Bakeliittivarren korjaaminen?

Isi teki puusta. Tee-se-itse-piippumiesten ja piipun kunnossapitoaiheiden oma osio.

Valvoja: Lasse

Bakeliittivarren korjaaminen?

ViestiKirjoittaja Pekonini » La Maalis 09, 2019 11:31 am

Minulla on yksi kuutisenkymmentä vuotta vanha piippu, jonka varsi on bakeliittia. Tässä eräänä päivänä sitä lataillessa tippui se hyppysistä lattialle, ja varren holkki katkesi karan sisään. Pois sen sieltä sain pyörittämällä ruuvin keskelle ja vetämällä ruuvista sen ulos. Liimasin holkin varteen paikalleen pikaliimalla, mutta nyt tuli tenkkapoo: Mitenköhän hyvin tuollainen kestää käyttöä? Onko bakeliitti ainetta jonka liimaamalla saa uutta ehompaan kuntoon kuten puuta liimatessa, vai pitäisikö tuota vahvistaa jotenkin vaikka työntämällä varren sisään liimauskohdan ylittävä metalliholkki? Uusia varsia tuskin mistään saa, ellei nettihuutokaupoista käytettyjä.
Käyttäjän avatar
Pekonini

Re: Bakeliittivarren korjaaminen?

ViestiKirjoittaja HenkkaM » La Maalis 09, 2019 6:44 pm

Mulla on kokoelma erilaisia uusia bakeliittivarsia. Niitä saa kyllä ebayn kautta ostettua. Laita kuva ja mittaa niin voin jossain vaiheessa tsekata jos löytyy samanoloista.
Käyttäjän avatar
HenkkaM

Palaa alueelle Piipun tekeminen