvä tulee. :piippu:
susiluoto

ViestiKirjoittaja susiluoto » La Maalis 12, 2016 10:16 pm

Ja tämä ei ollut moite vaan mieltymykseni esitys, toivoisin enemmänkin piipuntekijöitä esiintyvän täällä, tiedän että niitä suomessakin tehdään.
susiluoto

ViestiKirjoittaja susiluoto » La Maalis 26, 2016 1:55 pm

Kun ei itse pysty eikä kykene tekemään, ujostuttaako vai missä kaikki kotitekoiset ovat, olen huolestunut.
susiluoto

ViestiKirjoittaja T. Suominen » Ma Maalis 28, 2016 4:38 pm

Yhdyn edelliseen. Kova tahto olisi nähdä kätten tuotoksia.
Mites se Iso-G:n palikka eteni?

Pahempaan oireiluun voi vaikka kahlata tämän läpi:
http://yetipipe.tumblr.com/

Miellyttävän simppeli sivusto, josta löytyy hieman työvaihekuviakin.
Pääosassa nuoren, Micah Crydeyrin, tuotokset ameeriikasta...

Varsin, VARSIN valoisa tulevaisuus hepulla, siksi komeita ovat.
Käyttäjän avatar
T. Suominen

ViestiKirjoittaja susiluoto » Ma Maalis 28, 2016 6:48 pm

Kiitokset T.S tuon kaverin tuotokset ovat valmiita, niinpä sinunkin tuotokset, koska taas avaat verstaan.Muotoilusta tietty voidaan aina keskustella koska olen hiukka konservatiivi monessakin asiassa, hyväksyn tosin montakin uutuutta.
susiluoto

ViestiKirjoittaja T. Suominen » To Maalis 31, 2016 8:16 pm

Kyllä kyllä, muotoilu on keskustelunalainen aihe aina, ja hyvä niin. Molemmat koulukunnat on luonnollisesti tarpeelliset, onko herra Surella muuten lempimuotoa olemassa?

Ja siitä puheenollen milläs kantilla olet, trendikkään, Devil Anse -muodon suhteen?
http://www.danishpipeshop.com/product.a ... v1oZkctbIU

Verstas omissa tiloissa mennee ainakin ensi kesään saakka :( ...
Mutta olen tässä pohdiskellut sellaistakin mahdollisuutta että jos löytyi edullinen, pieni vuokratila niin voisi ottaa sellaisen tilapäisverstaaksi. Sen verran kova polte alkaa olla tekemiseen taas :)...
Käyttäjän avatar
T. Suominen

ViestiKirjoittaja Restless » Pe Huhti 01, 2016 9:03 am

Jos meinaat laittaa verstaan pystyyn, niin A-tilaus!
Käyttäjän avatar
Restless

ViestiKirjoittaja susiluoto » Pe Huhti 01, 2016 5:50 pm

Kylläpä sus on monimuotoon taipuva, muutama yksityiskohta kuitenkin painottuu, huulloksen kohdilla pitääpi olla ohkanen, ei niin että tuntuu campingmakkaran olevan suussa, varsi ja perä taas, niitten pitää olla tasaisesti yhdessä eli ei saa olla ojaa siinä välissä, moni pilaa piipun ulkonäön hankaamalla kiiltäväksi osat erikseen jolloin aina liittymäkohta kärsii.Pesä taas saa olla iso tai pieni, roikkuu aina kulloinkin poltettavan tupakin laadusta minkä otan.
Ostettaessa syitten pitää näkyä ja suorat syyt ovat hienot, myös linnunsilmät, moni muukin näkyvä, yleensä se että puu näkyy on kaunista.
Näitä puhallettyja mustia ei ole tästä syystä montaakaan, Braknerin artesaani sattumanvarainen on ainukaisia hyväksyttyjä varastossani.
Suorat ja käyrät, ehkä käyrä mielummin, tosin vanha Lillehammer tai Stanwell suorana sopii mainiosti, tänään 17 numeroinen Stanwell Walnut ollut käytössä.
Se taas että kohtpuolin kaikki piippuni ovat tasaisen tummia käytöstä johtuen on eri asia, liiankin paljon koristelua ja kommervenkkiä haittaa.
Devils Anse taisi olla joku ameeriikan poika joka kiusasi naapureitaan, tuosta tuli mieleen että piippu ei saa olla nosevarmer, pikkasen pitää olla lauhdutinta matkalla.
Täältäpäin löytyisi varmaan artesaaninurkkaus mutta asuut vissiin liiankin lännessä:)
susiluoto

ViestiKirjoittaja susiluoto » Pe Huhti 01, 2016 5:58 pm

ÄÄHH ja kysymys unohtui, siis mielipppuja ovat BC Commandeur Extra ja joo et ehkä netistä löydä kuvaa, toinen äkkiä mieleen tuleva on Georg Jensenin -95 vuosipiippu.
Kolmantena ehkä Vauenin isokoppainen jonka ostin käytettynä Karilta jokunen vuosi sitten, ei löydy mallistosta.
Pikkanen suora tanskalainen jolle en valmistajaa ole löytänyt kuuluu myös suosikkeihin Vibel niminen, Pappa Åberg on tuon nähnnyt.
Buldog on nätti malli sekä suorana että taivutettuna.
susiluoto

ViestiKirjoittaja Sota-Matti » Su Huhti 03, 2016 11:37 pm

No ei nyt varsinaisesti vielä piippu, mutta aihio nyt kuitenki. Kakkoslaatusta briaaria ja joko sen mukana tullu öttiäinen tai sitten jostaki kotoa ilmaantunut ötökkä joka on syönyt reikiä puuhun. Nuo uurteet vaikka madonsyömien kolojen kaltaisia ovatkin eivät sitä välttämättä ole kun ne voi olla ihan keskellä ei mitään ilman pakoreittejä eivätkä ole niin tasaisia kuin ne madon oikeasti tekemät uurteet (kuvassa näkyy pari madonreikääkin).
rustiikki.jpg

Saa nähä tulleeko tuosta sitten mittään ku tuommosia uurteita ellei pidä niitä luonnonrustikointeina. Pesän seinämissäkin tuommosta näyttäis jonku verran olevan, mutta pitänee piippumutailla sikäli sinne asti pääsee käyttämään.
"Ent the earthborn, old as mountains."
Käyttäjän avatar
Sota-Matti

ViestiKirjoittaja T. Suominen » Ke Huhti 06, 2016 7:04 pm

Restless kirjoitti:Jos meinaat laittaa verstaan pystyyn, niin A-tilaus!

Kiitos luotosta :). Ilmoittelen mihin suuntaan asiat etenee.

susiluoto kirjoitti:Täältäpäin löytyisi varmaan artesaaninurkkaus mutta asuut vissiin liiankin lännessä:)

Kiitos tarjouksesta, saattaa olla että välimatkaa lienee liikaa :)...
Hyvillä linjoilla olet mieltymysten kanssa.
Muutaman BC Commandeur Extra:n netin ihmemaailmasta löysin, yksi oli melko reipas Oom Paul kolvi :). Hauska muoto sekin kyllä, olen luonnostellut samaan kategoriaan sujahtavaa piippua itsekin, toki hieman skandinaavisemmalla otteella. Ehkä saadaan sekin joskus tekoon.

Bulldogin voisinkin ottaa alkupäässä työn alle kun joskus pääsee tekemään, sellaista ei ole tullut tehtyä ja sen tekemisessä astuisin ulos mukavuusalueeltani, joka on hyvä ja opettavainen asia.

Sota-Matti kirjoitti:No ei nyt varsinaisesti vielä piippu, mutta aihio nyt kuitenki. Kakkoslaatusta briaaria...

Melko ilmastoitu kappale tosiaan. Siinä voipi olla vestelemistä että tuosta piipun saa kasaan :).

Mikähän koloset on tehnyt?
Briaariinhan jää kaikenmoista tavaraa sisään paakun kasvaessa niiden 'ympäri' siitä syntyvät ne ns. sandpititkin eli hiekanjyväset jotka ovat jääneet sisään loukkuun.

Vai liekö vain espanjan termiitti-pirulaisia, mene ja tiedä...
Käyttäjän avatar
T. Suominen

ViestiKirjoittaja Sota-Matti » Ma Kesä 13, 2016 11:15 pm

Jotaki mönkiäisiä siellä möngertäny, pari viikkoa pakkasessa oli niille liikaa ja veistellessä niitä muutama löyty hengettömänä (tai siinä vaiheessa ne yleensä huomas ku oli poikki puukolla viiltäny). Mutta reilusti tuota koloa oli ja löytypä sitten valmiin piipun pohjalle puun oma kuoppaki, mutta eipä se nuiden reikien kanssa juuri enää ulkonäköä pahenna.

Mutta tosiaan sitkeästi koitin vuoleksia ja hioksia että sais ees jonkumoisen tehtyä (ois kai tuosta nätimmänki saanu jos ei ois nuo reiät niin masentaneet) ja tässä nyt ois lopputulos, Reikäjuustoksi mie sitä olen nimittäny, vaikkei siitä nyt juuston väristä tullu tehtyä. Liekkö koriste-esineeksi kun pesäkin on melko koloinen ja hyvinkin huonolaatuinen puu siellä tuntui muutenkin olevan. Tietenki jos siihen sais karstan huijattua pikaisesti niin liekkö sitten kestäis polttelua.

Tämmönen siis:
reikäjuusto.jpg
Reikäjuusto
"Ent the earthborn, old as mountains."
Käyttäjän avatar
Sota-Matti

ViestiKirjoittaja susiluoto » Ti Kesä 14, 2016 1:48 pm

Kylläkait tuolla poltella voi, mahdollisesti lihanmakua ensin mutta sitten.Ei pahan näköinen, rumemmin rustikoituja ja ihan tarkoituksella olen nähnnyt.
susiluoto

ViestiKirjoittaja T. Suominen » To Loka 06, 2016 7:24 pm

Ja tervehdys toverit!

Syksy etenee ja talvi alkaa kohta käymään kimppuun. Sitä odotellessa ajattelin pistää väliaikafoton verstaalta. Kyseessä on syksyn 3:s tuote (mikäli siis kaikki sujuu mallikkaasti loppuun saakka...). Syksyn toisesta tuotoksesta tullee myös kuvaa jossain vaiheessa...

Ensimmäinen meni tuotekehittelyn piikkiin personaaliseen testipenkkiin ja siinä ei paljon kuvattavaa enää ole :)...

Eli tästä;
Kuva

Kiitos ja jatkoja kaikille. :piippu:
Käyttäjän avatar
T. Suominen

ViestiKirjoittaja susiluoto » Pe Loka 07, 2016 8:09 am

Siistin näköinen ruutisarvi tulossa, hyvä että toiminta jatkuu, puupalikan olemus nätti, voiko olla tigergrain:)
susiluoto

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Piipun tekeminen